Bazimindegy, hogy usb/vagy serial a vege, a protokoll masik fele a lenyeg. (115200 baudig meg egy osi pC is birja a sebesseget (rs232), es ezek a oscsotany cuccok ennek toredeket ha tudjak diagnosztikai szinten, usb meg rohogve, ugye)
"Szóval mi az az ISO csatoló? ISO 9141 protocolra gondolsz?"
Igen, erről van szó, olyan csatoló kell hozzá ami ezt a protokolt kezeli. Azt viszont most meg nem mondom, hogy az USB-s csatolók is megfelelnek-e, eddig sorossal próbálkoztam. Az ELM szerintem nem fogja vinni, legalábbis nekem nem működött vele, sem sorossal, sem USB-vel.
ISO csatoló? Na az mi? Tudomásom szerint ilyenem nincs, de lehet mégis van? Nekem a sima kék színű Vag 409-es kábel van, na meg 106-os vag, na meg VAS5054, na és még sorolhatnám de minek :)
Szóval mi az az ISO csatoló? ISO 9141 protocolra gondolsz? Azt kezeli a VAG kábelem, de azt még az ELM327 is kezeli.
Akkor a techwebasto oldalról letöltött programmal próbálkozzam, annak működnie kell?
Azt, hogy Vag-Com-mal próbálod. A Vag-Com a VAG (Vw Audi Grupe) csoportos autók diagnosztikai programja, önmagában nem fog egy Webasto kályhával szóba állni. Van a Webastónak saját diagprogramja, ahhoz egy mezei ISO csatoló is jó. (Ha a Vag-Com-hoz használt kábeled ilyen, akkor az is) A bekábelezés az jó úgy ahogy írod.
Azt én nemtom elindítani szerintem.. Az ugyebár magától elindul, ha kellően hideg van kint.
Nincs programórám bele, bár hirdetik a neten 58000-ért kb, beszerelve.. Talán megéri belerakatni.
Az a Webasto resetelés szép, de nem olyan a kályha, meg nemtok angolul..)
Ebben a keringetőszivattyúban, hogy oldottátok meg a szénkefe-cserét? Mert szétszedni nagyon könnyű, összerakni szinte lehetetlen, hacsak az elejét is szét nem szedi az ember, ami nem olyan egyszerű...
Én kínomban fúrtam két lyukat a házra a szénkeféknél, és ott lett visszapiszkálva a kitámasztott keferugó...
Megpróbálok egy villamossági szerelőt az újraindításhoz, majd jellentkezem, köszi addig is.
Ez egy Thermo Top C/Z kályha azonosító táblájának egy része. Ezt most akkor kellene tudjam diagolni vagy nem??
Hiába próbálkoztam eddig a vag-com-al, nem csatlakozik rá. Nem értem miért. Lehet nem is lehet diagnosztizálni?
Vagy mit csinálok rosszul? Én a vag-com 409-el próbálom, gondolom ennek is vinnie kellene.
Egy 3 érintkezős fiát átalakító kábel segítségével próbálom. Ennek a kábelnek van két darab csipesze (+12 V, és test), és a diagnosztikai szálat rákötöm a kábel diagszálára, ami a Vag-com 7-es lábára megy. Így a VAG kábel kap a 16-os lábon +12V-ot, az 5,4-es lábon testet, és a 7-es lábon csatlakozik a kályhára.
Ekkor inditom a programot, elinditom a kályhát, és megpróbálok a 18-as, azaz Aux heater-el csatlakozni. És persze nincs válasz.
Valamilyen "biztosíték kiszedéses" módszerrel lehet resetelni úgy tudom, de sajnos nem találtam azokat a hozzászólásokat amikben régen erről szó volt.
Valami olyasmi rémlik hogy elindítod a kályhát és kiveszed a vezérlő biztosítékát. ..de lehet hogy tévedek, sőt lehet hogy ennél a típusnál nem is lehet..
Üdvözlök mindenkit! Thermo Tophoz keresgélek vezérlőelektronikát, vagy hibás kályhát, nyílván aminek a vezérlője működik. Az utángyártott verzióról tudok, az adott. Köszönöm az esetleges ötleteket, minden jót! Üdv. Karrierista
Szia! Az a baj ,hogy én Karcagon lakom ami Kb.350 Km. Távgyógyászat nem lehetséges? Tegnap kaptam kölcsönbe egy Eber hibakód olvasót. Ma ki is próbáltam fél sikerrel: Volt az agyábam néhány hiba jel F50 ,F51 ,F14. Ezeket értelmezés után töröltem. A kódolvasóval elindítottam a redszert.Mindenindítási jelre hibátlanul indult de kb. másfél perces üzem után hibakód nélkül , a tápszivattyú fokozatos lassulásával , kiszellőztetve megállt.Ekkor a többszöri póbálgatás ellenére sem volt a vízhőmérséklet 60C° sem. Szerinted mi lehet a probléma? Előre is köszönöm válaszod!
Lehet hülyeség, de szerintem ez egy sima VAG 409-es kábel. Esetleg ha van a közeledben ilyen, először próbáld meg azzal. Már csak a progi kell, az meg a techwebasto.com-on fenn van, ha jól láttam. Bár lehet az nem ugyanez a program.
Két éve fordultam hozzátok tanácsért, és segítőkész hozzáállásotoknak köszönhetően sikerült megoldanom a problémát.
Ezen felbátorodva kérném, ismét megtisztelő javaslataitokat.
A kazán egy Webasto Termo Top Z/C. Indításra a ventilátor elindul, egy ideig megy, majd lekapcsol.
Ezt a tünetet kb. egy hónapja produkálja. Közben szétszedtem az autót egyéb javítás miatt, és lekerült a kályha is. Az üzemanyag pumpát és a vízpumpát ekkor leellenőriztem és jónak tűntek. Visszaszerelés után, meg mintha minden ok lenne begyújtott, és szépen fűtött. Ez sajnos egyszeri alkalom volt, azóta sem működik megfelelően.