Nem kívánom előszedni sorrendben az összeset, de olvasd el csak a 110143, 110144, 110147 hozzászólásokat, ahogy egymás után jönnek. Kettő a tiéd belőle.
Hihetetlen, hogy mit összehordtok egy ilyen mezei anyavágó szerkezet kapcsán! A műszer arra való, amit ír róla a katalóg. Ha hozzáférsz, akkor ráteszed a makacs anyára, elroppantod vele aztán kész. Berohadt csavarok le és kiműtéséről könyvtárnyi irodalom létezik, meg másik könyvtárnyi tapasztalat. Mindnyájan sorolhatnánk végtelenségig a berohadt csavarokkal megesett kalandjainkat, olyan ez mint a katonaságról szóló anekdoták sora. Semmi értelme azon polemizálni, hogy milyen keménységű a csavar, milyen anya van rajta, egyebek. Minden rohadás és minden rozsda egyedi, egyiknél a melegítés, másiknál a flex, harmadiknál a leroppantó műszer, fagyasztó spray, WD 40, petróleum vagy a helyette árult illatosított fáklyaolaj a nyerő. Minden tapasztalat értékes, de azon vitázni hogy melyik csavar milyen kemény, meg milyen csavar milyen anyával párosítható, ebben a kontextusban szerintem egy kissé nevetséges. Vihar egy lavór vízben... :-)))
Nem tudom hogy mit alakítottál rajta. Ha semmit, akkor eleve gyenge az adott feladathoz. A fékjei pl. egy darab lemezke végén egy kis gumidarab, a hosszanti rögzítője egy biciklibowden, ami szintén egy kis gumikát rögzít. Mint írtam, ceruzához tökéletes. Ha jutsz vele valamire, akkor tedd közkinccsé, engem spec érdekelne mivel nekem is van egy ilyenem.
A képeken látható szűrő a gyári saját szűrője. Mikor megkaptam a gépet leégett motorral akkor is ugyan ez a szűrő volt a gépben jól összehorpadva. Akkor keresgéltem új szűrő után, találtam is majd 6e ft-ért, így nem vettem. Valamennyire kiegyengettem a belső fém hálót és használtam. Aztán az első ürítéskor hiába nem volt még félig sem a tartály a szűrő be volt teljesen ismét horpadva. Ekkor jött az ötlet, hogy belülről teszek fa gyűrűket, amik meggátolják a horpadást. Azóta nem volt gond a szűrővel. A gépet nagyrészt finom por elszívására használom, így viszonylag hamar eltömődtek a szűrő külső redői. Több Youtube videón is láttam hogy erre a redős szűrőre egy szövetet húznak, így hát én is így tettem. Egy szakad pólóm ujját levágva felrögzítettem a szűrő külső felére. Azóta elég kicsit megrugdosni a porszívót és a vastagabb por réteg simán lepereg a szűrő külső feléről. Teljesen ugyan nem jön le de sokat segít a szűrő tisztításában.
Ma nem fotoztam, de a gond az, hogy kiiktattam a steller részét, s csak az alu keresztsínt hagytam a rendszerben és ráépítettem rétegelt lemezből csuszkát és egy 25x80-as lemezt stellernek... és elhajlik...
Az a baj, hogy nincs viszonyítási alapom hogy egy ilyen konstrukciónak eleve mennyire kell stabilnak lennie, mert most csak érzésre gondolom, hogy ez így nem jó.
Viszont a kis léc vágása, mint írtam tökéletes lett odáig, amikor is nem kezdtem el bénáskodni a tolófával, ami nem a vezető hibája.
Jó lenne, ha valaki hozzáértő meglesné, mert most bizonytalan lettem.
Persze ha megépítem rendesen, hogy hátul is feltámasszon, akkor nem lesz lehetősége mozogni, én pedig megelégedetten fogok pillogni.
" de ugyanaz a jelenség mint a robotron gyári karnál, a végét ha jobbra-balra megnyomom, érzésre kb 2-3 kilónyi erővel, akkor 1-2 mm-ert elhajlik.
Az az érzésem, hogy ezt csak úgy tudom kiküszöbölni, ha az asztal végéig átérő stellert csinálok ami az asztal alá beakasztható és elöl vissza lehet húzni, feszíteni. Vagy, zártszelvényből csinálom meg és lesz még plusz 30kiló...de ezt talán majd egyszer. "
Nekem is van egy ilyen rajztábláról mentett vonalzórendszerem. Lelkesen szereltem le, de amikor komolyan megtanulmányoztam, akkor letettem róla. Nagyon precíz meg minden, de szerintem nem körfűrészvezetőnek való. Ahhoz túlságosan gyenge. Más dolog egy rotringceruzát vagy egy kihúzót megvezetni, mint egy körfűrészen az anyagot! A tervezésénél a fő szempont az lehetett, hogy gyorsan és precízen mozgatható, ugyanakkor pontos vezetést biztosítson a ceruzáknak. Ezt tudja is, de csak ezt!
Meghúzásnál egyre nagyobb nyomaték kell a tekeréshez pont az általad is említett nyújtás miatt. Letekerésnél pedig csak a súrlódási erőt kell legyőzni (ne adj isten új menetet vágni a rozsdába :P ), ez ha új a menet szinte elenyésző, de ha nagyon össze van rohadva akkor a megindításig összemérhető lehet vagy esetleg nagyobb mint ami a csavar eltöréséhez szükséges. Vagy az anya deformálásához.
Az én porszívóm jó.... viszont van két halott motorom.... vajon érdemes megtekercseltetni?
Vagy gondolkodjak nagyobb teljesítményű mociban, a régi 180w-os volt, ez a fúrógép gyári motorja.
A másik egy régi imi motor.
Van egy jó kis candy mosogép motorom, ebből akartam csiszologépet fabrikolni, így viszont ez fogja meghajtani az oszlopos fúrógépet.
Ma ismét haladtam a fűrészgéppel... de egy kis elakadás a nap végére.
Úgy gondoltam, hogy a robotron kar nem elég erős, ezért átalakítottam, megcsináltam a stellert és a csuszkát fából. Atom jó lett a rögzítése az alu sínen, de ugyanaz a jelenség mint a robotron gyári karnál, a végét ha jobbra-balra megnyomom, érzésre kb 2-3 kilónyi erővel, akkor 1-2 mm-ert elhajlik.
Az az érzésem, hogy ezt csak úgy tudom kiküszöbölni, ha az asztal végéig átérő stellert csinálok ami az asztal alá beakasztható és elöl vissza lehet húzni, feszíteni. Vagy, zártszelvényből csinálom meg és lesz még plusz 30kiló...de ezt talán majd egyszer.
A próbavágás egyébként parádés lett, egy vékonyabb lécet vágtam kb 60cm hosszan, és tized pontos lett, a végén bénáztam a tolofával ezért az ucsó 10centin konyult egy fél mm-t.
Még egyszer köszönöm mindenkinek aki linkeket küldött porszívó témában. Úgy tűnik, 8000 körül kapok motort, de lehet hogy háromért megtekerik! Csak hogy érezzétek min megyek át, itt egy kis napló:
Tegnap este:
- porszívó szétszed, motor kivesz.
- méregetném, de a százéves multiméter összevissza mutat. elem jó kell legyen, azt külön jelzi ha nem. aha, százéves zsinór kontaktos belül. másik zsinórt megkeres.
- egyik állórész szakadt.
- orczy-n beazonosít, kicsit másképp néz ki, de fő méretek azonosak.
Ma:
- van egy tartalék porszívóm, amit úgy kaptam hogy füstöl. sosem próbáltam ki, elraktam hogy alkatrésznek még jó lehet
- előveszem, szétszedném. csupa vakolat belül. lehet hogy nem füstölt, csak fújta a port?
- ez újabb mint az enyém, mindene ugyanolyan, de vannak apró különbségek. pl a csavar ugyanolyan torx, de secure, és olyan nagy benne a pöcs hogy hiába van lukas torx csavarhúzóm, nem megy bele. egy korábban házilag felsliccelt egyenes lapos! csavarhúzóval szétjön
- motor pont olyan mint amit az orczy árul.
- motor sokkal szebben forog mint az enyém. az enyém nyikorog, esélyes hogy már csapágyas is. viszont az enyémen a motor szétszedhető, ezen meg nem tűnik annak.
- leveszem a turbinát, hátha onnan szétszedhető. na itt kezdtem nagyon elrontani a sorrendet.
- onnan sem bontható. megmérem a tekercseket. hoppá, ez jónak tűnik!
- visszarakom a turbinát, összerakom a gépet.
- konnektor, nagy pukkanás, lángcsóva.
- kimegyek, visszanyomom a biztosítékot.
- ok, akkor ezzel sem lesz több gond, megy mindkettő a kukába, pár lommal kevesebb
- hoppá, meg van törve a kábel, az égett át a bemenetnél
- akkor próbáljuk újra. szétszed, kábel elvág, összefoltoz, nagyjából összerak
- próba, sekép sehang.
- ok, akkor tényleg halott, megy a mediamarktba mindkettő, csökken a rendetlenség. szépen nagyjából összetákoltam mindkettőt, két-két csavarral (amik az egyikből jöttek) hogy a lukas torxokat ne kelljen betekerni. a kapcsolót kivettem az egyikből ami még nem volt összerakva mire eszembejutott, meg a kerekeiket megtartom. hálókábel beletuszkolva a cső lukán, majd kicsit fel kell törölni mielőtt a kocsiba teszem. sorbanállnak az ajtónál.
- ha ez kész, csináljunk mást. hmm, nincs a konnektorban áram. aha, nem csak az óránál verte le, hanem a sajátját is, csak eddig nem tűnt fel.
- sszameg, akkor csak emiatt volt kuka. előszed, bedug. hát megy mint a kisangyal.
itt tartok. a tartalék háza sokkal avíttasabb, mocskosabb meg kopott is, annak a motorját kellene az enyémbe transzplantálni, és akkor megint lenne egy működő porszívóm. de kicsit elment a kedvem az egésztől. jó lett volna nyugodt szívvel kidobni.