Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2013.06.26 0 0 93781

Nagyon dióhéjban:

 - a kitérőnek van egy A és egy B vége, mindkét végén 4-4 egyszerre mozgó csúcssín és 1-1 elég bonyolult szívdarab (ezekkel együtt kezelendő az őket összekötő fura alakú síndarab feléjük eső fele is);

 - az A-végi szívdarabon a kocsik mindig ugyanazon oldali kerekei gördülnek végig az A-végi csúcssínek állapotától függetlenül (ez igaz fordítva is);

 - a B-végi síndarabon attól függően gördül át a kocsi jobb-, vagy baloldali kereke, hogy az A-végi csúcssínek hogy állnak (ez fordítva is igaz).

 

Tehát célszerű a csúcssínek állapotától függően az ellenkező oldali szívdarabokat kapcsolgatni.

Előzmény: rezgaras (93780)
rezgaras Creative Commons License 2013.06.26 0 0 93780

Ne haragudj, de nem értem, beletörött, hiába, öregszem. Tudnál esetleg készíteni egy kis Móricka-ábrát a bekötésről?

 

Előzmény: Váltógyártó (93778)
007Gergő Creative Commons License 2013.06.24 0 0 93779

Ez a kép most kicsiben, hirtelen valaódinak tűnt!

 

Nagyon jól néz ki!

Előzmény: kisfaludy1 (93769)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.06.24 0 0 93778

Ennek a kitérőnek az egész belső vágányzata el van szigetelve a szélső sínektől, lévén a belső síneket közösen használja mindkét ív. Pont a közepénél a középrész is ketté van választva, és mindegyik kis kapcsoló a szemben lévő belső szakaszt vezérli. Meg lehetett volna oldani, hogy a mellette lévő szakaszt vezérelje, de akkor a kapcsoló alatt sok helyen kellett volna keresztbe forrasztgatni, átvágni a nyákot, és féltem, hogy esetleg felszakad a réz réteg. Inkább kívül elvezettem egy vékony vezetékkel a szemben lévő belső vágányhoz.

Előzmény: rezgaras (93777)
rezgaras Creative Commons License 2013.06.24 0 0 93777

Én is, mert igazi nincs... :-))

 

Nagyon szép munka. A középső sín tápellátása hogy megy (csak hogy a dolog gyakorlatiasabb részét is megnézzük! :-)))

 

Előzmény: Váltógyártó (93775)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93776

Szia Laci! Ez tényleg pazar lett! Minden elismerésem!

Előzmény: Váltógyártó (93767)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93775

Én az országban lévő összes vasútmodell váltóra gondoltam! :-)

Lehet, kicsit fellengzős lett, de amikor befejeztem, olyan érzésem volt, hogy ide nekem az oroszlánt is! :-D

Előzmény: rezgaras (93771)
ysenyerkesz Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93774

Email ment.

Előzmény: pikoman (93773)
pikoman Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93773

Sziasztok!

 

Keresek használati útmutatót "újpiko" br 38-ashoz. Az a része érdekel, ahol a kiegészítő alkatrészek felrakását jelzik.

Esetleg régi leírás is jó, mert kb. azonos.

 

Minden verzió érdekel, szkennelt, másolt, stb.

 

Kérem segítsen, aki rendelkezik vele.

 

Előre is köszönöm, üdv,

Pikoman

 

JonyBravo Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93772

Like! :-)

Előzmény: Váltógyártó (93767)
rezgaras Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93771

Nem sok bázeli van az országban. És mind modell!

 

Előzmény: Váltógyártó (93767)
HOTotya Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93770

Volt nálam a váltó és valóban csak szuper latinuszokban lehet róla beszélni!!!(nálam tesztelte)

LACI egy óriás gratula,mert ilyen szépet még senki nem alkotott....eddig :D:D

Előzmény: somytomy (93768)
kisfaludy1 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93769

Gyönyörű !

 

Tudok mutatni fényképet angolváltóról ami a közelébe érhet, de azt is te csináltad. :-)

 

 

 

Előzmény: Váltógyártó (93767)
somytomy Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93768

Más esetben furcsán néznék a magabiztos felvezetés láttán, de itt csak egyetérteni tudok :-)

Előzmény: Váltógyártó (93767)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.06.23 0 0 93767

Erős késéssel, de elkészült a bázeli! Sokat szívtam vele, de megérte, mert most bemutathatom Magyarország legszebb vasútmodell kitérőjét! :-)

 

   

 

 

 

Akinek ellenvéleménye van az előző kijelentéssel szemben az bátran jelezze fényképpel, és győzzön a jobb! :-)

Előzmény: Váltógyártó (93695)
SchefferJ Creative Commons License 2013.06.19 0 0 93766

Köszönöm. Tehát nem tudom leégetni.

Előzmény: 007Gergő (93764)
SchefferJ Creative Commons License 2013.06.19 0 0 93765

Csak úgy általában kérdezem... egyébként a tárcsát emelgető vasutast néztem ki konkréten.

Előzmény: M62-116 (93763)
007Gergő Creative Commons License 2013.06.18 0 0 93764

A sárga és barna vezetéket kapcsold a transzformátor tartozék (~16V) kimenetéhez.

Ekkor néhány pillanat után elkezd mozogni a figura. Megfigyelheted, hogy a mozgása nem lesz szabályos.

 

Ha van kék vezeték is pl. WC-n akkor azt  a barna vezeték felőli pólusról nyomógombal tudod elindítani. (itt ajtónyitás, következő impulzus zárás, és így felváltva.)

 

A fekete vezetékpár, ha van,  a külön beszerezhető hangmodul bemenetére csatlakoztatható, ha nincs hangmodul szabadon kell hagyni.

 

Előzmény: SchefferJ (93762)
M62-116 Creative Commons License 2013.06.18 0 0 93763

Konkrétan melyik mozó figurára gondolsz?

Előzmény: SchefferJ (93762)
SchefferJ Creative Commons License 2013.06.18 0 0 93762

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Viessmann mozgó figurák hogy működnek?

 

Alapállapotban nem kap áramot, amikor pedig kap akkor átlendül a másik irányba és amíg az áramot adom, addig úgy marad?

 

Nem tudom leégetni?

 

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.06.13 -1 0 93761

Ez például a Medikerben (ESU), meg nálam (Tran, majd hamarosan Zimo) így is van. A többi boltban nem feltétlenül.

Előzmény: rezgaras (93760)
rezgaras Creative Commons License 2013.06.13 0 0 93760

Ha megnézed a LokSound oldalakat a legtöbben láthatod, hogy kínálnak "hangos dekódert" mindenféle mozdonyhoz, de van egy ilyen "általános gőzöshang" is.

 

A kereskedő Bécsben viszont azt mondta, hogy ő hang nélkül kapja, amikor jön a kedves kuncsaft akkor beprogramozza neki arra, amit csak akar. Nyilván a webáruházakban is ez a helyzet. (tehát feltehetőleg nem gyárilag vannak programozva, hanem eladáskor beprogramozzák)

 

Előzmény: tomcat#01 (93759)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.06.12 0 0 93759

Köszi (meg roberke-nek is) ! Azért merült fel bennem mert az M&H webshopjában tallózva találtam olyan mozdonydekódert hogy "LokSound V3.5 dekóder univerzális gőzös
Hang- és vezérlődekóder" ebből gondoltam hogy egy gőzöshang minden gúzöshöz. De örülök ha nem így van :-D

Előzmény: csíkos-háTTú (93755)
rezgaras Creative Commons License 2013.06.12 0 0 93758

Mert a magyar Trumanok csattogtak. Mind!

 

Ez a (volt magyar) Truman viszont nem csattog. Tehát jobb, mint új korában! :-))

(most volt szó róla a gőzmozdonyos fórumon)

 

Viszont olyan gyönyörű kiütéseket produkál, amilyet nem hallhatsz a magyar gőzösöktől!

(mert a Nosztalgia gépeket csökkentett kazánnyomással járatják)

Előzmény: somytomy (93756)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.06.12 -1 0 93757

"Jól emlékszem, hogy a dekóderek funkciókimeneteit lehet javítani? (Ugyanis barom módon rövidre zártam egy ESU LokPilot homlokfényét)"

 

Ha amúgy a dekóder működik, és nem égett fel a tranzisztor alatt a NYÁK lemez, akkor igen.

De nem vagy az, aminek zárójelben írtad magad, ilyne mindenkivel előfordul, velem is megesett már.

Előzmény: somytomy (93756)
somytomy Creative Commons License 2013.06.12 0 0 93756

Én a Füstuben hallgattam egyszer, hogy milyen jellegzetes hangja van a Trumannak, meg nem mondom, mitől.

Más:

Jól emlékszem, hogy a dekóderek funkciókimeneteit lehet javítani? (Ugyanis barom módon rövidre zártam egy ESU LokPilot homlokfényét)

Előzmény: csíkos-háTTú (93755)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.06.12 -1 0 93755

Nem nagyon van sablon. Ha mégis, akkor sokszor a hangdekóder a modellvasutat leviszi a játékkvonat kategóriába. (Ez jellemző, ha valakik félreviszik a hanganyag elkészítését, és igénytelenül választják ki a hanganyagot. Sajnos ilyen példa az EMD GP38-as USA dízel hangja MÁV NoHAB-nak eladva.)

 

A gőzösöknél már más a helyzet, ha valaki egy kicsit odafigyel, akkor sok hasonlóság van, amivel lehet a hang összeállításakor a munkán spórolni. Tipikusan ilyenek a német "egységmozdonyok" (Einheitslok), amiben erős átfedések vannak: legjobb példa erre a BR24 és a BR64. A két mozdony között "csak" annyi különbség van, hogy a 24-es szerkocsis. Minden egyéb tök ugyanaz. Vagy a nem REKO, vagy Neubaukassel BR01 és BR03. Itt is vannak átfedések, csak a 03-as ugye 3 hengeres, nem kettő. A régebbi gőzösöknél is vannak olyan slot-ok, amiket fel lehet használni több modellben is, pl. a porosz gőzösök, vagy a MÁVAG gépei közül a jellegzetesen pöfékelő 324, vagy 375. De itt is el lehet követni hibát, ahogy sajnos bele is esett ebbe egy nagy gyártó: a BR50-es hangját kicsit hangszerkesztővel "megizmosították", és háromhengeresként betették a Märklin/Trix BR45-be. Apró szépséghiba, hogy a BR45 kéthengeres gép volt, és nem lehet átállítani hanganyagot... Kapott is a MIBA az olvasóitól anno, hogy ciki..:-)

 

Én szoktam figyelni a különbségekre. Ha a BR01 mellé veszel egy másik gőzöst is, pl. egy BR38-at*, akkor az teljesen másképp fog szólni. Míg az előbbi egy jellegzetes "egységmozdony", a neki jellemző hangokkal, addig a BR38-as az egy klasszikus porosz vas, még az álló helyzeti sziszegése sem azonos.

 

(*= tudom, hogy a BR38 sorozatban voltak olyen mozdonyok is, amik nem a porosz P8-asok, hanem szász, bajor gépek. De a modellgyáraknak köszönhetően a legtöbb embernek a porosz P8-as ugrik be, ha BR38-ról beszélünk, nem feltétlen a Sächsische Rollwagen".)

Előzmény: tomcat#01 (93749)
E-lok Creative Commons License 2013.06.11 0 0 93754

Leoperáltam a régi kapcsolót és kinematikát farigcsáltam a helyére. De szó szerint faragni kellett. Új kerékpárok és universal-kupplung, egy kis modernizálás. Mást nem csináltam vele.

Előzmény: pikoman (93753)
pikoman Creative Commons License 2013.06.11 0 0 93753

Egyébként miben mesterkeccc?

Előzmény: E-lok (93752)
E-lok Creative Commons License 2013.06.11 0 0 93752

Köszönöm a segítséget, közben sikerült. Valóban ragasztva volt, az egyik engedett, a másik kis pöcök beletört. Végül is, úgy néz ki össze fog jönni a dolog...

Előzmény: pikoman (93748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!