Akku: nem kell stresszelni. ha nincs valakinek 3000 ccm diesel csodája, egy 5 kw-os kályha 15 perc alatt -5 fokban 70 fokos vizet csinál.
Ha a fűtéskapcsolót 1-es fokozatra állítod, az egész mutatvány annyit eszik tokkal vonóval, mint egy komolyabb halogén égő, amit hajlamosak a népek fél napra is fenn felejteni az autón fényes nappal.
Ez a hő elég ahhoz, hogy az ablaktörlővel eltávolítsuk azt a kis ónos esőt, ami az éjszaka folyamán rátelepedett a gépre.
Ezen kívül még a motor is jól érzi magát a melegvízben.
Elektromos fűtés: Ha van benne valami elektronika, ami leszabályoz ha a víz eléri a 70 fokot, jó lehet.
Persze ehhez árrammal rendelkezni kell az autó körül ami főleg családi házban kivitelezhető.
Jó példa, az öreg annak idelyén az ARO-ba ekecselt egy 220-as fűtőszálat amit egy szalterórával indított miden reggel.
Volt melegvíz bőven. :-)
Viszont ha nincs mi figyelje a hőfokot, és túl van méretezve a fűtés a vízrendszer méretéhez képest akkor forrhat a tulaj feje. A vízzel együtt.
Szerintem semmi dolgod ! Jó legyen az akksid ....nekem a 100Ah-s akksim ezt a 15percet (állófűtésezést ) simán leküzdi ,és simán indulok ,pedig én csak 10 km-et járok oda vissza ! Neked 20-25 km-alatt simán visszatölti...
az AGM akkuról azt írja az okosság, hogy kifejezetten jól bírja a rázkódást, mert az elektródlemezek nem magukat tartják, hanem a bórüveg-vattába vannak beágyazva.
Azért azzal számoljatok, hogy autóba kell! A magyar utakat nem kell bemutatnom. Szerinted, hogy bírják ezek a rázkódást? (a zselésnek is pont ez a gyengepontja).
Mire mindent levezetsz tudományosan, vége lesz a télnek, azt jöhetsz a medencefűtéses kérdésekkel.....de arra van külön fórum
AGM = valami speciális bórüvegből készült vattával itatják fel a savat, ezen kívül az akku tényleg zárt, mert a hidrogénképződést is lefékezik, így gyakorlatilag nincs elektrolitveszteség. cserébe nem bírja a túltöltést, ezért szoktak arra hivatkozni, hogy speciális töltő kell hozzá.
Kisebb belső ellenállása, nagyobb indítóáramot tud leadni kemény fagyban is, nagyobb a fajlagos kapacitása, kétszer annyiba kerül mint a sima akku, szóval csupa jó tulajdonsága van :-) VRLA akku néven könnyebb rákeresni (ebbe a családba tartozik a zselés akku is):
itt ugyan azt írják, hogy a névleges kapacitás négyötöde is kivehető belőle, de továbbra is igaz, hogy nem büntetlenül, mert csökken az akku élettartama. jobb 50% fölött maradni, sima lötyögős ólomakkuval különösen.
szóval ha fogunk egy jobb egy ólomakkut, és rendszeresen kisütöd a teljes kapacitás 70%-ra, majd újra feltöltöd, akkor elbír valamennyi töltési ciklust, mondjuk 2000-et.
ha ugyanezt az akkut kisütöd a teljes kapacitás 50%-ra, és újra feltöltöd, akkor kibír kb feleannyi töltési ciklust, de az még mindig elég sok. ha kisütöd a teljes kapacitás tizedére (megteheted, hiszen van még benne amperóra), akkor kibír mondjuk 100-200 ciklust.
a zselés és az AGM annyival biztosan jobb, hogy az esetleges mélykisütéskor az akku lemezekről leváló fémradabok nem fognak cellazárlatot okozni, illetve az AGM-ről azt írják, hogy sokkal kisebb az akku belső ellenállása, tehát kevésbé melegszik töltéskor is.
Mi számit mélykisütésnek egy hagyományos akksinál ?Ha jól tudom a kályha 11.6V- nál kikapcsol. Ha csak eddig menne le a fesz és utána idulás után viszatöltené a generátor mennyire lenne igénybe véve az akksi ( hagyományos akksira gondolok kb 55AH) ? Köszönöm.
Így fél órát szerintem egy 30-40AH körüli akkunak is el kell bírnia ha minden ok. A hagyományos ólom akkuk sajnos a ciklikus (teljes lemerítés-feltöltés) üzemtől hamar kifekszenek (bár ez nagyban függ a minőségtől), az AGM-et irták (mélykisütést nem bírja, szerintem ezt inkább ne is használj), a legjobb ilyen célra a solar akku de az elég drága.
Ebersprecher24v D3L p üzemagyag szivattyú vezetéke szakadt volt,letiltott,meg se mozdul.Hogy lehet hibát törölni?Csatlakozók széthúzása nem segített.Utastéri hőfokszabályzó zölden villog,nagyon sűrűn.
Indulás ellőtt 15-20percet szeretném használni a kályhát és kb 20-25 járok vele naponta
És milyen ,hagyományos savas vagy zárt ciklikus munka akkumlátor lenne az ideállis?ez utóbbi biztos jobban bírja a lemerítést de ha jól tudom lassabban töltődnek fel mint a hgyományos akksik ill érzékenyek a töltésre!
az 1.5-ös suzuki ignisem nekem is pár kilométer után rendesen fűtött. az 1.6-os "H" astra meg 15 km után kezdett fűteni.
nem gondolom, hogy a termosztát lett volna hibás, vagyis remélem, nem, inkább a motortérnek lehetett olyan a kialakítása, hogy a menetszél jól átjárta.
Azzal ugye tisztában vagy, hogy amíg a víz el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet, addig a hűtő semmit nem hűt? Mivel a termosztát zárva van, a hűtő felé nem megy víz, az csak a motorban és a fűtőradiátorban kering. Ha elérte a megfelelő hőmérsékletet, akkor nyit a termosztát, megy a hűtőbe a víz, lentebb hűl, majd ismét zár a termosztát és megint csak a motorban kering a víz. Szóval meleg motornál elég egyenletes a víz hőmérséklete. Nem tud túlmelegedni, és nem is tud túlhűlni, hála a termosztátnak.
Az, hogy 15km után még hideg, annak több oka lehet. Nekem a 25 éves autóban reggel indulás után 5 perc múlva már meleg levegőt fúj a fűtés, tehát elég hamar melegszik. A vizet nem tudom követni, mivel rossz a hűtővíz hőmérséklet jeladóm. :)
Szerintem ,csak hezitál mit csináljon ..csak rá fog jönni előbb-utóbb,hogy az elektromos előfűtsnek maximum a zetorban van értelme !
:))
Ha a kocsiba egy tényleg komoly elektromos cuccot akar ,annak az árán már kaphat egy használt jó állapotú állófűtést is akár aminek jóval több előnyei vannak,mint egy mazzagos fűtésnek.. :-D
tehát az 1 liter per óra alapjárati fogyasztás kb hasonló vagy kicsivel jobb tempóban melegíti fel a motorblokkot, mint a fél liter per óra fogyasztású benzinkályha.
apropó, a régi zaporozsecben is egy kicsi benzinkályha volt az utastérfűtés, még menet közben is :-)
azt szerettem volna megbecsülni, hogy mondjuk alapjáraton ketyegő motor mekkora hőteljesítménnyel melegíti a blokkot (ha a ház előtt áll),
illetve azt, hogy ha már megyek vele akkor mekkora ez a hőteljesítmény. az utóbbi becslést jelentősen befolyásolja, hogy a menetszél mennyire hűti a motort -- az opel astrát például nagyon, egy 1.6-os benzines "H" astrában (tavaly télen mértem) induláskor -3 fokos hűtővíz 15 km megtétele után még csak 78 fokra melegedett fel, és épp csak fűteni kezdett... szóval ez utóbbi (a menet közben kinyerhető meleg) valószínűleg nem számítható egyszerűen.
a másik, az alapjárato "fűtő" teljesítmény viszont számítható, ha elég jó becslést kapok a benzin motorblokkban történő elégetésekor felszabaduló energia szétosztásáról. az látszik, hogy a kipufogóra jutó "veszteséget" alaposan alulbecsültem.