Én használtam alap vágásokra az oroszt, modeco olcsó kézi fűrészbe való lappal.
Le lett szedve a talpa, felerősítve vastag lécre (jó masszív volt, véletlen se törjön le ,több léc ragasztva), s mint egy olcsó gérvágó működött is, de csak naggyolásra, nem volt pontos, mivel elszúrtam a 90 fokot és több lett.
Keresztben hátul volt egy léc, ami pont 90 fokban volt a lappal. Vágott szépen, nem volt gond vele, vissza nem tudott jönni az anyag (mivel épp maga felé, maga alá húzza) max ha túl gyorsan vágtam, akkor a levágott kis darabot oldalra lőtte picit ki :) Pont ennek elkerülésére tesznek leszorítókat a gérvágókra.
Azóta nincs így használva, mert azért nem egy életbiztosítás az a gép, pláne így, de lehet egyszer normálisra, védőburokkal megcsinálom majd vagy inkább veszek normális gérvágót :D
Én egyelőre a keresztvágónak eladott lapommal tolom neki, nem nagyon éreztem hogy jobban kellene leszorítanom vagy hogy fel akarná kapni. De kipróbálom a negatív szöges lapot is rajta, azt még nem raktam fel csak az asztalira.
Csak sokszor izgalmában nem vesz észre az ember részleteket. Én először a DNB-re kaptam fel a fejem (Metabós-szaglászós időkből emlékeztem), nem is a piros bucira :) Inkább csak biztos-ami-biztos alapon rákérdeztem.
a képen ott lóg a buci piros dugasz. később van közeli kép is. meg írja a manusz, hogy Starkstrom kell hozzá, azaz erősáram :D Gondolom ez valami szleng, mert amúgy a 3f-t drehstromnak (forgóáram) hívják a wechselstrommal (váltóáram) szemben. viccesek mi?
Általánosságban: bármilyen fűrészlapnál lehet csökkenteni a kipattogzást, ha "rétegesen" vágsz. Először Jay Bates-nél láttam, aztán egyik fórumtársunk, Bari járt nálam vendégjátékon és ő is így vágta a favárának az alkatrészeit rétegeltből. Tehát egy picit vágsz, majd átvágod.
216-os nem fogható be a gérvágódba? Mert akkor itt egy 60 fogú. És ennek a fogazása trapéz-egyenes-negatív, azaz olyan amit bútorlapok vágásához is ajánlanak. Azaz: rajta nemigen múlik a vágás minősége.
Mit jelent az ipari árkategória? Azt értem hogy egy árszintet, de mi ez az árszint nálad? :-) Ezek a Freud lapok nagyon jók, nem olcsók de biztos van tőlük is drágább, szóval... Árat nem látsz a honlapon, mert mindig egyedi ajánlatot adnak, én csak tippeket adtam. Írsz nekik és igen hamar szoktak válaszolni is. És az általam használt lapra ezt az árat kaptam anno:
21LP40M025 FREUD Pro körfűrész D:250x2,8x30 z:60 10 720 Ft+Áfa/db Raktárról
Puha PVC-re melyik székgörgő a jó? Lehet valahol székszerelvényeket kapni? (lábazat, rugó stb) nem kellene a komplett székből se a gyári széklap, se a gyári támla és főleg nem a gyári karfa.
Véleményem szerint ez a két gép nem egymás alternatívái.
Ha esetleg az AEG TS250 is érdekel (kb. a PTS10-hez hasonlatos, de attól erősebb, szóval akár tekinthetjük az általad megadott két gép közti megoldásnak), akkor arról tudok saját tapasztalatokat.
Szó volt kombinált gyaluk között az elektra beckumról..
Gondoltam megnézem ebay-en mennyi..
AZ első kettő amit találtam, azoknak ugyan az a gyári száma ! Igaz más "tipus".. (mondjuk kétlem/kicsi az esély , hogy mindkettőből pont 11 003 db-ot gyártottak előtte...) :-)
Aki tudja a nyelvet, megtudná mondani, hogy a 150 eur-os az "licitálós" vagy van valami baja, hogy annyi ?
Kezdésnek én javasolnák egy szalagcsiszolót, egy kézifűrészt, vésőt. Illetve valami nem túl drága felsőmarót. Ehhez a munkához ez elég is lenne - innentől meg már csak a fantáziád és a pénztárcád fog határt szabni a gépek beszerzésénél. Egy gyalugépet semmiféle képen nem fogsz megúszni. :)
A fűrésznél lehetőleg ne vegyél túl olcsó darabot. Nekem először Extool Premium rókafarkúm volt, az megérte az árát. Keresztvágásra tökéletes, hosszvágásnál nagyon résen kell lenni, de nem is aranyárban számolják. A finomabb munkákhoz kerítettem Tajima japán fűrészt. Vésőből javaslom a Narex-et, nem túl drága (7500 MNF volt a négyes szett), a gyártás befejezése kimerült az élezésben. Ez utóbbiakhoz érdemes egy fakalapácsra is beruházni - mármint nem az élezéshez, hanem a vésőkhöz. A felsőmaróból nekem egy noname darabra sikerült beruháznom - megbarátkoztam a hibáival, arra az évi két-három alkalomra amikor használom, kibírom a kevéske teljesítményét, illetve pontos beállítás maceráját. Ha végleg meghal, akkor nézek valami komolyabb darabot...
A fentebb felsoroltakon kívül kelleni fog még egy egyenes fémvonalzó és egy derékszögű derékszög. Nem röhögni, boltokban nem mindig lehet beszerezni ezeket... Jelölőeszközként elmegy a Rotring ceruza, illetve egy tapétavágó kés sem árt hozzá (ha az ember átvágja a rostokat, akkor nem lesz annyira cakkos a munkadarab a fűrészelés után), bár ez utóbbi helyett inkább már a vésővel jelölöm meg a fűrészelés nyomvonalát...
Személy szerint én ennyit tudtam mondani, kérem kapcsojja ki.
Nem használtam a kérdéses gépeket, csak az utolsó kérdésedre tudok véleményt mondani: 'Mennyire kompromisszumos megoldás kombinált gépet venni?'
Attól függ, hogy mennyi helyed van és mennyire macerás átállítani egyengetésről vastagolásra? Az enyémen (Bernardo ADM260) kb. 20 mp, de van ahol keményen kell szerelni hozzá.
Szerintem hobbicélra még jobb is a kombinált, mert egyszerre általában nem kell mindkét gép és a kombinálttal csak egy szett kést kell élezni, illetve fele annyi helyre van csak szükség.
Nekem egyedül az egyengetéssel van bajom. Egy kis hobbigyaluval nem lehet hosszú fát tökéletesen simára egyengetni, mert az asztal nem elég hosszú.
Jet-et nem ismerem, de a high-end cuccok árai messze a Bernardo/Holzmann felett vannak. Én kipróbálás nélkül biztosan nem vennék semmit.
Utóbbi márkákat meg nem szólnám le általánosan. Nekem a gyalum és az oszlopos fúróm Bernardo, csak jókat tudok róluk mondani. Körfűrész volt Holzmann, vissza is adtam gyorsan mert egy kalap sz*r volt.