Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sprinter CDI Creative Commons License 2011.12.02 0 0 5838

Ugyan a kérdésemre nem kaptam választ, de lehet hogy nem is baj. Ma a hónom alá kaptam a kályhát és elvittem egy Webasto márkaszervizbe, kideríteni mi is a baja. Izzító stift hibát írt, de az jó benne. A szervizben kiderült, hogy minden más is jó benne (üzemanyag pumpa, ventilátor, láng őr, izzító). Tehát a vezérlő panel rossz.

 

Keresek DW50 kályhához vezérlő panelt! Még a régi fajta, amelyikél külön van az izzító és a láng őr. Vagy keresek műszerészt, aki megjavítja a panelt (nincs szétrohadva).

Dizeles Creative Commons License 2011.12.02 0 0 5837

 

 

  Jóreggel Mindenki!

 

 

  Nincs valakinek véletlenül DBW46-hoz elfekvő ventillátora?

95xf Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5836

Nem annyira ingyen az a villany, "érdekesebb" helyeken zárható dobozt használnak. De a kissebb falvakba egyszerűen megvan mindenkinek a helye.

 

Ugye a morál, közbiztonság is más: ott simán becsukja bárhol a kocsit és elmegy/hazamegy akár több napig.

 

Mi meg ha megállunk M0-án reggel még a yard csesz le, hogy nem tudod, hogy itt lopnak.

Előzmény: somagabor (5835)
somagabor Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5835

A svédeknél ez fejlettségi szint kérdése.

Ott minden parkoló el van látva 220V-al, és amikor kiszáll a mókus bedugja a dugót a konnektorba, és egész nap melegen van tartva a motor.

 

Ez nálunk úgy működne hogy Pista bácsi egy 200 m-es hosszabítóval a lakásában élvezné az ingyen villanyt amivel a hitelre vásárolt plazmatv-t működteti, amin éppen a Való világot nézi. :-) Na ez értelmes hülye mondat lett.

Remélem ezzel senkit nem sértettem meg.

Előzmény: Törölt nick (5832)
somagabor Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5834

Jajj hova is gondoltam.

Ahol víz van, ott vízes kályha is lehet. Végül is igen. :-)

A használati időre gondoltam. Vagyis a különbségre személy és teherautó között.

Nem hiszem hogy van olyan elvetemült "úrvezető" aki az autóban ücsörögve órákig élvezi a meleget.

A kamionsofőrnek ez kényszerhelyzet. Nincs más választása.

 

Egyébbként igazad van, ha valaki ésszel használja a technikát, nem kell az akkumulátor miatt aggódni.

Aki egész nap fűteni akar, annak meg teljesen mindegy hány db mekkora akksi kerül beépítésre.

 

 

 

Előzmény: 95xf (5831)
Attipalinkalap Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5833

Sziasztok!

 

linkgyűjteményem a témában:

www.allofutes.lap.hu

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5832

Mert az a lényeg, hogy a motort is melegen tartsák.

Előzmény: 95xf (5831)
95xf Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5831

Halkan megjegyzem, hogy létezik kamionba vizes kályha:)

 

Ebben webasto vizes volt (van), jobb is mint a levegős. Svédeknél nem nagyon látni száraz kályhát, valamit csak tudhatnak a hidegről.

 

Én ha egyszer állófűtés lesz a kiegészítőből tuti nem csak reggeli 1 indítást használok.

 

Elvileg semmibe se kell 2 évente akksit cserélni, ha "jó" a használat.

Előzmény: somagabor (5830)
somagabor Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5830

Itt azért nem árt szétválasztani a személyautós vizes rendszereket, a teherautós levegős rendszerektől.

Az előbbinél nem gyakori hogy a tulajdonos órákig üzemelteti, míg az utóbbinál nem ritka eset ha a kaminyonos nem akar megfagyni reggelre. :-)

 

Még nincs évszázados tapasztalatom, de szerintem a személyautóknál nem kell emiatt 2 évente akksit cserélni.

Na de majd kiderül.

 

 

Más téma.

 

Eberspacher időzítőóránál hogyan lehet a 60 perces üzemidőt csökkenteni?

Vagy lehet egyáltalán?

 

Üdv mindenkinek!

 

Előzmény: 95xf (5829)
95xf Creative Commons License 2011.12.01 0 0 5829

Lehet kicsi az akkud és viszonylag keveset mész. Nekünk amikor új volt az xf a vartás szakember mondta ezt: a 2*175Ah-s akku reggelre szinte teljesen kimerül és hiába megyek egész nap, akkor sem tudom feltölteni megfelelően. Ezért állandósul benne a 10-50% közötti töltöttség ami ugye nem a hosszú élet titka. Ki lett cserélve 2*225Ah-sra és megszűnt a reggeli bikázgatás:)

Előzmény: grandegabo (5826)
dutu Creative Commons License 2011.11.30 0 0 5828

Ide szántam.

Előzmény: balu.maci104 (5825)
dutu Creative Commons License 2011.11.30 0 0 5827

Hello!

Megint én voltam.

grandegabo Creative Commons License 2011.11.30 0 0 5826

Amúgy az utóbbi 5 évben amióta kályházok, sokat szenvedtem akku problémával, egyszerűen 2max 3 évet bírnak az akksijaim.. Volt hogy B@NNER akkut kellett gariban másfél évesen cserélni..

Neked nincs valami negatív tapasztalat akkuval?

Előzmény: balu.maci104 (5824)
balu.maci104 Creative Commons License 2011.11.30 0 0 5825

Szia!

Te érdeklődtél a vaterán is D4W SC-s vezérlő után?

Előzmény: kabelfekteto2 (5820)
balu.maci104 Creative Commons License 2011.11.30 0 0 5824

Sziasztok!

Húúúúúha,nem vagyok pár napig,lemaradok,és lásd máris akkumlátor fórum lett itt...!? :-))

 

95xf Creative Commons License 2011.11.30 0 0 5823

Ez ide teljesen OFF:

Ha VÉGIGolvastad a cikket, akkor a 9es pont valami mást ír, mint a 6os:

6. Az akkumulátor tesztelése

Töltöttség Savsűrűség (kg/l) Akkufeszültség (V)

100%          1.265                        12.7

*75%          1.225                        12.4

  50%          1.190                        12.2

  25%          1.155                        12.0

Mélykisütött 1.120                       11.9

*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét.

9. Az akkumulátor töltése - Legfontosabb, hogy ne felejtse el az akkumulátorból kivett energiát mielőbb vissza is tölteni. Ha nem így tesz, akkor az elszulfátosodás beindul, amely a kapacitás és élettartam csökkenéséhez vezet...

Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból...

 

Szerintem jobban guglizz, mert ezek csak szakbarbárok! Az autó akku cellánként 1,75V (10,5V)-ig meríthető nyugodtan, ráadásul a teljes töltöttség 2,4V (14,4V) /igazából a töltött akku "visszaáll 2,2V (13,4V)-ra nyugalmi állapotban, majd lassan elkezd veszíteni a töltöttségből/.

Ez pl jó oldal:  http://tctech.hu/auto/tuning/ujakku.htm

Ez csak abban téved, hogy ma már a generátor teljesítményt is "kicentizik", ezért némelyik csak max 10-20Ah val nagyobb akkut tud tölteni mint a gyári: http://www.akkumulatoraruhaz.hu/akkumulator/akkumulator-kerdesek.html

 

Ja és bocs Wh tényleg létezik, de Wh/l ami az energiasűrűség:)

On

 

Annyi tartozik ide, hogy minnél nagyobb az akku (Ah) annál tovább tud működni az állófűtés (feltéve a megfelelő töltési lehetőséget!), de a spirálcellás akku (OPTIMA) nem alkalmas erre azt hirtelen nagy áramkivételre (bikázás) tervezték az usa hadseregnek tartós kis áramfelvételre alkalmatlan!

Előzmény: elemes2 (5822)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5822
dehogynem van Wh, most írtam le :-)

de tényleg. A cikkben pedig 'szulfátosodás' néven a már nem visszafordítható folyamatot nevezik.
Előzmény: 95xf (5821)
95xf Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5821

Azt nem értem minek erőlteted:)

olyan mérték nincs, hogy Wh. Az Ah az akku kapacitását mutatja meg, azaz mennyi "áramot" lehet egy óra alatt kinyerni az akkuból.

Wh azért sem lehet, mert a W az a V és az A szorzata.

Arról nem is beszélve, hogy a szulfátosodás is egy "természetes reakció", csak az a gond ha túl lemeríted az akkut és a szulfátosodási folyamat visszafordíthatatlan lesz. Na ez teszi tönkre az akkut, de van megoldás erre is egy bizonyos szintig.

Ez kb akkor következik be, ha cellánként kb 1,4-1,5V alá esik a feszültség tartósan (azaz kb 8v a 6 cella)

Előzmény: elemes2 (5819)
kabelfekteto2 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5820

Sziasztok.
Eberspecher vizes állófűtéshez keresek vezélőt mert sajnos megadta magát.
D4W sc Dizel 12V
Ezek a számok vannak ráírva:
22 5201 03 00 00 0 C
12V 5hb 008 131-30
04092915 H:01 S:01

szecsodi@t-online.hu

elemes2 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5819

az akkukról olvastam itt egy csomó érdekes és néhány hasznos dolgot:

 

http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html

 

például a sima (folyékony elektródás) indítóakkuban, ha a kapacitás több mint negyedét kiveszem belőle, megindul a szulfátosodás, és ez fokozatosan csökkenti az akkumulátor kapacitását. tehát a 12V * 65 Ah, vagyis elvben kb 700 Wh kapacitású indítóakkumulátorból nem érdemes több, mimnt 150-200 Wh-t kivenni.

Előzmény: somagabor (5813)
somagabor Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5818

Akkor az én 1.5-ös zajos tücskömben a 15 perc teljesen reális.

A belső levegő keringetéssel érdemes játszani, mert az javítja az olvadás mértékét.

+ én is éreztem a kipufogó szagát amikor kívülről jött be a friss levegő.

 

Igazad van, 1-es fokozaton nem tökéletes az olvadás, ezt inkább azoknak az embereknek írtam, akik a motort szeretnék melengetni.

Én ennél önzőbb vagyok, és kaparászni nem szeretek.

 

 

Előzmény: pH03N1xM (5814)
vezeték Creative Commons License 2011.11.29 0 0 5817

Szia!

Volt már ilyen eset,akkor sem indult el.Elvitték valahová,ahol elindították.Sofőr szerint csak a műszerfalon lévő hőfokszabályzónál babráltak vele,kályhára rá se néztek.

Előzmény: balu.maci104 (5802)
pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5816

Mindig felrakom leallitas elott max hofokra (ekkor a homerseklet erzekeloket figyelmen kivul hagyja es beallitja a legkeverot a legmelegebbre) + beallitom a belso kerintgetest (mert kicsi kipuffszag be szokott jonni), az iranyt pedig a szelvedo + belterre. Gondoltam hogy megcsinalom ezt a futes inditasakor sajat aramkorrel (7V-os kis szervokat kene vegallasra tekerni, nem kaland), de egyelore a lustasag gyozott :) Gondolkoztam, hogy megtapolom a klimapanelt a futeskor, de ismeros kocsijan ugy van, es ott neha beindul az utohutes (2db 300W-os hutoventillator, ~5 percig, nem tesz jot az akksinak a futes mellett), meg ki kell bogarasznom, hogy a hutesvezerlot is hol kene hozzatapolni, hogy ez ne tortenjen meg.

Előzmény: grandegabo (5815)
grandegabo Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5815

A kérdés az digitklímánál hogy kikapcsoláskor bizonyos zsalukat alaphelyzetbe állít-e a vezérlő.. pl. nálam alig fűtött így, illetve ami langyit nyomott, azt is a lábtérre.

Előzmény: pH03N1xM (5814)
pH03N1xM Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5814

3.0 benzines motoromat nekem -5ben kb. fel ora alatt futi 60 fokos vizre. Igaz a ventillatorom nem a legkisebb fokozaton megy (mivel nagy a belter es a ventillator is messze van a futoradiatortol, raadasul a futoradiator is akkora, mint egy atlag auto vizhutoje), de a belter popecmod meleg es a szelvedorol gozolog lefele az elolvadt jeg maradeka es a tobbi ablak is totalisan jegmentes. Sajnos kisebb ventillatorfordulattal minimalis hatast ertem el futesszinten es jegleolvadas temaban (kb. 2x20cmes folt), ezert maradt ez (kisebb fordulatnal 65 fokra melegszik a motor). En ugy csinaltam meg, hogy a ventillatorom fordulata allithato allofutes uzemben -egy tipusazonos autobol szarmazo analog szabalyozoval- a kocsiban levo panel digitalis szabalyozasu, de a panelt nem elesztettem fel a futessel, csak a ventillatort, ezert szoktam vele jatszani. Az aramfogyasztas a ventillatorral egyutt kb. 8A, ebbol 3.65A maga a kalyha (44W van rairva, szoval valos kb.).

Előzmény: somagabor (5813)
somagabor Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5813

Sziasztok!

 

Ajjaj, de elkalandoztatok.

 

Akku: nem kell stresszelni. ha nincs valakinek 3000 ccm diesel csodája, egy 5 kw-os kályha 15 perc alatt -5 fokban 70 fokos vizet csinál.

Ha a fűtéskapcsolót 1-es fokozatra állítod, az egész mutatvány annyit eszik tokkal vonóval, mint egy komolyabb halogén égő, amit hajlamosak a népek fél napra is fenn felejteni az autón fényes nappal.

Ez a hő elég ahhoz, hogy az ablaktörlővel eltávolítsuk azt a kis ónos esőt, ami az éjszaka folyamán rátelepedett a gépre.

Ezen kívül még a motor is jól érzi magát a melegvízben.

 

Elektromos fűtés: Ha van benne valami elektronika, ami leszabályoz ha a víz eléri a 70 fokot, jó lehet.

Persze ehhez árrammal rendelkezni kell az autó körül ami főleg családi házban kivitelezhető.

Jó példa, az öreg annak idelyén az ARO-ba ekecselt egy 220-as fűtőszálat amit egy szalterórával indított miden reggel.

Volt melegvíz bőven. :-)

Viszont ha nincs mi figyelje a hőfokot, és túl van méretezve a fűtés a vízrendszer méretéhez képest akkor forrhat a tulaj feje. A vízzel együtt.

 

 

 

 

 

Előzmény: norbi0325 (5812)
norbi0325 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5812

Szerintem semmi dolgod ! Jó legyen az akksid ....nekem a 100Ah-s akksim ezt a 15percet (állófűtésezést ) simán leküzdi ,és simán indulok ,pedig én csak 10 km-et járok oda vissza ! Neked 20-25 km-alatt simán visszatölti...

Előzmény: t4pistibá (5797)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5811

ja, és a jobb paraméterei miatt AGM akkut szoktak rakni a start-stop rendszerrel szerelt autókba.

 

a szolár-akkumulátorokról nem tudok semmit -- azoknál lehet gond a rázkódásból.

Előzmény: bt74 (5809)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5810

az AGM akkuról azt írja az okosság, hogy kifejezetten jól bírja a rázkódást, mert az elektródlemezek nem magukat tartják, hanem a bórüveg-vattába vannak beágyazva.

Előzmény: bt74 (5809)
bt74 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 5809

Megint jól elkalandoztatok.

Azért azzal számoljatok, hogy autóba kell! A magyar utakat nem kell bemutatnom. Szerinted, hogy bírják ezek a rázkódást? (a zselésnek is pont ez a gyengepontja).

 

Mire mindent levezetsz tudományosan, vége lesz a télnek, azt jöhetsz a medencefűtéses kérdésekkel.....de arra van külön fórum

Előzmény: elemes2 (5808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!