Köszönöm a tippeket! A jármű koszolúódás szerintem kiküszöbölhető, minden használat előtti síntisztitással és porszívózással. Esetleg a pálya letakarásával meg lehet előzni a sok takarítást. Napra valóban nem szabad vinni a járműveket, árnyékos résztre tenném a pályát, vagy árnyékolnám. A pályát valóban valamilyen emelvényre tenném, mint az angol videókon is látható.
Köszönöm a hozzászólásodat. Annyiban lehet, hogy félreérthető voltam, nem próbálom bizonyítani a megvalósíthatóságot, hiszen éppen azért építettem próbapályát, mert bennem is vannak kételyek. Én inkább úgy látom, hogy a felmerült problémák valósak, de nem lehetetken a kiküszöbölésük. Nem lehetetelen például árnyékos helyre tenni a pályát, vagy részben árnyékolni szükség esetén. A járműveket természetesen eszemben sincsen kint tartani, csak a használatuk idejére. A pálya használat előtti tisztitása megoldható, így szerintem az előre látható problémák kiküszöbölhetőek. Az előre nem láthatókra pedig ott van a próbapálya. Szerintetek, ha két nyarat és egy telet kibír és utána üzemel, akkor már bele lehet vágni?
Szia, megosztanám a saját tapasztalatomat, amit még egészen fiatal (a mostani fiatalságomhoz képest) koromban szereztem. Történt az, hogy annó nagyon sokat nyaraltam a nagyszülőknél a Balatononnál. Mivel ott sem akartam lemondani a vonatozásról, hát a nagyapámmal együtt összeraktunk sebtiben egy kis 1*1,5 m-es dilikört, furnér alapra. Mivel a nap nagyrészét a szabadban töltöttük, hát az asztal is kikerült. Nem a földön volt, hanem egy fém lábazaton, kb. 1 méter magasan. Minden nap csak annyit volt kint, amíg használva volt.
Tapasztalatok: a sínek (régi piko U) jól bírták, nem mállottak szét, de a szokásosnál jobban koszolódtak, így gyakrabban kellett takarítani a pályát. A járművek viszont iszonyatos mennyiségű koszt szedtek össze, így minden nap ki kellett őket pucolni! Hosszabb időre nem mertem a vonatokat kinthagyni a napon, mert egyszer a festés jelentősen felpuhult egy kintfelejtett csörgőn, és bizony nyomot hagyott a hungarocel dobozán, amikor visszaraktam.
Konklúzió: a H0 nem kertbe való. Pláne nem földközelbe. Egy olyan megoldás működhet, ahol fém alapú asztalra építed kint a pályát (ugye a fa nem szereti a vizet, feldagad, meg minden), mindenképpen lábakra, és meg tudod oldani használaton kívül a letakarást, hogy védve legyen az időjárástól. Járműveket soha nem szabad kint tárolni, már néhány nap alatt is komolyan károsodnak a napsütéstől, illetve fel kell készülni, hogy naponta tisztíthatod majd őket.
Jó megoldás lehet: egy kerti kis faház, ami megfelelő védelmet nyújt az időjárás viszontagságai ellen, és kellőképpen elszeparálja a vasútüzemet.
Figyelemmel kísértem az itteni "csatározásodat", ahogy újra-meg újra próbálod bizonygatni a terved megvalósíthatóságát.
Én is gondolkodtam ilyen kültéri megoldásban, de a környezet az környezet, brutálisan erős ezekhez a mindentől óvandó cuccoknak.
Viszont nem tudom mit tervezel. Én olyanban gondolkodtam, ami lefedhető lenne. Azaz egy olyan terepasztal, ami mellé ki lehet ülni, de a végén rá lehet tenni valamilyen fedést (ponyva, rábillenthető tető, stb). Ezzel a brutális tényezők közül kettő, sőt több is kivédhető. Napfény a legfontosabb. A direkt uv sugárzás semmit nem kímél. Az eső, és a szél (mint szemcse szállító).
Elnézést, hogy belekontárkodtam, de egem is foglalkoztat, mert így nem lenne a hely annyira szűkös :) - de valószínű álom marad.
Miért van az, hogy belerakom a piko taurusba a 8tűs dekódert, és amikor rárakom a sínre, nehezen reagál a multimousera, menetfény váltás, elindulás mindez lassan történik. Nem értek annyira hozzá, próbálom állítani a kézikönyv alapján, de ezt nem értem miért viselkedik így.
Nem, ez annyira nem jellemző azért. A fűnyíráskor keletkező nyesedék több gondot tud okozni, mint a homok. A brutális erővel terjeszkedő természet viszont úgy nézem minden számításból kimarad, ezzel is lesznek még gondok. A 80 méternyi kint levő pályám heti szinten ellát munkával, feltéve, ha használni is akarom, ezt sem veszik sokan számításba. Egy héten olyan 2-4 óra munka rendben tartani a pálya környékét, füvet, növényeket.
Áztasd be vízbe. Aztán tedd bele a fagyasztóba. Aztán vízbe. Aztán a sütőbe. Ugrálj rajta egy kicsit. Öntsd le ecettel. Áztasd be vízbe. Mehet a fagyasztóba. Aztán a sütőbe vissza.
Ez megvan egy délelőtt alatt, és lemodelleztél vele kb egy évet. Víz mint eső, a fagyasztó mint télies időjárás, sütő mint a tűző (nem árnyék) napsütés, az ecet a kutya/macska/madár/egyéb kisállat ürülék, az ugrálás meg csak a figyelmetlenebb élőlény aki rálép.
Nagyjából ezeket kellene a pályádnak elviselnie minden probléma nélkül. Ha átment a teszten jöhet az építés!
Műanyag alváz, benne a motor + kardánok + forgóvázak. Erre jön az öntvény súly. Ennek a tetejére teszed rá az elektromos panelt, de úgy, hogy az öntvény nyílásain keresztük a motor és a forgóvázra nyomodó réz lemezek érintkezzenek, mert ezek viszik át az áramot. Az elektromos panel közepén keresztben van egy nyílás, oda kell betenni egy vaslemezt, aminek a közepén egy menetes furat van, szélei felé meg egy-egy sima furat. A műanygag alvázról kell kettő darab, a végein meghajlított tartólemez, ami összekapcsolja ezt az egész kulimászt, úgy, hogy az egyik behajlított végen van egy "bütyök", ez pattan be a sima vaslemez szélein lévő furatba, a másik vége meg a műanyag alvázra. Kész is, a kaszni nélkül sem esik szét a váz, és, ha jól dolgoztál, akkor fut is, meg világít is. Ha rendben van, akkor felcsavarozhatod a kasznit is rá, a csavar pont illeni fog bele.
Adott egy régi H0 Gützold szergej hogyan rögzíthető a karosszéria? Felső csavarral kellene? A lényeg az hogy a "panel" rögzül a karosszériába a csavar fogja meg. De az alvázhoz nem. Így karosszériánál fogva az alváz súlyal forgóvázzal marad a sínen. Apanel és a kaszni meg le jön.
Már csak 35.A 36-os szám elkelt.A képen egyéként összesen 34 modell van,az E402B valóban nem szerepel rajta,mert az az íróasztalon díszeleg,még el nem kel.Képet arról is küldhetek igény szerint
"Látja a végtelent … nagy kék valami … oldalt egy kis házikó is van, amire fölül van írva: „Bejárat a negyedik végtelenbe.” A házban fogasok vannak, ahol a párhuzamos vonalak leteszik a kalapjukat, aztán átmennek a szobába, leülnek a padba, és örömmel üdvözlik egymást …"