Ugyan a kérdésemre nem kaptam választ, de lehet hogy nem is baj. Ma a hónom alá kaptam a kályhát és elvittem egy Webasto márkaszervizbe, kideríteni mi is a baja. Izzító stift hibát írt, de az jó benne. A szervizben kiderült, hogy minden más is jó benne (üzemanyag pumpa, ventilátor, láng őr, izzító). Tehát a vezérlő panel rossz.
Keresek DW50 kályhához vezérlő panelt! Még a régi fajta, amelyikél külön van az izzító és a láng őr. Vagy keresek műszerészt, aki megjavítja a panelt (nincs szétrohadva).
Ott minden parkoló el van látva 220V-al, és amikor kiszáll a mókus bedugja a dugót a konnektorba, és egész nap melegen van tartva a motor.
Ez nálunk úgy működne hogy Pista bácsi egy 200 m-es hosszabítóval a lakásában élvezné az ingyen villanyt amivel a hitelre vásárolt plazmatv-t működteti, amin éppen a Való világot nézi. :-) Na ez értelmes hülye mondat lett.
Lehet kicsi az akkud és viszonylag keveset mész. Nekünk amikor új volt az xf a vartás szakember mondta ezt: a 2*175Ah-s akku reggelre szinte teljesen kimerül és hiába megyek egész nap, akkor sem tudom feltölteni megfelelően. Ezért állandósul benne a 10-50% közötti töltöttség ami ugye nem a hosszú élet titka. Ki lett cserélve 2*225Ah-sra és megszűnt a reggeli bikázgatás:)
Amúgy az utóbbi 5 évben amióta kályházok, sokat szenvedtem akku problémával, egyszerűen 2max 3 évet bírnak az akksijaim.. Volt hogy B@NNER akkut kellett gariban másfél évesen cserélni..
*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét.
9. Az akkumulátor töltése - Legfontosabb, hogy ne felejtse el az akkumulátorból kivett energiát mielőbb vissza is tölteni. Ha nem így tesz, akkor az elszulfátosodás beindul, amely a kapacitás és élettartam csökkenéséhez vezet...
Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból...
Szerintem jobban guglizz, mert ezek csak szakbarbárok! Az autó akku cellánként 1,75V (10,5V)-ig meríthető nyugodtan, ráadásul a teljes töltöttség 2,4V (14,4V) /igazából a töltött akku "visszaáll 2,2V (13,4V)-ra nyugalmi állapotban, majd lassan elkezd veszíteni a töltöttségből/.
Ja és bocs Wh tényleg létezik, de Wh/l ami az energiasűrűség:)
On
Annyi tartozik ide, hogy minnél nagyobb az akku (Ah) annál tovább tud működni az állófűtés (feltéve a megfelelő töltési lehetőséget!), de a spirálcellás akku (OPTIMA) nem alkalmas erre azt hirtelen nagy áramkivételre (bikázás) tervezték az usa hadseregnek tartós kis áramfelvételre alkalmatlan!
olyan mérték nincs, hogy Wh. Az Ah az akku kapacitását mutatja meg, azaz mennyi "áramot" lehet egy óra alatt kinyerni az akkuból.
Wh azért sem lehet, mert a W az a V és az A szorzata.
Arról nem is beszélve, hogy a szulfátosodás is egy "természetes reakció", csak az a gond ha túl lemeríted az akkut és a szulfátosodási folyamat visszafordíthatatlan lesz. Na ez teszi tönkre az akkut, de van megoldás erre is egy bizonyos szintig.
Ez kb akkor következik be, ha cellánként kb 1,4-1,5V alá esik a feszültség tartósan (azaz kb 8v a 6 cella)
Sziasztok. Eberspecher vizes állófűtéshez keresek vezélőt mert sajnos megadta magát. D4W sc Dizel 12V Ezek a számok vannak ráírva: 22 5201 03 00 00 0 C 12V 5hb 008 131-30 04092915 H:01 S:01
például a sima (folyékony elektródás) indítóakkuban, ha a kapacitás több mint negyedét kiveszem belőle, megindul a szulfátosodás, és ez fokozatosan csökkenti az akkumulátor kapacitását. tehát a 12V * 65 Ah, vagyis elvben kb 700 Wh kapacitású indítóakkumulátorból nem érdemes több, mimnt 150-200 Wh-t kivenni.
Volt már ilyen eset,akkor sem indult el.Elvitték valahová,ahol elindították.Sofőr szerint csak a műszerfalon lévő hőfokszabályzónál babráltak vele,kályhára rá se néztek.
Mindig felrakom leallitas elott max hofokra (ekkor a homerseklet erzekeloket figyelmen kivul hagyja es beallitja a legkeverot a legmelegebbre) + beallitom a belso kerintgetest (mert kicsi kipuffszag be szokott jonni), az iranyt pedig a szelvedo + belterre. Gondoltam hogy megcsinalom ezt a futes inditasakor sajat aramkorrel (7V-os kis szervokat kene vegallasra tekerni, nem kaland), de egyelore a lustasag gyozott :) Gondolkoztam, hogy megtapolom a klimapanelt a futeskor, de ismeros kocsijan ugy van, es ott neha beindul az utohutes (2db 300W-os hutoventillator, ~5 percig, nem tesz jot az akksinak a futes mellett), meg ki kell bogarasznom, hogy a hutesvezerlot is hol kene hozzatapolni, hogy ez ne tortenjen meg.
A kérdés az digitklímánál hogy kikapcsoláskor bizonyos zsalukat alaphelyzetbe állít-e a vezérlő.. pl. nálam alig fűtött így, illetve ami langyit nyomott, azt is a lábtérre.
3.0 benzines motoromat nekem -5ben kb. fel ora alatt futi 60 fokos vizre. Igaz a ventillatorom nem a legkisebb fokozaton megy (mivel nagy a belter es a ventillator is messze van a futoradiatortol, raadasul a futoradiator is akkora, mint egy atlag auto vizhutoje), de a belter popecmod meleg es a szelvedorol gozolog lefele az elolvadt jeg maradeka es a tobbi ablak is totalisan jegmentes. Sajnos kisebb ventillatorfordulattal minimalis hatast ertem el futesszinten es jegleolvadas temaban (kb. 2x20cmes folt), ezert maradt ez (kisebb fordulatnal 65 fokra melegszik a motor). En ugy csinaltam meg, hogy a ventillatorom fordulata allithato allofutes uzemben -egy tipusazonos autobol szarmazo analog szabalyozoval- a kocsiban levo panel digitalis szabalyozasu, de a panelt nem elesztettem fel a futessel, csak a ventillatort, ezert szoktam vele jatszani. Az aramfogyasztas a ventillatorral egyutt kb. 8A, ebbol 3.65A maga a kalyha (44W van rairva, szoval valos kb.).
Akku: nem kell stresszelni. ha nincs valakinek 3000 ccm diesel csodája, egy 5 kw-os kályha 15 perc alatt -5 fokban 70 fokos vizet csinál.
Ha a fűtéskapcsolót 1-es fokozatra állítod, az egész mutatvány annyit eszik tokkal vonóval, mint egy komolyabb halogén égő, amit hajlamosak a népek fél napra is fenn felejteni az autón fényes nappal.
Ez a hő elég ahhoz, hogy az ablaktörlővel eltávolítsuk azt a kis ónos esőt, ami az éjszaka folyamán rátelepedett a gépre.
Ezen kívül még a motor is jól érzi magát a melegvízben.
Elektromos fűtés: Ha van benne valami elektronika, ami leszabályoz ha a víz eléri a 70 fokot, jó lehet.
Persze ehhez árrammal rendelkezni kell az autó körül ami főleg családi házban kivitelezhető.
Jó példa, az öreg annak idelyén az ARO-ba ekecselt egy 220-as fűtőszálat amit egy szalterórával indított miden reggel.
Volt melegvíz bőven. :-)
Viszont ha nincs mi figyelje a hőfokot, és túl van méretezve a fűtés a vízrendszer méretéhez képest akkor forrhat a tulaj feje. A vízzel együtt.
Szerintem semmi dolgod ! Jó legyen az akksid ....nekem a 100Ah-s akksim ezt a 15percet (állófűtésezést ) simán leküzdi ,és simán indulok ,pedig én csak 10 km-et járok oda vissza ! Neked 20-25 km-alatt simán visszatölti...
az AGM akkuról azt írja az okosság, hogy kifejezetten jól bírja a rázkódást, mert az elektródlemezek nem magukat tartják, hanem a bórüveg-vattába vannak beágyazva.
Azért azzal számoljatok, hogy autóba kell! A magyar utakat nem kell bemutatnom. Szerinted, hogy bírják ezek a rázkódást? (a zselésnek is pont ez a gyengepontja).
Mire mindent levezetsz tudományosan, vége lesz a télnek, azt jöhetsz a medencefűtéses kérdésekkel.....de arra van külön fórum