Attól függ, milyen vízre jársz, és milyen pecára. Vadvizen pergetni legjobb az enduro, ha meg (kocka)tópartra jársz, esetleg sok cuccal, akkor robogó, vagy bármi oldaltáskákkal.
Ez azért lényeges, mert egy endurora jobban fel kell öltözni, mint a robogóra, ha rossz az idő. Az mindenképpen felcsap, szóval vízálló csizma, vízálló nadrág az alap. Persze vannak egyéb tényezők, a robogót városban kellemesebb használni, de a nagyokkal valójában nehezebb manőverezni, mint a váltósokkal. Igaz, a képen szereplő Vespa ilyen szempontból kivétel, az elég agilis. Lakott területen kívül viszont a robogó egyértelmű hátrányban van. Én úgy oldottam ezt meg, hogy van mind a kettő.:)
Városi (külvárosból belvárosba és városon belüli) közlekedésre (85%) és rövidebb vidéki kiruccanásokra (15%) keresek motort. Most chopperem van, ez szélessége és alacsonysága miatt nem a legideálisabb. Ami fontos: 179 cm magas vagyok 80 kilóval, nem kell nagy köbcenti, viszont számít a tömeg és a fogyasztás (az autóm 7-et eszik, mostani kétkerekűm 4-et). Nézegessek nagyrobogót (az automata miatt kényelmes volna) vagy maradjak az endurók világában? Formára nagyon tetszik a BMW 650 és a Suzuki DL650, de egyéb ötleteket is szívesen meghallgatok. Köszönöm!
Szinte mindenhol csak kínai szar van, az nem bír sokat, a tajvani sokkal jobb, az eredeti meg drága. Aztán ezeknek általában a kosz a halála, de a kínainak még annyi sem kell.
A benzincsap mitől tud elromlani? A vákuumos, zárt rendszerűre gondolok, ami épp emiatt nem is javítható, csak cserélhető.
Csak mert nemrég ugye szétszedtem a karbit, pucoltam, visszaszereltem, minden pöpec, és utána láttam, hogy folyik a benzin az úszóházból, szétszedem megint, hát látom, hogy folyik a csapból a benzin orrán-száján (előzőleg nem volt semmi gond vele). De mitől, ha egyszer hozzá se nyúltam? Nem értem.:(( Ez tök véletlen lenne? Vagy attól, hogy lehúztam meg rádugtam két csövet, a mozgatástól szétment benne a membrán vagy mi?
Adásvételi fontos, mert kérheti a rendőr egy esetleges ellenőrzésnél/balesetnél... Nálam kérték, pár napja állítottak meg, szerencsére a pénztárcámban lapult! :-)
Eredetiség vizsgálat nincs, természetesen kell adásvételi, de az nem mentesit 100 %-osan a lopott veszélyeitől. Bár az egy biztonság, hogy ha valaki lopta, akkor nem fog adásvételit írni a saját adataival.
Az is lehet még, hogy azért írják, mert valamikor rendszámos volt (régen volt ilyen), de nem úgy használják.
A karburátor dőlésszöge számít? Mármint konkrétan az úszóház, vízszintben kell legyen a talajjal, vagy lehet ferdén is? Csak mert tegnap beraktam a karbit a motorba, és erre speciel nem figyeltem, ma meg látom egy kis próbajárat után, hogy szivárog az úszóház és a karbi közötti tömítés mellett a benzin... Pedig új tömítést raktam bele, és rá is szorítottam erősen.
Google-irodalmat nem találtam erről, bocs ha hülye kérdés...
Sok régi Simson hirdetésnél ki van emelve, hogy "Papírok nélkül."
Ez mit jelent? Lehet abból gondom, ha megveszek egy ilyen motort? Pl. ha rendőr megállít, hogyan igazolom, hogy az enyém? Adásvételi? És ha az eladó esetleg lopta? Van ezeknél eredetiség vizsgálat?