Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
1. A HHM nem kockarendszám, ha viszont mégis kockában láttad, akkor az egyedileg lett olyanra legyártva, kérelemnek megfelelően. A JHZ már volt 2004-ben is, de Baranyában a JLZ/JOB valószínűleg beelőzte, így maradjunk annyiban, hogy valószínűleg 2005 utáni.
2. Az UTB úgynevezett "páros motorméret" rendszám, tehát elől és hátul is kisméretű. Csak néhány kombináció ilyen (most épp az UZB megy) és csak Pesten lehet igényelni, különben pedig a meglévő normál rendszám kérelemnek megfelelő, kisméretűvé való újragyártásával állítható elő motorméretű rendszám (ez a gyakoribb). Amerikai és/vagy veterán autókon látni ilyet többnyire, traktoron én speciel még nem láttam, de ettől függetlenül szabályos.
Most így utólag visszagondolva, az utaspanaszok nagy többségében érdemi vizsgálat nélkül, sablonválaszok szoktak menni, talán az utóbbi időben volt egy pici pozitív változás ...
Beosztása és szolgálati helye válogatja. Pl. a Keletibe váltókezelőnek jelentkezőnek nem kell protekció, a Könyves Kálmánra menedzserasszisztensnek viszont erősen javallott.
Ezt hogy érted? Történetesen elég sok kivizsgálás anyaga ment át a kezeimen az elmúlt 7 évben, ebből 6 évig a teljes hálózatra ráláttam, nem csak a pécsi területre.
Mondjuk azt azért hozzátenném OFF jelleggel, hogy én érdekes módon mindenütt azt hallom-látom-olvasom: a vasúthoz csak protekcióval lehet bejutni, az idegen, ám esetleg érdeklődő és vasútbarát jelentkezőket tulajdonképpen minden további nélkül elhajtják. Na most ha ekkora nagy vészhelyzet lenne, mint amit itt is leírtak, akkor nem az számítana, hogy kinek hány vasutas rokona meg barátja van, hanem hogy jöjjenek minél többen.
Az elmúlt években nagyon sok jegyvizsgáló távozott a pécsi SZSZK/TSZVK/TSZVI állományából, csak a pécsi vezénylethez tartozók közül tíznél többen. Mindegyik kolléga a pénz miatt, jórészt külföldre. (Páran magasabb beosztásba, segédvezénylőnek, reszortosnak, ügyeletesnek, de az másik történet.)
Amúgy természetesen nem mindig az utasnak van igaza, főleg ha csak utasnak látszik, de fizetni nem akart az utazásért. Alig fordult elő olyan eset, hogy utaspanasz miatt részesült munkáltatói intézkedésben jegyvizsgáló, sokkal inkább céges belső ellenőrzések következtében. Természetesen nyilván maga a meghallgatás sem kellemes, még akkor is, ha nincs következménye.
Ettől függetlenül valóban a jegyvizsgáló van a legtöbb stressznek kitéve, utána a pénztáros. A konfliktusok jórészt nem a jegyvizsgálóknak felróható körülmények miatt keletkeznek, viszont rajtuk csapódik le. Mindez átlagosan talán 120 nettóért.
Komlón már A/4-re sem telik? Kb. 9.45 körül értem ki Komlóra, és a Petőfi térnél kanyarodott ki a Móricz Zsigáról az MPS-344, sötét kijelzővel, jelzés nélkül, de utasokkal, nyilván 5-ös járatban.
Megjegyzem, piszok menőn néz ki ez az eredeti piros-törtfehér festés. Egyszerű és letisztult. Lehet, hogy kár volt dobni a zöldért, amennyibe meg a fóliázás/festés kerül a 115 db. busznál, abból még össze lehetett volna "kukázni" valahonnan leeső pár használt csuklóst még.
Lehetséges, hogy még mindig nem érkezett meg minden Volvo? Ma este 6 körül kb. 6-8 kocsi jött velem szembe Szentlőrinc felől csuklósok-szólók vegyesen, holland rendszámmal.
Ha az ex-holland Volvókról van szó (márpedig mi másról lenne), akkor azok nemcsak helyijáraton voltak használva az első 8 évükben. Most nem tudom fejből, hogy 290 vagy 360 lóerős motor van-e bennük, illetve a váltókiosztást sem, de egy biztos: messze nem egy traktor sebességével hozták haza őket, és én láttam is egyiket-másikat emelkedőn felfele még gyorsulni. Ezek után szerintem a cikkben felvetett használat módja is realitás.
"Lapunk azért kereste meg az ORFK-t az ügyben, mert olyan információt kaptunk, hogy egyes vidéki városi tömegközlekedési vállalatok is jól keresnek a menekültszállításon. A megrendelt városi buszok ugyanis autópályán, folyamatos 70 km/órás sebesség mellett jóval kevesebbet fogyasztanak, és az amortizációjuk is kisebb, mint a városi forgalomban.
A járművek bérleti díja azonban listaáron városon belüli közlekedésre van beállítva, így az egyik megyeszékhely tömegközlekedési vállalatánál (ahonnan információnk származik, öt busz esetében másfél millió forintos bevételt hozott egy hétvégi horvát-magyar-osztrák-magyar határoztatás."
"Csak nekem tűnik úgy, hogy sokkal több autó van a városban, mint tavaly ilyenkor? Reggelente be van állva a város 2-2A csúcsban nem ritka, hogy párosával. A buszok meg ha nem is szellősek, de nincs az a pár évvel ezelőtti heringes konzerv érzés, főleg délután."
Lehet nem jön be az embereknek,hogy a sok lerúgott donyecki jár a 2-2A-n.