Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Budafok-Tétény aránylag rendben van. Időnként épülnek új járdák, nem rég épült egy negyedik vágány a vasúthoz. Ezzel együtt is a városkép nem nagyon változik drasztikusan.
Majdnem kihagytam a lebontott házat a Tóth József utcai buszmegállónál és a Leányka-Nagytétényi tengely mentén kialakított parkocskákat.
Ahol laktam korábban, ott két hatalmas, lábakon vezetett autópályahidat építettek egy városrész elkerülésére. Aztán egy pár ébven belül elbontották az egészet, mert azt akarták, hogy szebb legyen a városkép és jobb legyen ott lakni. Az autópályát pedig levitték a föld alá. Ugyanebben a pár évben a város egy másik részén megéoítették a tizennégyes metrót tokkal vonóval. Ennyit a konzerválásról.
A Városház téri végállomással kapcsolatban én is javasoltam már ilyesmit. Fel lehetne újítani a vasúti megállóhely felvételi épületét. Úgyis akarnak BKK ügyfélpontot Budafokra, itt a jó alkalom. Ráadásul a vasút – helyi közlekedés közti átszállás is kényelmesebb lenne. A Tóth József utca nevű megállók megszűnhetnének a semmi közepén: Helyette Budafok vasútállomás néven létre jöhetne, jöhetett volna egy kényelmes átszállóhely.
Sajnos most csak a villamospálya rendbetételére futja, ami a jelenlegi állapot további tízéves konzerválását jelenti. Legalább a peronok átrendezésével ki kellene szélesíteni a belváros irányú buszmegállót, de nem valószínű, hogy ez most megtörténik.
sajnos itt a 47 es végállomás már jó ideje közép ázsiai állapotokat mutat, és ezzel már őket sértegetjük, itt nem karbantartásra hanem teljes átépítésre volna szükség, a belváros közlekedésének átgondolásával, úgy tűnik erre megint várhatunk egy darabig,
A Fehérvári utat az Etele úttól a Temesvár utcáig (Albertfalva mégkitérő) szegélyestől-járdástól megújítják.
A "faltól-falig" megnevezésben azért nem vagyok biztos, mert lehet, hogy csak a megállókat építik át, de a villamospálya marad a régi.
Magát az úttestet az 1995 (98?) körüli villamosvágány-felújításnál kellett volna szintén megújítani, de ez láthatóan elmaradt. Ezért is érdekes (szánalmas? logikátlan?), hogy a Bocskai és az Etele között most sincs róla szó.
Budafok:
Több terv is készült a budafoki villamoság felújítására, most tényleg lehetőség lett volna rá meglépni az elkezdődött felújítások árnyékában, illetve erős igénye miatt részeként.
Nekem egyedül a változatlanul a Városház térre tervezett villamos-végállomás nem tetszik, praktikusabb lenne a belváros végében a vasúti megállóhely vegetáló (bontásra váró) felvételi épületénél.
Így a tér környezetében egyszerűbb lenne a forgalmi rend.
"Jégcsarnok épül Budafokon" - na de hol pontosan? Es valoban mar csak erre van szukseg? Megint egy olyan epitmeny amibe foldi halando csak penzt kolteni es uvoltozni jarhat? A tomegek mozgasra birasa miert nem cel? Penteke este is jartam a leendo Duna Spirit terulete mellett, szabad szemmel is jol lathatoan csak fellangolas volt az is.
Nagy örömmel értesítelek Benneteket, hogy ismét megnyílt a Kastély étterem Nagytétényben ( volt Kürt vendéglő ). Kiváló szakácsnője van, és június 30-ig 20 % kedvezményt adnak az elfogyasztott ételek árából.
És ennyi ráfordítással, energiával, pénzzel már meg is valósulhatott volna a kéregvasút a Fehérvári út alatt, becsatlakozva a 4es vonalba.
A lenti linkemben szerepel egy olyan rész, hogy a Városház téren a villamos beton paneljeit is cserélik. Ezek szerint a Város ház tér és környéke rekonstrukció ismét tolódik? A Balatoni útra tervezett körforgalmak hogy állnak? Azt lehet tudni, hogy az egykori Promontorbor Kossuth L. utcai telephelyét ki vette meg és mi a terve vele?
Kicsit kezd szétcsúszni az információ. Ahány helyen olvasok a felújításról, annyiféle dolgot írnak. Ha jól gondolom, a többször beígért Fehérvári úti faltól-falig felújításra most nem kerül sor, azért majd még egyszer neki fognak esni a környéknek..
A tegnapi Haggenmacher udvar – ArtQuarter sétáról:
Városi sétáink körében ismét aktuálissá vált a Haggenmacher udvar – ma már inkább ArtQuarter – meglátogatása. Ismeretes, hogy az egykori Haggenmacher sörgyári területet, ingatlan együttest, Bartesch úr a 2000-es évek elején vette meg, előbb a Fox Autorent működött itt, majd elindultak a máig tartó fejlesztési, rehabilitációs folyamatok. Öt éve, a rekonstrukciók beindulása után jártunk itt, amikor a Nagytétényi út felőli épület felújítása megtörtént, és belakása elkezdődött, galériákkal, vállalkozásokkal. Később itt rendeztük a Promontor tricentenáriumi ulmi vándorkiállítást, majd városrehabilitációs, városépítési kerekasztalokat tartottunk.
Ezúttal a főépület egyik galériájában kezdtünk, Christa Bartesch galériájában, majd a tetőteraszról néztünk szét. Az elmúlt években az indulási elképzeléseknek megfelelően galériák, és a kreatív iparhoz köthető vállalkozások vannak az épületekben, így csokoládé manufaktúra, nyomda, és hangstúdió is működik itt a számos galéria mellett. A volt magtár épület nagy része is használatban van már, ill. annak déli részén további kisgalériák kerülnek kialakításra.
Az egykori magtár épületben megnéztük a működő hangstúdiót, ami a negyedik, ill. az alatta lévő emeletet veszi igénybe, a padozatot műanyagrács szerkezettel kiváltva, de az eredeti fa épületszerkezeti elemekkel. Ennek előterében van egy nagy bár helyiség, az épületből származó fagerendákból összerakott asztallal, padokkal, és bárpulttal. Itt ültek le az érdeklődők beszélgetésre néhány pohár bor mellett. Az első emeleten vendégszobák vannak, az itt tartózkodó művészek, más vendégek számára, ahonnan egy nagy stúdió tér nyílik.
Érdekesség, hogy a teljes épület együttes fűtése geotermikus, hőcserélős rendszerrel történik, az egykori Haggenmacher kút igénybevételével, ami igencsak gazdaságos megoldás. Alkalmi kiállítások, nyílt napok, egyéb, az itt működő galériákhoz, vállalkozásokhoz kötődő rendezvények a továbbiakban is lesznek.
Dél felé a tetőteraszról A hangstúdióban A fagerenda bárban
Az első emeleti galéria A pár éves tűz maradványai A belső épület ma
Nagyon kedves ember volt, szép és megbecsülésre méltó mesterséggel. Remélem, lesz utánpótlás méhészből és méhből is. (nem pótlás, mert az ember és a fa mint egyén / egyed pótolhatatlan)
A héten elment a Borhegy méhésze, Takács bácsi, jó pár éve még slr készített róla hangulatos képet itt, stílusosan a Méz utcában. A csúcsidejében több tucat kaptár volt itt, és vándorolt is velük a virágzási időszakokban.
Én meg arra utaltam, hogy egészséges (testi fájdalmaktól nem gyötört), bérlettel és idővel rendelkező utasnak száraz időben mindegy, hogy át kell-e szállnia a Nagytétényi úton. Más esetben is alternatíva, de más a felhasználói élmény, és dupla a költség.
Zitka arra utalt, hogy a 233 felfelé, a Rózsakert utcában indult el, tett egy kört Barosson, átszuszakolva magát a VIII. utcán, és akkor indult el befelé a városba, hogy reggel jó eséllyel megálljon a torlódásban a Budafoki úton, én ezért sem járok reggel a Budafoki úton befelé.