Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Legyegyszerűbb:mivel félkészként sárgák voltak,ezért a beszerzésükkor-a Citadellekhez hasonlóan-nem lettek átfestve(a többi meg,hogy kinek szánták stb, meg már a legenda körébe tartozik :D).
A legutóbbi széria, ami ma is tart, 2011-ben kezdődött. (Tudod, angolban ez a folyamatos befejezett jelen/Present Perfect Continuous, ami valamikor egy fix időben kezdődött, és kihatással van a jelenre. :DDD)
A raktárra gyártós korszak 2011-ben kezdődött. Akkor több kivitelt kezdett el gyártani a Credo:
- nyolcat IC kivitelben Mátrás (vagy ugye Kaposos) színnel (2011)
- huszonhat Citadellt bilikéken (2012)
- tíz sárgát a Borsodnak (ami előtte fejezte be a légkondi nélküli EN9,5-ösök beszerzését). (2011)
- húsz sárga Econellt a Volánbusznak, sötétített üveggel. (2012)
- a többi lett ugye fehér.
A légkondi nélküli sárgákat a Borsod kaphatta volna, elvégre a VB-t leszámítva csak a Szabolcs volt, ami kitartott a sárga mellett. (illetve ugye a Zala pl. még sárgában kapta a két, túlszékezett EC11-esét 11 éve, ami ugye elkerült onnan az ÉNYKK létrejötte után)
Végül tényleg ez a fura "VB vesz magának és a vidéknek" konstrukció lett, ami engem meglepett a Credo <-> VB reláció korábbi állását tekintve, de azóta is folyamatosan pörög mindegyik Econell, rendszeresen látom mindegyik rendszámot az Árpád hídnál/a Mol-kútnál a Vágány utcában.
Akkor mindegyik akkor érkezett Credo sárga lett volna. Egyébként valóban a Volánbusz vette őket a Pannon, Kapos, Vasi, Balaton és Bakony Volán részére.
Amúgy furcsának tartottam, hogy az MNL-973-979 szériát légkondi nélkül rendelték meg, míg a többit abban a beszerzésben meg azzal. Persze tudom, hogy arra nagy ablakokat szereltek, mondván, a Borsodnak készülnek, de már a gyárban rá lehetett volna szerelni őket.
(Szerintem amúgy a 10 db-os MNL/MNN sárga Credo EN12-szériából kellett volna a négy siófokit kivenni, mivel ott amúgyis hasznosabb lett volna a nyitható ablak. De mindegy.)
...én csak egy jó régi esetre emlékszem: az ELE-347 helyett jött Keszthelyről 256-os -ami már akkoriban is ritkaság volt a "Zalától" - a BSK-918 még szürke gúnyában...
Azok az E94/95 kocsik amin nincs klíma, nem is lesz. Fiatal kocsik kapnak klímát. A 15 db édes kevés, de ennyire van keret.Ezek nagyrészt baranyában landolnak.;) Illetve egy kocsi lehetséges tolnából is.
Néhányszor előfordul, hogy a viszonylatnak nem megfelelő gépet küldenek, szerviz vagy különjárat miatt, vagy mert nincs más tartalék (rásegítőzni), Pécsen én is láttam E94-et Kanizsáról (GSZ-3xx, talán 338), meg is lepődtem, hogy mit keres ott. De még június elején a reggeli Keszthely-Pécs járatra küldtek egy városi-elővárosi kivitelű Ikarust (Pontosan már nem emlékszem, de mintha egy Ikarus 415 lett volna).
Szerencsére Egerszegről nem gyakoriak a JJT-604-hez hasonló alacsony és fix székezésű Setrák (vagy 2-es Ikarusok :D), így kényelmesebb a 3,5 órás út. Volt "szerencsém" hasonló gépekkel utazni, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy gyorsjáratokon fordultak elő.
Gondolom ezen program következtében már az LUU-965 is klímás lett. :)
Lehet mégis maradt még egy fordás Ik 200-as,mert mostanában szombatonként a sárga Man korábbi fordáján sokszor az ABF-504 jött Pécsre(mondjuk még a Man idejében is valamilyen okból hétvégére szinte mindig valamilyen öreg gép volt Man helyett,így azért biztosra nem mondanám a dolgot)