Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somagabor Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5813

Sziasztok!

 

Ajjaj, de elkalandoztatok.

 

Akku: nem kell stresszelni. ha nincs valakinek 3000 ccm diesel csodája, egy 5 kw-os kályha 15 perc alatt -5 fokban 70 fokos vizet csinál.

Ha a fűtéskapcsolót 1-es fokozatra állítod, az egész mutatvány annyit eszik tokkal vonóval, mint egy komolyabb halogén égő, amit hajlamosak a népek fél napra is fenn felejteni az autón fényes nappal.

Ez a hő elég ahhoz, hogy az ablaktörlővel eltávolítsuk azt a kis ónos esőt, ami az éjszaka folyamán rátelepedett a gépre.

Ezen kívül még a motor is jól érzi magát a melegvízben.

 

Elektromos fűtés: Ha van benne valami elektronika, ami leszabályoz ha a víz eléri a 70 fokot, jó lehet.

Persze ehhez árrammal rendelkezni kell az autó körül ami főleg családi házban kivitelezhető.

Jó példa, az öreg annak idelyén az ARO-ba ekecselt egy 220-as fűtőszálat amit egy szalterórával indított miden reggel.

Volt melegvíz bőven. :-)

Viszont ha nincs mi figyelje a hőfokot, és túl van méretezve a fűtés a vízrendszer méretéhez képest akkor forrhat a tulaj feje. A vízzel együtt.

 

 

 

 

 

Előzmény: norbi0325 (5812)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5812

Szerintem semmi dolgod ! Jó legyen az akksid ....nekem a 100Ah-s akksim ezt a 15percet (állófűtésezést ) simán leküzdi ,és simán indulok ,pedig én csak 10 km-et járok oda vissza ! Neked 20-25 km-alatt simán visszatölti...

Előzmény: t4pistibá (5797)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5811

ja, és a jobb paraméterei miatt AGM akkut szoktak rakni a start-stop rendszerrel szerelt autókba.

 

a szolár-akkumulátorokról nem tudok semmit -- azoknál lehet gond a rázkódásból.

Előzmény: bt74 (5809)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5810

az AGM akkuról azt írja az okosság, hogy kifejezetten jól bírja a rázkódást, mert az elektródlemezek nem magukat tartják, hanem a bórüveg-vattába vannak beágyazva.

Előzmény: bt74 (5809)
bt74 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5809

Megint jól elkalandoztatok.

Azért azzal számoljatok, hogy autóba kell! A magyar utakat nem kell bemutatnom. Szerinted, hogy bírják ezek a rázkódást? (a zselésnek is pont ez a gyengepontja).

 

Mire mindent levezetsz tudományosan, vége lesz a télnek, azt jöhetsz a medencefűtéses kérdésekkel.....de arra van külön fórum

Előzmény: elemes2 (5808)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5808

Nem tudom, mi az a spirál akku...

 

AGM = valami speciális bórüvegből készült vattával itatják fel a savat, ezen kívül az akku tényleg zárt, mert a hidrogénképződést is lefékezik, így gyakorlatilag nincs elektrolitveszteség. cserébe nem bírja a túltöltést, ezért szoktak arra hivatkozni, hogy speciális töltő kell hozzá.

 

Kisebb belső ellenállása, nagyobb indítóáramot tud leadni kemény fagyban is, nagyobb a fajlagos kapacitása, kétszer annyiba kerül mint a sima akku, szóval csupa jó tulajdonsága van :-) VRLA akku néven könnyebb rákeresni (ebbe a családba tartozik a zselés akku is):

 

http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery

 

itt ugyan azt írják, hogy a névleges kapacitás négyötöde is kivehető belőle, de továbbra is igaz, hogy nem büntetlenül, mert csökken az akku élettartama. jobb 50% fölött maradni, sima lötyögős ólomakkuval különösen.

Előzmény: Törölt nick (5807)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5807

Agm az spiral? A spiral akkuk egesz jok ilyen szempontbol.

Előzmény: elemes2 (5806)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5806

szóval ha fogunk egy jobb egy ólomakkut, és rendszeresen kisütöd a teljes kapacitás 70%-ra, majd újra feltöltöd, akkor elbír valamennyi töltési ciklust, mondjuk 2000-et.

ha ugyanezt az akkut kisütöd a teljes kapacitás 50%-ra, és újra feltöltöd, akkor kibír kb feleannyi töltési ciklust, de az még mindig elég sok. ha kisütöd a teljes kapacitás tizedére (megteheted, hiszen van még benne amperóra), akkor kibír mondjuk 100-200 ciklust.

 

a zselés és az AGM annyival biztosan jobb, hogy az esetleges mélykisütéskor az akku lemezekről leváló fémradabok nem fognak cellazárlatot okozni, illetve az AGM-ről azt írják, hogy sokkal kisebb az akku belső ellenállása, tehát kevésbé melegszik töltéskor is.

Előzmény: t4pistibá (5804)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5805
az ólomakkuk általában szeretik, ha a kapacitás felénél nem sütik ki jobban. Az agm ezt is jobban bírja, de csak mértékkel.
Előzmény: t4pistibá (5804)
t4pistibá Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5804

Hali!

Mi számit mélykisütésnek egy hagyományos akksinál ?Ha jól tudom a kályha 11.6V- nál kikapcsol. Ha csak eddig menne le a fesz és utána idulás után viszatöltené a generátor mennyire lenne igénybe véve az akksi ( hagyományos akksira gondolok kb 55AH) ? Köszönöm.

Előzmény: grandegabo (5803)
grandegabo Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5803

Így fél órát szerintem egy 30-40AH körüli akkunak is el kell bírnia ha minden ok. A hagyományos ólom akkuk sajnos a ciklikus (teljes lemerítés-feltöltés) üzemtől hamar kifekszenek (bár ez nagyban függ a minőségtől), az AGM-et irták (mélykisütést nem bírja, szerintem ezt inkább ne is használj), a legjobb ilyen célra a solar akku de az elég drága.

Előzmény: t4pistibá (5797)
balu.maci104 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5802

Szia!

Attól nem tilt le,csak nem indul el!

Ha hárítod az üz.pumpa hibát,utánna mennie kellene!

Más gond is lesz vele sz.tem!?

Előzmény: vezeték (5798)
balu.maci104 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5801

Sziasztok!

Hoztam kintről Webasto Termo Top Z/C-ket,és Eberspacher D5W Z-ket...,mindegyik 5Kw-os.

Mindegyikhez az árban benne foglaltatik az üzemanyagpumpájuk is! Kipróbálás lehetséges!

Ugyan ezekhez,és DW 50-hez alkatrészeim is vannak...

Üdv mindenkinek: balu

elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5800
ha az agm akkura gondolsz, a mélykisütés azt is megviseli.
Előzmény: t4pistibá (5797)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5799

Igen, de csak azért, mert ők szerelik be a saját árukon a saját óradíjuk mellett. A számlától is sokáig melege lesz a tulajnak.

Előzmény: norbi0325 (5795)
vezeték Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5798

Üdv!

Ebersprecher24v D3L p üzemagyag szivattyú vezetéke szakadt volt,letiltott,meg se mozdul.Hogy lehet hibát törölni?Csatlakozók széthúzása nem segített.Utastéri hőfokszabályzó zölden villog,nagyon sűrűn.

t4pistibá Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5797

Hali!

Indulás ellőtt 15-20percet szeretném használni a kályhát és kb 20-25 járok vele naponta

És milyen ,hagyományos savas vagy zárt ciklikus munka akkumlátor lenne az ideállis?ez utóbbi biztos jobban bírja a lemerítést de ha jól tudom lassabban töltődnek fel mint a hgyományos akksik ill érzékenyek a töltésre!

Előzmény: grandegabo (5784)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5796

ja, és akkor még 40 a beszerelés.

Előzmény: norbi0325 (5795)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5795

Hát 20 ból biztos semmi :) inkább 120-ból ..

De énszerintem ha hivatalos márkaképviselet szereli be a Pl az utólagos állófűtst akkor szerintem nem veszhet  el a garancia Ugyanez él a klímára is !

 

Előzmény: elemes2 (5793)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5794

az 1.5-ös suzuki ignisem nekem is pár kilométer után rendesen fűtött. az 1.6-os "H" astra meg 15 km után kezdett fűteni.

 

nem gondolom, hogy a termosztát lett volna hibás, vagyis remélem, nem, inkább a motortérnek lehetett olyan a kialakítása, hogy a menetszél jól átjárta.

Előzmény: Ricsi89 (5792)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5793

1. ha egy bolti új autóba belehegesztek egy benzines kályhát, valszleg ugrik a garancia. még az elektromos is necces.

2. elektromos fűtés 2kW fűtőtesttel kijön mondjuk 20 ezerből (nem a conrados). hogyér adnak egy rendes dízeles állófűtést?

Előzmény: norbi0325 (5791)
Ricsi89 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5792

Azzal ugye tisztában vagy, hogy amíg a víz el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet, addig a hűtő semmit nem hűt? Mivel a termosztát zárva van, a hűtő felé nem megy víz, az csak a motorban és a fűtőradiátorban kering. Ha elérte a megfelelő hőmérsékletet, akkor nyit a termosztát, megy a hűtőbe a víz, lentebb hűl, majd ismét zár a termosztát és megint csak a motorban kering a víz. Szóval meleg motornál elég egyenletes a víz hőmérséklete. Nem tud túlmelegedni, és nem is tud túlhűlni, hála a termosztátnak.

Az, hogy 15km után még hideg, annak több oka lehet. Nekem a 25 éves autóban reggel indulás után 5 perc múlva már meleg levegőt fúj a fűtés, tehát elég hamar melegszik. A vizet nem tudom követni, mivel rossz a hűtővíz hőmérséklet jeladóm. :)

Előzmény: elemes2 (5789)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5791

Szerintem ,csak hezitál mit csináljon ..csak rá fog jönni előbb-utóbb,hogy az elektromos előfűtsnek maximum a zetorban van értelme !

:))

Ha a kocsiba egy tényleg komoly elektromos cuccot akar ,annak az árán már kaphat egy használt jó állapotú állófűtést is akár aminek jóval több előnyei vannak,mint egy mazzagos fűtésnek.. :-D

Gondolom én :))))))

 

 

 

Előzmény: 95xf (5788)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5790

tehát az 1 liter per óra alapjárati fogyasztás kb hasonló vagy kicsivel jobb tempóban melegíti fel a motorblokkot, mint a fél liter per óra fogyasztású benzinkályha.

 

apropó, a régi zaporozsecben is egy kicsi benzinkályha volt az utastérfűtés, még menet közben is :-)

Előzmény: 95xf (5788)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5789

azt szerettem volna megbecsülni, hogy mondjuk alapjáraton ketyegő motor mekkora hőteljesítménnyel melegíti a blokkot (ha a ház előtt áll),

illetve azt, hogy ha már megyek vele akkor mekkora ez a hőteljesítmény. az utóbbi becslést jelentősen befolyásolja, hogy a menetszél mennyire hűti a motort -- az opel astrát például nagyon, egy 1.6-os benzines "H" astrában (tavaly télen mértem) induláskor -3 fokos hűtővíz 15 km megtétele után még csak 78 fokra melegedett fel, és épp csak fűteni kezdett... szóval ez utóbbi (a menet közben kinyerhető meleg) valószínűleg nem számítható egyszerűen.

 

a másik, az alapjárato "fűtő" teljesítmény viszont számítható, ha elég jó becslést kapok a benzin motorblokkban történő elégetésekor felszabaduló energia szétosztásáról. az látszik, hogy a kipufogóra jutó "veszteséget" alaposan alulbecsültem.

 

 

Előzmény: 95xf (5788)
95xf Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5788

Az a baj, hogy értelmetlen dolgot akarsz megtudni!

 

Ráadásul a motor előmelegítéséhez ez teljesen független adat lenne:)

Előzmény: elemes2 (5786)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5787

Asszem ,ha jól tudom 5-6 decit ..

Előzmény: elemes2 (5785)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5786

hát, ilyen az élet -- nem értek hozzá :-)

mazsola, új hús, szőkenő, ilyesmi. baj?

a számolgatás kimenete igazából csak annyi lett volna, hogy mekkora hőteljesítmény melegíti a motorblokkot üzem közben.

de több ponton is mellényúltam :-)

Előzmény: 95xf (5782)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5785

kb mennyit fogyaszt a kazán egy óra alatt?

Előzmény: norbi0325 (5781)
grandegabo Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5784

Hát ha sokáig szeretnél fűteni úgy 100AH körül :-)

Előzmény: t4pistibá (5783)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!