Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Felmerült egy érdekes kérdés:ugye azt írták,hogy 14 éven aluliaknak a szülő veheti meg a Tüke-kártyájával a "kedvezményes" bérletet.Másik helyen meg azt írták,hogy ez a bérlet akkor érvényes,ha nálad van a Tüke-kártya.Akkor ha a gyerek egyedül utazik(és értelemszerűen nincs kártyája),akkor meg fogja büntetni az ellenőr?
"Pécs és Budapest között IC forgalma a következőképpen alakult az elmúlt években: 2010-ben 990 ezren, 2011-ben 1,06 millióan, a következő évben 1,04 millióan, két évvel ezelőtt és tavaly pedig 920 ezren utaztak IC-vel. Ez majdnem 10 százalékos csökkenés jelent négy év alatt."
Még érdekesebb lenne 2008-ig visszatekinteni, ahhoz képest jóval nagyobb az utasvesztés. A leglátványosabb csökkenés egyébként a 2010-es, 40 napos vágányzár után volt, rengeteg törzsutas nem tért vissza, az étkezőkocsikon, és az 1. osztályon lehetett a legjobban észrevenni. Ezen belül pedig a pécsi utasok közül tűntek el a legtöbben, a Dombóvár - Pécs viszonylatban ez nem annyira látványos. Míg a 2000-es évek végén még naponta indult közel teltházzal a 809, az utóbbi 2-3 évben már alig lézengtek a 18-as kocsiban, voltak olyan napok, amikor még naponta ingáztam, hogy ketten-hárman mentünk Szentlőrincig a 18-asban. És tegyük hozzá, hogy ezt úgy, hogy 2015. évben a pécsi IC-k menetrendszerűsége volt a legjobb a hálózaton.
Kétségtelen, hogy a kevesebb egyetemista is közrejátszik ebben, de a nyertes egyértelműen a személygépkocsi.
A Tüke Kártya mai hírlevelében kicsit homályosan fogalmaznak, de ha jól értelmezem, akkor az új szolgáltatók kedvezményeinek igénybe vételéhez meg kell hosszabbítani a kártyák érvényességét. Ez az eddigi 490,- Ft helyett, a rezsicsökkentés jegyében mindössze 800,- Ft-ba fog kerülni.:-)
"Kérjük, szenteljen figyelmet régi kártyájának érvényességi idejére. Természetesen a korábban szerződött szolgáltatók kedvezményeit érvényes régi kártya birtokában továbbra is igénybe veheti.
Ahhoz, hogy Ön a lehető leghamarabb hozzájuthasson az újabb kedvezményekhez, szükség van kártyája érvényességének meghosszabbítására. Önnek már december közepétől, a karácsonyi időszak beköszöntével lehetősége nyílik megújult kártyája kiváltására.
A hosszabbítási díj 800 forint, amelyet a Széchenyi tér 1. szám alatti felújított Tüke Kártya Irodában nyílik lehetősége megtéríteni minden kártyatulajdonosnak a személyes kártya-aktiválás alkalmával. Az új kártya aktiválása alig pár percet vesz igénybe."
Persze, hiszen a 400-asok díszléce alapból lejjebb van, így a fehér területeken szűkösebb a hely, és a lökhárító alakja sem olyan, hogy ezt megengedhetné.
A kifligörbítőnek és a hobbivillamosvezető haverjának sok szeretetel a Tüke dolgozóitól a jövő évi tervekért. Különösen a BKV mintájú kötbérezési rendszer aratott sikert. https://www.youtube.com/watch?v=q2CX20bBNJE
Kicsit szétnéztem Komlón:egykori JLZ-147 helyén FLJ-031,annak a helyén a KZX-145 volt.Egykori ANS-631 helyén a JOM-963(ez valamilyen helyi kendácsot kaphatott,mert még a kapaszkodók sem lettek lefestve,pedig jó pár helyen le van lepattogzódva róluk a festék) dolgozott.A JOM-963 régi fordáján(amin mostanában a JLW-480 volt) a JOM-904 volt,így akkor ez elkerülhetett Sásdról.AIJ-002 távolsági tartalék lett(kijelzőt is kapott).
Mivel a régebben a helyis kérdésre nem érezett válasz,így azt is megnéztem:14 busz(akkor éppen:5 VDL,2 Solina,2 újabb 260,2 Kaposos 260,2 260 a régiek közül és 1 kockamerci+1 260 pályaudvari tartalék)dolgozik most tisztán helyiben(ezt eldöntheti mindenki,hogy megfelelő vagy sok-e egy ekkora városba),és ezen felül még bepörögnek helyközisek is.
Igen,mert most este a 2-esen volt fűtés:-) Délelőtt az egyik 21-esen volt az ominózus hűtőláda:-) Délután sikerült Citaróval is mennem.. már azok is nagyon le vannak amortizálódva:-(
Sztem a legmelegebbet a Mercikbe meg a VDL-ekbe lehet csinálni(Credoba is lehet,csak ott klímával kellene fűteni,azt meg 1-2 kivétellel nem használják,hogy legyen megtakarítás-na ezen mindenképpen kellene változtatni).rázni meg ráz az összes Credo az országban. :)
Minap kipróbáltam "végre" a távolsági Ekenyelet:hát nem sokkal nagyobb a hely benne,mint az EN12-ben.1-2 helyen ki lehet benne bírni,de amúgy ez is kurva szűk.Fűtésben meg itt is az a hülyeség van,hogy pár kicsi fűtőtest van,vonalradiátor nincs,sofőr meg még nem jött rá(nem akart rájönni),hogy klímával kellene fűteni és akkor nem mindenki kabátban ülne a buszon.Viszont ezek is duplaüvegesek.
Hatalmasan pozitívat csalódtam a használt Volvókban:-) Ma mind a csuklós,mind a szóló változattal utaztam,ég és föld mind a Credók,mind a Mercik után :-) Utóbbiak csörögnek,zörögnek,majd szétesnek,fűtés azokban,amikkel én utaztam nem volt...kegyetlenül ráznak,és nagyon kényelmetlenek az üléseik is,a Volvókhoz képest. Kíváncsi vagyok,hogy az utastéri kameráik működnek-e?
Az elfogadóhelyeket nézve nem hiszem, hogy az utasok többségének lenne Tüke Kártyája, ez most majd megdobja a forgalmát, a 490,- Ft-os díj miatt meg fogja érni a bérleteseknek. Anno én is csak azért váltottam ki, mert a Kossuth téri mélygarázsban lehetett vele díjmentesen parkolni, de már az sincs.
Kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb "probléma". :) Nem tudom, te hogy vagy vele, de én pl. a pénztárcámban tartom a kártyáimat, nem pakolgatom ki otthon nézegetni, hogy aztán véletlenül otthon felejtsem. Ha otthon hagyom, otthon van minden, semmivel nem tudom igazolni magam.
A Sellye-Barcson kívül sztem csak falujárót csinál,így nem hiszem,hogy a vezetési idő akadály lenne.
"Mohács környékén azért kap egy kis pluszt Véménd, meg Majs, ha jól olvastam."
Ezek a sűrítések sztem a sofőrök új bérképzésével vannak összefüggésben(magyarul ha már úgy is fizetnek nekik,akkor ne pihenjenek járat nélkül,hanem menjenek valamerre).