Régebben írtam, hogy nem mindig kapcsolódik be. Már ott tartok, hogy 30-ból egyszer sikerül elindítanom :-(
Ha a kapcsolóját nyaggatom, néha segít.
Most szétszedtem, a mellékelt ábra a kapcsolási rajza. Jobb oldalt az a kis kocka nem tudom mi, ki van öntve gyantával, csak ez a 3 vezeték jön ki belőle. Fent a relé tekercse látszik. Alatta a 3 pár érintkező, amit a zöld gomb megnyom. A két felső ekkor zár, az alsó pedig ekkor nyit.
A motorhoz két pár vezeték megy. Alul jelöltem. Az egyik pár az 1-2, a másik a 3-4. Hogy működik, hogy tudom kideríteni a hibát, hogy tudom úgy elindítani, hogy ha nem is kuplunggal indul, de elinduljon?
A 3 pár érintkező rendesen zár és nyit, műszerrel kimértem.
A sarokcsiszolóban nekem a 900W-os SKIL jobban bejött, mint az új Makita. Jobb a kapcsoló kialakítása, tengely reteszelése stb. Szóval a Makita nagy név, megbízható szerszám (tényleg, makita 230V-os fúrógépem nagyon sokat dolgozott már a kezemben és bírja), de a barkács árszint tetején kapható termékeik messze nem tökéletesek. A Maktec pedig még az "OLCSÓNAK LÁTSZOM" érzést is hozza.
Ha már szóba került, egy tipp, amit szerszámboltban mondtak: Makitákhoz besült akksik pótlására bátran lehet Maktec akksikat venni. A csatlakozójuk értelemszerűen megegyezik, a minőségük nem rosszabb, az áruk meg jobb. Én már vettem ilyet, működik.
Majd használati beszámolót please, későbbiekben esélyes egy szett vmi hasonlóból.
Múlt hét végén használtam zöld bosch-t, nekem az pl tetszett, hasonló árban van, mint ez. Annak a fogása is nagyon jó, de nem egy márka van ilyen árkategóriában.
Persze attól is függ, hogy a tápátalakításos hogy fog bejönni, ha jó lesz, akkor nem lesz ilyen cucc :)
Korábban* CEYS-t használtam. Mondjuk, én általában nem várom meg, hogy megkössön, még frissiben letörlöm ami fölöslegesnek bizonyul. De ha mégsem, akkor ami megkeményedett, azt elég jól le lehetett szedni/pattintani körömmel, vagy vésővel. Csiszolni viszont így is- úgy is kell a helyét, mert ha anélkül megyek rá lazúrral, akkor azért halványan meglátszik, hogy hol volt a ragasztó.
*Azért a múlt idő, mert elfogyott és fater adott valami maradék Pattex cuccot, most az van. Ez sem rossz, de mintha hígabb lenne, a Ceys szimpatikusabb volt.
Faragasztó. Eddig a Jowat ragasztót használtam, de azt vettem észre, hogy nem keményre köt, hanem olyan nyúlós lessz. Nehéz leszedni a felületről a kifolyt ragasztót. ezt untam meg. Aki használt már másfajtát az megirná melyik az a D3as ami a végén kőkeményre köt és könnyű lepattintani a felületről? Pálma nem játszik. Olyan kell amiből lehet nagyobb kiszerelést is kapni.
Ha a szarufák között belóg, az szerintem nem baj, de a gerinc felső lapjának legalább a szarufák felső végével kellene egy magasságban lennie, hogy a ponyva ne gyűrődjön összevissza. Ha a talpszelemen lejjebb van a szarufák síkjánál, az jó, mert nem képez gátat a vízlefolyásnak.
8 X 20-as és 8 X 15-ös gerendacsavart használtam. Egy tesztdarabon becsavartam és kicsavartam 20X, szépen tart. Én évente egyszer akarom szétszedni/összerakni, úgyhogy egy pár évig jó lesz. :)
A lekerekítés a festés előtt lesz, elírtam. De ez már női munka. :)
GPS, rferi: a szarufa vége és a láb le lesz kerekítve, úgyhogy remélem semmi nem fogja kiszúrni a ponyvát. Elég vastag lesz, de ha a szarufák között belóg, akkor még mindig be tudok marni egy pár lécet keresztbe. Meglátjuk.
Feszítésre több opció is van: fülek, mint az utánfutókon, vagy hegesztett kéder a lelógáson körbe. A héten elmegyek a profi ponyváshoz, hogy élőben is megnézzem a lehetőségeket.
Petyus: ha júliusban esni fog a hó, akkor nyomja csak szét! :P
LyPapa: emberünk végigolvasta a néha egymásnak ellentmondó javaslatokat és átalakította a tervét. Ha esetleg a tiedet nem fogadtam meg, az nem azt jelenti, hogy nem változtattam rajta. Felül csapolva van, ahogy Srudolf1 javasolta, a függőleges gerendát nem süllyesztettem a talpszelemenbe csak, hogy tényszerűek legyünk és a lekerekítéseket is megcsinálom, mert szerintem is jobb lesz tőle a pavilon.
Szinte bármilyen tetőt kell összehozni, nagyon nagyot vagy kicsit, a talpszelemenek és (köztes) és gerincszelemen párhuzamos kell legyen és mindegyik nyílegyenes.
Ha ez megvan, akkor készít az ács egy sablont deszkából a szarufának. Ebbe bevágja a kármikat (csapolásokat). Legyártja az összes szarúfát és felteszi.
A szarufák nehezek, visszavenni és kijavítani munka, okos ács megcsinálja párhuzamosra a szelemeneket.
Az ácsszerkezeteknél, mindegy, hogy kicsi vagy nagy, ne hagyatkozzunk a kötőelemekre.
A kötőelem csak biztosít. A csapolás merevít.
Miért kell merev legyen egy tető? Azért, mert a szél fujja.
Urak, adott nekem otthon egy expert csavarozó rossz akkuval (feltöltve 3 csavart tud betekerni :D). Megcsinálnám kábelesre, mert az is bőven elég.
Van is 300 wattos atx tápom :) Azt tudom, hogy zöld kábelt kössem át az egyik föld feketére, de ilyenkor nem indul be a venti, 12V viszont adott és teker is erősen a cucc (fúráshoz kevés, mert 450rpm a max, de csavarozáshoz jó). Vajon magától felforog, ha annyira bemelegszik vagy annak kéne másik jel? Leégetni csak nem akarom a tápot :) bár van tartalék 180w és 230w-m is még...
Kicsit off, de hát ha jól jön még másnak is eme megoldás :) Sajnálom kidobni, ráakasztanék egy 6 méteres kábelt oszt elvagyok vele bárhol a műhelyben...