Felidegesítette egy-egy magyar filmes hiba? A svéd túl gyakran változtatta a szemüvegét az Argóban, vagy éppen Juhász Jácint ugrott ki 12 óra alatt a Névtelen vár ablakán?
Írja le részletesen, sőt, ha tud, küldjön screenshotot a fórumba!
Az apám beájulnában a vöröske görög o-ban a hajókirándulás után kétzser dobja el a mentő melélényt :-)) kiszáll eldobja (neki) balra, utána vágás, leveszi mégegyzser és eldobja (neki) jobbra :-))
Terézanyúúú! A film közepe felé "hősünk" rábök egy halra és megkérdezi, hogy megdöglött-e. A válasz valami katasztrófa: ez egy nőstény sziámi harcos hal, ami éppen jóllakott mert megevett egy hímet. A hal amúgy egy hím volt, ami mellesleg tényleg üldözi a nőstényt és nem fordítva, de ez sem eszi meg a másikat. Hát mik ezek imátkozó sáskák?! Talán a rendezőnek vagy az írónak nem ártott volna utánna nézni a témának, ha már ilyet is bele akar rakni.
Szomjas György Gengszerfilm c. alkotása televolt bakikkal, de már nem nagyon emlékszem rájuk, leszámítva azt, amikor a rendszerváltás korában játszódó filmben mai bankjegyeket zsákmányoltak a bankrablók, továbbá asszem valaki Kurírt olvasott valamikor 1988-ban, ami ugye akkor még nem létezett.
A temetetlen halott c. filmben Nagy Imre a fogságban hallja, hogy a smasszerok a Pancsoló kislány c. slágert hallgatják, annak ellenére, hogy ez évekkel a mártír miniszterelnök halála után készült.
<b>Bakterház</b>
Sajnos a gombócok előző napról maradtak, ezért lefagyasztották, hogy kibírják az éjszakát. Na ezzel dobta szemen a Koltait Bendegúz. A probléma ezzel az volt, hogy belülről látni kellett, ahogy ráomlik a ház a szereplőkre. Viszont, hogy biztonságos legyen, mindenkinek el kellett helyezkednie a gombóccsata közben egy helyre és ha mindenki megvan, akkor kellett kimenni Koltainak a házból. Ez volt a jel a robbantósoknak, hogy lehet lehúzni a házfalat. Sajnos Koltai nagyot kapott ezért kirohant a fájdalomtóla házból, a robbantósok meg klikk :-)))
Majdnem ott maradtaka színészek...
<b>Törvényre törve - Steven Seagal</b>
Lelövik az utcán a haverját, Bobbyt. A felesége addig bent van egy boltban, és a lövésre jön ki. Elkezd bőgni, és letérdel a vizes, sáros járdára a Bobby mellé.
Az a baj, hogy amikor kijön a boltból, már csurom sát a térde. :-))
Párszor már felvették előtte.
Egy gyöngyszem a Magyar vándor-ból.: Amikor Béla király és Liptaiklaudia egymással idétlenkedik olcsó szóviccekkel (szerintem ez a film mélypontja), a boroskancsó közeli képeken a szolga kezében, távoliakon a kisszekrényen figyel vágásonként, 3-4 szer, váltakozva.
és végül szintén jóbarátok egyik részében "Dzsoi" 5 percen át isteníti a női nyelvet, meg hogy "hálát adok a tavasznak, mert milyen jo is amikor a tavaszi szélben fellibben a szoknya, és hát a női nyelv..." és alig esett le, hogy valószínű az angol thong(tanga) és tongue(nyelv) szót sikerült félreérteniük és összekeverniük a fordítóknak :)
nem minhta a Közönséges bűnözök (The Usual Suspects, Kevin Spacey) nem lehetne tele bakikkal (nem néztem) de az említett jelenet ebben a filmben van, nem egzotikus nyelven akar megszólalni, a film szerint romákról van szó, a haldokló öreg több félig-meddig értelmes mondatok hörög, a vége: "láttam a szömit"
a magyar jelentés pedig passzol a filmhez amelynek lényege, hogy ki lehet Kaiser Soza és látta-e egyáltalán valaha valaki
arra jól emlékszem.
más:
Menekülés a győzelembe c. film, mely ugyan nem magyar, de nálunk forgatták Stallonéval, és Pelével együtt. az utolsó jelentetet az MTK Hungária-körúti pályáján forgatták, és folyamatosan cserélgették a kapukat.
Fentről rövid ideig belóg a mikrofon, mikor Pizzás, Putto és Emancika először beszélgetnek a Pizzázóban (@0:06:36). A csatolt képen nem igazán felismerhető, de a filmben jól látszik, amikor bejön a képbe, aztán kimegy.
Nem magyar, de meghökkentett...
2004 okt. 18-a körül néztem meg az Alien vs. Predatort, a dátum szerint 2004. októberében játszódik ez is :-). Ez még nem lenne megdöbbentő, de a bányavállalat feje meghal a film közben, akiről Bishopot formázták és akit viszontláthatunk néhány száz évvel később (?) az Alien 3 végén, amikor is nagyban bizonygatja, hogy Ő nem Bishop a droid, hanem róla mintázták meg. Hogy is van ez? :-)
Két baki jut hirtelen az eszembe:
a Magyar vándor kezdő jelenetében a vezérek háta mögött a stáb egyik tagja látható,
a másik csak magyar vonatkozású: az Underworld c. filmben van egy autós jelenet, itt a kocsi többször is elmegy ugyanúgy az utcasarok mellett.
A Boni és Klájdban, mikor a rendőrautóvá átalakított Astrával menekülnek az egyik pillanatban még sárga az index lámpa, a másik pillanatban pedig már fehér színű.
Nem magyar film, de magyar vonatkozasu a (sulyos) baki. A Black Night cimu film arrol szol, hogy egy new yorki vagany feka srac idoutazas reven a kozepkori angliaban terem (honlap : http://www.blackknightmovie.com/ ). Van egy jelenet a film kozepen, amikor is a foszereplot (Martin Lawrence) lefejezesre itelik. A kamera alulrol pasztazza a szinesz arcat, hogy jobban erzekelhesse a nezo a lefejezes igen csak kellemetlen mivoltat.... s akkor a var falan feltunik a magyar cimeres zaszlo.... mint kozepkori lovagi lobogo. Tobb mint meghokkento.
alapvetően az egész film arról szól, hogy nem találsz neki egyértelmű jelentést :)
erre példa Bulcsú, de példaul az egész metró egy szimbólumrendszer, jelentheti pl. a drogozást. de bővebben ilyesmiről talán a Kontroll topikban lehet olvasni :))
Persze, Szabó Győző játszotta a Lökdösődőt. De ez miért szól ellene? Miért kéne kinéznie ugyanúgy?
Amúgy gondolom a film készítőinek pont ez volt a célja, hogy a nézőközönség elgondolkodjon, hogy na most akkor a Bulcsú lökte az embereket a metró alá, vagy nem? El is helyeztek a filmben pár jelenetet, amely mindkét állítást támogatja vagy cáfolja, úgyhogy teljesen biztosat nem lehet mondani. :)
De én akkor is azon a véleményen vagyok, hogy Bulcsú volt a tettes. Szerintem az említett két jelenet, és még sok más apróbb is ezt igazolja. :)
Hmmm. Azt hiszem te nem értetted meg a filmet... az Árnyék (én úgy tudom, Lökdösődő néven futott) csupán Bulcsú tudatában létezik...
Ha közvetlen bizonyítékokra vagy kíváncsi, nézd meg azt a jelenetet, amikor a Lökdösődő elmegy a Bulcsú mellett, és a vállával meglöki a Bulcsút. A kamera tovább fordul, és amikor a Bulcsú mögé láthatunk, a Lökdösődő sehol. Eltűnt. Mert ott sem volt.
Másik: film legvége, sínfutás a Lökdösődővel. A Bulcsú felugrik a peronra, a Lökdösődő nem, de a metró simán megáll, semmi vészfékezés, az utasok simán kisétálnak, semmi sikongatás. Mert nem ütött el a metró senkit. Bulcsú megszabadul a rossztól, felmegy a fényre és happy end. :)
Egyébként erről szólt a film, ez volt a lényege. :)
Ha már Kontroll és a fiktív helyszín: Direkt figyeltem, mennyire ügyeltek az egész filmben arra, hogy sehol egy reklámtábla, egy felirat, egy megállónév nem maradt a falakon. Kivéve a Népstadion állomáson, ahol a vágányszámok (és ha jól emlékszem még egy világítós vonaltérkép is) jól kivehető. Arról nem is beszélve, hogy a mukso (már nemtom, ki volt az), ahogy megy végig a peronon, két egymás utáni snittben ugyanaz alatt a vágánytábla alatt megy el.
Plusz - bár erről csak kósza emlékeim vannak, lehet, h meg kéne már néznem - a csaj egyszer tesz egy kósza említést Budapestről.
Féloff:
Nem magyar, csak szinkronbaki. Bár általában több szinkron is készül 1-1 filmhez, a Hét Mesterlövész birtokomban levő változatában vígan mesélik a vadnyugaton a viccet: "Egy fickó leugrik a tizedikről..."
Ha már a Kontrollról van szó, akkor én csak azt nem értettem, hogy a sínfutásnál mi jelntősége van annak, hogy az "Éjféli Expressz" nem áll meg egyetlen megállónál sem? A sínfutás csak egyetlen egy megállóig tart. Két megálló között meg általában nem szokott megállni a hétköznapi metró sem... ebből kifolyólag az "Expressz" csak annyival veszélyesebb egy hétköznapi metrótól, hogy az elvileg nem fog lassítani a megállónál. Namármost nem tökmindegy, hogy a metró 60 vagy 40 km/h-val éri el az állomás peronjának szélét? Időben ez kb 1-5 mp-es eltérést jelenthet...
Különben is, ha nagyon szőrözni akarnék, lefogadom, hogy minden állomás előtt van valami sebességkorlátozás, még akkor is, ha nem áll meg ott. Emlékezzetek csak a Blaha és a Kossuth téri megálló felújítására! Igencsak lelassított a metró, pedig nem állt meg...
A 2 DVD-s változatban vannak kimaradt jelenetek, mutatva az azt megelőző jelenetet, meg az azt következőt (amik persze az eredeti filmben aztán "összeforrtak"). Ott volt Bulcsú verése is, nem hosszú, kb. 10 másodperc. Közvetlen utána jött a köpködős jelenet.
ICPX felvetésére azért megnéztem gyorsan, de ahogy láttam, jól emlékeztünk: a metró nem ment tovább semerre, mutatták ahogy szikrázó kerekekkel megállt, és állva is maradt, egészen a Bulcsú-Árnyék találkozás jelenet végéig. Azt a részt is megnéztem, ahol az Öltönyössel visszanézik videóról: ott is ugyanez a helyzet. A kimaradt jelenetek között sincs olyan, ahol elindult volna.
Sokan bakinak tarthatják, hogy az egyik metróállomás után nem az a másik jön, aminek jönnie kellene; ezek nem igazi bakik, hiszen a történet nem a budapesti metróban játszódik.
A filmben arról van szó, hogy ez a leghosszabb alagút szakasz, szó, mi szó, ez így tényleg hosszú :)