Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nem, összességében okozott ekkora veszteséget a Volánnak, nem a komlói üzemről volt szó. Komló konkrétan négy helyi kocsit bukott el. Azért azt ne feledjük el, hogy nem a mai teljesítmény mellett maradt el a költségek megtérítése, hanem sokkal több járatnál, jó tíz éve napi kb. 700 járat közlekedett a helyi hálózaton munkanapokon, ha jól emlékszem a 2003-ban végzett számításokra, amit elküldött a devnullba a komlo.hu. Azt már valszeg soha nem fogjuk megtudni, hogy a beígért fejlesztésekből mennyi valósult volna meg, ha nincs ez finanszírozási probléma.
"Mert Komló vagy 10 évig nem fizette ki a városi közlekedés veszteségeit. Ez évente kb. 2-3 új autóbusz ára volt. Kb. 20-25 új autóbusszal kevesebb érkezett így a Pannon Volánhoz."
Félek is, hogy a sok-sok új busz most mind-mind Komlón lenne... ne vicceljünk már. Nagy hunyó volt a Pannon Volán is, Komlót mindig is hátrányosan különböztette meg, lásd. pl. távolsági buszközlekedésbe való bekapcsolás. A helyi dolgokról nem is beszélve. Új helyi kocsikat még a Páva idején kapott a város, de ma már azok is helyköziznek.
Végül is valóban erről van szó, de szvsz a DDKK-nak mindegy, hogy ki fizet, csak valaki fizesse ki végre. Viszont, mivel a város a megrendelő, azért a jelenlegi jogszabályok alapján neki illik fizetnie a megrendelt szolgáltatást.
De legalább végre feloldódott a patthelyzet, és tiszta viszonyokat teremtettek. Persze az is biztos, hogy a város állami segítség nélkül a jövőben sem tud majd fizetni, ennyi pénzt nem lehet következmények nélkül máshonnan elvonni, a bevételei pedig ennyivel biztosan nem fognak nőni.
Azért hisztizett, mert senki nem fizette meg a költségeiet, sem a város, sem a tulajdonos. A város először szimplán vitatta, hogy fizetnie kell, utána meg hallgatott nagyokat, amikor kiderült, hogy bizony, hogy kell. A PV meg csak nyelte a költségeket, amit a tulajdonosa nem fizetett meg a város helyett. Év végén viszont kapott vagy 200 milliós apanázst Komló, valszeg ebből fognak végre fizetni.
"Közlekedési Központ részletesen beszámol minden Komlón keletkezett bevételéről és kiadásáról, az önkormányzat pedig ezen adatok alapján legkésőbb az év végéig megtéríti – a bevétellel nem fedezett – indokoltnak minősülő költségeket. Korábban olyan szerződés volt a város és a cég között, amely ezt nem tartalmazta. "
Az utóbbi időben bajai fordán láttam(Pécsről 7:15,15:15-kor indul és Bajáról egyből vissza).Egyelőre nem hivatalosan megkapta az S-betűt,így gondolom amíg a műszakija tart,addig azért maradni fog(azért volt már,ami ilyenből még megmenekült,de azért jobb ha számítotok a végére).
Laikus vagyok útépítésben, de sokat autózok. Amikor épült ez a valami:D akkor azt hittem csak az urán felé irányuló forgalomnak készül és a város felé vezetőt átterelik a szembe sávba. Na amikor felfestették a csíkot már érdeklődve vártam a szélesítés pillanatát.
Nézd; Pesten a majdnem kétszer ennyi idős Volvo 7700-asok máig viszonylag megbízhatóan muzsikálnak úgy, hogy kétszer ennyi kilométer van bennük és soha nem kaptak felújítást és valószínűsíthetően karbantartásból sem olyan szintű jár nekik, mint amit ezek kaptak Hollandiában.
Eléggé összetett kérdés amúgy ez a Volvos dolog.A hollandok is a végén már biztos nem vigyáztak annyira rájuk,meg meg is hajtották őket rendesen,így nem csoda,hogy ha felújítás nélkül teszik ki őket a forgalomba,akkor jönnek elő a hibák.A buszok állapotának az sem tett jót,hogy hónapokig álltak csak Hollandiában.Pécsi részről meg egyelőre egyértelmű a szakértelem hiánya(bár azt elég ügyesen megoldották már helyben,hogy bírják az emelkedőket,mert nyáron még forralták a vizet az emelkedők után).
"Megjegyzem, ez használt autó vásárlásnál is 90%-ban benne van a pakliban, hogy sokszor utána rövid időn belül a vételár jelentős részét rá kell költeni."
Persze.Csak itt a vételárra alig tudták összekalapozni a pénzt.Nem úgy képzelték,hogy itt még nekik költségeik lesznek...
Lehet, de október közepén érkezett meg az utolsó konvoj. :) És nyilvánvaló volt, hogy több mint 100 kocsit 3-4 hónap alatt nem fog sikerülni honosítani. Ez még a BKV-nak is emberes feladat lenne.
Persze, korábban volt szeptember 1. is tervben... :)
Amúgy a hozzászólásod második felével teljesen egyetértek, tisztában kell kerülni vele, hogy ezek a buszok már igénylik a karbantartást, már a Merciknél is jóval bonyolultabb szerkezetek. És ha a kacsa nem tud úszni, nem biztos, hogy a víz a hülye. ;)
'99-ben az első merci az első napjaiban csinált olyat, hogy a Budai áll - Budai vám távot 5 perc alatt tette meg, mert 3x letiltott, pedig azokat a szekereket ide szánták. Ideje elfogadni, hogy a 200-asok legózásának vége, szintet kéne lépni...
Tudtommal ezek a kocsik rendszeres karbantartást kaptak odaát és volt előtte egy komoly, gyári szervizes átvizsgálás is garanciával, nem? És ha így volt, és tényleg ekkora romok, akkor, nyugodtan vissza lehet küldeni őket a feladónak. Az is fura, hogy a hollandok ennyi idő alatt több kocsit motorcserésre nulláznak... :O
Pedig hétről-hétre, egyre több van forgalomban, és egyébként is tavaszra tervezték a teljes csere befejezését, nem? Ne érts félre, nem akarom kétségbe vonni az állításod, csak fura számomra.
Megjegyzem, ez használt autó vásárlásnál is 90%-ban benne van a pakliban, hogy sokszor utána rövid időn belül a vételár jelentős részét rá kell költeni. Az alkatrészek meg már csak olyanok, hogy drágák. :) Ezek nem 200-asok...