Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
A héten elment a Borhegy méhésze, Takács bácsi, jó pár éve még slr készített róla hangulatos képet itt, stílusosan a Méz utcában. A csúcsidejében több tucat kaptár volt itt, és vándorolt is velük a virágzási időszakokban.
Én meg arra utaltam, hogy egészséges (testi fájdalmaktól nem gyötört), bérlettel és idővel rendelkező utasnak száraz időben mindegy, hogy át kell-e szállnia a Nagytétényi úton. Más esetben is alternatíva, de más a felhasználói élmény, és dupla a költség.
Zitka arra utalt, hogy a 233 felfelé, a Rózsakert utcában indult el, tett egy kört Barosson, átszuszakolva magát a VIII. utcán, és akkor indult el befelé a városba, hogy reggel jó eséllyel megálljon a torlódásban a Budafoki úton, én ezért sem járok reggel a Budafoki úton befelé.
Meghajlok az érvek előtt. Nem kár az eddigi első és egyetlen budatétényi közvetlen buszjáratért, valamint szóra sem érdemes a helytörténetben. Én kérek elnézést.
A Budatétény -Belváros viszonylatnak számtalan kombinációja létezik és feltehetően mindig lehet találni olyan változatokat , amelyek egy előfeltevést igazolnak.
Bocsánat, Zitka köszönt be a Blahás tapasztalatával - aminek egyébként nagyon örültem -, ezért pont a Blahát kerestem ki a BKK útvonaltervezőjével. Nem kétlem a húsz perces eljutásokat, biztos vannak ilyenek is, de tervezésre inkább a BKK adatait hinném el, azok is inkább jóindulatúak. A munkaadó és az iskola meg inkább a negatív csúcsokat veszi észre. Van, ahol tolerálják a késéseket, máshol meg nem. Aki biztosra akar menni, annak a maximális eljutási idő szerint kell elindulnia.
Saját tapasztalatom egyébként az, hogy Budatétény közlekedése soha nem volt jó, most sem az, az M4 sem tette sem gyorssá, sem kényelmessé. A 233 legalább fájdalommentesebb volt.
A 233-as buszra emlékezve hoztam elő az új prioritást. A 233 nem sokkal ment feljebb a Rákóczi útnál, akik azzal utaztak, viszonylag közel voltak a Duna szintjéhez. Nekünk a BKK ajánlását követve most felfelé kell elindulnunk, a Rózsakert-Terv-Bíbic-Klauzál-Csiperke-Szabadkai gödörsoron fel a Balatoni útra. A Tétényi fennsíkra cirka száz méternyi szintkülönbséget kell felkapaszkodni, aztán leereszkedni az S-kanyaron át az autópályák dugóját levezető Egérútra, majd egy csomót gyalogolva-mozgólépcsőzve módust váltani, és úgy jutni el, többnyire további átszállásokkal a célpontunkhoz.
Ne érts félre, sokakkal ellentétben és üdvözlöm, és nélkülözhetetlennek tartom a 4-es metrót, és mivel használom is, nem mondok olyan badarságot, hogy nincs kihasználva: tömegek utaznak rajta. Ha valami nem jó a négyesmetróban, az nem a léte, hanem a létrejöttének módja, időtartama és ára. No meg az, hogy a különleges és érdekes építészeti megoldások minimális karbantartására, de még a takarításra sem látszik a szándék, így kódolva van, hogy a Déli pályaudvar sorsára jutva egyszer valakinek jó hasznot hozzon az M4 üzemi területek értékesítése.
De nem is a metró a Budatéténynek kijelölt tömegközlekedési főcsapásával a problémám, hanem hogy semmilyen szinten nem látom környezetkímélőnek a hegyi kerülőt csühös buszokkal egy dugonyos, menekülési lehetőség nélküli menekülőúttal gazdagítva.
A négyesmetró a budatétényieknek legjobb a vasúton át, de csak azok szállhatnak versenybe, akiknek telik nagyképernyős okostelefonra és mobilinternetre, és akiknek nem gond öt emeletnyi lépcsőzés. A vonatok sztochasztikusan vagy tartják a menetrendet, vagy nem, de aki éppen megmászni készül a lépcsőket, az nem tud róla, hogy éppen hol tart a vonat, amire startol, ezért sokszor tüdőkiköpős futásra kényszerül, hogy aztán mégis lemaradjon az esetek egy részében. Ilyenkor csalódottan visszalépcsőzget, és elzarándokol a legközelebbi buszmegállóhoz, vagy egy távolabbihoz, ahonnan nem a Egy kijelző, ami a rámpa felé néz, segíthetne, hogy az utas tudhassa: kell-e, érdemes-e szaladnia. A kijelző még az okostelefonos-internetes versenyzőknek is jól jönne néha, mert futás közben nem kényelmes Elvirát, vagy Vonatdroidot keresni. Ha nagyok a késések, akkor lehet, hogy egy-két perccel az én vonatom előtt fut be az, aminek már rég el kellett volna mennie, a sajátom meg még csak sokára érkezik - hallom gyakran a becslést Szalóczy Pali bá' géphangjától. Van olyan is, hogy otthon megnézem a vonatok aktuális státuszát neten, de mire leérek, addigra egyik vonat belehúz, másik meg új késéseket szed össze.
Budatétényből a belváros busszal és metróval 25- 30 perc, nem bárhonnan, -- de ha ezt valaki vitatja, akkor vizsgálja meg egyenként az összes földrajzi pontot.
A BKK Futár útvonaltervezője a Tűzliliom utca - Blaha Lujza tér távot reggel 7:45-ös indulással, 101E és M4 használatával 47 percre hozza ki. 133E-vel 50 percet ad ugyanaz a lekérdezés, beleszámolva a gyaloglásokat is.
Szerintem is sokkal jobb lett Bt. felső részének a közlekedése... A Blahára (beleszámolva a 33-as busz araszolását a Budafoki úton) sokszor egy órát is rá kellett szánni. Most kb. 25 perc.
Igen, pontosan így szoktunk elbeszélni egymás mellett, mikor olyat mondok, ami dogmát sért, az olyan, mintha nem is mondtam volna.
Azt hiszem, ez alapvető emberi hajlam, mondhatni, az emberi elme egyik súlyos elvi hibája. Amellett, hogy jónéhány évezredes említése is ismert, komolyan kell venni akkor, amikor nem babra megy a játék. Például döntéstámogató rendszerekben, különösen akkor, ha olyan tudás képezi a corpust, amit emberek hordtak össze. Sajnos ami operatív-gombnyomogató szinten egyre inkább rutin, annak a beismerése magasabb szinten derogál, már ha egyáltalán tudatában vannak az ilyen jelenségeknek. Költői kérdés pl., hogy hány színesnyakkendős hatástanulmányt vesznek szemügyre a megismerés, megerősítés ilyen aszimmetriái szemszögéből (már amit egyáltalán azért írnak, hogy valaki komolyan vegye), vagy átfuttatják-e egy rutin konzisztencia-ellenőrzésen legalább azokat a rendeleteket, amiket jól lehet számokkal is jellemezni... Nem csak az én véleményem, hogy ennek egyre inkább megvolna a helye ott, ahol tétje van a döntéseknek, és muszáj működőképes konszenzust kialakítani (és ami ki is állja a valóság próbáját, ugye).
Persze ettől függetlenül a magánéletben mindenki saját józan belátása szerint dönt, hogyan viszonyul ahhoz, akinek a hátában felhúzókulcsot vél felfedezni; csak hát ugye erre is érvényesek az emberi döntésekre vonatkozó törvényszerűségek (and so on, and so on, and so on).
\end{off}
Akárhogy magyarázzuk, ami most lezárult, az egy különleges, egyedi időszaka volt Budatéténynek.
A sors iróniája is lehetne, hogy a 233-assal emlékeim szerint csak a Kerületen kívül utaztam, de más "átlós" járatok igen sokat segítettek, és továbbra is segítenek leginkább az időmegtakarítás révén, hogy még mindig ki-kijárhassak a Kerületbe fotózni.