Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5688

Az allofutes szivattyuja a kalyha meleget nyomja be a futoradiator bemeno csoven. (es a futoventillator miatt azonnal le is tudja adni az utaster fele)

Előzmény: Törölt nick (5656)
bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5687

Gyárilag nem üzemel állófűtésként, de van benne vízszivattyú is. A multhéten indítottuk el BALU.MACI 104 segítségével külön állófűtésként. Hihetetlen, de semmit nem kellett rajta csinálni, csak 1 pozitívat adni az 1-es érintkezőre és tökéletesen üzemel.

Előzmény: somagabor (5684)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5686

Köszi! Ezek fontos infók!!! Gázos kocsiban hatványozottabb jelentőséggel bírnak az általad most leírtak.

Előzmény: bt74 (5682)
somagabor Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5685

Kicsit továbbgondoltam a dolgot, és annyira nem élheti meg "shock"-ként a motor azt a kis hidegzuhanyt, amit a dermedt olaj okoz.

Egyrészt amit írtál, hogy az olaj hőmérséklete nem mindig van összhangban a víz hőmérsékletével.

Másrészt meg az alumínium jó hővezető, így gyakorlatlag az olaj is érez némi törödést a bemelegítés során.

Ezen kívül amire felér a szelepekig, addigra a furatokban a víz hatására felmelegszik valamelyest.

Ja, és még a legalapabb infórmációk közt is szerepel, hogy az állófűtés ellenére nem megy az indítok és 4000 RPM a parkolóból kifelé.

Az nem hosszabítja a motor élettartamát.

 

Nem vagyok benne biztos hogy a Renault dCi-ben az olaj fűtő / hűtő a nagy körön van, de majd megnézem. Nem akarok hülyeséget beszélni.

 

Előzmény: pH03N1xM (5683)
somagabor Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5684

Köszi az infót.

Állófűtésként is üzemel a Peugeotban, mert ha nem akkor nincs rajt pumpa?

Egyébbként én is erre gondoltam.

Elvileg nem árthat neki ha az autó vízpumpája felturbózza kicsit a szivattyút.

Amúgy kiegésztő fűtésként használva brutál mire képes a Thermo Top C.

Szinte ki se fordulok az utcából, és már jön a meleg, a víz meg úgy megy fel, hogy öröm nézni. :-)

 

Előzmény: bt74 (5682)
pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5683

Mivel normali uzemi mukodes mellett is van 40 fokos olaj 80-90 fokos motor (vagy 80 fokos motor es 120-130 fokos olaj), ez semmi hibat se okoz. (az olajhuto/futo egyebkent is a kulso koron van, azt az allofutes nem futi)

Előzmény: somagabor (5680)
bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5682

Nekem 807 peugeotban gyárilag webasto top c van szerelve. Ha +10 fok alá megy a kinti hőmérséklet induláskor, akkor állandóan megy. Leállítás után, ha a vizhőfok 50 fölött van akkor indulásnál már nem kapcsol be. Tehát télen szinte állandóan megy már 7. éve.

 

Szerintem nem árt a szívattyúnak, hogy rádolgozik a vizpumpa.

Előzmény: somagabor (5680)
bt74 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 5681

A kondenzációs kazánnak pont ez az elve! Felhasználja a kéménybe "kifüstölt" hőt is.

Előzmény: norbi0325 (5676)
somagabor Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5680

Sziasztok!

 

Ezen már én is gondolkoztam.

Ugyan a Renaultba, a víz a szűrőnél fűti az olajat, de felmerült bennem mit érezhet a fém ha megkapja a hideg olajat.

 

Ez okozhat olaj fogyasztást?

Tapasztalt valaki olyat hogy a kályha használatánál előjött némi olajfogyasztás.

 

Igaz az autóban van már 240 ezer, így akár ez normális is lehet, de nálam mindha csipkedné egy kicsit.

 

Más kérdés...

Szoktátok használni a kályhát menet közben?

Ez azért érdekel, mert kíváncsi lennék, hogy mennyire szereti a webasto keringető szivattyúja, ha rádolgozik a vízpumpa.

Elvileg bírnia kell, de hátha van valakinek negatív tapasztalata.

 

Köszi a válaszokat előre is!

 

Üdv:

Előzmény: grandegabo (5665)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5679

Egy hőfok maximalizátorkori vészkikapcsoló? Bármit csinálhatsz, ha van ilyen bigyód, és zárlatos, vagy szakadt valahol :)

Előzmény: Mit tudomén mii legyen (5678)
Mit tudomén mii legyen Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5678

Jó estét mindenkinek!

 

Problémám a következő még mindíg: Elindul a fűtés,de kb 1-2 perc múlva megáll.

 

Szétszedve,kitakarítva.

Vízhőfok jeladók ellenállásai változnak melegvíz hatására.

Ha tudna segíteni valaki abban,hogy milyen ellenállással dolgoznak.

 

Izzító kiszedve,ráindít szépen felizzik.

 

A lángőr is kiszerelve,öngyujtóval melegítve változik az érték.

Ennél mi a normál érték?

 

A szivattyú kiszerelve lehet olyan probléma hogy keveset szállít?

Találkozott már valaki esetleg ilyen hibával?

 

Mi tilthatja még le?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

További szép estét!

 

 

 

 

409 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5677

Persze. Kazánnak hívják. :-P :-)

Előzmény: norbi0325 (5676)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5676

Egyáltalán valaki látott már olyan szerkezetet ami forró levegőböl konvertálja át a hőt a víz(cső)re?? nagyon sok az az energia amit a kipufogón át a levegőbe eresztünk!..Majd agyalok :-))

 

409 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5674

Persze "computer" az nem volt benne. ( ahhoz kicsi volt az a kaszni  :-D )

Előzmény: 409 (5673)
409 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5673

"A Zaporozsecben tudja valaki hogyam működött az olajkályha?"

 

 Benzinnel. :-)  (ugyanúgy mint a ma is létező levegős benzinkályhák)

Előzmény: Törölt nick (5664)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5672

Nincs válltóm elfekvőben , Próbáld  meg ITT megkérdezni .. 

 

Előzmény: Dizeles (5668)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5671

Ezért akarnám egy olajteknőre hegesztett csőkanyarral azt is előmelegíteni a hűtővízzel.

Előzmény: grandegabo (5665)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5670

Marad a trabi módszer a hátsó körlethez.

Előzmény: norbi0325 (5666)
fegyosz Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5669

Sziasztok!

 

Nemrég kértem segítséget Rover 75-ben lévő Thermo Top C-hez, ami elképesztően füstölt és le is állt. Újra szétszedtem és kipucoltam, jó kormos volt és volt benne el nem égett üzemanyag is. Az égőkosár dupla fala közti rész, ahol a lyukak vannak nem volt kormos. Megpróbáltam szétszedni a ventilátort is, de nem sikerült. Megnéztem a lőgcsövet is, belefújtam és feltűnt, hogy viszonylag nehezen megy át a levegő rajta, kicibáltam a szivacsot belőle és a vége össze volt nyomódva, kb. 5-6mm-es lehetett a lyuk rajta. Valószínűleg benyomódott a vékonyabb csőrészbe, ami összenyomta. Előtte ujjal tudtam mozgatni előre hátra a csőben.

Beindítás után ugyanúgy nagyon füstölt mint előtte, DE pár perc múlva ritkult, majd teljesen megszűnt a füst. Félórán keresztül járattam és semmi füst nem jött belőle.

Szerintetek?

Dizeles Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5668

 

 

  Én a bejövő vízcsőre irányítanám a kipufogó hőjét,az már előmelegíteni valamennyire a vizet.

 

 Ha már Sharanod van,akkor véletlenül nincs elfekvőben egy DNP váltód,ami üzemképtelen?

Előzmény: norbi0325 (5666)
Dizeles Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5667

 

  Kapott csavarlazítót. Most a szívó oldali csövet telenyomtam benzinnel,hagyom ázni keddig,akkor folytatom a projektet. Izzítógyertyát hol lehet kapni,habár elöször megpróbálom megmekkelni,hogy rá tudjam applikálni a vezetéket. A negatívot egész jól sikerült az oldalára ráforrasztani.

 

 Meg a venti tengelyét kell összeszögelni,mert az is el van törve.

Előzmény: Ricsi89 (5659)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5666

Sajnos nincs rá lehetőségem,mert a sharanban a hátsőkerék előtt van,a kályha az olajteknő ,illetve a motortér meg legalább 1,5m-re tőle ...a max kipufogócsőhossz meg asszem olyan 1m lehet ....úgyhogy elvetve ...más ? :))

Előzmény: Törölt nick (5664)
grandegabo Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5665

Nekem az olajteknőre van irányítva a kipufogó, így némiképp felmelegíti az olajat is. Amúgy a meleg motorba állítólag nagyon egészségtelen a hideg olaj hirtelen okozott "sokkja"..

Előzmény: Törölt nick (5664)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5664

A kopaszon felszálló hőt tereld be az olajteknő alá, amolyan trabis módon. Német technika :)

A Zaporozsecben tudja valaki hogyam működött az olajkályha? Hogy oldották meg az oroszok?

Előzmény: norbi0325 (5663)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5663

Helló gondolkodott már valaki azon,hoy ,hogy hasznosítsuk a kályhánk összes előállított hőjét?

 

kályhából kijövő kipufogócső olyan 15-20 cm és hálisten fut a kazán mellett egy csupasz 30 cm-es alucső is amiben a víz kering..szóval..ide kellene átkonvertálni a zt a hatalmas hőenergiát amit másképp a levegőbe pazarolnák....erre keresek megoldást ...
kösz

 

Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5662

Nem fog felforrni, mert 80 fok környékén lekapcsol az egész.

Előzmény: szur tdi (5660)
pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5661

Nem, mert a vizkor nincs olyan nagy, es a futesvezerlo leszabalyoz egyebkent is. Oratol fuggo az inditas. Zoldfenyu regi 'kocka' orak fel orasak, a piros fenyuek 1 orasok, az ujabb ovalis pedig allithato.

Előzmény: szur tdi (5660)
szur tdi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5660

Betettem egy webastó állófűtést ,de még a fűtő motor nincs bekötve (mert digit klíma és még nem tudom ,hogy lesz meg oldva).

Képes felforrni a víz ha így használom?

Ha kézzel el indítom meddig megy 30 perc?

Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5659

Akkor a vezérlés jó.

A szivattyút meg lehet meg kellene próbálni szétszedni, mert magától nem fog elindulni. Esetleg egy kis wd40, vagy hasonló rozsdaoldó, csavarlazító anyagot belefújni. De ha sokat állt, akkor eléggé berozsdásodhatott.

Előzmény: Dizeles (5658)
Dizeles Creative Commons License 2011.11.20 0 0 5658

 

 

  Jelentem az izzó villog.

 

  Ötlet,hogy hogy lehetne elindítani a szivattyút?

Előzmény: Ricsi89 (5655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!