Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Ma reggelre a Hűség utcából, a kiültetett facsemeték mellől, valamelyik gyűjtögető életmódot folytató embertásunk, egyéni megörzére magához vette az összes kitámaszókarót. 2 méteres és 15 cm vastag karók voltak, tehát talicskával nem lehetett eltolni. Az önkormányzatnál bejelentettem, de ők is csak pótolni tudják, ha van rá pénz. -:(
Mivel nem történt olyan felmérés ami az állításodat igazolta volna az átmenő forgalomra vonatkozóan, csak saccolni tudunk. Szerintem az érintett 3 utcában a forgalom nagy részét a helyi lakosok és cégek csinálják. Az ilyet hívják helyi gyűjtőútnak. A tényleges átmenő forgalom a Duna partján és a régi Balatoni úton zajlik. De én is csak a levegőbe beszélek, konkrét adatom nincs.
kékmedvével értek egyet: "Ki az ördög sétálna azon a sétálóutcán?" Az emberek legfeljebb ott sétálgatnak ahol vásárolgathatnak, étkezhetnek, látnivaló van, kellemes környezet ahol jól érezhetik magukat. Na a K.L. u.-ban ezek közül semmi. Pénz meg pláne semmi. Fölösleges szót is vesztegetni, halva született ötlet.
A közösségi közlekedés átszervezésével- sétáló utca kialakitásával- számolni kell egy olyan problémával is, hogy az eddig ott parkoló autók valahol máshol fognak állni. Jelenleg az a helyzet, hogy a kora reggeli órákban a piac, posta, önkormányzatnál lévő parkolók nagy részét elfoglalják a munkába indulók autói. Ezek nyilván nem mozdulnak késő délutánig, amivel szinte elérhetetlenné válnak az emlitett helyek ill. a orvosi rendelő is érintett. A sétáló utca kialakitásával ez a helyzet még rosszabb lesz. Találkoztam egy olyan megoldással, hogy a kritikus idő intervallumban csak úgy lehetett parkolni, hogy egy óra-tárcsát kellett a szélvédő mögé tenni és beállitani a leállás idópontját, és a területre vonatkozó várakozási időhöz kellett igazodni. Természetesen ellenőrizték az órákat, de idővel mindenki alkalmazkozott a parkolási rendhez, hiszen ez a saját érdekét is szolgálta. Bevállt. Sajnos ez nem Magyarországon volt.
Azt hiszem van olyan elfogadott terv ami rendezné a helyzetet.
Ami nekem rémlik:
Pécsi utcán menne az átmenő forgalom, Kossuth Lajos utca sétáló, Mária Terézia utca kétirányúan célforgalom.
Átmenő forgalom az említett utcákon: Szerintem aki nem a 6-os és a 7-es úton megy északabbról délebbre, az szinte mind erre jár.
Budafok, Budatétény, Nagytétény lakosai lehetnek főleg. Érd, Diósd stb szerintem a főutakat választja, mert gyorsabb, bár aki ide hoz iskolába / óvodába gyereket, azt hiszem szintén erre jár az említett településekről is.
De Budafok ezen részén van a piac, a posta, az önkormányzat, az okmányiroda, az orvosi rendelő, néhány iskola, viszont az ezeket használó kerületi lakosok légvonalban is 2-6km távol is laknak, és nem mind időmilliomos nyugdíjas meg diák meg gyesen lévő anyuka.
Én kocsival lenn vagyok öt perc alatt, ugyan ez busszal akár fél óra is lehet, visszaúttal értelem szerűen duplázva.
Szeretem az új lelkesedést a sétáló utcákért, meg a zárjuk ki a csúnya autókat a városból divatot, de érdemes lenne racionálisan gondolkodni is néha.
Gyerekkoromban viszonylag kevés kávéház és pub jött szembe az emberrel a budapesti utcákon, annál több eszpresszó és bisztró működött. Sose tudtam, hogy színvonalilag vagy kínálatilag pontosan mit jelentettek ezek a megjelölések (vagy hogy jelentettek-e egyátalán valamit)[...] Bővebben!Tovább »
Budafok belvárosban a vasút mentén, a 40-es mellett épül meg most, kissé távolabb a vágánytól, hogy legyen hely annak az átépítésére, legalábbis az őszi bejárásokon ez volt a helyzet,
A Kossuth lehetne sétáló. Iskola, könyvtár boltok... A szilvamag további fejlesztése erre figyelhet.
A Mária Terézia egyirányú visszafelé. Odafelé pedig a vasút mellett a Duna utcán át az 6-osra. Illetve a távolabbról jövők a szép új Vágóhíd utcai aluljárón mennek át, így kisebb forgalomérkezik Tétény felől Budafokra.
II.
A Kossuth lehetne sétáló. Iskola, könyvtár boltok... A szilvamag további fejlesztése erre figyelhet.
A Mária Terézián csak tömegközlekedés két irányban.
Az autós forgalom elkerüli Budafok ezen részét, illetve a két aluljárón jönnek-mennek a 6-os és a falu között.
Én is ettől félek. A magas épületek miatt egy szokványos zajvédő fal alig fog érni valamit, ellenben baromi randa lesz. Adunk a szarnak egy pofont, rengeteg pénzért.