Na bakter, az első hozzászólásom elszállt, a másikba meg nem másoltam be az egészet :(
Kezdjük elölről:
Sziasztok,
Tegnap tankoltam az omv-nél 95 - ös benzint, ma alig akar menni a motor. 125ccm-es Peugeot. A végsebessége kb 75 lett, hiába húzom a gázt nem akar rendesen gyorsulni. Tudom nagyon sok minden lehet, én a karburátorra gyanakszom meg a koszra.
Tegnap tankoltam az omv-nél 95 - ös benzint, ma alig akar menni a motor. 125ccm-es Peugeot. A végsebessége kb 75 lett, hiába húzom a gázt nem akar rendesen gyorsulni. Tudom nagyon sok minden lehet, én a karburátorra gyanakszom meg a koszra.
Próbálj service manualt keríteni hozzá, ha nem találsz, akkor esetleg a porlasztóhoz, abban megadják a benzinszintet, de általában nem a fúvókához viszonyítják, hanem pl. az úszóház tömítéséhez, vagy az aljához, amennyire én tudom. Általános adat erre nincs, tipusonként más, de hátha valaki, aki itt szereléssel foglalkozik, meg tudja mondani.
Én 20 ezer forintért vettem egy kinai 4-t,mert az enyémneg lekepot a ricni a főtengely végéről.Körulbelul 10 évvel öregeb motor az enyémtől de sokkal jobban megy ,átszereltem azt az öreg motort az enyémre és ez korulbelul 20 -al gyorsabban megy a lejton felfele mint az ényém az uj ahogy ment.Nem tudom hogy miért.Azon gondolkozok hogy lehet az ujnak nem jó pozicióba marták a jukat a főtengejen és lehet hogy ezért nem jó hejen van az előgyujtás vagy nem tudom hogy mi az oka.
Nem akarom eladni (később sem!), szóval ez nem marketing. Nekem van egy szinte új motorom gombokért, hogy elhiszi- e valaki, az nem az én gondom. Itt falun azért lehet gyöngyszemeket találni, csak nem a neten kell keresni, hanem szájról szájra terjed a hír! :-)
Az a Németországban élő idős kitelepült magyar, ha jól tudom orvos volt . És mivel a rendelője a házban volt ezért nem használta csak a garázsa a kert végében volt és azért ez a km futás.
A benzin pumpa amit vettem nem passzolt az enyém hollanderje nagyobb egy picit,de megjavult saját magától ameik rajta volt igaz nekifogtam szivni meg fujni és lehet hogy attól.Az uszót azt hogy kellene beálitani a karbi aljára feldugtam egy átlátszó csovet és van mellete egy csavar amit ha kilazitunk akor kijön az átlátszó csőbe a benzin az uszóház aljától,csak azt nem tudom hogy hol kellene legyen a szintje.Két fuvókán szivódik a benzin az uszóházbu az alapjárati van feljebb.Mennyivel kell feljebb legyen az alapjárati aljától a benzin szintje?Kinai 4 t- ről van szó.
Azt tudom, hogy a csapcserétől a karbi nem lesz jobb, de legalább így nem folyik el az összes benzin!
Mindenképp elviszem szerelőhöz, csak atért kérdeztem, hogy ne legyen átverés...Mondjuk elég egyszerű szerkezet.
Kicsit olyan mesébe illő a története. Németországban vette egy idős kitelepült magyar, aki aztán meghalt, de mivel nem "márkás" motor, nem foglalkoztak vele. Pár éve megvette egy másik magyar, aki behozta, lepapírozta ( akkor 2800 km volt benn, ezért még a papírozásnál is majdnem gond volt a regadó körül), párszor ment vele, aztán lebénult a lába. Itt lakik a faluban, így lett az enyém a motor.
.......Km valós, még a gyári szőrös gumi van rajt...."
Ez valami beteg (lelkibeteg) emberé lehetett, ha igaz, vagy valahol vettek hozzá gyári szőrös gumit. Ennyi állás már többet árt, mint a használat. (na jó, kicsit savanyú a szőlő :-) )
Igen. Mint korábban is írtam, ha csak a benzincsap rossz (nem zár) azt gyakorlatilag észre sem lehet venni, ha az úszó tűszelep jól működik. Régen, mikor nem voltak vákumos benzincsapok, akkor is inkább csak biztonsági okokból zárogattuk, hogy úszószelep hiba esetén ne folyjon el az összes benya.
A tűszeleped is biztos rossz, ezért sokat kaphat. A benzincsap cserével az nem javult meg.
Van egy Hyosung ga 125 motorom, ősszel vettem. 96-os, 3.000 km futás. Karburátorból állandóan folyt a benzin, szivató is furán működött, meg fordulaton megtorpant.
Nemrég szereztem hozzá egy új benzincsapot, így legalább álló helyzetben nem folyik el a benzin.
A többi hiba mind a karbitól lehet? Km valós, még a gyári szőrös gumi van rajt.
Nem tudtam hogy olajlehuzo gyurunek nevezik.Vettem vakumos benzinpumpat de nem vagyok biztos benne hogy paszolni fog,szerintem az enyemnek nagyob a holanderje.Ugy vettem eszre hogy atereszt a benzinpumpa sosem al meg a benzin keresztul rajta ,lehet hogy az lessz a baja.
Sziasztok. Volna egy kis problémám. Vettem 3 éve egy Honda Lead 100-as 4 ütemű robogót egy idős úrtól 8300 KM-el. Picit csalódás volt, mert kb. a 60-65km/h volt a kényelmes neki, és 3.5-3.6 litert evett (mindig tele tankolom, és mérem az átlagfogyasztást). Javasolták a szíjcserét, ami nekem picit furcsa volt, mert a szervíz könyve 24.000 KM után írja a cserét, de mindegy, kicseréltem, Bando szíjat vettem hozzá. A különbség nagyon durva volt. A motor sokkal csendesebb lett, 75-80 km/h lett a kényelmes utazó, és a fogyasztás 1 literrel csökkent. Csakhogy, azóta eltelt 2 szezon, bele tettem 4500 km-t, és újra kezd hangosabb lenni a motor, a kényelmes utazó már 70 alatt van, és a fogyasztás megint 3.3-3.5 körül van. Volna valami ötletetek, hogy mitől lehet ez? Ennyire kopik a szíj? Ha igen vajon miért? Hol van a gond a motorban? Valaki tapasztalt már hasonlót????
Sziasztok!Egy peugeot fpeedfither robogón futottam bele a következőbe:padon huzgálva(nagyon nagy fordulaton akar csak elindulni...nem találok lágyabb 32mm-es rugókat) a gázát 2/3 gázadás után magától elkezd felpörögni a végtelenségig...csak gyujtás elvételével tudom megszüntetni ezt.....Amit már megnéztem: nem sziv falsot sem a hajtás,sem a gyujtás oldalon ...a karbinál sem.,aut szivatója lezár..ami gyanus,hogy air box helyett direkt légszürő van rajta...nem értem mi váltja ki ezt a felpörgést amikor a torokba nézve nem látom hogy fent volna a suber de tiszta benzin függöny látható.Az a gyanus hogy a rövid szívó rész miatt nagyon megnő a vákum és felrántja a benzint az úszó házból(hiába van vissza engedve a gáz) Uj karbi van rajta...de a régivel is ezt csinálta...Tipp??
Mi lehet a baja a kinai 4 t robogomnak,mindig ki kell egesem a gyertyat minden eggyes hideginditas elott.Mert maskep nem indulna el,mindig szutykos ragacsos a gyertya,az mitol van .Meglehet vajon kopva az olajozogyuru.
Ha jól emléxem neked is kis csopper-szerű géped van, ezért azt hiszik, he 140-nel is menni. Éna 125-össel ezt úgy oldom meg, hogy a sáv közepén megyek, így ne gondolja senki, hogy megelőz a sávon belül, mint egynyomon haladó járművet.