Keresés

Részletes keresés

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.02 0 0 94027

Nem tudom, mit nevezünk rozsdamentesnek. Amiket én ismerek, valamennyire (felületileg) hajlamosak az oxidációra. Szobában, nemhogy párában, esőben, hóban. Továbbá a hőtágulásra is gondolni kell (olvashattunk már topiktárstól felkunkorodott vágányanyagról - ismét csak bent, nem -20 - + 40 fok közötti ingadozásnál.

De ismét csak mondom: a te dolgod, hogy megcsinálod vagy nem. :-)

Előzmény: N dre (94021)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.02 0 0 94026

Amint az itt bemutatott szabadtéri pályáknál is látható, az igazi modellvasútra jellemző hitelességről le kell mondani. Itt általában nincsennek élethű épületek, lakókörnyezethez tartozó tereptárgyak, amelyek igen sok modellező szerint nélkülözhetetlenek. A pályák felépítése is (eltekintve néhány hídtól, viaduktól vagy alagúttól) elégé primitív, a szerelvények nagy egyhangúsággal csupán végighaladnak a pályán.

Nem beszélve arról, hogy ezek a kinti pályák csupán a a nyári 2-3 hónapban használhatóak, ősztől a következő nyárig a teljes vágányzatot fel kell szedni, ez látható is primitív vágányfektetésen.

Előzmény: róbertke (94025)
róbertke Creative Commons License 2013.08.02 0 0 94025

Mielőtt elkeserednél: -Mások is próbálkoznak.

http://www.teppichbahn.de/Schieberkasten/index.htm

Előzmény: N dre (94021)
róbertke Creative Commons License 2013.08.02 0 0 94024
Előzmény: nazareth (94022)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.08.01 -1 0 94023

A régi PIKO kalapsínek kívételéve mind az. De nem ez a gond, előttem már leírták. A H0 modellek nem kültéri használatra valók.

Előzmény: N dre (94021)
nazareth Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94022

Röhejesen is néz ki a növényzet mellett.

Ízlések-pofonok. Te a növényzeten, a tavirózsa levelén akadsz fenn. Én meg pl. az ívek sugarán, állomások hosszán.

 

A nevezett snittben látható nagysugarú ívek nekem nagyon tetszenek, ilyeneket nagyobb építési nagyságban összehozni éppúgy problémás, mint a szobában összerakott H0-pálya esetében. Ugyanez vonatkozik a vonathosszokra, állomások hosszára is.

Előzmény: alsó madárfogás (94012)
N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94021

Rozsdamentes anyagból nincsen H0-ás vágány?

Előzmény: alsó madárfogás (94019)
róbertke Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94020

Értéktelen vacak az a gyémánt :-))))))))

Előzmény: alsó madárfogás (94019)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94019

Akkor fogod bánni a nyolcadáron való vásárlását a H0-s vágányoknak, amikor rozsdásan viszek a hulladékgyűjtőhöz. :-)

De aztán lehet, ez csak károgás. Egyébként is, ha valakinek a van pénze megvenni a Koh-i-Noor gyémántot, utána akár pingpongozhat is vele, az egyedül rá tartozik. :-)

Mindenesetre várjuk az őszinte beszámolót, ha megvalósítottad a terved. 

Előzmény: N dre (94013)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94018

Az lehet, de élnek és virulnak, e-mailekre válaszolnak.

Előzmény: V63-021+328.054 (94017)
V63-021+328.054 Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94017

Uraim,

 

a vulcanmodell még aktív vagy már megszűnt létezni? A honlapjuk régóta nincs frissítve.

N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94016

Hát ez a baj, hogy csak H0-nál nagyobb méretarányban!

Előzmény: róbertke (94015)
róbertke Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94015

H0 méretnél nagyobbaknál létezik un. időjárás álló sínek és járművek. 

Helyedben én csak a pálya alapját (alépítményt) készíteném el fixre betonozva, a felépítményt (töltés + sínek) hordozható modul rendszerre. Nemrég vettem az egyik barkácsboltban olyan fenyő takarólécet, aminek a keresztmetszete H0-ás töltésnek felel meg, és 240cm hosszú. Kettő Roco flexisín elfér rajta hosszában + három 1/1 sín. 

Előzmény: N dre (94014)
N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94014

Szerintem épp ne ezek a megoldható problémák. Üzem indulása előtt lehet pályabejárást és takarítást tartani, a szomszéd macskáját meg észre veszi az ember, hiszen nem megától üzemel a vasút, hanem felügyelet mellett. Egyébként a Forma-1-es futamok előtt ezért lövik ki a vadakat a pálya környékén. :D

Előzmény: alsó madárfogás (94011)
N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94013

Tavirózsát nem közelező ültetni. :) Más méretaránynál is fennál ez az aránytalanság, legfeljebb kevésbé,, de a növényzet sehogy nem lehet arányos. Ez lenne a legkisebb probléma. Számomra azért érdekes, hogy létezik ilyen, mert lehet, hogy van megoldás a felmerült problémákra. Én örömmel vágnék bele más méretarányba, de ahogy elnézem csak a vágányzat nyolcszor annyiba kerül.
De van időm körüljárni ezt a kérdést, még csak tervezem a projektet.

Előzmény: alsó madárfogás (94012)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94012

Röhejesen is néz ki a növényzet mellett. A hídnál majdnem szélesebb egy levele a tavirózsának. De természetesen a te dolgod, hogy kiviszed-e. És azt sem mondta senki, hogy nincs ilyen. :-)

Előzmény: N dre (94010)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94011

Ez mind igaz, és még a kerti vasútra tervezett modelleknél meglévő, a H0-ban hiányzó szennyeződés-védelem is említhető. Az állatokat említetted, de fejtsük ki: mi van, ha ne adj' isten egy költöző hangyakolónia keresztezi az épp használt vágányokat. Vagy a szomszéd cicája az 65 ezres Giganton gyakorolja az egérfogást. :-)

Előzmény: 007Gergő (94007)
N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94010

Ugyanakkor gondolkodom ezen problémák megoldásán. Ugyanis a mellékelt videó tanusága szerint létezik kerti H0. Lásd a 19. másodperctől.:

Előzmény: 007Gergő (94007)
Vozovi vasútmodell Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94009

Sziasztok,

 

Van valakinek információja arról, hogy lenne olyan szélturbina (szélerőmű), amit nem a motor forgat és ez által szép és életszerű látványelem, HANEM a légmozgás működteti (akár mesterségesen létrehozott szél) és így áramot termel, amit fogyasztóra lehet kötni (pl. egy izzó).  A méretarány nem elsődleges, persze jó lenne szabványméret (H0, G, 1), de ha valami köztes, az sem baj.

 

Nekem ez meredek, de állítólag van ilyen és nem egyedi termék, széria modell.

Az esetleges válaszokat előre is köszönöm, lehet itt, de még jobb a vozovi.gyula@gmail.com –on.

Tasnádi Gyula

N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94008

Köszönöm, jogos!

Előzmény: 007Gergő (94007)
007Gergő Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94007

A H0 vasút kertbe felépítése, technikailag kivitelezhető ugyan de, nagyon nem ajánlott!

A H0 méret járművei, kiegészítői nincsenek felkészülve az időjárás változására, csak néhány dolog a teljesség igénye nélkül:

 

A napfény:

- lebontja a festéket, műanyagot

- meg is olvaszthatja, deformálhatja.

- túlmelegíti az alkatrészeket

 

Hőmérséklet:

- túl nagy vagy éppen túl kicsi hőmérséklet (20-25 fokra tervezték őket!)

- A sínekben a napi átlagos 10 fok feletti hőmérsékletingadozás a hőtágulást okoz, ami oda vezet, hogy a sínszálak kiszakadnak a talpfarácsból.

 

Víz nedvesség:

- Az oda jutó víz, nedvesség (elég a reggeli harmat is) korróziót okoz, ami ellen ez a méret nem védett, a sínek sem.

Szél

- Egy-egy széllökés is okozhat meglepetést.

- A szál által hozott homok szépen koptatja a festéket.

 

Állatok

Ha szeretnél elolvadt kocsit, mozdonyt, akkor hajra, különben meg ne tedd!

 

 

Előzmény: N dre (94005)
N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94006

Találtam a neten egy ilyen véleményt a témáról. "...a kerti H0 titka, hogy a vasút és a növényzet megfelelően el legyen választva egymásról. Magyarul a pálya mindenképpen magasabban legyen mint a föld, pálya mellett legyen köves vagy egyéb növény mentes sáv..."

Szerintetek, ha ez meg van oldva, akkor lehet még valami probléma?

N dre Creative Commons License 2013.08.01 0 0 94005

Szerintetek nagy marhaság abban gondolkodni, megpóbálni H0 méretarányban a kertbe vinni a modelvasútat?
Megfelelő stabil és tiszta alépítménnyel nem kivitelezhető?

robi410 Creative Commons License 2013.07.31 0 0 94004

Köszi szépen

Előzmény: Wolfchild4hu (94003)
Wolfchild4hu Creative Commons License 2013.07.31 0 0 94003

Szia!

 

Ez egy PV ha jól látom "Pénzverdei vonat".

 

Minden bővebb infó itt: http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/html/19024661/render/elore-csalad

robi410 Creative Commons License 2013.07.31 0 0 94002

Sziasztok!

A birtokomba jutott egy régi lemez villanymozdony,mely restaurálásra szorul. Nem mai szabvány.3cm a sinszálak közti távolság. Ha valaki tudna segiteni abban mikori lehet, nagyon megköszönném.Nem akarom eladni,szeretném restaurálni. Az emailom publikus:robi410@gmail.com

előre is köszönöm

róbertke Creative Commons License 2013.07.31 0 0 94001

Piko Z1 vagy Piko FZ1 trafók 16V~ kimeneti oldalára csatlakoztatva 12V= vezérlő feszültséget kapva mozdonyokat vezethetsz.

Előzmény: Elveon (93999)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.07.31 0 0 94000

Ludmilláról is lehet lelni.

Előzmény: braun (93996)
Elveon Creative Commons License 2013.07.31 0 0 93999

Azt szeretném kérdezni, hogy nem ismeri-e véletlenül valaki az alábbi Piko terméket?

http://www.hood.de/angebot/48507672/h0-n-tt-elektronisches-fahrpult-piko-ovp.htm

 

Mire való ez tulajdonképpen?

SchefferJ Creative Commons License 2013.07.31 0 0 93998

Köszönöm, köszönöm a sok segítséget... :)

 

Akkor a IV. korszakos DB-s szerelvények mellett lehetnek DR-es szerelvények is a pályán...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!