Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2013.07.28 0 0 93967

De lehet, hogy egyedi probléma, és én tartottam nem megfelelő körülmények között.

Amint Váltógyártó is elmondta, a Mehano többféle anyagból gyártott vágányanyagot :)

Előzmény: alsó madárfogás (93964)
Felek Ferenc Creative Commons License 2013.07.28 -1 0 93966

Réz sínszálak és az építési nagyság miatt (0e M1:45) minden második talpfát ki kell vágjam: bármely más sínanyagot sajnálnék e célra, főképp újonnan vásároltat. Amire ráadásul lehetőségem sincs... Szóval ez ilyen "abból dolgozunk, amink van" projekt.

Előzmény: alsó madárfogás (93961)
Fischerke Creative Commons License 2013.07.28 0 0 93965

Sziasztok! Az után érdeklődnék, hogy a vágányok felett miképpen lehet telefonkábelt illetve villamos vezetéket átívelni. A neten nem találok rá képet, egyáltalán a régi időkben ezt hogy oldották meg?

A segítségeteket előre is köszönöm.

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93964

Mehano az, még mindig. :-) Nálam is előfordult, de nagyrészt selejtezni kellett. Ugyanott tárolva a többit (nagyrészt Rocót) fel tudtam használni. De lehet, hogy egyedi probléma, és én tartottam nem megfelelő körülmények között. Ezt akár szemrevételezéssel, mégi inkább menetpróbával le lehet ellenőrizni.

Mindenesetre a sínpapucsuk a leghasználhatatlanabb, lágy anyagból volt, rögvest kinyúltak. 

Előzmény: Váltógyártó (93963)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93963

Létezett belőle réz is, nekem is van pár darab.

Előzmény: alsó madárfogás (93961)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93962

Ha jól emlékszem, a Mechanonak 2,1mm a talpa. Az a baj, hogy a Tillig ~1,75m, a PECO Code 100 pedig ~2,3mm, tehát egyik sem passzol igazán. Az előzőekből adódóan a Tilliget rá sem tudod dugni. a PECO Code 100 jó lehet, esetleg egy kis laposfogó rásegítéssel.

Előzmény: Felek Ferenc (93960)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93961

Mehano az, és olyan, aminek a mérete passzol hozzá (úgy értem, le kéne mérned a sínprofil alsó szélességét és az I szárának vastagságát, és ide leírni. Azzal esetleg össze lehet hasonlítani más sínszálak adatait).. Emlékeim szerint a Tillig sínpapucs keskenyebb a kelleténél.

Egyébként személy szerint lebeszélnélek a felhasználásáról (hacsak nincsenek extrém jó állapotban és/vagy különlegesen alacsony páratartalmú helyiségben tárolva), mert vadul rozsdásodnak.

Előzmény: Felek Ferenc (93960)
Felek Ferenc Creative Commons License 2013.07.27 -1 0 93960

Tiszteletem! Milyen vágányösszekötő papucs lenne jó a régi "MECHANO", Jugoszláv gyártású vágánymezőkhöz? Kellene vagy 40 db, az elektromosság átvitele lenne a lényeg, mert a vágányanyag csavarral terepasztalra rögzítve lesz.

saxi1982 Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93959

Köszönöm! :)

Előzmény: modell13 (93957)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93958

Szerkezetkész lett egy újabb adag BTTB-Zeuke kitérő! :-)

 

modell13 Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93957

Egy nagyon jó kis program magyarul is tud:

 Scarm :
http://www.scarm.info/index_en.html

Előzmény: saxi1982 (93956)
saxi1982 Creative Commons License 2013.07.27 0 0 93956

Kedves Vasútmodellezők!

Olyan pályatervező programot keresek, amivel a Piko A sínrendszerből álló asztalt meg tudom tervezni - legalábbis a vágányzatot. Előre is köszönöm az ötletet, segítséget.

Köszi

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.07.24 0 0 93955

Egy igen régi Pilz átszelést alakítottam át egyébként.

Előzmény: alsó madárfogás (93954)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.07.24 0 0 93954

Jól mondja Váltógyártó mester, át kell kötni alul a vágánycsonkokat. Nálam ellenirányú vágányok keresztezik egymást (mintha egy nyolcast formáltam volna - de persze nem ennyire szimpla a kérdés -, ahol ugyanúgy a negatív és a pozitív pólusok találkoznának) a két legalsó tárolón, és hibátlanul működik. Így az analóg-digitális is elszigetelhető.

Előzmény: tomcat#01 (93949)
róbertke Creative Commons License 2013.07.24 0 0 93953

BR55 -ös családnak is volt egy eltérő változata: BR5560

http://www.malletlok.de/ge/ge_d/saeIV.htm 

Előzmény: SchefferJ (93938)
róbertke Creative Commons License 2013.07.24 0 0 93952

....de cseréltem volna veled ...:-))

Nincs még egy olyan SNCF kocsid mint amilyennel múltkor boltoltunk??

Előzmény: alkotasu (93928)
róbertke Creative Commons License 2013.07.24 0 0 93951

E69: Öt darab mozdony a család - négy(öt) építési változat ...:-)))

Előzmény: SchefferJ (93938)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93950

Meg lehet oldani, csak az átszelés mind a négy "sarkát" el kell szigetelni, mint pl. a régi PIKO átszelésen van.

Előzmény: tomcat#01 (93949)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93949

Két külön kör, egyik analóg, egyik digit? Az hogy fogja keresztezni egymást? Tudom, simán, de úgy értve hogy zárlat nélkül?? :-)

Előzmény: Törölt nick (93946)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93947

Tisztelt Kolléga!

Sajnos geoline átszelést nem tudok csinálni, csak ilyen "alapot". Bár ezt meg lehet emelni, hogy megfelelő magasságú legyen. Fleischman ágyazatoshoz már építettem kitérőt.

Előzmény: Törölt nick (93946)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93944

Szerkezetkész lett a villamos kitérő.

 

   

Előzmény: Váltógyártó (93935)
BoGar Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93943

Sok sikert! Kiváncsian várjuk a végeredményt! :)

Előzmény: ms bakter (93925)
neo8222 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93942

Oké! Már várom, igaz csúszni fog a projekt a másik topikban (terepasztal építése) leírt okok miatt.... :D Férfi tervez asszony végez :D

Előzmény: Váltógyártó (93941)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93941

Az íveseid ugyanilyen szépek lesznek! :-)

Előzmény: neo8222 (93940)
neo8222 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93940

Aki tud, az tud! Igazi remekmű! Grat

Előzmény: Váltógyártó (93939)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93939

Elkészült a 60°-os átszelés. Nem csak azért volt sz*vás elkészíteni, mert alul meg kellett erősíteni, hanem mert az összes szöget két darabból kellett összeforrasztani, nem lehetett hajlítani.

 

     

 

 

Előzmény: Váltógyártó (93922)
SchefferJ Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93938

Mondjuk tényleg zavaró, hogy ezt is Br53-nak hívják és ilyen névvel tervezték a nagy Br53-at is...

Előzmény: kisfaludy1 (93934)
SchefferJ Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93937

Nem erre a kicsire, hanem egy nagy 2x4 tengelyen hajtott  óriásgépre. Szerkocsi nélkül olyan Br96-osféle :)

 

 

Előzmény: kisfaludy1 (93934)
rezgaras Creative Commons License 2013.07.23 0 0 93936

Ez egy sohasem elkészült mozdony. Több terv is volt róla. Állítólag az egyiket már el is kezdték építeni, de ezt csak egyetlen egy szemtanú állította.

 

Ettől még szeretik és büszkek rá.

 

Mi is készíthetnénk már 620-as vagy 524-es modellt! :-((

 

 

Előzmény: SchefferJ (93929)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.07.22 0 0 93935

Új project vette kezdetét, mégpedig villamos kitérők. Tillig 2,5mm-es profilból készülnek, a kisebb 227,5mm ívsugarú 27,9° kitérésű, a nagyobb 272,5mm és 23,5°. A vágánytengely-távolság 45mm. Még szerencse, hogy van már sínhajlító készülékem, mert anélkül ezt a kis ívet nehéz lenne szépen meghajlítani.

 

     

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!