Réz sínszálak és az építési nagyság miatt (0e M1:45) minden második talpfát ki kell vágjam: bármely más sínanyagot sajnálnék e célra, főképp újonnan vásároltat. Amire ráadásul lehetőségem sincs... Szóval ez ilyen "abból dolgozunk, amink van" projekt.
Sziasztok! Az után érdeklődnék, hogy a vágányok felett miképpen lehet telefonkábelt illetve villamos vezetéket átívelni. A neten nem találok rá képet, egyáltalán a régi időkben ezt hogy oldották meg?
Mehano az, még mindig. :-) Nálam is előfordult, de nagyrészt selejtezni kellett. Ugyanott tárolva a többit (nagyrészt Rocót) fel tudtam használni. De lehet, hogy egyedi probléma, és én tartottam nem megfelelő körülmények között. Ezt akár szemrevételezéssel, mégi inkább menetpróbával le lehet ellenőrizni.
Mindenesetre a sínpapucsuk a leghasználhatatlanabb, lágy anyagból volt, rögvest kinyúltak.
Ha jól emlékszem, a Mechanonak 2,1mm a talpa. Az a baj, hogy a Tillig ~1,75m, a PECO Code 100 pedig ~2,3mm, tehát egyik sem passzol igazán. Az előzőekből adódóan a Tilliget rá sem tudod dugni. a PECO Code 100 jó lehet, esetleg egy kis laposfogó rásegítéssel.
Mehano az, és olyan, aminek a mérete passzol hozzá (úgy értem, le kéne mérned a sínprofil alsó szélességét és az I szárának vastagságát, és ide leírni. Azzal esetleg össze lehet hasonlítani más sínszálak adatait).. Emlékeim szerint a Tillig sínpapucs keskenyebb a kelleténél.
Egyébként személy szerint lebeszélnélek a felhasználásáról (hacsak nincsenek extrém jó állapotban és/vagy különlegesen alacsony páratartalmú helyiségben tárolva), mert vadul rozsdásodnak.
Tiszteletem! Milyen vágányösszekötő papucs lenne jó a régi "MECHANO", Jugoszláv gyártású vágánymezőkhöz? Kellene vagy 40 db, az elektromosság átvitele lenne a lényeg, mert a vágányanyag csavarral terepasztalra rögzítve lesz.
Olyan pályatervező programot keresek, amivel a Piko A sínrendszerből álló asztalt meg tudom tervezni - legalábbis a vágányzatot. Előre is köszönöm az ötletet, segítséget.
Jól mondja Váltógyártó mester, át kell kötni alul a vágánycsonkokat. Nálam ellenirányú vágányok keresztezik egymást (mintha egy nyolcast formáltam volna - de persze nem ennyire szimpla a kérdés -, ahol ugyanúgy a negatív és a pozitív pólusok találkoznának) a két legalsó tárolón, és hibátlanul működik. Így az analóg-digitális is elszigetelhető.
Sajnos geoline átszelést nem tudok csinálni, csak ilyen "alapot". Bár ezt meg lehet emelni, hogy megfelelő magasságú legyen. Fleischman ágyazatoshoz már építettem kitérőt.
Elkészült a 60°-os átszelés. Nem csak azért volt sz*vás elkészíteni, mert alul meg kellett erősíteni, hanem mert az összes szöget két darabból kellett összeforrasztani, nem lehetett hajlítani.
Új project vette kezdetét, mégpedig villamos kitérők. Tillig 2,5mm-es profilból készülnek, a kisebb 227,5mm ívsugarú 27,9° kitérésű, a nagyobb 272,5mm és 23,5°. A vágánytengely-távolság 45mm. Még szerencse, hogy van már sínhajlító készülékem, mert anélkül ezt a kis ívet nehéz lenne szépen meghajlítani.