Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2013.08.14 0 0 94087

Felvételen láttam kertivasút pályaporszívót. Meg működő hómaró modellt is :-)

Előzmény: N dre (94085)
Wolfchild4hu Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94086

Uraim!

 

Az oldalamon megjelent az új, a plexi olcsó ragasztásával kapcsolatos cikk, bővebben itt: http://www.fűtőház.hu/rovatok/csinald-magad/item/59-plexi-3-resz

N dre Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94085

Köszönöm a tippeket! A jármű koszolúódás szerintem kiküszöbölhető, minden használat előtti síntisztitással és porszívózással. Esetleg a pálya letakarásával meg lehet előzni a sok takarítást. Napra valóban nem szabad vinni a járműveket, árnyékos résztre tenném a pályát, vagy árnyékolnám.
A pályát valóban valamilyen emelvényre tenném, mint az angol videókon is látható.

Előzmény: Törölt nick (94082)
N dre Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94084

Köszönöm a hozzászólásodat. Annyiban lehet, hogy félreérthető voltam, nem próbálom bizonyítani a megvalósíthatóságot, hiszen éppen azért építettem próbapályát, mert bennem is vannak kételyek. Én inkább úgy látom, hogy a felmerült problémák valósak, de nem lehetetken a kiküszöbölésük. Nem lehetetelen például árnyékos helyre tenni a pályát, vagy részben árnyékolni szükség esetén. A járműveket természetesen eszemben sincsen kint tartani, csak a használatuk idejére. A pálya használat előtti tisztitása megoldható, így szerintem az előre látható problémák kiküszöbölhetőek. Az előre nem láthatókra pedig ott van a próbapálya. Szerintetek, ha két nyarat és egy telet kibír és utána üzemel, akkor már bele lehet vágni?

Előzmény: diginewl (94081)
k robert Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94083

Ennyire beindulsz egy müanyag makettől????

Előzmény: NREX1 (94077)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94082

Szia, megosztanám a saját tapasztalatomat, amit még egészen fiatal (a mostani fiatalságomhoz képest) koromban szereztem. Történt az, hogy annó nagyon sokat nyaraltam a nagyszülőknél a Balatononnál. Mivel ott sem akartam lemondani a vonatozásról, hát a nagyapámmal együtt összeraktunk sebtiben egy kis 1*1,5 m-es dilikört, furnér alapra. Mivel a nap nagyrészét a szabadban töltöttük, hát az asztal is kikerült. Nem a földön volt, hanem egy fém lábazaton, kb. 1 méter magasan. Minden nap csak annyit volt kint, amíg használva volt.

 

Tapasztalatok: a sínek (régi piko U) jól bírták, nem mállottak szét, de a szokásosnál jobban koszolódtak, így gyakrabban kellett takarítani a pályát. A járművek viszont iszonyatos mennyiségű koszt szedtek össze, így minden nap ki kellett őket pucolni! Hosszabb időre nem mertem a vonatokat kinthagyni a napon, mert egyszer a festés jelentősen felpuhult egy kintfelejtett csörgőn, és bizony nyomot hagyott a hungarocel dobozán, amikor visszaraktam.

 

Konklúzió: a H0 nem kertbe való. Pláne nem földközelbe. Egy olyan megoldás működhet, ahol fém alapú asztalra építed kint a pályát (ugye a fa nem szereti a vizet, feldagad, meg minden), mindenképpen lábakra, és meg tudod oldani használaton kívül a letakarást, hogy védve legyen az időjárástól. Járműveket soha nem szabad kint tárolni, már néhány nap alatt is komolyan károsodnak a napsütéstől, illetve fel kell készülni, hogy naponta tisztíthatod majd őket.

 

Jó megoldás lehet: egy kerti kis faház, ami megfelelő védelmet nyújt az időjárás viszontagságai ellen, és kellőképpen elszeparálja a vasútüzemet.

Előzmény: N dre (94070)
diginewl Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94081

Kedves N Dre!

 

Figyelemmel kísértem az itteni "csatározásodat", ahogy újra-meg újra próbálod bizonygatni a terved megvalósíthatóságát.

Én is gondolkodtam ilyen kültéri megoldásban, de a környezet az környezet, brutálisan erős ezekhez a mindentől óvandó cuccoknak.

 

Viszont nem tudom mit tervezel. Én olyanban gondolkodtam, ami lefedhető lenne. Azaz egy olyan terepasztal, ami mellé ki lehet ülni, de a végén rá lehet tenni valamilyen fedést (ponyva, rábillenthető tető, stb). Ezzel a brutális tényezők közül kettő, sőt több is kivédhető. Napfény a legfontosabb. A direkt uv sugárzás semmit nem kímél. Az eső, és a szél (mint szemcse szállító).

 

Elnézést, hogy belekontárkodtam, de egem is foglalkoztat, mert így nem lenne a hely annyira szűkös :) - de valószínű álom marad.

Üdv: jenő

Előzmény: N dre (94070)
hondadream Creative Commons License 2013.08.13 0 0 94080

Sziasztok!

 

  Miért van az, hogy belerakom a piko taurusba a 8tűs dekódert, és amikor rárakom a sínre, nehezen reagál a multimousera, menetfény váltás, elindulás mindez lassan történik. Nem értek annyira hozzá, próbálom állítani a kézikönyv alapján, de ezt nem értem miért viselkedik így.

Valaki valamit? :)

 

Megköszönném.

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94079

Nálunk sajnos az lenne. Szerencse, hogy nincs kertem. :-)

Előzmény: Törölt nick (94076)
N dre Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94078

Szívesen eladom a Biboyt. Engem nem hoz lázba olya gép, melyet nem látok élőben rendszeresen, így a gőzösök és amerika sem.

Előzmény: NREX1 (94077)
NREX1 Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94077

Van egy ilyen gyönyörű Big Boy-od és a nyüves elcsépelt unalmas magyar témát akarsz? Komojan mondom, ezt nem is értem! 

(A BigBoyt átveszem szivesen)  :-)

Előzmény: N dre (94070)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94076

Nem, ez annyira nem jellemző azért. A fűnyíráskor keletkező nyesedék több gondot tud okozni, mint a homok. A brutális erővel terjeszkedő természet viszont úgy nézem minden számításból kimarad, ezzel is lesznek még gondok. A 80 méternyi kint levő pályám heti szinten ellát munkával, feltéve, ha használni is akarom, ezt sem veszik sokan számításba. Egy héten olyan 2-4 óra munka rendben tartani a pálya környékét, füvet, növényeket.

Előzmény: alsó madárfogás (94075)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94075

Kimaradt: "és minden művelet között hints rá finom szemű homokot, pályaméterenként 10-15 dekagrammot, egyenletes eloszlásban.

:-)

Előzmény: Törölt nick (94074)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94074

Áztasd be vízbe. Aztán tedd bele a fagyasztóba. Aztán vízbe. Aztán a sütőbe. Ugrálj rajta egy kicsit. Öntsd le ecettel. Áztasd be vízbe. Mehet a fagyasztóba. Aztán a sütőbe vissza.

Ez megvan egy délelőtt alatt, és lemodelleztél vele kb egy évet. Víz mint eső, a fagyasztó mint télies időjárás, sütő mint a tűző (nem árnyék) napsütés, az ecet a kutya/macska/madár/egyéb kisállat ürülék, az ugrálás meg csak a figyelmetlenebb élőlény aki rálép.

Nagyjából ezeket kellene a pályádnak elviselnie minden probléma nélkül. Ha átment a teszten jöhet az építés!

Előzmény: N dre (94070)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.08.12 -1 0 94073

Műanyag alváz, benne a motor + kardánok + forgóvázak. Erre jön az öntvény súly. Ennek a tetejére teszed rá az elektromos panelt, de úgy, hogy az öntvény nyílásain keresztük a motor és a forgóvázra nyomodó réz lemezek érintkezzenek, mert ezek viszik át az áramot. Az elektromos panel közepén keresztben van egy nyílás, oda kell betenni egy vaslemezt, aminek a közepén egy menetes furat van, szélei felé meg egy-egy sima furat. A műanygag alvázról kell kettő darab, a végein meghajlított tartólemez, ami összekapcsolja ezt az egész kulimászt, úgy, hogy az egyik behajlított végen van egy "bütyök", ez pattan be a sima vaslemez szélein lévő furatba, a másik vége meg a műanyag alvázra. Kész is, a kaszni nélkül sem esik szét a váz, és, ha jól dolgoztál, akkor fut is, meg világít is. Ha rendben van, akkor felcsavarozhatod a kasznit is rá, a csavar pont illeni fog bele.

Előzmény: modell13 (94072)
modell13 Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94072

Adott egy régi H0 Gützold szergej hogyan rögzíthető a karosszéria? Felső csavarral kellene? A lényeg az hogy a "panel" rögzül a karosszériába a csavar fogja meg. De az alvázhoz nem. Így karosszériánál fogva az alváz súlyal forgóvázzal marad a sínen. Apanel és a kaszni meg le jön.

ke_fe Creative Commons License 2013.08.12 0 0 94071

"A párhuzamosok a végtelenbem találkoznak, nem szétválnak! :-)"

 

Dehogynem!  A végtelenben találkoznak, a másik végén pedig szétválnak.

Előzmény: Váltógyártó (94058)
N dre Creative Commons License 2013.08.11 0 0 94070

Építettem egy kerti H0 próbapályát. Az első hetet jól átvészelte a negyvenfokos kánikulában a tűző napon.

 

 

 

 

 

 

 

hori27 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 94069

A harmadik kép rossz szögből lett fotózva,sajnos a fiók széle valóban kitakar két modellt,az AVE Class 100 1992,és az Alco PA 1946-ot

Előzmény: hori27 (94068)
hori27 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 94068

Már csak 35.A 36-os szám elkelt.A képen egyéként összesen 34 modell van,az E402B valóban nem szerepel rajta,mert az az íróasztalon díszeleg,még el nem kel.Képet arról is küldhetek igény szerint

Előzmény: ysenyerkesz (94067)
ysenyerkesz Creative Commons License 2013.08.11 0 0 94067

Az a 2.-ban volt.

De ha meg nézed más is hiányzik, a képeken csak 32 modell látszik, István pedig 36-ot kínál.

Valószínű lemaradt a képekről, az a 4 db.

Előzmény: GaGe (94066)
GaGe Creative Commons License 2013.08.11 0 0 94066

E402B-t hiányolom. :)
Vagy az későbbi számban volt már?

Előzmény: hori27 (94065)
hori27 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 94065

Sziasztok!

 

Ha valakit esetleg érdekel:

Eladó A Mozdonyok világa sorozat számai 1-től 36-ig a modellekkel együtt.

 

Ár:15 000 ft

 

érd:hori27@gmail.com

 

Votom Creative Commons License 2013.08.10 0 0 94064

Sziasztok!

 

Tud valaki némi infót erről a 0-ás, Made in USSR kisvasútról?

burgeri Creative Commons License 2013.08.10 0 0 94063

Nem kéne minket fotós trükkökkel bolondítani!

Előzmény: Váltógyártó (94062)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.09 0 0 94062

Még szép:

 

 

http://turkiztoll.files.wordpress.com/2013/04/railway-line-wallpapers-03.jpg

 

Nem látszik jól a vége, de ha kinyomtatod, és meghosszabbítod, te is láthatod, hogy összeér! :-)))

Előzmény: róbertke (94060)
róbertke Creative Commons License 2013.08.09 0 0 94061

Előzmény: Váltógyártó (94058)
róbertke Creative Commons License 2013.08.09 0 0 94060

Van rá bizonyítékod?????

Lefotóztad már a végtelenben találkozó párhuzamosokat???

:-))))))

Előzmény: Váltógyártó (94058)
rezgaras Creative Commons License 2013.08.09 0 0 94059

"Látja a végtelent … nagy kék valami … oldalt egy kis házikó is van, amire fölül van írva: „Bejárat a negyedik végtelenbe.” A házban fogasok vannak, ahol a párhuzamos vonalak leteszik a kalapjukat, aztán átmennek a szobába, leülnek a padba, és örömmel üdvözlik egymást …"

 

Előzmény: Váltógyártó (94058)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.09 0 0 94058

A párhuzamosok a végtelenbem találkoznak, nem szétválnak! :-)

Előzmény: szergely22 (94056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!