Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Tudom, hogy egy mérés nem mérés, de épp a minap utaztam Pécsett a 2-es vonalon az egyik KGR rendszámú csuklóssal, és - legalábbis utasszemmel - a budapesti 7700-asokhoz képest (amiken naponta utazom) igencsak rendben volt.
Motorikusan is jobb volt, könnyedebben ment, és nem csörgött zörgött, valahogy jobban egyben volt. A pesti Volvók pedig - legalábbis ami nem lett mostanában felújítva és SkyBluera átfestve - már sajnos elég borzasztóak.
Nem akarlak elkeseríteni, de az esetek többségében nem a kilométerektől rongyolódnak le a járművek, hanem a karbantartás minőségétől vagy hiányától. Látod, pont a hozzád hasonló tévhitekben élők miatt van az óratekergetés a személyautóknál, mert az egyszeri pógár azt hiszi, attól jó egy jármű, ha kevés kilométer van benne és fordítva.
De Budapesten pl. a 2004 környékén beszerzett 7700-asok többsége is már átfordult az egymillió kilométeren felújítás nélkül, és még mindig az egyik legmegbízhatóbb típusnak tartják, pedig azokat nem kímélik, és valószínűleg a BKV nem adott olyan szintű karbantartást, mint ezeknek a Veolia, úgyhogy felesleges pánikolni.
És azt se felejtsd el, hogy nem mindegy, milyen körülmények között kerültek beléjük a kilométerek Hollandiában, ezekből sokat a sokkal kímélőbb elővárosi forgalomban használtak...
Nem nézted meg a videót,mert 1,2milliónak nem 500000 a fele(600000-650000 km körül van a Volvokban). ;) A fonódó óta meg eléggé termelik a buszaink a km-eket,szóval elég hamar le fognak rongyolódni(gond most is van,de azt kívülről lehet nem lehet látni...).
Nem voltam egyértelmű, nem olyan nagy dologra kell gondolni, csak, hogy szokják az emberek a papírfecnit ki van tapétázva egy felhívás a 4-es vonalcsoport külső végállomásainak fő célközönségének.(ejjdeszépenmegfogalmaztam :D )
Ez a dolguk, nem? Egyébként a 8 év alatti félmillió kilométer egy busznál teljesen reális. Csak összehasonlításképp, egy kollégám most vett egy 3 éves ex-cégautó Mondeót 195 000 km-rel... És az személyautó.
de ahogy FOMA olvtárs is írta, hogy az önkormányzatnak a piac liberalizáció után le kell szerződnie valakivel.
--------------------
Nem.
Összekeversz alap-alap fogalmakat.
FOMA jogot is tanult, ezért figyelj arra, hozzászólásaiban hogyan fogalmaz.
Ugyanis pontosan.
Te pedig megpróbálod a pontos fogalmazást slendrián módon, átértelmezni.
Ne tedd.
Nem vezet jóra.
...........................:-))
A helyi közlekedés liberalizációja NEM 2017.01.01 lesz, hanem 1993-tól már van.
Nagy különbség.
Jó 12 éve egy helyi önkormányzat az bíz meg a helyi közlekedés ellátásával, akit akar.
Ha Komló úgy dönt akkor határnaptól a Ki-Mit-Lop Kft végzi Komlón a helyi közforgalmú közlekedést, metróval, villamossal, trolival, libegővel, riksával vagy busszal.
Ehhez Komlónak (többi városnak is) joga van.
----------------------------------
Komló esetében a Volán kivonult volna amikor szerződése lejárt.
A város polgári perben, másodfokon úgy nyert, hogy a bíró (szerintem) jogtalanul kötelezte a Pannon Volánt további üzemelésre.
Sajnos.
Tehát Komló városa nagyon nem igyekszik saját maga dönteni, saját közlekedéséről.
Szívesebben szívja a Pannon Volán (DAKK) vérét még évekig.
Kérdés, hogy ki lesz majd hajlandó szerződni az önkormányzatokkal, ha a "liberalizált" ex-Volánoknak esetleg nem lesz egyszer majd ilyen kötelezettségük.
--------------------
Ma sem kötelező.
Jogilag.
Csak ha nem szerződik akkor Fónagy másnap felmenteti...................:-))
Kaposváron nem mehettek olyan sokat a buszok,mert a mi "új" buszainkban már 8 évesen fele annyi km van,mint ott a 26 évesben(és még itt mennyi megy majd beléjük..).
Elnézést kérek valóban helyközi (mondjuk Komlónak is van néhány helyközi járata), de ahogy FOMA olvtárs is írta, hogy az önkormányzatnak a piac liberalizáció után le kell szerződnie valakivel.
Kérdés, hogy ki lesz majd hajlandó szerződni az önkormányzatokkal, ha a "liberalizált" ex-Volánoknak esetleg nem lesz egyszer majd ilyen kötelezettségük.
Elvileg eljutottunk oda,hogy Pécsen most már csak 1db Ikarus van kiadva egy munkanapon(tartalékként még be-be ugorhat a többi maradék is,de már egyre kisebb eséllyel).
A DDKK-nál meg "bevetésen" van Pécs környéki járatokon a zöld CCP és AZD-655. :)
"Ezen felül Baja térsége is lényegesen könnyebben elérhető így, szerintem jelentősebb, mint Bóly+Villány+Komló stb."
Ezzel nem értek egyet. Baja térségének elérhetősége még csak egy lapon sem említhető az általam korábban megnevezett előnyökkel (pl. ddu-i megyeszékhelyek közvetlen gyorsf-i kapcsolata, stb.), nagyságrendi különbség van a térség/vonzáskörzet kategóriákban.
Baja ugyanúgy elérhető lett volna akkor is, ha az általam elképzelt vonalon menne az M6-M9. Szekszárd-Baja viszonylatban szinte mindegy, hogy M6-55, vagy M9-51, sőt az 55-ön kelet felől jövőknek talán célszerűbb Baja elkerülőn az 51-M9 irány, mint a városon keresztül menni, szerintem.