Az allofutes szivattyuja a kalyha meleget nyomja be a futoradiator bemeno csoven. (es a futoventillator miatt azonnal le is tudja adni az utaster fele)
Gyárilag nem üzemel állófűtésként, de van benne vízszivattyú is. A multhéten indítottuk el BALU.MACI 104 segítségével külön állófűtésként. Hihetetlen, de semmit nem kellett rajta csinálni, csak 1 pozitívat adni az 1-es érintkezőre és tökéletesen üzemel.
Mivel normali uzemi mukodes mellett is van 40 fokos olaj 80-90 fokos motor (vagy 80 fokos motor es 120-130 fokos olaj), ez semmi hibat se okoz. (az olajhuto/futo egyebkent is a kulso koron van, azt az allofutes nem futi)
Nekem 807 peugeotban gyárilag webasto top c van szerelve. Ha +10 fok alá megy a kinti hőmérséklet induláskor, akkor állandóan megy. Leállítás után, ha a vizhőfok 50 fölött van akkor indulásnál már nem kapcsol be. Tehát télen szinte állandóan megy már 7. éve.
Szerintem nem árt a szívattyúnak, hogy rádolgozik a vizpumpa.
Egyáltalán valaki látott már olyan szerkezetet ami forró levegőböl konvertálja át a hőt a víz(cső)re?? nagyon sok az az energia amit a kipufogón át a levegőbe eresztünk!..Majd agyalok :-))
Nemrég kértem segítséget Rover 75-ben lévő Thermo Top C-hez, ami elképesztően füstölt és le is állt. Újra szétszedtem és kipucoltam, jó kormos volt és volt benne el nem égett üzemanyag is. Az égőkosár dupla fala közti rész, ahol a lyukak vannak nem volt kormos. Megpróbáltam szétszedni a ventilátort is, de nem sikerült. Megnéztem a lőgcsövet is, belefújtam és feltűnt, hogy viszonylag nehezen megy át a levegő rajta, kicibáltam a szivacsot belőle és a vége össze volt nyomódva, kb. 5-6mm-es lehetett a lyuk rajta. Valószínűleg benyomódott a vékonyabb csőrészbe, ami összenyomta. Előtte ujjal tudtam mozgatni előre hátra a csőben.
Beindítás után ugyanúgy nagyon füstölt mint előtte, DE pár perc múlva ritkult, majd teljesen megszűnt a füst. Félórán keresztül járattam és semmi füst nem jött belőle.
Kapott csavarlazítót. Most a szívó oldali csövet telenyomtam benzinnel,hagyom ázni keddig,akkor folytatom a projektet. Izzítógyertyát hol lehet kapni,habár elöször megpróbálom megmekkelni,hogy rá tudjam applikálni a vezetéket. A negatívot egész jól sikerült az oldalára ráforrasztani.
Meg a venti tengelyét kell összeszögelni,mert az is el van törve.
Sajnos nincs rá lehetőségem,mert a sharanban a hátsőkerék előtt van,a kályha az olajteknő ,illetve a motortér meg legalább 1,5m-re tőle ...a max kipufogócsőhossz meg asszem olyan 1m lehet ....úgyhogy elvetve ...más ? :))
Nekem az olajteknőre van irányítva a kipufogó, így némiképp felmelegíti az olajat is. Amúgy a meleg motorba állítólag nagyon egészségtelen a hideg olaj hirtelen okozott "sokkja"..
Helló gondolkodott már valaki azon,hoy ,hogy hasznosítsuk a kályhánk összes előállított hőjét?
kályhából kijövő kipufogócső olyan 15-20 cm és hálisten fut a kazán mellett egy csupasz 30 cm-es alucső is amiben a víz kering..szóval..ide kellene átkonvertálni a zt a hatalmas hőenergiát amit másképp a levegőbe pazarolnák....erre keresek megoldást ... kösz
Nem, mert a vizkor nincs olyan nagy, es a futesvezerlo leszabalyoz egyebkent is. Oratol fuggo az inditas. Zoldfenyu regi 'kocka' orak fel orasak, a piros fenyuek 1 orasok, az ujabb ovalis pedig allithato.
A szivattyút meg lehet meg kellene próbálni szétszedni, mert magától nem fog elindulni. Esetleg egy kis wd40, vagy hasonló rozsdaoldó, csavarlazító anyagot belefújni. De ha sokat állt, akkor eléggé berozsdásodhatott.