Kérdéssel fordulok hozzátok: adott egy 4 t 50 cc piaggio levegős moci. tegnap este megtettem vele 40 km t.azaz csak meg tettem volna de félúton megállt se kép se hang 5 perc pihi és ujra indit .Mennyire természetes jelenség ez ebben a meleg időben ja még annyi hogy 70 et megy alattam és 65 el mentem végig,lehet h nem volt meg a megfelelő hűtés?
Amúgy érdekes ez, mert a közúti forgalom szabályainak meg felelne , 50 cm3 van lámpa visszapillantó fék , féklámpa Sárvédő ,, tengely középig" Stb. Ezek a fontos szabályok ! Na jó élyszakát nektek!
Hát biztosan van igazatok ! Beteges ötlet egy kicsit tudom! Meg kezd sokba lenni! Igen csak annak függvénye lesz a kísérletezésem hogy tudok e olcsón Elektronikát varázsolni a Piaggio blokk működéséhez a Scarabeo vázba! A 200 cc. Aprilia Scarabeo egy komplett motor jó állapotban csak én úgy vettem hogy a blokk szét volt szedve állítólag főtengely hibás , de az nincs is meg! El adnám alkatrészenként is akár ha valakit érdekel és a hűtőt , alkatrészeivel, hátsó kereket , Féktárcsát mert ezekre nincs szükségem ! Vagy cserébe érdekel a 4t 50cc. Libertihez elektromos alkatrész! Trafó, fesz. szabályzó !
Valójában sokan ezt hiszik, de attól, hogy nincs forgalmija, még meg kell felelni a szabályoknak. És bizony igen kemény büntetéseket lehet beszívni. Ráadásul te egy olyan testbe akarod építeni, ami messziről sem néz ki ötvenesnek, azaz sokkal nagyobb esélyed van bukni vele.
Egy nagy lópikulát úgy építed: amíg közúton óhajtasz vele közlekedni, addig kénytelen vagy betartani a törvényeket, rendeleteket. Vagy meg fognak zsanettezni előbb utóbb. :-)
Szia! Köszönöm! A jogi része jelenleg nem érdekel! De amíg nincs forgalmi engedélye egy segéd motornak addig úgy építem ahogy akarom! Pl. mini komár simson blokkal anno de folytathatnám! Engem csak az érdekelne hogy működjön!
Át kell építeni a teljes kábelköteget, fesszabályzót, gyújtáselektronikát, meg nagyjából mindent. Jó eséllyel ki kell találni valamit a benzinszintjelzőre is. Nem lehetetlen megcsinálni, de utána jön a kellemetlen rész, hogy ez alvázszám szerint 200-as marad, azaz a rendőr berendel vizsgálatra, ha megnézi (az 1998 utáni Apriliákat alvázszám alapján is tudják ellenőrizni). És ha berendelt, akkor ugyan kimérik, hogy ötvenes, azaz mondjuk a kötelezővel nem követsz el okirathamisítást, de attól ez még egy nem engedélyezett átépítés, szóval komoly büntetésre lehet számítani.
Nem olvastam az általad ajánlott könyvet! De nem is fogom! Elég az ilyen körbe burkolt válaszokat olvasnom! Azt hittem ez az oldal az egymás segítéséről szól ! Nem pedig fikázásáról! Jó el lehet poénkodni , az nem baj! De szerettem volna egy kis tudást meríteni az esetleg gyakorlottabb szerelőktől !
De továbbra is várom a segítséget ! Hát ha lesz olyan kegyes valaki hogy ad jó információt ! Előre is köszi !
Az a szitu, hogy a segéd váz /blokk felfogatás/ szempontokat figyelembe véve döntöttem egy ilyen Piaggio blokknál , mert bele lehet tenni meg 16 colos a kereke ennek is ! Csak azt gondoltam motor villamossága ugyan az! Már ez van, ezzel kel össze házasítanom ! Valaki segítene benne, hogy lehetne gazdaságosan meg oldani , mit kel cserélnem hogy működjön!
Köszönöm ! Értem ! Mit kel ki cserélnem ahhoz hogy bele tudjam építeni ? Azt gondoltam hogy a működési elv egyforma, mivel mind kettő 4 T ! Gyujtás trafót? Vagy semmi sem jó a külső elektromos alkatrészekből a Piaggió Blokkhoz ?
Tud valaki segíteni? Aprilia Scarabeo 4T 200 cm3 robogóban ki szeretném cserélni a blokkot egy 4 T 50 cm3 Piaggio Liberty Blokkra ! Az Aprilia elektronikájával fog működni a Piaggio blokk?
SOS . Sziasztok! Aki ért hozzá mondja már meg! Aprilia Scarabeo 200 cc. 4t. komplett vázába beépítve egy Piaggio Liberty 50cc. 4t. Motorblokk fog működni az elektronikával ?
"A karburatort azért cseréltem mindenképpen, mert az előzőnél el volt repedve a szivato bowden "ház" műanyag burkolata."
Rákérdeztél alkatrész kereskedében? Piaggo blokkos motorokhoz tuti van felújító készelet, ami tartalmazza azt a műanyag alkatrészt. Egy komplett karbinál lényegesen olcsóbb...
A hátsó röpsúlyos kupplungban a kontrasztrugót kellene kicserélned. Egyszerűen "elfáradt". Hidegen még csak-csak jó keménysége, a megfelelő erővel nyomja a variátor szíjat, de melegen már kilágyul, nincs benne meg a megfelelő erő. Ezért nem veszi a fordulatot melegen. A kontrasztrugók erősségük alapján színekkel jelölik. Azonos színűt vegyél. Ha nincs otthon célszerszámod, akkor otthon nem tudod cserélni.
Egy 50 es honda baliról van szó. Mikor megkaptam németbe a szemétbe akkor el volt szakadva a variátor szíj. Gondoltam csak menet közben szakadhatott el . 150 eurómba került a hazahozása s még 50 eurót ráköltöttem . vettem akkumulátort variátorszíjjat görgőket berúgójához kicsi fogaskereket. Gondoltam a sok állástól leragadt a dugattyú de mikor szétszedtem akkor láttam hogy a forgatyúsház tele olajjal azért ne tudott átfordulni. Kiszívtam fecskendővel s újra összeraktam . aznap még nem gyújtottam be mert nem tudtam lecsavarni a variátor tárcsának a csavarját .
Másnap mikor kicseréltem a szíjjat görgőket hát megint nem fordul át a főtengely . újra feltelt olajjal. na akkor döntöttem hogy lekötöm az olajzást, s direkt a benzinbe keverem bele. Szépen ment csak hát mindig kell csesztetni a kútnál az olajat.
még van két probléma vele lehet a görgők elkoptak 700 km alatt mert hidegen alig akarja ,,venni ,,a sebességet aztán mikor bemelegedik akkor harap mint állat az is lehet hogy felmelegedik s hozzáragad a tárcsához a görgő. most még egy hónapot tudom használni addig nem akarom szétszedni szept 15 körűl megyek megint németbe szőllőt szűretelni. addig valahogy ki kell bírnia.
aztán vettem rész szintetikus olajat bele mégse menjen piros stihl olajjal csakhogy most alig akar begyúlni . a stillel szépen indult .