Lassan mondom: a 25-ösökkel semmit sem csinálsz. Nem veszel olyat és kész. A többin 17,5-ös karburátor van.
Namost a szűkítő rézlemezt nem veszed ki, ha még megvan, mert az nem szűkítő, hanem gázlengés-csillapító. Az jó 10 lóerőig is, fölötte nem kell.
Olvastad az EGÜ oldalán, aztán ennyi. Igazuk van, ide ilyenek jönnek, mert ezek a segédmotorok. Aki ötvenessel nyolcvanat akar menni, az vegyen olasz változatot.
Amit ajánlottál, az mind nagy lutri itt nálunk. Azoknak a 99,5%-a szar, mert mindenki azt hiszi, hogy ért hozzájuk. Ennek megfelelő az állomány is. És itt nem érv, hogy akkor csak egy főtengely, meg egy henger kell, mivel az injektorosokban meg pont ezek nem szoktak tönkremenni. Más kérés, hogy egyiket sem lehet normálisan átalakítani porlasztósra, blokkot kell cserélni, vagy egy blokk áráért normális átalakítókat venni.
Az, hogy nem értettek hozzá, nem jelent mást, csak hogy nem értettek hozzá.
Én ugyan nem vezettem félre, te ajánlottál olyanokat, amikkel jó eséllyel megszívja, egyszerűen, mert öregek és mert Magyarországon vannak.
Nem KYMCO blokkos, nézd meg hanem Keeway. Nekem is Kymco van tudom miről beszélek, a KYMCO az jó a Keeway egy fos. De ez kétütemű és Keeway, a 4 ütemű 125-ös Malaguti Ciakba teszmek Kymco blokkot többek között. A Levegős PIGI-nél, igen jól tudod, a porlasztó 12mm torokátmérőjű, azzal mit csinálsz hogy lesz 17mm-es ???? Nem a szívócsonk hanem az egész porlasztó öntvény szűkebb. A 17-es is folytva van ott kiveszed a szűkítő rézlemezt a bemenetről, és nyitva lesz, meg a variátorból a távtartógyűrűt stb. Olyan levegős NRG-t láttam ami gyári volt szalonból vették, próbálgatta a tulaj herélgetni, de csak nem ment. Őszinte volt a tulaj, így nem is vettem meg, ugyanazt írta mint az EGÜ motors oldalán, sőt motorkereskedő és szervizes haver is mondta ezt a hengercsatorna eltolás dolgot. Ennyien nem tévednek. Az Injektoros meg nagy lutri, bolond aki belevág. Volt olyan haver aki ezt vett, de a gatyáját ráköltötte mégis szervízből hazafelé már szar volt a moci, tréleren gödöllőről haza, hibakódkiolvasás pesten, utána sokadjára átalakították porlasztósra kisebb vagyonért és úgy nagynehezen eladta, de soha többet injektorosat.
Ismeretlenül is próbálok jó tanácsot adni a srácnak, ne vezessük félre.
A Keeway az tényleg fos, a Kymco meg a legkevésbé sem az. Főleg, hogy most már alkatrész is van hozzá. Ezek a blokkok simán elmennek annyit, mint a régiek.
"A gyári kivitel folytott, itt kisebb a porlasztó légtorok átmérője, a hengerben el vannak tolva a csatornák, a kipufogó katalizátoros, folytott."
Egy dolog, hogy fojtott, de a másik, hogy ez csak a 25 km/h-s változatnál van így, a többin normál henger van, a fojtások szakszerű eltávolítása után azok jól mennek, ez meg összesen egy főfúvókába, egy szívócsonkba és egy súbertűbe kerül, nem kell a fél világot kicserélni.
Ha ezekből talál egyetlen jót is, akkor lehet, de akkor vehet akár injektorosat is, ugyanannyi esélye van, hogy jó legyen.
Sziasztok! Van egy céges 50 ccm-es robogó, amit hétvégente magáncélból használhatok. Erre szeretnék Cascot kötni mivel olyan környéken lakom, ahonnan előszeretettel lopják a motorokat. Viszont 4 biztosítót kérdeztem, egyik biztosító sem köt robogóra cascot, vagy rendszámos nagy motorra lehet kötni vagy kerékpárra, de robogóra nincs rá lehetőség.
Ti tudtok ajánlani valami megoldást lopáskárra, van létezik 50 ccm alatti, rendszám nélküli robogóra Casco? (esetleg rakassak rá rendszámot és úgy már lehet rá kötni?) köszi
EMBER !!!! Juuujjj jjuuujj juuujjj jaj jajj jajj !!!!
Az a Malaguti már nem MINARELLI blokkos hanem Keeway blokkos, nem tudom mikortól volt a váltás talán 2009 vagy előtte.
Malagutiból csakis vizes Minarellit, a Keeway az kínai fos, sajnos beleteszik már a Benellibe is. Zsákutca, drágán szart, persze már kihajtották a belét, ezek 1/3-át sem mennek el mint a régiek.
Na a másik csoda a levegős Piaggió NRG amit 100E Ft-ból alakítasz át használhatóvá. A gyári kivitel folytott, itt kisebb a porlasztó légtorok átmérője, a hengerben el vannak tolva a csatornák, a kipufogó katalizátoros, folytott. Ezeket ha cseréled máris van egy klassz motorod ami úgy megy mint a vizes folytás kivétel után.
Még jó hogy kérdeztél és nem ugrottál bele. Meg az injektoros Ditech apriliákat is kerüld, Aprilia legyen porlasztós berúgókaros, a Ditechen nincs berúgókar, vagy PIaggio NRG DD vizest de abból is csak a porlasztóst, nehogy Purejet legyen. a Peugeot speedfigt-et is kerüld.
Vagy régebbi Malaguti F12-F15, Aprilia SR de csak Minarelli, vagy Yamaha Aerox, de ott is aranyáron mérik a kiherélt szarokat is.
Köszönöm a segítséget. Azért kérdeztem csak, mert sokaktól hallottam olyat, hogy a levegős kevésbé megy. pl csak 70 a max míg nekem a vizes NRG simán megy majdnem 100-at is pedig csak egy sportkipufogó van rajt semmi extra. Amúgy láttam egy vizes Malaguti F15 firefoxot is ami tetszene. Ezek mind Yamaha motorral vannak ha jól láttam? Vagy az újabbak ebből is kínaiak már?
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Testvéremnek szeretnék vásárolni egy robogót és kinéztem egy 2010-es Malaguti F12-es típust. A hírdetésben a képek alapján a digitális műszerfalon láttam egy vízhőfokjelzést(bal alsó sarokban, mellette a jobb oldalon pedig a tank digitálsi jelzése van), pedig a tulaj azt mondta, hogy levegős a motor. A kérdésem az volna, hogy ezek szerint a levegősnél is van ilyen hőfokvisszajelzés vagy rosszul tudja a tulaj hogy milyen hűtésű a motor amit vett. Neten nemigen találtam ilyen képeket a műszerfalról.
Vagy rosszul látom a kép alapján? Amúgy véleményetek szerint megérné ez a motor? Mennyire jó a malaguti? Nekem eddig Aprilia meg Piaggio NRG Power DD volt illetve van most is vizes kivitelben és nagyon jól is megy.
van egy eladó Honda CBR125R nálunk.2008-as, 14xxx km, nemdohányzó, keveset futott női sofőrtől, Mo-i első tulaj.Fehér-fekete.12,000-nél volt utoljára szervizelve, Honda Dreamnél szervizeltetett, ott is vett Fogyasztása szinte nem is mérhető (az utóbbi 1,5 éveben, mivel itt állt nálunk fedett, száraz helyen.) pont ilyen (DE NEM EZ), a 7en vizsgáztatom.
Hááát, én azt, hogy pár héten belül ott lifeg a csövön a szorítóbilincs, nem nevezném jónak (és nem azért lifeg, mert nem rávaló :)). Ezek szerint téged ez nem zavarna?
Amúgy valóban le kell engedni az üzemanyagot a tankból a szereléshez, ez plusz 5 perc, amíg lecsorog, és egy kanna+cső.
Ügyfél megérkezik, illően köszön, robogót megmutat, felvázolja a problémát. Szaki ránéz, kapásból rávágja: karbi szétszedés, tűszelep csere, 8-10 körül kijön mindennel együtt. Ügyfél elfogadja, motor otthagy. Másnap ügyfél visszamegy, fizet, örül, elmegy, élvezi a szelet-napot-sebességet (nemröhög, ez is megy azért 70-et! :)) Karbihoz nem nyúltak, ezt a srác is mondta.
Annyiban "hibás" vagyok, hogy első motorom, első szervíztapasztalat, ergo nem igazán ismertem a dörgést.
Egyszer már szedtem szét, úgy, hogy életemben először csináltam ilyet --> kb. fél óra volt szétszedni és újra összerakni, rárakva a bilincseket. Egy kisebb burkolati elem van, amit két csavar tart, azt leszedve hozzá lehet könnyedén férni. Egész biztos nem foglalkoztak vele 1,5-2 órát. :)
Az összegben benne volt az alkatrész, de új bilincseket nem raktak rá, mivel előtte vettem rá én újakat, tehát alkatrész szintjén csak a benzincsapot adták.
és a Libertynél nem kell leüríteni a tankot üzacsap cseréhez?
honnan tudjuk hogy nem vették le a karbit elsőre tűszelepet ellenőrizni?
ha a hatos üzacsőre a gazdi feltett egy krumpli Awab bilincset aminek a spanolója nagyobb mint a cső átmérő akkor azt nem csoda hogy nem húzták jól meg...
lényeg hogy osztani kéne néhánnyal az elmondottakat
Nem nagyon, de le tud jönni, tekintve, hogy a másik vége egy rezgő izéhez van kötve, amit motornak hívnak. A rezgésekkel meg tudunk akár csavarokat is szállítani, egy csövet is le tudnak szedni, csak legyen idejük rá. Rég elhagyták volna a gyárak a bilincseket, ha nem kellenének.
Liberty. Ha nem szedte ki belőle 10 percen belül a csapot, akkor nem kellene szerelnie. A 10 perc is csak akkor van, ha befelé néz a bilincs és keresgélnie kell egy rövid csavarhúzót, amúgy kettő. Utána felrakni két perc.
Nekem azért van gyakorlatom, de autókban. Nagyon nem ez a szakmám, de 25 éve vettem egy daciat, és akkor megtanultam :) azóta volvokat vettem, meg rönyó traficot meg espacét. De muszájból cseréltem már az utcán is vezérműszíjfeszítőt az utcán, mert nem ment az autó.... nagy ügy...
Motorjavításban még nem volt tapasztalatom, de egy szelepállítás nem okoz problémát azért. Mielőtt szétkaptam a karburátort utána olvastam, hogy mi az tulajdonképp.
Azért a karburátort levennni általában minimum fél-egy óra. Ha már le van véve, akkor ki is kell takarítani, megnézni az úszószintet, kipucolni ahol csak lehet. Visszarakni, összeszerelni még fél - egy óra. Min 2-3 óra munka.
Benzincsap csere nem összemérhető ezzel.
Helyes megoldás: kedves ügyfél, más volt a hiba, így csak 5000 forint munkadíjat kérünk, mert egy óra alatt kész lett a tervezett 3-al szemben.
Ennyi az elvárás. Egy benzincsap csere miatt elkérni ugyanannyit mint a karburátor szerelés, az valóban problémás.