Az lesz. Bár nem tudom, nekiálljak-e: asszonyka kitalálta, van egy 3 szintes sütis tálja fémből, olyan kellene, csak fából. 30, 22 és 17cm átmérőjű tányérok egymás felett. Lehet, inkább táblásítok, és maróval kivágom a tányérokat.
Egy lécből most levágtam 12 darabot, de így elsőre fél fok eltérés is túl nagy hibát tud adni, mire körbeérek. Ha csak egy kört kellene csinálnom, nem lenne gond a korrigálás, de a tervem az volt, hogy egymásba rakom a köröket.
12-szög esetén a központi szöged 30 fok, ha az oldalfelezőt meghúzod, átmegy a kör közepén. Kapsz egy derékszögű háromszöget, aminek átfogója a sugár, a központnál 15 fokos, és a szembeni befogója a fél oldalhossz.
Mivel hatszög esetében az oldalak hossza megegyezik a sugárral, így azt tippelném, hogy a=r/2 a szabályos tizenkettő szögű izénél az eredmény... A tévedés jogát fenntartom.
Nem igazán értem, mit is akarsz mondani, én csak a kétféle megoldásrendszert hasonlítanám össze.
Az egyiknél fel van réselve a gerenda vége, és abba megy a T szára. A másiknál vagy furat/furatok vannak, vagy réselés/furat sincs, viszont az összes megoldásnál van x darab csavar keresztben a szálirányra.
Miben is különböznek ezek annyira, hogy vitát kelljen generálni? Az oszlop áll a végén, és keresztben meg van rögzítve. Mindnél.
Tudtok olyan kalkuátorról, amivel ki lehet számolni, hogy egy adott átmérőhöz mekkora darabokat kell vágnom, hogy lécekből összerakjam? A kép csak illusztráció, 12 darabbol szeretném megcsinálni a karikát.
A bütübe csavarozáshoz képest nem, mert lesz két oldalról egy-egy csavar keresztben az oszlop alján ugyan, de nem a bütüben. Vagy 10 éve fa korlátot csináltam egy lépcsőre, 7 cm-es korlát oszlopokkal. Azóta túléltek azon a szálláshelyen akárhány gyerekcsoportot.
Persze a gyakorlatban kb ugyanez az eredmény, ha a 10 mm vastag lapos acélt mellé tettem volna az oszlopnak és belecsavarozom, így kicsit kevésbé csúnya.
Persze az egyik irányba a szálirány miatt sokkal kevésbé terhelhető, abból az irányból viszont tartja a korlát maga.
A rostirányra párhuzamosa és merőlegesen különböznek a szilárdsági tulajdonságai.
Hajlításra elég magas a terhelhetősége, rostirányú nyomásra is, rostirányú húzásra kisebb, nyírásra a legkisebb, rostirányra merőleges húzásra szinte nulla.
A tervezésnél fontos a terhelésnek (az erőnek) a rostirányra bezárt szöge.
A puhafáknak C16..C50 minőségi osztálya van, mert a növekedési körülmények és fahibák erősen befolyásolják a mechanikai tulajdonságait.
A galériának a felső rögzítése mindenféle terhelést kaphat, ha az ágy közelebb van a mennyezethez, mind a padlóhoz.
Dehogynem. Bütübe csavarozott talpat csak kültérbe nem ajánlott tenni, mert azok gyengék a felfelé irányuló erőkkel szemben (pl. amikor a szél megemeli a carportot). Emberünk galériát épít, oda még a menetes száras változat is megteszi.
Stucba (a gerenda a szálára merőlegesen elvágott síkba) nem rögzítünk oszlopartót.
@kivi
Ezt be kell bemetszeni az oszop közepére. Két M10-es menetsz szár megteszi és létezik szép inox sűllyesztett anya, lencse fejjel, impuszos. 100x8-as laposvasból kivágod és összehegeszti egy lakatos. Lent és fent is lehet használni.
Én a helyedben hagyományos, de állítható talpat vennék (ne számíts arra, hogy a galériád milliméter pontos, a padló meg tökéletesen sík), és ha kész, körbetakarnám valami vékonyabb falemezzel. Gérvágó gondolom van.
Ez a vasalat bebetonozott oszlopok, erkélykorlát oszlopok tartására szolgál. Azért van benne a rogyasztás, hogy a fa oszlop ne érjen le a nedves betonig. Ugyan a csavarok is megtartják, de jobb azt alulról is megfogni.
Galériát (egész pontosan galéria ágyat) tervezek, és kéne egy jó ötlet.
Csináltam már ilyet, de akkor olyan sarokba került, ahol mindkét (sőt, mindhárom) fal teherbíró volt, oda tudtam rögzíteni.
Most is sarokba kerül majd, de csak az ágy hosszabbik oldalán lévő fal tégla, a másik oldalon egy favázas lambériafal van. Ez kisebb polcokat elbír, de a galériát nem rögzíteném hozzá.
Tehát arra gondoltam, hogy a két első lábát (100x100) rögzítem a talajhoz és a plafonhoz is. Viszont nem találok hozzá igazán jó vasalatot. A klasszikus oszloptalpak hülyén néznének ki a szobában, és a plafonnál nem is lenne az igazi.
Egyedül ezt találtam ami jó lehet, de itt nem értem, hogy miért van benne az a rogyasztás. Hisz így nem ér végig a fa a papucsban.
Arra is gondoltam, hogy mégis ezt választom, és formára faragom az oszlopot. Így oldalról be tudom csúsztatni, és akkor végig ér majd. Ez a vasalat viszonylag diszkrét, színre festve nem fog nagyon elütni a plafontól, fától.
Krisztus előtti B&D Workmate: öntvényvázas, elpusztíthatatlan (talán a kihajtható kis lábak vannak lemezből) 2024-es modell: egy lemezből hajtogatott szemét 150 fontért
Hirtelen nem tudom milyen nagy volt a rés, lehet hogy a Borma 2K fekete poliészter fakitt is alternatíva lett volna. Minden esetre könnyebben kezelhető, bár teljes térkitöltésre nem minden esetben alkalmas.
15-16 fok alatt nem illik epoxizni. Ilyenkor - amellett, hogy a kikeményedése sem biztos - esélyes az ún. amine blush megjelenése. Ha a kikeményedés után is rajta lesz egy ilyen waxos réteg, akkor próbáld meg csiszolás előtt melegvizes ronggyal letörölni, a smirgli csak kenni fogja és nem köt hozzá a felületkezelés.