Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norbi0325 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5778

:))))   Hova jutottunk  :)) 

Pedig csak arról volt szó az elején hogy milyen lehet az 1 KW-os  motormelegítő :))

 

Előzmény: elemes2 (5777)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5777

a számolgatáson tényleg van mit cizellálni. teljesen igazad van abban, hogy a motorblokkból kilépő kipufogógáz hőmérsékletét kell számításba venni, amikor a motorblokkban maradő hőteljesítményt akarom megbecsülni.

 

alapjáraton ez sem túl forró, a hattyúnyak igazából csak extrém teljesítményeken van nagyon megterhelve.

 

a katalizátort részben valóban a kipufogógáz fűti, de részben az elégetlen üzemanyag katalitikus égése, nomen est omen, ugye.

 

tehát az első becslésem arra, miszerint hideg motor 50-nel 25 kW hőteljesítményt produkálna annyiban változik, hogy 2kW veszteséget elvisz a nem kondenzált vízgőz, de jó sokat magával visz a blokkból még forrón kilépő kipufogógáz is.

 

 

 

Előzmény: Ricsi89 (5772)
bt74 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5776

Nyáron nyomd a bokád 1 motorkerékpár kipufogókönyökéhez és meg fogod érteni egyből.

Előzmény: bt74 (5775)
bt74 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5775

EZ KEMÉNY VOLT...

Előzmény: elemes2 (5774)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5774

vávávávárrjunk. odamegyek a kipufogó végéhez, odatartom a kezem. ott nincs száz fok.

Előzmény: Ricsi89 (5772)
Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5773
Előzmény: Ricsi89 (5772)
Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5772

Nincs 100 fok a kilépő gáz? Hát akkor hogy fűti a kipufogógáz a katalizátort 5-600 fokra? Szerinted miért öntöttvas a kipufogó leömlő és nem egyszerű acélcső, mint majd lejjebb?

Csináltam neked egy képet egy könyvből, hátha annak elhiszed, hogy mi hogy van. :)

Előzmény: elemes2 (5770)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5771

tehát a kályha óránként kb fél litert fogyaszt?

Előzmény: bt74 (5769)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5770

az teljesen jogos, hogy a hulladékhő nem csak a vizet fűti, tekintsük úgy, hogy ez az ÖSSZES hulladékhő, aminek egy része a blokk fémtömegét fűti (az is van fél mázsa vagy több), és csak ezen keresztül a vizet (a kipufogógáz szerintem nem túl sok: nincs 100 fok a kilépő gáz, bár a hatásfokot közel 10%-kal rontja a kipufogógázban levő a kondenzálatlan vízgőz is).

Előzmény: Ricsi89 (5768)
bt74 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5769

Az elektromosnál felvett villamos teljesítmény 1kw, a kályhánál pedig leadott fűtés teljesítmény 5kw. A 2 két külön dolog.

 

Persze ettől függetlenül, lehet, hogy kevés lessz neki az 1 óra.

Előzmény: norbi0325 (5764)
Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5768

Azt ugye tudod, hogy az a 60% hulladékhő nem csak a vizet fűti? Rengeteg hő megy el a kipufogón is. Ha csak a víznek adná át az összes hulladékhőt, akkor a kipufogó hideg lenne, mivel oda nem jutna semmi. Sőt az olaj is melegszik, az meg a környezetnek adja át a hűt, tehát az sem a vizet fűti. Az összes hőnek kb 30%-a melegíti a vizet, a többi az egyéb helyeken megy el.

Azért ezek az adatok kicsit érdekesek voltak. Ha 20kW-al fűtenéd az a szerencsétlen kis radiátort, az eléggé felforrósodna. Nekünk a házban van 20kW-os gázkazán és az egész házat befűti!

Hogy azért ne legyen ennyire off. Nekem a műhelyben egy 4,6kW-os állófűtésből kialakított fűtésem van egy autóhűtővel összekötve, amin van még egy hűtőventi is, fordulatszám szabályzással. Ha a venti megy kb fél teljesítménnyel, akkor kb 60 fokos víz kering a rendszerben. Ahhoz, hogy a kazán lekapcsoljon kis fokozatra (70-75 foknál) le kell vennem a fordulatot annyira, hogy szinte nem is nagyon megy a venti.

Előzmény: elemes2 (5767)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5767

ezt kicsit korrigálnom kell, hideg (dízel)motor 50-nel szüttyügve több, mint 20 kW körüli hőt termel.

 

számolgatás (vessetek a mókusok elé, ha valamit eltévesztettem):

 

a dízel égéshője valamivel több, mint 40 MJ per liter, tehát 1 liter/óra fogyasztás kb 12 kW teljesítménynek felel meg. indítás után néhány másodperccel az autó 1.5 liter per óra fogyasztást mond: ez bizony 18 kW, ami egy perc alatt lecsökken 1 liter/órára, vagyis kb 12 kW-ra. nem vártam ki, mennyi idő alatt éri el a 60 fokot a mutató... üzemmeleg állapotban 0.4-0.5 liter per óra, vagyis 5-6 kW az üresjárati (hő)teljesítmény.

 

menet közben 50-nel haladva hideg motornál 5 liter/100km vagyis 2.5 liter/óra a fogyasztás, üzemmeleg motornál kevesebb mint 3 liter/100km vagyis 1.5 liter/óra. a modern dízelek hatásfoka elég jó, közel 40%: üzemmeleg motornál az üzemanyag elégetéséből származó 16 kW-ból mondjuk 6 kW hajtja az autót ötvennel, 10kW pedig fűt. hideg motornál 50-nel haladva az üzemanyag elégetéséből még 30 kW származik, ebből a mechanikai teljesítmény ugyanúgy 6kW, tehát a motort akár 24 kW melegíti (a menetszél pedig hűti).

 

szóval egyelőre talán a SAAB járt jó nyomon: volt olyan motorjuk, amiben egy nagyobb víztömegű puffertartállyal és a motorblokk hőszigetelésével elérték, hogy reggelente még mindig "félmeleg" állapotú az autó (80 fok körül). ezt utólag sajnos nehéz beépíteni...

Dizeles Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5766

Nos,itthon senki sem jelzett vissza ventillátor ügyileg,így az ebay-en keresek megoldást. Remélem ott összejön.

elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5765

hát, városi forgalomban 50-nel szüttyögve maga a motor sem sokkal több, mint 5kW-on dolgozik (hőteljesítményre gondolok), és még a menetszél is hűti, és nem kell neki egy óra, hogy üzemmeleg legyen...

Előzmény: norbi0325 (5764)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5764

Azért kíváncsi lennék én hogy egy óra elegendő lenne-e neki ?? !!  a dízel/benyás kályhák 5KW-osak ! Nekem álló helyzetben 0 külső foknál ,negyed óra kell mire megmozdítja 50-ről a mutatót ..(csak kályha üzemmel,motor nem jár) Ez az elektromos meg csak 1Kw

Lehet annak kellene  2 óra is ..:)

 

 

Előzmény: bt74 (5758)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5763

Jujujj! Térképezd előbb fel milyen cső hova merre honnan hová mikor. Olyan körre kell bekötni ami hülyeségbiztos. Ha az asszonyka, vagy a kölök elzár egy csapot a fűtőkörben, lesheted.

Előzmény: elemes2 (5762)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5762
ez egy új ford főkosz.
Előzmény: Ricsi89 (5760)
grandegabo Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5761

Fűtéscsap a mai autókban már nem igazán van.

Előzmény: elemes2 (5759)
Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5760

Talán te? Ha nem valami űberszuper agyon kompjúterizált csodamasinád van, aki még azt is megmondja, hogy mikor kelj fel, akkor te állítod azt a kis kezeddel, amikor beállítod melegre a fűtést. Sőt van olyan autó, ahol nincs is fűtéscsap. :)

Előzmény: elemes2 (5759)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5759

a műszak nagyon széles terület, biztos van olyan rész, ahol otthon vagyok :-) itt pont nem.

 

...és ki fogja kinyitni azt a fűtéscsapot?

Előzmény: bt74 (5758)
bt74 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5758

Látom nem nagyon vagy toppon műszakilag, ezért elmagyarázom. Ezt a fűtőkörbe kell sorbakötni a radiátorral. A fűtőkőr a motorból jön. Tehát, ha ezt bekötöd a fűtőkörbe és a fűtéscsap nyitva van, akkor fűti a motort is. Szerintem indulás elött 1 óra üzemelésnél fel kell fűtse 50-60 fokosra a vizet. Én, ha otthonról indulnék mindig, biztos ilyet raknék bele garázs híján.

Előzmény: elemes2 (5757)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5757

hm. és ha én szeretném magát a motort is előmelegíteni?

Előzmény: bt74 (5755)
petya:) Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5756

Sziasztok. Megrogytam egy eber d1lc 12v kályhán. Hibajelenség: a kályha szépen indul ,tökéletessen fűt de majdnem pontossan fél óra után szellőztetés nélkül leáll és a ventillátor épphogy egy picit forog. Hibakód nincs és minden érzékelő és beavatkozó értékei a megengedettek között mérhető. Újrakapcsolom és megint megy tökélettessen fél órát.

bt74 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5755

Ha jó a termosztátod akkor nem. Ilyenkor derülnek ki a rossz termosztátok.

 A vaterán láttam 18ezerért, szerintem az tökéletes arra amire neked kell.

Előzmény: elemes2 (5753)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5754

kertes házban lakom, na.

Előzmény: bt74 (5749)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5753

a fűtőkörben, tehát a hűtést nem érinti, de a hűtő vizet azért a motorblokkban is megforgatja?

 

persze, nyilván bóvli, a conradnál semmi mást nem kapni :-) még keresgélek, hogy mit rakjak az autóba, ha egyáltalán. bóvlit csak olcsóbban, ennyi pénzért pedig valami rendesebbet.

Előzmény: bt74 (5749)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5752

ebben igazad van, én azért eléxem meg az elektromossal, mert

1. reggel keményebbek a mínuszok

2. délutánra (8-9 óra alatt) kevésbé hűl ki a gép

3. az elektromos kb egy nagyságrenddel olcsóbb

4. sokkal kevésbé kell bántani / bontani az autót.

 

miven én meg tudom oldani, hogy otthon kapjon 230V-ot az autó, sőt, reggel az indulás előtt mondjuk tíz perccel be tudom kapcsolni, ezért nekem ezeket a szempontokat figyelembe véve az elektromos állófűtés jobban bejön, és talán szélesebb is lenne a piaca.

 

azt sem tudom, hogy a garanciát hogyan érinti egy ilyen átalakítás, akár elektromos, akár benzines.

 

ha csak az utasteret kéne fűteni, akkor legolcsóbb megoldás egy kis 12V-ról üzemeltethető 300W-os fűtőventillátor az utastérbe, ami a motor beindítása után azonnal melegíteni kezd, így hamarabb lesz komfortos az utastér. de a motor továbbra is -10-ről indul, én ezen (is) szeretnék segíteni...

Előzmény: Ricsi89 (5751)
Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5751

Azzal nincs is gond, hogy reggel már meleg a vized, de elmész dolgozni, lerakod kint az autót, ugyanúgy lehűl, majd délután mikor indulsz haza jéghideg a motor, mert nincs hová bedugni a melegítőt. Ez így van minden esetben, amikor nem otthon vagy. Tehát ezért is jobb a rendes állófűtés.

Előzmény: elemes2 (5750)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5750

köszönöm :-)

 

a conradnál tízezerféle cikket tartanak, óriási raktárkészlet, kicsi forgási sebesség, emiatt az árszintjük olyan amilyen, de aki ezt ismeri, innen fog vásárolni... de inkább csak véxükség esetén. felveszem a kapcsolatot az úrral.

 

PS: természetesen nem a társasház világításáról üzemeltetném majd az elektromos vízmelegítőt :-) csak megértem, hogy miért nagyobb a benzines állófűtés népszerűsége. akinek van 230V konnektor a kertjében, annak lehetne garázsa is, ami ugyan nem 75 fokra fűti fel a vizet, de legalább nem mínusz sokról indul reggelente.

Előzmény: Törölt nick (5748)
bt74 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5749

A társasház világítási számláját nem ti fizetitek?

 

Ez a fütés a fűtőkörben van(illetve oda szokás rakni) és nem befojásolja a kocsi hűtését. Elég bovlinak tünik ez a cucc.

Előzmény: elemes2 (5747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!