Pontosabban azt írják, hogy ez az ár, a náluk vásárolt cellákra érvényes. Ez nem zárja ki azt, hogy az általad bevitt cellákra ne raknák rá, valami más összegért.
Nem szeretik de egy kellő teljesítményű páka estén mire észreveszik már kész is vagy. Én a LiFePo4-et preferálom. Igaz nehezebb de tűzbiztos. Két évet küzdtem egy 48V 20Ah-s pakkal. Volt benne egy rossz cella a 16-ból amit statikus méréssel az istennek sem tudtam kiszűrni. Végül egy LiPoőr nevű kütyü segített. Az azonnal kicsipogta a hibás cellát.
Egyszer megsértettem egy lítium akkut, egész kicsit. Először meleg lett, aztán forró, aztán füstölni kezdett, akkor hamar kivittem a ház elé. Forrasztásnál tartok attól, hogy beindul valami reakció és elfüstöl.
Ha akkut akarsz javítani két lehetőség kínálkopzik. Keresel olyan céget akik jó pénzért felújítják a pakkot. Szépen kibontod a cellákat ( a képen azok a piros kis rudak és beszerzel olyanokat. Eredetileg a cellák összekötése ponthegesztéssel történik gyárilag. Van akik megcsinálják de forrasztással (lágy forrasz) is megoldható. Mind két eset olcsóbb mint új gyári pakkot venni. Arra nagyon vigyáznak a gyártók, hogy ne legyen csereszabatos két gép akkuja.
Először kipróbáltam a pálcával meglökést. (Gondolom, hogy átcsusszanjon egy másik kommutátor szeletre.) Nem segített.
Aztán lehúztam mindent, csak a 3-4 párra adtam 230V-ot. Azonnal elindult.
Ezt többször eljátszottam. Mindig indult. Összeraktam, hogy akkor majd egyenként lépek előre. De fogorvoshoz ment közbe a gép.... elmúlt a fogfájása. Azóta mindig indul.
Tudom, kontakthiba a varázsszó. De minden érintkező szép tiszta, és kapott contact sprayt is.
Most hagyom a hibakeresést, ahogy Einstein tanította ("Egy problémával akkor kell csak foglalkozni, amikor fennáll.").
Régebben írtam, hogy nem mindig kapcsolódik be. Már ott tartok, hogy 30-ból egyszer sikerül elindítanom :-(
Ha a kapcsolóját nyaggatom, néha segít.
Most szétszedtem, a mellékelt ábra a kapcsolási rajza. Jobb oldalt az a kis kocka nem tudom mi, ki van öntve gyantával, csak ez a 3 vezeték jön ki belőle. Fent a relé tekercse látszik. Alatta a 3 pár érintkező, amit a zöld gomb megnyom. A két felső ekkor zár, az alsó pedig ekkor nyit.
A motorhoz két pár vezeték megy. Alul jelöltem. Az egyik pár az 1-2, a másik a 3-4. Hogy működik, hogy tudom kideríteni a hibát, hogy tudom úgy elindítani, hogy ha nem is kuplunggal indul, de elinduljon?
A 3 pár érintkező rendesen zár és nyit, műszerrel kimértem.
A sarokcsiszolóban nekem a 900W-os SKIL jobban bejött, mint az új Makita. Jobb a kapcsoló kialakítása, tengely reteszelése stb. Szóval a Makita nagy név, megbízható szerszám (tényleg, makita 230V-os fúrógépem nagyon sokat dolgozott már a kezemben és bírja), de a barkács árszint tetején kapható termékeik messze nem tökéletesek. A Maktec pedig még az "OLCSÓNAK LÁTSZOM" érzést is hozza.
Ha már szóba került, egy tipp, amit szerszámboltban mondtak: Makitákhoz besült akksik pótlására bátran lehet Maktec akksikat venni. A csatlakozójuk értelemszerűen megegyezik, a minőségük nem rosszabb, az áruk meg jobb. Én már vettem ilyet, működik.
Majd használati beszámolót please, későbbiekben esélyes egy szett vmi hasonlóból.
Múlt hét végén használtam zöld bosch-t, nekem az pl tetszett, hasonló árban van, mint ez. Annak a fogása is nagyon jó, de nem egy márka van ilyen árkategóriában.
Persze attól is függ, hogy a tápátalakításos hogy fog bejönni, ha jó lesz, akkor nem lesz ilyen cucc :)