A Bravo-Brava-Marea esetében is azt mondják, ott az a műanyag elem a köszöbvég alatt, amiatt rozsdásodik. Lófaszt, szerencsétlen autónak nem mosták ki a kerékjáratokat életében, hogy a fenébe ne rohadna. De ha rendszeresen, akkor nincs ami ott állandó nedves klímát tartson.
Ííííííídézek, saját magamtól: "... De legalább szép a ház fém része. ..." TudatLan28 órája 00119637
De! Ha megnézed, a régi (általunk, már, itthon magyarhonban, egyszer cserélt, valami noname ? ..)termosztáton, a kritikus kiállás fémből van/volt. Mivel ki lehet tekerni a helyéről, maga a kis 'fém-csöcs' el lett téve, a későbbiekre...sosem lehet tudni, mire lesz jó alapon.
Bejelöltem, az említett részeket. Ami használható, az meg lett mentve a régi termosztátról. Itt csúf, spiáterszerű a fémház, de legalább a kis vékony kiállás, fémből van, míg az új (egyébként 2016-os gyártású) termosztáton, már műanyag. Mi a lófüléért , nem lehet, egy vastagabb, gumi tömítést tenni a dobozba? De , értem (és megvédem :-DDD ) digó barátainkat.... Ők (mint mindenki más) az első tulajdonosnak gyárt, nullkilométeres gépkocsit. A 2008. januárjában ,először forgalomba került Fiat,már háromszor!!!! elmúlt 5 éves. Az első 5 évet és 150 ezer kilométert, a szervízmúltja alapján, gond nélkül teljesítette..... Innentől, ki mit szeretne????? Most 15 éves és kb.300e km van benne. És, bár nem látok bele a motorjába és a jövőbe , meg különösen nem látok, de értelmes használat plusz kellő karbantartás esetén,még van benne kb.200 e km. Szerintem , a kaszni már nem bír ki annyit.... bár lett vele foglalkozva és én például, alul is, sőt mostanság leginkább alul mosom...
De ez nem 100%-os hatékonyságú sajnos.... (Integrale koromban, felemelve, mostam, rendszeresen, alulról is, a járművet. Ééééééééééééééééééééééééééééérdekes módon, nálam nem volt, rozsda gond. Ki érti? kacsintós fej ikon.... )
Más gyártóknál még az is műanyag, már csak attól is szivárogni fog pár év alatt, hogy elvetemedik, azt már hiába pasztáznád. Biztosításnak én is szoktam vékonyan, a gumitömítés mellett kívülről körbehúzva.
Igen, jól értelmezted. A termosztát ki lett cserélve. Vissza állt a 'normális' fűtési állapot.
A normális, nos, nem véletlenül lett idézőjeles. 84 fokos a gyári termosztát, szépen nyit-zár stb. De a kib..zott JTD motornak annyira kevés a veszteséghője, hogy fázol a kocsiban,átlag esetben. Jobban felszerelt járműveknél, ezért lehetett pár fillérért, gyári elektromos plusz fűtést kérni.... Ez valamit javítana a helyzeten, ha nem is sokat.Sajnos, ebben a konkrét kocsiban, az első tulaj, ezt nem rendelte meg. Barátoknál van ilyen, polcon... de a fél autót szét kell bombázni , a beszereléséhez....
Így marad az , hoz továbbra is fázok a kocsiban , csak nem annyira, mint eddig....
Maga a termosztát cseréje,is, egy kb. 2 órás mutatvány...
Persze pasztázni kell, mert a gyári!!!! cseredarabhoz kapott tömítés nem ér egy kalap sz@rt sem, nem fekszik fel úgy, hogy tömítsen rendesen....meghúzod a csavart és szivárog. Illletve hiába gyári, látszik a ruppótlanság az egészen. Kiállások műanyagból és persze hogy le fognak törni, pár évet sem bír ki.... De legalább szép a ház fém része. Teszek fel pár képet...
Az a vicc, hogy 2 utas a termosztát, külön van a motor víz köre és külön a fűtésé.....
A régi termosztáton a motor kör jó volt, a fűtésé szállt el....
A második rész, amit írtál, is úgy van. Anno Lancia Dedrán volt egy pár száz forintos, termosztát betét és pár perc alatt kicserélted..... Nem 2 óra és forint 10ezrek.... Fogyasztói társadalom,.,,,,,broáf :-(
Amúgy szép időnk van, végre decemberben hideg van és esik a hó. De emiatt most nincs szerelés, pedig időm az éppen lenne, és baromira zavar, hogy a jobb lámpám lefelé világít, bár ahogy nézem a hazai járműőparkot, ez mást nem nagyon izgat.
Akkor jól értelmezem, végül kicserélted a termosztátot és minden rendben lett? Vagy egyelőre csak az derült ki, hogy a termosztát ki és bemenő csöve ugyanolyan hőmérsékletű?
Egyébként sajnos jó termosztátot sem olyan egyszerű venni, annyi vacak termék van az after,market piacon.
Na meg mennyivel egyszerűbb volt számunkra anno csak a betétet kicserélni, nem sok tízezerért komplett házzal megvenni.
én mint műkedvelő laikus azt mondanám, hogy valamelyik membránod öregszik, és a bemelegedéssel 'feszül vissza' gyári alakjára... de kb 1000éve nem láttam már ilyet se közel se távol. Eltűntek az emlékek. Nem tudok konkrétat segíteni. Autószerelőben próbáld meg, ott vannak igazi profik.
Normálisan szólsz hozzájuk, biztos vagyok benne, hogy előbb utóbb megjön a segítség. Olvasd el a topik címét, jótanács! :-) írd be a kocsi színét is :D
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Fiat Brava 1998 TD 100 Lucas adagolóval szerelt gépről lenne szó. Most a hideg idő beálltával hidegindítás után a motor néha furán kopogóan kezd járni pár perc után. Olyan hangja van mintha előtöltést változtatna az adagoló, kopogósabban jár, néha előfordul az is, hogy egy-két pillanatra egyenetlenül jár a motor és olyankor kis füstöt lök ki alapjáraton. De ez hullámzóan jelentkezik, és addig tart amíg be nem melegszik, melegen már semmi gond nincs.
Tapasztalt már valaki hasonlót, vagy tudja valaki ennek az okát? Az adagolóra szerelt kis elektromos szerkezet gumikupakkal a tetején (azt hiszem 24-es kulcs fogja) lehet a probléma forrása esetleg?
Némi zavart még mindíg érzek , az erőben. ... bennem valamiért, az alakult ki, hogy downer-éknél,
mindenki Fiatozik.... Bojo utódja , mintha valami Opel opc? gtc? ....mindegy, valami sportGM tulaja....lehet, hogy keverem valamivel...... vagy 1nél több gyermek😉 van a családban és aGiulietta egy másik utódé, nem az opeles srácé.....
( " nálunk " a multipla átlényegült egy tipo kombivá, 1.4 tjet...)
Nem akartam rákérdezni (én picurka kijelzőn bámulom a netet...öregedő szemeimmel)...de én polirozásra tippeltem volna...a 2 képet összehasonlítva.
1ébként : gratulálok, szép jármű. De lemaradtam valamiről......nem arról volt szó, hogy a Multipla valami Forddá változott? Vagy összekeverlek??? valakivel....