Keresés

Részletes keresés

gxy_gfx Creative Commons License 2016.06.10 0 2 75726
Előzmény: villa (75725)
villa Creative Commons License 2016.06.10 0 0 75725

A héten elment a Borhegy méhésze, Takács bácsi, jó pár éve még slr készített róla hangulatos képet itt, stílusosan a Méz utcában. A csúcsidejében több tucat kaptár volt itt, és vándorolt is velük a virágzási időszakokban.

kemenesalja2013 Creative Commons License 2016.06.09 0 0 75724

Vagy többet.

Mondjuk, ha éppen pirosra vált a lámpa....

Előzmény: grja (75723)
grja Creative Commons License 2016.06.09 0 0 75723

Ehhez valóban nagy arc kellett. Szerencsére korán reggel csak öt percet jelent a több megálló.

Előzmény: Törölt nick (75722)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.08 0 1 75722

Az VII. utca lesz.

 

 

Volt néhány jó évünk a közlekedés szempontjából, Nagytétényből 40 perc alatt be lehetett érni a Ferenciek terére.

 

Most átnevezték a 133-ast 133E =EXPRESS - re, és betoldottak még 4(?) megállót, ami jócskán lassítja.

Szinte minden bokornál megáll.

 

KÖSZÖNJÜK!

villa Creative Commons License 2016.06.08 0 0 75721

én meg arra, hogy a VI. utcán átszuszakolni egy csuklós buszt értelmetlen - hogy Lacát is etessem egy kicsit :- )

a Budafoki úton torlódásban állni befelé meg szintúgy,

én mostanság vonattal járok reggel, pontosak,

Előzmény: ...slr... (75720)
...slr... Creative Commons License 2016.06.08 0 0 75720

Én meg arra utaltam, hogy egészséges (testi fájdalmaktól nem gyötört), bérlettel és idővel rendelkező utasnak száraz időben mindegy, hogy át kell-e szállnia a Nagytétényi úton. Más esetben is alternatíva, de más a felhasználói élmény, és dupla a költség.

Előzmény: villa (75717)
ax15 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75719

VI egész I/IV?

Előzmény: 504LACI (75718)
504LACI Creative Commons License 2016.06.07 0 1 75718

Előbb-utóbb csak meglesz :)

A helyes megfejtés az V. és a VIII. utca között van.

Előzmény: villa (75717)
villa Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75717

Zitka arra utalt, hogy a 233 felfelé, a Rózsakert utcában indult el, tett egy kört Barosson, átszuszakolva magát a VIII. utcán, és akkor indult el befelé a városba, hogy reggel jó eséllyel megálljon a torlódásban a Budafoki úton, én ezért sem járok reggel a Budafoki úton befelé.

Előzmény: ...slr... (75716)
...slr... Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75716

De alternatíva.

Előzmény: Zitka (75715)
Zitka Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75715

Nyilván nagy érvágás egy közvetlen buszjárat megszüntetése. Ezt senki nem vitatja.

De miért is KELL felfelé elindulni..??

 

Miért nem alternatíva a 101+133E, vagy a "14es" buszcsalád + 7/7E...?

Előzmény: ...slr... (75708)
...slr... Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75714

Köszönöm a segítő szándékot, ismerem az alteernatívákat, talán jobban is, és többfélét is. mint a többség. Nemcsak ismerem, használom is azokat.

Előzmény: kemenesalja2013 (75713)
kemenesalja2013 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75713

Sajnálom a 233-as megszüntetését, jó volt, hogy volt egy direkt járat.

Most már az alternatívákat kell keresni, ebben próbáltam közreműködni...

 

 

Előzmény: ...slr... (75711)
ax15 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75712

De kár érte.

Kivezethették volna úgy is, hogy átszokik a nagyérdemű az újra mert az jobb.

De az egy másik ország lenne

Előzmény: ...slr... (75711)
...slr... Creative Commons License 2016.06.07 0 0 75711

Meghajlok az érvek előtt. Nem kár az eddigi első és egyetlen budatétényi közvetlen buszjáratért, valamint szóra sem érdemes a helytörténetben. Én kérek elnézést.

Előzmény: kemenesalja2013 (75710)
kemenesalja2013 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75710

No még1x:

 

A Budatétény -Belváros viszonylatnak számtalan kombinációja létezik és feltehetően mindig lehet találni olyan  változatokat , amelyek egy  előfeltevést igazolnak.

 

Előzmény: ...slr... (75709)
...slr... Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75709

Bocsánat, Zitka köszönt be a Blahás tapasztalatával - aminek egyébként nagyon örültem -, ezért pont a Blahát kerestem ki a BKK útvonaltervezőjével. Nem kétlem a húsz perces eljutásokat, biztos vannak ilyenek is, de tervezésre inkább a BKK adatait hinném el, azok is inkább jóindulatúak. A munkaadó és az iskola meg inkább a negatív csúcsokat veszi észre. Van, ahol tolerálják a késéseket, máshol meg nem. Aki biztosra akar menni, annak a maximális eljutási idő szerint kell elindulnia.

 

Saját tapasztalatom egyébként az, hogy Budatétény közlekedése soha nem volt jó, most sem az, az M4 sem tette sem gyorssá, sem kényelmessé. A 233 legalább fájdalommentesebb volt. 

Előzmény: kemenesalja2013 (75705)
...slr... Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75708

A 233-as buszra emlékezve hoztam elő az új prioritást. A 233 nem sokkal ment feljebb a Rákóczi útnál, akik azzal utaztak, viszonylag közel voltak a Duna szintjéhez. Nekünk a BKK ajánlását követve most felfelé kell elindulnunk, a Rózsakert-Terv-Bíbic-Klauzál-Csiperke-Szabadkai gödörsoron fel a Balatoni útra. A Tétényi fennsíkra cirka száz méternyi szintkülönbséget kell felkapaszkodni, aztán leereszkedni az S-kanyaron át az autópályák dugóját levezető Egérútra, majd egy csomót gyalogolva-mozgólépcsőzve módust váltani, és úgy jutni el, többnyire további átszállásokkal a célpontunkhoz. 

 

Ne érts félre, sokakkal ellentétben és üdvözlöm, és nélkülözhetetlennek tartom a 4-es metrót, és mivel használom is, nem mondok olyan badarságot, hogy nincs kihasználva: tömegek utaznak rajta. Ha valami nem jó a négyesmetróban, az nem a léte, hanem a létrejöttének módja, időtartama és ára. No meg az, hogy a különleges és érdekes építészeti megoldások minimális karbantartására, de még a takarításra sem látszik a szándék, így kódolva van, hogy a Déli pályaudvar sorsára jutva egyszer valakinek jó hasznot hozzon az M4 üzemi területek értékesítése.

 

De nem is a metró a Budatéténynek kijelölt tömegközlekedési főcsapásával a problémám, hanem hogy semmilyen szinten nem látom környezetkímélőnek a hegyi kerülőt csühös buszokkal egy dugonyos, menekülési lehetőség nélküli menekülőúttal gazdagítva. 


A négyesmetró a budatétényieknek legjobb a vasúton át, de csak azok szállhatnak versenybe, akiknek telik nagyképernyős okostelefonra és mobilinternetre, és akiknek nem gond öt emeletnyi lépcsőzés. A vonatok sztochasztikusan vagy tartják a menetrendet, vagy nem, de aki éppen megmászni készül a lépcsőket, az nem tud róla, hogy éppen hol tart a vonat, amire startol, ezért sokszor tüdőkiköpős futásra kényszerül, hogy aztán mégis lemaradjon az esetek egy részében. Ilyenkor csalódottan visszalépcsőzget, és elzarándokol a legközelebbi buszmegállóhoz, vagy egy távolabbihoz, ahonnan nem a  Egy kijelző, ami a rámpa felé néz, segíthetne, hogy az utas tudhassa: kell-e, érdemes-e szaladnia. A kijelző még az okostelefonos-internetes versenyzőknek is jól jönne néha, mert futás közben nem kényelmes Elvirát, vagy Vonatdroidot keresni.  Ha nagyok a késések, akkor lehet, hogy egy-két perccel az én vonatom előtt fut be az, aminek már rég el kellett volna mennie, a sajátom meg még csak sokára érkezik - hallom gyakran a becslést Szalóczy Pali bá' géphangjától. Van olyan is, hogy otthon megnézem a vonatok aktuális státuszát neten, de mire leérek, addigra egyik vonat belehúz, másik meg új késéseket szed össze.

Előzmény: Zitka (75704)
kemenesalja2013 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75707

Budatétényből a belváros busszal és metróval 25- 30 perc, nem bárhonnan, -- de ha ezt valaki vitatja, akkor vizsgálja meg egyenként az összes földrajzi pontot.

Ez versenyképes bármi mással.

Előzmény: ax15 (75706)
ax15 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75706

Kérdés hogy ki hová akar menni?

A Keleti már nem igazán belváros ...

 

Előzmény: kemenesalja2013 (75705)
kemenesalja2013 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75705

Lehet, hogy számodra ez a referencia útvonal, de ez nagyon előnytelen az M4 számára, mert nem áll meg a Blahánál.

Ha a Rákóczi teret hasonlítanád össze az M4-133E viszonylatban, akkor nagyon  más lenne az eredmény.

Korrektebb a Keletit összehasonlítani, mert ott az M4 és 133E is megáll.

Előzmény: ...slr... (75703)
Zitka Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75704

Nem használok útvonaltervezőt, pusztán empirikus tapasztalataimat írtam meg. :-)

 

NB Budatétény elég nagy, én a Háros út felső részéről számítom, és 141-es busszal.

Előzmény: ...slr... (75703)
...slr... Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75703

A BKK Futár útvonaltervezője a Tűzliliom utca - Blaha Lujza tér távot reggel 7:45-ös indulással, 101E és M4 használatával 47 percre hozza ki. 133E-vel 50 percet ad ugyanaz a lekérdezés, beleszámolva a gyaloglásokat is.

Előzmény: Zitka (75702)
Zitka Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75702

Szerintem is sokkal jobb lett Bt. felső részének a közlekedése... A Blahára (beleszámolva a 33-as busz araszolását a Budafoki úton) sokszor egy órát is rá kellett szánni. Most kb. 25 perc.

 

 

Előzmény: kemenesalja2013 (75696)
...slr... Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75701

Tartsd meg jó szokásodat, végignéztem legutóbb itt posztolt képeidet. Tetszettek.

Előzmény: gxy_gfx (75697)
...slr... Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75700

Tedd múlt időbe: kár volt. Ha angolul írnád, tehetnéd past perfect-be is.

Előzmény: kemenesalja2013 (75687)
504LACI Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75699

Ott sose járt.

Előzmény: villa (75688)
...slr... Creative Commons License 2016.06.06 0 0 75698

Amikor utoljára stopperrel mértem, akkor a Boráros tér több, mint egy órányira volt a Rózsakert utcától 101-es járaton keresztül.

Előzmény: kemenesalja2013 (75696)
gxy_gfx Creative Commons License 2016.06.05 0 0 75697

\begin{off}

Igen, pontosan így szoktunk elbeszélni egymás mellett, mikor olyat mondok, ami dogmát sért, az olyan, mintha nem is mondtam volna.

 

Azt hiszem, ez alapvető emberi hajlam, mondhatni, az emberi elme egyik súlyos elvi hibája. Amellett, hogy jónéhány évezredes említése is ismert, komolyan kell venni akkor, amikor nem babra megy a játék. Például döntéstámogató rendszerekben, különösen akkor, ha olyan tudás képezi a corpust, amit emberek hordtak össze. Sajnos ami operatív-gombnyomogató szinten egyre inkább rutin, annak a beismerése magasabb szinten derogál, már ha egyáltalán tudatában vannak az ilyen jelenségeknek. Költői kérdés pl., hogy hány színesnyakkendős hatástanulmányt vesznek szemügyre a megismerés, megerősítés ilyen aszimmetriái szemszögéből (már amit egyáltalán azért írnak, hogy valaki komolyan vegye), vagy átfuttatják-e egy rutin konzisztencia-ellenőrzésen legalább azokat a rendeleteket, amiket jól lehet számokkal is jellemezni... Nem csak az én véleményem, hogy ennek egyre inkább megvolna a helye ott, ahol tétje van a döntéseknek, és muszáj működőképes konszenzust kialakítani (és ami ki is állja a valóság próbáját, ugye).

 

Persze ettől függetlenül a magánéletben mindenki saját józan belátása szerint dönt, hogyan viszonyul ahhoz, akinek a hátában felhúzókulcsot vél felfedezni; csak hát ugye erre is érvényesek az emberi döntésekre vonatkozó törvényszerűségek (and so on, and so on, and so on).

\end{off}

 

Akárhogy magyarázzuk, ami most lezárult, az egy különleges, egyedi időszaka volt Budatéténynek.

 

A sors iróniája is lehetne, hogy a 233-assal emlékeim szerint csak a Kerületen kívül utaztam, de más "átlós" járatok igen sokat segítettek, és továbbra is segítenek leginkább az időmegtakarítás révén, hogy még mindig ki-kijárhassak a Kerületbe fotózni.

Előzmény: ...slr... (75694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!