Hello! Köszönöm szépen. Inkább ide írom, a gépem állandóan olyan levelezőt akar megnyitni, amit nem használok....elektroklimahárom /szám/ kukacgémélpontkom
Én csináltam egyszer úgy szigetelést, hogy lemértem a kerekek közötti távolságot, középen elvágtam a tengelyt és kb 1-2 mm-lecsiszoltam belőlük.Kicsit kihegyeztem a végüket és a méretre vágott tollbetétbe toltam bele őket. De lehet venni pl a VMC-be is különböző műanyagcsöveket ehhez.
Van-e valakinek elfekvőben ez a műanyag fogaskerék: tengely furat d= 3mm fogszám 12 0,5M vastagság : 1,2 mm Mindez egy Fleischmann 1309-s gőzösben van.
Kicsit önellentmondásba is kerülsz Magaddal, valamint újra írod azt, ami a tény, és már számtalanszor megbeszéltük: A mi cégünk jól, olcsón, és gyorsan dolgozik, ebből ön kettőt választhat.
Egyszer sem állítottam, hogy Kínából minőségi termékeket szerzek be. Erre senkit sem beszéltem rá, hogy onnan vegyen bármit is. Fogtam ki 1 dollárért 10 db 555 IC-t ami mind rossz volt. Néha van ilyen - az 1 dollárt simán visszaküldték...
Ez egy lehetőség, ha éppen nem élsz egy elektronikai bolt mellett, és van egy kis időd várni amíg a csomag megjön. (számomra nem adatott meg a fenti helyzet, ezért kényszerültem rá az alternatív "hulladékra". Ez van)
Továbbá, szintén nem rábeszélésként, vagy agitációként: az alábbi képen láthatók azok a LED-ek amik kínai beszerzésűek, valamint a többi alkatrész zöme is onnan van. Egyes kocsik már 10 éve napi szinten teszik a dolgukat. Mint előzőekben írtam, eddig 1 db LED volt picit halványabb, mint a többi. A képen nincs rajta az összes kocsi, kb. a 2/3-a van felpakolva, amiben ilyen világítás panelok vannak.
Teszt volt, mivel minden kocsiban van 1-1db 0,1-0,5F-os szuperkondi. Érdekelt, hogy bekapcsoláskor, együtt indulás esetén mit csinál a központ, és a táp. Nyikkhang nélkül elindult minden. Kb 2-2,2 A volt az indulási áram felvétel - központ előtti, a tápot mértem. Ebben benne volt a terepasztalban levő minimális elektronika, és a központ áramfelvétele is.
Aztán, ha mindenki feltöltődött akkor a képen lévő összes kocsi összesen kb 400mA-t fogyasztottak (központ nélkül számolva).
A saját tapasztalataim nagyon negatívak a "occsó" áron beszerzett kínai elektronikával. Az egy dolog, hogy sok alkatrészről derül ki rögtön, hogy egyáltalán nem működik. Ezeket az ember nyilván be sem építi. De feltűnően sok ilyen cucc döglik meg rövid idő után! Szinte biztos vagyok abban, hogy a kínaiak a bemérés során a paramétereket be nem tartó cuccokat dobják piacra bagóért.
Elvileg egy LED élettartama szinte végtelen (plusz egy nap), amennyiben betartják az üzemeltetési paramétereket (tudom, hogy ez nem igaz, kb. 10 éve vannak a lakásban LED-es lámpáim és már gyakorlatilag az összeset ki kellett cserélni) A kellemetlen az, hogyha beépíted és elromlik, a kiszedés és új beépítése sokkal több munka, mint amennyit egy ilyen LED ér (már amennyiben nem 10 forintos órabért sz;amolsz magadnak) Én kerülöm ezeket. A "hivatalos" úton beszerzett (Lomex, stb.) alkatrészekkel sokkal-sokkal kevesebb gond van.
Sajnos ezek ennyibe kerülnek 2ft/led. Valószínű ezek nagyellenőrzése megbukott egy inspekciós vizsgán, így a komplett csomag ment volna a kukába.... na ezeket menthetjük meg mi :) (tudom kis mintám van, de kb eddig legalább 200 LED-et már biztosan felhasználtam a kettő előbb linkelt típusból, és eddig mindegyik jó volt, 1 darabon látszódott, hogy picit halványabban világít a társainál.)
Amit linkeltél Hestore LED is jó - olyant is próbáltam. Ez magasabb, nem simul bele annyira a felső szerkezetbe, kevésbé tűnik lámpatestnek. A Kínai sokkal laposabb.
Köszi, de mint huszonsok évig áramkörtervező, a tokozások (méretek) jelölésrendszerét ismerem. Nekem konkrét alkatrész-cikkszám kellene, esetleg datasheet-tel... ;-)
Tudsz valami konkrétabbat írni/mondani a felhasznált LED-ekről? Típus, elérhetőség (forgalmazó), adatlap, stb. A harmadik kép alapján úgy ~3x3 mm-es lehet, ez pont jó lenne nekem is (hasonló céllal), és mert még elég jól használható/forrasztható (még nem olyan mütyür, mint egy 603-as SMD - még az én kezemnek is használható...)
Nem fiatal, de a vasútmodellezés világában teljesen kezdő vagyok :) Két koncentrikus kör (valójában két kanyargós ellipszis) pályát tervezek építeni és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni:
1, A belső pálya nyomvonala egy hídon a másik sínpár felett kívülre vezetne , majd egy "X"-en keresztül visszajutna belülre. Két szerelvényt szeretnék mozgatni egyszerre ezért az egyiket - az ütközést elkerülve - megállítanám az X előtt, majd a másik szerelvény elhaladásakor ez is tovább mehetne.
2, Több vakvágányt tervezek építeni, ahol az egyes szerelvények parkolnak. A váltók vezérlését és a vakvágányok feszültség alá helyezését azzal a bizonyos "zongorával" vezérelném és valahogy - pl fénnyel, szemaforral - szeretném jelezni, hogy épp melyik az aktív vakvágány.
Milyen lehetőségek vannak a fentiek megvalósítására? Egyáltalán mi a nevük :) azoknak az alkatrészeknek, szenzoroknak, amiket be kellene szerezni?
A terepasztalhoz a gyerekkori U profilú BTTB vágányaimat, váltókat, stb használnám fel. Egyenlőre csak a pályában gondolkodom és igyekszem a síneket szárazon tartani :)
Az elektronika nem áll távol tőlem, de első körön inkább megnézném mi mennyibe kerül és csak akkor építenék elektronikát, ha sokallom a kiadásokat.
Igen sok, nekem még ismeretlen szakszót találtam itt és más vasútmodellező fórumban. Igyekeztem pontosan fogalmazni, elnézést, ha túl amatőrnek sikeredett.
Nem tudom hogyan kezdjem, nehogy megint megkapjam, valamit tényleg nem szeretnék senkit oktatni:
-nem fog működni. -> egy laikusnak az jöhet le, hogy...
-Kicsit finomítsunk rajta -> -Te meg engem oktatsz, bár én nem kértem tanácsot.
-"Szerintem egy LED azért nem igen ad értelmezhető fényt 0,7-0,9mA, vagyis kevesebb, mint 1mA áramra.:-)"
Az alább bemutatott agymenés egy szintén PACO alapra épült kocsivilágítás panel, amit eredetileg ROCO H0 rekokocsikba terveztem, és NAGYON úgy nézett ki, hogy belefér a PIKO hasonszőrű régebbi kocsijaiba. Alapesetben bele is fér, de ha - ludat tömni szeretnénk - azaz végzárat is szeretnék bele, az nem ilyen egyszerű. Így arra jutottam a Piko rekokocsik kapnak új nyákot, mert akkor nem kell a képeken láthatóan szétdarabolni a világítást.
Tehát tényleg SENKI ne így csinálja, mert nagyon sok munka megy el vele!!! (Ez talán egyértelmű egy laikus számára is, hogy NE csinálja??? Pedig lehet, de inkább mégse :)
Ami mindenképpen kell, az a régi festék eltávolítása a fénykivezetőről, mert ezen fény át nem jön.... na ez valami brutális cucc, nehezen jön le alkohollal is, acetonnal meg nem eshetek neki, mert az egész műanyag elolvad. Benzin meg se kottyan neki.
Ezután jön a festés, aztán a pici lencse visszaragasztása a helyére, valahogy így:
Utána, a többi föntről lelógó dolog már a szokásos, így itt sem kell vezetékezni.
Az áramszedést pedig sikerült megoldni egy rézlappal, aminek a végét 90 fokban meghajlítottam. Véletlenül se tudjon felugrani, elmozdulni egy műanyag alátétet a tetejére tettem, és azt leragasztottam a beltérhez.
Valami ilyesmi lett belőle (7 led világít egyszerre 5+2 10Ohm-os áramgenerátor ellenállással 6,8mA/7Led):
Itt pedig nem világít - a tisztesség kedvéért :)
Továbbra sem az a célom, hogy követendő példa legyek - ezt meghagyom szakavatott, és szakmabéli embereknek - hanem ötletet adjak, az elkészült munkával másnak.
A Liliput BR52-be (131520) szeretnék füstgenerátort tenni. A Digitools dekóder van a mozdonyban. Melyik tipus illik legjobban bele? Még nem használtam ilyen eszközt ez a terület ismeretlen nekem.