Zugásra lehet... De a fütyülés elég zavaro.
Lehet beteszem az egészet, egy hangszigetelő dobozba.
Mondjuk most még a motortér sincsen rendesen leszigetelve..
BW50-est tud vki diagnosztizálni? Próbáltam VAG-COM kábellel, nem megy. A Sárga drótra kötöttem. Vki írta, hogy ki lehet villogtatni a stiften is a baját. Azt hogy? Testelni kell a diagcsatit, és akkor kivillogja a stift? Ha lehúzom, és egy multimétert kötök rá, az is jó? Vagy vmi izzót? Vagy párhuzamosan kell?
Mindkét hőcserélő ventillátorát mikrokontroller vezérli, a beállitott hőmérséklet, a helység, és a fűtőviz hőmérsékletének fügvényében. Ha nem forognak gyorsan a ventillátorok, a kályha eleve visszaszabályoz.
Hajóba nem lenne jobb amúgy egy levegős állófűtés? Mondjuk nem láttam még ilyen hajót, nem tudom mi fán terem. Én a levegőset valahova kívülre helyezném el. Úgy tudom, ahoz termosztátos vezérlő való, és ha elérte a beállított hőfokot, akkor visszább is veszi a teljesítményt, és ezáltal jóval halkabb is lesz.
A jethajtás hangot nekem elég jól megszüntette az új kipuff dob.
Lehet barkácsolok rá egy szigetelést, hátha segit a szivooldal fütyülését megszüntetni. Én hajóba épitttem be a kályhát.... Jó lenne, ha lehetne aludni mellette. :-)
Nekem a fütyülő hang az első próba beindításnál, a ventilátor hangja volt, de miután rátettük a szigetelést ez csaknem teljesen eltűnt. Viszont a beszívó nyíláson rajta van a hangtompító légszűrő. Nekem a kipufogó mély, öblös, pörzsölő szerű hangja zavar. Amúgy az az érdekes, hogy mikor odaállok a kocsi mellé nem tűnik olyan hangosnak, de mivel bent a lakásban is hallom a mély pörzsölő szerű hangját, így azt gondolom, mégis csak hangos. És ha nekem az, akkor lehet, hogy a szomszédoknak is.
Enek eberspacherem van.. Meglehetősen régi darab D5W. Vettem rá új kipufogodobot. A hátuljával igy már nincsen bajom, nekem a szivo oldala fütyül zavaroan.
Mivel én tegnap kezdtem doldozni, ezért eddig csak két reggel ment, de 4:40-5:30-ig. Még nem szólt érte senki, de hülye érzés, hogy ilyen korán járatom a jet hajtóművet. Az üveggyapotos dolgot legkésőbb hétvégén kipróbáljuk. Ha nem fog sokat segíteni, lehet veszek egy nagyobb fajta webasto kippányt, és még uána rakjuk. Olvastam, hogy valaki egy robogó kipufogót rakott be, és azzal már a szomszédja is megelégedett.
Webasto Thermotop E kályhát raknék bele Nissan Terranóba, tud valaki esetleg valami egyszerű bekötési rajzot vagy akár pár tanácsot hogy hová rakjuk, mire figyeljünk stb ?
Én is úgy nézem, hogy jó lehet hozzá. Mindenképp keresni foglak e-mail-ben...
Egy valmit nem értek amúgy, hogy mi a különbség a Z/C és a sima C között. Elvileg mindkettőt tudom rendes állófűtésnek használni, szóval nem csak rásegítőként. Nem?
Ma amúgy adtam feszkót a kályhának, hogy indul-e vagy valami van-e. Üzemanyagszivattyúm az ugyebár még nincs hozzá :(
Ahogy a nagyáramú részre (állandó 12V) adtam feszt, rögtön beindult a szellőztető ventije, és ment kb 10-20 másodpercig, majd leállt. Ezután adtam még pluszba az 1-es lábra +12 Voltot, és így megint elindult a szellőztetés, de semmi izzítás vagy valami, majd megint leállt, és utána már hiába veszem le a feszt az 1-esről, majd adom vissza, így már meg se nyikkan, csak ha teljesen elveszem a tápot a kályhától. Esetleg ez jelenthet valami jót, rosszat, akármit?
Lehet nemártana neki egy diag. Az lehetséges, hogy hiányolja az üzemanyagszivattyút és azért sem izzít?
Amúgy furcsa az is hogy egyáltalán menyikkan +12-re az 1-esen. Ez elvileg gyári BMW kályha (can bus-os)... Ki érti ezt?! :/
Hát, volt nekem már mindenféle kályhám de ez az eber a leghangosabb mind közül. Nekem D5W S kályhám van, ez közel 2 hétig ment dob nélkül. Hát borzalmas volt, már szégyelltem magam ha bekapcsoltam. Több "disznópörzsölő" meg "azt hittem fel is akar szállni" dumával illették :-)
Arra lennék kíváncsi, hogy mit tehetnék a D3WZ állófűtésem csendesebbé tételéhez (beszívó hangtompító is van). Csak egy hete szereltük be, még csak egy-két alkalommal volt használva. Ma reggel munka előtt ment, és a tömbház második emeletén behallottam (csukott ablakoknál persze) a kicsikét, ami az épület sarkától kb. max. 15 méterre lévő parkolóban volt. Olyan mély sugárhajtómű hangja van. Nekem hangosnak tűnik, mivel a bátyám mercedes-ében lévő gyári webasto olyan halk, hogy szinte csak a kocsitól pár méterre lehet meghallani, hogy megy.
Mit javasoltok?
Mi arra gondoltunk, hogy szétszedjük a kippányt, és rakunk bele üveg-, vagy kőzetgyapotot, mert szerintünk nincs benne semmi.
Erre már én is gondoltam, de az a baj, hogy a jelenlegi vezérlés meg van halva. A másik gond pedig az, hogy ez a kályha jelenleg diesel üzemű, és én benzinnel szeretném használni, tehát emiatt is másik vezérlés kell rá... Szóval ha valakinek van, az kérem ne tartsa magában.
Ha magamnak lennék, akkor csinálnék egy jel dekódolót (tárolós szóp, vagy I-bus analizátor szerűség) és megnézném mit küld indításnak és leállításnak a kocsi.
Ezt egy kis PIC-be vagy atmegával előállítanám és mehet a gyári vezérlőjével.
Ráadásul ha kikötöd ezt a vezetéket (I-bus) a diag csatira, még diagolható a gyári programmal ;o)