Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2017.01.13 0 0 15344

Cipőt a cipőcoltból:

 

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Picmenu/Prototype/accessprot_m.htm

 

Van rajz is, de kicsi és nem méretezett, így semmivel sem több, mint a fénykép.

 

Megjegyzem úgy néz ki, a kút tetejét többféleképpen is készíthették. A képen ez látszik a leggyakoribbnak.

 

Ezt a két rajzot Fiatownertől kaptam még 2008-ban. Remélem, nem haragszik meg a közlésért.

 

 

 

Előzmény: Milos Grimasz2 (15343)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.01.13 -1 0 15343

Sziasztok!

 

MÁV őrházi kútról keresek rajzot, illetve fényképeket. Aki tud az kérem segítsen....

kisfaludy1 Creative Commons License 2016.12.24 0 1 15342

rezgaras Creative Commons License 2016.12.19 0 1 15341

Én úgy szoktam, hogy a matricát alappal együtt a lehető legkisebbre körbevágom. Ezt tezem vízbe és együtt veszem ki. Ráhelyezem alappal együtt a végleges helyre, amilyen pontosan csak lehet, majd a fólia sarkát megfogom egy tűcsipesszel és egy másikkal kihúzom az alapot oldalirányban alóla. Ekkor a matrica fólia persze nem lesz pontosan a helyén, annyira nem vagyok ügyes, de nagyon közel lesz. Lágyítót bőségesen adagolva behúzom a helyére, apró darab itatóssal, szalvétával elitatom a lágyítót és egyettel rányomogatom a kocsira..

Előzmény: alkotasu (15340)
alkotasu Creative Commons License 2016.12.19 0 1 15340

Én egy svájci bicska ollóját, csipeszét használom, meg 2 jó, mókusszőr ecsettel dolgozom. Az ollóval szépen, finoman, pontsan lehet vágni, a csipeszkével meg finoman fogni.

A vizen kívül kell még egy matricalágyító folyadék, én Revellt használok.

 

Az ollóval körbevágom a matricát, csipesszel oldalról óvatosan megfogom, beteszem a vízbe.

Amíg ázik, addig az ecsettel felhordom a matricázandó fényes felületre a matricalágyítót, ami persze azért összeugrik, de az még nem tragédia.

 

1-2 perc után már leválasztható a matricafólia az alapról, így a csipeszkével óvatosan oldalról megfogom a matricát (alappal együtt, az asztalon levő újságpapírra ráteszem, leitatom a vizet, majd ugyanígy a csipesszel oldalt megfogva, a kívánt felülethez helyezem. A matricalágyítós mokusszőr (2-es, esetleg vékonyabb) ecsettel pedig a másik kezem segítségével rácsúsztatom a matricát az alapjáról a kocsi felületére; a csúszást elősegítő folyadékréteget a matricafeszítő adja. A csipeszt, alapot gyorsan eldobom a kezemből, és  az ügyesebb (jobb) kezemmel a matricát sziszifuszi munkával a helyére tologatom. Ezt követően a száraz ecsetet a matrica egyik széle felől elkezdem görgetni - kiszorítandó a folyadékot a matrica alól. Esetleg az ecset tövével még megnyomkodom a matricát.

 

Ha esetleg eközben mégis megmozdulna a matrica, akkor gyorsan matricalágyítót csepet teszek rá, esetleg megpróbálom a szőrszálak segítségével alá is bejuttatni, így a folyadékfilmen ismét tud a matrica csúszni.

 

Sikerült elég világosan leírni?

Előzmény: Törölt nick (15337)
alkotasu Creative Commons License 2016.12.18 0 0 15339

Nem sokat... 2-3000 Ft. maximum. De lehet, hogy csak a fele. Lomok, ráadásul ótvarosak is.Valami lomtalanításnál találtad?

(Én szoktam barkácsolgatni, de speciel nekem ingyen sem kéne.)

Előzmény: Kirchart (15338)
Kirchart Creative Commons License 2016.12.18 0 0 15338

Sziasztok!Azzal kapcsolatban érdeklődnék mennyit érhet ez a szett így egyben.Ha tudnátok segíteni azt megköszönném.

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.18 0 0 15337

Régóta építek kisvasutat, sőt az udvaromban is van egy nagyobb pálya. Mostanra téliesítettem, és a mozdonyokat és a kocsikat bevittem, téli karbantartásra.

 

Segítséget kérek. matricázáshoz

 

Hogy kell? :)

Tettem egy próbát, fényes, zsírtalan felület adott. A matricalapot felhasználás előtt szikével vágtam, a felső réteget, annak megfelelően ahogy a felhasználandó szimbólumok vannak, majd egyben tettem bele a vízbe.

A nagyobb felületű részekkel nem volt gond, így pl a MÁV embléma meg hasonló, egyben nagy felirat gond nélkül felkerült. A gond a kicsi részekkel volt főleg. Pl a főkeretre ragasztandó szám egy csík és a csík feltekeredett, a vízben csík volt a csipeszre meg felkunkorodott és reménytelen egy 2mm "vastag" csíkot szépen kiteregetni...

Ha cseppentek bele mosogatószert, hogy a feszültséget csökkentse az segít? Vagy a matricalapot ne hagyjam a vízben, csak nedvesítsem át?

rezgaras Creative Commons License 2016.12.07 0 0 15336

A boltok Németországban vannak. Az egyik a Lemo-Solar:

 

http://www.lemo-solar.de/shop/glockenankermotoren.php

 

A másik a Faulhaber-specialista, az SB-Modellbau:

 

http://www.sb-modellbau.com

 

Ezeknél mindig kapható a két tengelyvéges kivitel, amit a Faulhaber kizárólag vasútmodellhez gyárt (máshoz ilyen nem kell).

 

Volt régebben Faulhaber motor a Respotecnél is, akik ipari maradékokat árulnak, de mostanában nem láttam.

 

Előzmény: Gábor 70 (15335)
Gábor 70 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15335

Tudsz segíteni némi beszerzési forrással ami online elérhető ? 

Eddig Q-tech tatlátam.

Előzmény: rezgaras (15328)
rezgaras Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15334

A 375-ösöknek különleges vezérműve volt, alul egy himbával és függővas helyett "állóvassal". Az utolsó 32 darabnak (375,1001 - 375,1032) pedig Kuhn vezérműve. Eléggé más, mint a német mozdonyoké.

Előzmény: Zoleek21 (15333)
Zoleek21 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15333

Nem készítettem sajnos alkatrészekről. A következő alkalommal pótolom ezt az elmaradást. Ez a prototípus. Sok lett hozzá készítve, még konyhát is rajzoltam. Ez alá erősen átalakított br80-as?? lesz téve. Szóval gyári elemekkel fog készülni. Hogy ez mennyire hű az eredeti géphez? Meglátjuk a végeredményen.

Előzmény: rezgaras (15329)
Zoleek21 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15332

Én úgy tudom segítettél is megvalósítani. A hajtásötlet tőled jött, ha jól gondolom. Folytatásért keresd meg a közös ismerősünket!

Előzmény: BRUT1 (15327)
Zoleek21 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15331

Igen, sok mindent érdemes volt így megoldani, a kazántól féltem, de szebb lett és olcsóbb, mint gondoltam. Készletnek sok értelme nincs jelenleg. Nem túl felhasználóbarátra rajzoltam az alkatrészeket. Nagyon sok munka lenne átalakítani ehhez és sokkal nem lenne drágább egy összerakott kasztni, mint egy készlet.

Előzmény: Milos Grimasz2 (15322)
rezgaras Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15330

Még valami... Úgy látom, a szegecsekkel itt is baj van - még nagyobb, mint a rézmodellnél. A füstszekrény szegecsei is minimum 3-szor akkorák, mint az igazin, az igazi mozdonyon pedig alig látni szegecset a mozdonysátor homlokfalán!

 

Ez egy régebbi kivitel, a mozdonysátor oldalfala peremmel csatlakozik a homlokfalhoz:

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_7938.jpg

 

Ez azt hiszem, újabb, itt simán sarkos a csatlakozás.

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_13988.jpg

Előzmény: rezgaras (15329)
rezgaras Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15329

Szépen néz ki, ígéretes! Nincsenek képek a darabjairól? Gondolom, nem egybe lett nyomtatva az egész...

 

Persze az izgalmas a szerkezet lesz. Milyen vezérművel készül? Kerék honnét lesz?

 

Előzmény: Zoleek21 (15320)
rezgaras Creative Commons License 2016.12.06 0 0 15328

Ne sajnáld a Faulhabert. 60 Euró, ennyinek bele kell férnie!

 

Most nem találom, mi a külónbség a K, N és a G sorozat között, de azt hiszem, mindegy. A két tengelyvéges K200 sorozat szokott drágább lenni, de arra ha jól látom, itt nincs szükséged.

 

Rajzolással szerintem nem érdemes a szegecseket megbecsülni, mert az optikailag csal. Plusz nincs benne az alámaródás, amiről írtál.

 

Úgy gondolom, az alámaródással számolni kockázatos. Nagyon nehéz a maratás során eltalálni a pontos méretet. Persze lehet, hogy sokkal jobban kézben tartod a technológiát, mint én.

Előzmény: Gábor 70 (15323)
BRUT1 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15327

Nagyon szép lett a kaszni.! Gratulálok.

375....Álmaim gözöse. Izgatottan várom a folytatást.

Előzmény: Zoleek21 (15320)
Gábor 70 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15326

 Így van TT ,maratás után lesz minden meghajlítva.

Előzmény: Milos Grimasz2 (15318)
Gábor 70 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15325

 Aszért sikerült bogarat ültetni a fülembe, készítek szegecs mentes változatot is a rajzból, aztán amelyik jobban sikerül. Végül is nem tart semeddig törölni őket az A2-es filmnek meg úgy is tele kellene lenni.

Előzmény: rezgaras (15319)
Gábor 70 Creative Commons License 2016.12.05 -1 0 15324

De ismerős!

Előzmény: Zoleek21 (15320)
Gábor 70 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15323

 

 A szegecsek 0,26mm-re vannak rajzolva az anyagvastagságot és az alámaródást figyelembe véve tűhegynyi marad belőlük, ha nem kapkodom el. A kazánon 0.08mm-rel nagyobbra vannak rajzolva további méret növelést a mennyiség nem enged.

 Mashima 1015D építettem volna bele, sajnos nehezen beszerezhető. Egyenlőre nem is lesz ez másképpen

 A másik alternatíva  Faulhaber 1016K012SR  a motor helyének kiképzését úgy alakítottam ki, hogy a Mabuchi motorral csere szavatos lehet.

Előzmény: rezgaras (15319)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15322

Ebből lesz készlet is?

Előzmény: Zoleek21 (15320)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15321

Egész kellemes lett! Látom 3D-ben nyomattál sok mindent.

Előzmény: Zoleek21 (15320)
Zoleek21 Creative Commons License 2016.12.05 0 2 15320

Meglepő milyen sok embert érdekel mostanában a 375-ös. Vagy nem csak mostanában.

Én H0-ban barkácsoltam ezt össze sok-sok tervezés után. Mondjuk én a mozdonysátor szegecselést teljesen átmarattam, mondván elég látványos ahhoz, hogy rajta legyen, de majd eldöntöm, hogy negatív maradjon, vagy beforrasszam a szegecseket. Gőzöstémában ez az első próbálkozásom. Túl soknak tartottam a szívást vele és igazam volt. De lehet, hogy körbenézek még a típusok között.

Igazán helyes masina.

Előzmény: Gábor 70 (15317)
rezgaras Creative Commons License 2016.12.05 0 1 15319

Én nem szoktam modellezni a mozdonysátor szegecseit. Azok általában sokkal kisebbek, mint a kazánon található szegecsek, úgy 5-7mm-re saccolom a szegecsfejek átmérőjét. Azaz a modellen még H0-ban is 0,1mm-nél kisebbek lennének. Ha a modellen ennél nagyobb lesz, az furcsa benyomást kelt, olyan, mint egy páncélvonat.

 

Arányaiban jól néz ki. A tető íveltebb az oldalánál, de ez nyilván a papír technológia miatt van, alpakkából jobban meg lehet hajlítani a szélén.

 

A helyedben beruháznék egy jobb motorba! (régi történet, de még amikor az első modellemet, a Kandó-mozdonyt mutogattam félig készen, egy ismert modellező kritizálta így: "Figyelj! Hónapok vagy évek munkájával készítesz egy modellt, aminek az értéke, ha elkészül, több százezer forint lesz. Ezek után beleteszel egy gagyi motort? Ez nincs arányban!")

 

Előzmény: Gábor 70 (15317)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 15318

Szia!

 

Szerintem szép lesz ez. Gondolom mérete TT. A kazánt is maratásból tervezed meghajlítani?

Előzmény: Gábor 70 (15317)
Gábor 70 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 15317

 Sziasztok!

 

Rég jártam felétek .

Készül az idei új modellem a 375-ös. fotó maratva lesz majd. A megrajzolt alkatrészekből készítettem egy papír kasznit, mielőtt véglegesítve lenne, egyáltalán össze rakható e? Ha ránéznétek az arányaira minden véleményt szívesen fogadnék! Vacak munka volt ezt össze ragasztani nyomtató papírból, de talán látszik az aminek kell.

Ezt kap majd helyet benne, a küllök száma nem stimmel egyenlőre.

róbertke Creative Commons License 2016.11.19 0 0 15316
Előzmény: rezgaras (15314)
róbertke Creative Commons License 2016.11.19 0 0 15315

Képek alapján el tudnám képzelni a dobozon levő festést

Előzmény: rezgaras (15314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!