De megnéztem csak valamiért én arra emlékeztem hogy akasztót akar csinálni. Csodálkoztam is hogy ebből hogy .... de mondom a kint lévő része "kampós", hát miért ne...
Na így ok a núttárcsa is. (nekem meg lehet innnom kéne vmit ...)
A núttárcsa nekem is eszembe jutott, de látom Paconak es neked is.
De azzal hogy marsz mondjuk az ajtó közepébe egy nútot? Illetve nemtom e.z. hova akarja ... csak sejtésem szerint nem a bútorlaptól pár cm-nyire. Ugyan nincs (még) núttárcsám de a képek alapján sem kézből, sem asztalba fogott marónál nem tudom elképzelni, hogy marnék vele mondjuk a bútorlap szélétől akár csak 10 cm-re egy nútot - úgy, hogy a maróél - logikusan - párhuzamosan fut a talppal/asztallappal, így a marószár hossza ill a marógép max lökete határozza meg hogy a munkadarab szélétől milyen max távolságra tud nútot marni.
Vagy valamit nagyon benézek a núttárcsával kapcsolatban. Vagy nem olvastam el rendesen e.z. kérdését az elején :-)
Nekem érdekes mód a legjobban pont a 20Ft-os nagyságú kör sikerült a LUX-szal. Pedig az istenbarma le se fogatta a gépet, videón visszanézve érzékeltem csak hogy mit összetáncolt alattam a Güde.
A proxxon gyorsabban halad és csendesebben vág, könnyebb egyenesben tartani vonal mentén.
A lux előnye, hogy visszafordítható szinte helyben.
Vonal mentén ívet mindkettővel "szögletesen" tudok vágni.
A proxxon fél fordulattal is jól halad, a lux alig-alig.
A lux (mind) a gép tengelyéhez viszonyítva ~20°-nyit jobbra húz, de ez valószínűleg a gagyi befogónak tudható be, talán ezért is nehezebb vele egyenesen vágni. A csapos proxxon nagyjából párhuzamosan halad.
Lazúr festékek széles színválasztékban kaphatók, nem törvényszerű, hogy "fa-színű" legyen a végeredmény. A lazúrra inkább az a jellemző a zománc rendszerekkel szemben, hogy a vékony filmréteg, a beszívódó jellegük a fa struktúráját, erezetét nem fedik el.
Drótkorong: megsértheti a szerkezetet, inkább fúrógépre, flexre fogható csiszolótárcsa,
Ideális szerszám a festékeltávolításhoz, többfunkciós, erős, kézre álló.
A csiszolással való festékeltávolítás azért necces, mert eltömi csiszolót, nem hatékony.
Világos, vékony, áttetsző lazúrnál gondolni kell arra, hogy a tapaszolást, szerkezeti sérüléseket is kevésbé fedik, a vastaglazúrok, a sötétebb színek jobban takarnak.
Arra azért figyelj oda, hogy a mostani adatokkal vesd össze az alkatrészjegyzéken levő adatokat, mert az picit módosult, csak nem írtam át. Ha jól emlékszem, akkor a háttámla magassága lett kisebb, így a háttámlában levő 6 db függőleges osztó is rövidebb, illetve ebből eredetileg 8-at terveztem, de csak 6-ot építettem be. Szóval azért vesd majd össze a kettőt, különben érdekes alakzatok jöhetnek ki a végén! :-))
Na a hétvégén én is beköltöztem a műhelybe. Végre nekiállhattam a hintaágyprojektnek. Az ülőlap összerakva. Még marás, csiszolás finomítás van hátra. Aztán következik a háttámla, maja a váz.
A kérdésedben benne van a válasz is. Senki nem tiltja meg pl. hogy 2 komponensű epoxival megkínáld kicsit, mielőtt a nútba belerakod. Mondjuk utána (roncsolásmentesen) ki nem szeded az tuti. Mondjuk ... minek szednéd :)
Szerkezetileg nagyon stabil- masszív (hála Istennek).
Úgyhogy ahhoz nem nyúlok. Kettőnket édesanyámmal vígan kibír.
Akkor Tiéd fa színű lett.
Nekem a festék alatt a fa szürkés színű.
Szerinted le tudom csiszolni, hogy előjöjjön a fa színe?
A gond (?) ott van, hogy ez egy nagyon régi pad, nem sok a nagy felület, ahova kényelmesen beférnék csiszolni.
Drótkorong a nehezen beférhető helyekre ajánlott? Vagy felejtsem el.
Esetleg ahol nem jön le a festék, ott alkalmazhatom?
Sok apró (idegölő) rész van rajta, remélem meg tudom oldani a feladatot.
Az asztaltól nem félek, mert ott csak 6 láb, köztük merevítő lécek, meg az asztallap. Frankó nagy felületek, szinte mindennel odaférek.
De a pad az nagy falat lesz. Rengeteg díszléce van.
Lehet akkor én is megcsinálom natúrra (nem színezettre).
Csak bírja a hőlégfúvóm! :-) Régebben vettem egy gagyit, remélem kibírja a padot meg az asztalt, mert már csak a 2-es fokozata működik. Lehet szépen apránként fogom csinálni.
Bár lehet veszek jövő hónapban valami komolyabbat.
Köszönöm a gyors válaszod. A kérdés azért volt lényeges mert vennék egy nút marót a felsőmarómhoz viszont főleg 3mm széleset találtam én úgy gondoltam, hogy az talán megfelelő lenne, de akkor van rá esély.
A felajánlást is nagyon köszönöm, de sajna pesti vagyok, szerencsére hulladék bútorlapom van. Bár nem tudom 3mm-nél kisebb nútot, hogyan tudnék csinálni, ha az lenne csak jó.
Arra is érdekes kérdés lehet, hogy nem szakad ez ki könnyen ha csak egy nútba van berakva és semmi egyéb rögzítés sincs?!
A fotókon levő padnál rosszabb állapotú, csapó esőnek kitett padlásajtómmal a következőket tettem:
A külső felén lévő repedezett zománcfestéket teljesen eltávolítottam hőlégfúvó és spachli segítségével, alapos csiszolás, portalanítás után xilamon alapozóval festettem.
A belső felületek és a tok festése majdnem hibátlan volt, ott csak szükség szerint kapartam, csiszoltam, alapoztam.
Trinát mestertapaszt, nagyobb rétegvastagság esetén kétkomponensű poliészter-gittet használtam a felületkiegyenlítéshez (2 ütemben).
Csiszolás, ...
Bondex vizes oldószeres vastaglazúrral 2 rétegben festettem át.
Én kültérre már zománcfestéket nem fogok használni, mert azzal a néhány év múlva törvényszerűen bekövetkező szívásomat készíteném elő. A lazúrt lazán átcsiszolom és festek, nincs izomláz.
Más:
Szerkezetileg állékony-e a pad? Ha valamelyik eleme mozog, azt meg kell javítani, ott hiába gittel az ember, garantált a rövid távú festéshiba.
Gondolom a redőkkel együtt 3.2mm a vastagsága. Szerintem a 3mm-es nút jó lesz, de nyilván kellene hulladékfába (sőt inkább bútorlapba ha amúgy is abba lesz) tesztet marni. Ha annyiban nem kapaszkodik meg rendesen, 2.8 vagy 2.5-ös fűrészlap is megteszi - szeritem. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, és Miskolc nem esik messze tőled - írj ram, hozd el a sínt és nálam végigpróbálhatjuk, van annyi hulladék bútorlapom, hogy próbálgathatunk eleget.
Szakmai kérdésben szeretném a tanácsotok kérni, a linken szererplő alu profilból szeretnék a gardrób szekrényemre fogantyút csinálni, úgy hogy az ajtó teljes magasságában lenne oldalt ez a profil.
A bútorlap oldalába kell marni ehez egy nútot, a profilon 3,2mm széles az a rész ami a nútba megy.
Véleményetek szerint milyen széles nútot kell a bútorlapba marni?
Ez nálam is így van, csak sokan nem értenek, hogy ezt meg hogy.
Garázsajtóprojektnél is minden ismerősöm kb vagy lehülyézett vagy úgysem tudom megoldani.
No ez adott még egy löketet hozzá és van egy olyan bajom, ha fejembe veszek valamit azt elérem :D
(lásd: maró, körfűrész, autócserék, stb... Mind kb 1-2 nap alatt eldöntött dolgok)
Sajnos vagyok annyira konok önfejű makacs ember (Kozek :D, mindenki ilyen a családban :D), hogy ezeket hasznosítani is tudjam. Párommal meg nagy szerencsém van, elviseli ezt a sokszor hihetetlen idegesítő dolgomat :D (mondjuk ő se gyengén makacs amúgy :D)
Most épp pakolom a garázs végéből a sallangokat, ahová szeretném beállítani az asztalt, majd lesz másik asztal is körfűrész mellé, de nem tudom mit csinálhatnék vele. Vannak kövek, tégladarabok, fehér cement (sztem már használhatatlan, cc 20 éves), vmi másik zsák, ami gyak kő lett és még sok minden :) Van 3 raklapunk is, de abból csinálni bármit is? Esélytelen, annyira szutyok minőségűek a deszkák rajta :(
Építési hulladékot talán még lomtalanításkor se tehetek ki, konténer kéne, ahhoz viszont kevés, hogy megérje :D
Lassan összeáll minden, hogy értelmesen lehessen lent dolgozni, most hogy már a kapu működik és az miatt kezdtem el az egészet :D