Az "én" cégem pl. garantáltan nem szolgál ki pl. egy ruhaboltost - hiába vállalkozó, sőt még kiskereskedő is az illető.
És itt nem elég az, hogy be legyen írva a tevékenységi körébe, hogy többek közt műszaki cikkeket (is) árul(hat) - ha nincs konkrétan ilyen jellegű és működő boltja.
És ezt rohadtul be is tartják - még ha (látszólag) buknak is némi forgalmat emiatt.
Ha már ebben gondolkodsz akkor egyszerűbb egy kisebb lyukat fúrni az ékszíjtárcsára és menetet vágni bele. Ebbe csavarod bele kívülről a csavart. Így az ékszíjnak is van hely, ha esetleg mégis külön tengelyen van a cucc, meg a sok sallang is elmaradhat.
Ha jól értem itt nincs ékszíj. Ez közvetlen a motor tengelyre megy és erre jön a csiszoló korong. Én inkább azt nem értem hogy a belső oldal az ékszíj pálya miatt ferde. Oda hogy megy az a sok minden.
Az ékszíjtárcsa felhőnél itt a korong felfogatására szolgálna. De végülis lehet nem érdemes szenvedni vele. Nem nagy cucc fából elkészíteni, csak annak okán mentem ebbe az irányba hogy hogy készítsen 19-es szoros furatot, plusz még ugye az éknek is ki kell vésnie a helyet. A kúpos ékszíjtárcsával meg ez is kihagyható mert abban benne van az ék helye is.
Plusz meló még home made csonknál, hogy meg kell oldani a tengelyirányú elmozdulás elleni rögzítést is. Amit lehet:
1. a motor tengelyébe fúrt (remélhetőleg gyárilag van rajta) menetes furat + korong külső oldalról rögzített csavarral + fakötésű alátéttel. A házi készítésű elszívómnál így csináltam.
2. a home made csonkba radiális irányból fúrt MX furat, plusz a tengelybe egy süllyesztett "kúpos" furat, plusz a csavar végét kúposra köszörülni.
Kicsit móricka rajzzal, de így:
SzuperMárió csinált hasonlót, bár ő azért, mert csúszott az ékszíjtárcsa. De felhő is használhatná a módszert. Csak nála nem a csúszás miatt kellene (arra ott a motor tengelyén lévő ék), hanem hogy ne jöjjön le a tengelyről a csonk. De remélhetőleg van a motor tengelyvégén menetes furat, azzal könnyebb megoldani.
Alapfeltételezésem, hogy átmenő furatot gondoltál a külső peremre. "(Csavarfej besüllyesztve a csiszolókorongba, fakötésű alátéttel, másik oldalon önzáró anya plusz rugós alátét, plusz sima alátét.)" Ebben az esetben érdeklődnék, hogy hogyan kívánod oda behelyezni és becsavarni az anyát? Illetve ha sikerül, nem lesz az útban az ékszíjnak? :P
Mondjuk ez is drágítja a projectet, de legalább jó sok méretem meglenne hosszú időre. ( :gondolkozik )
Amúgy 19x40 a tengelycsonk mérete, amiből mondjuk 25-30 marad beépités után, mert ennek a motornak a homlokán vannak a felfogató furatok. Feltéve, hogy rétegelttel dolgozok. Ebből mondjuk maradhatna több, ha fémlemezre építem és csak az asztal többi része lesz rétegelt.
Fészen megtaláltam őket, de nem Szigetszentmiklós hanem Zalaegerszeg. Ide másolom a névjegyüket: (de lehet h Z.egerszeg már nem annyira érdekel :) De az is lehet hogy van itt-is ott is üzletük, a facebook oldaluk se ma volt frissítve ... (sosem értettem egy cég miért nem fektet legalább minimális energiát az online megjelenésére)
Én Baritól kaptam kölcsön ebből a készletből egy 19-es forstnert (nem tudom eléggé megköszönni neki), merthogy nekem is 19-es a tengelyem és a szalagcsiszolóhoz még én csináltam az ékszíjtácsákat. Szóval én megúsztam hogy vegyek egy ilyen készletet:
Megnézem van-e ilyen 19-es laposfúróm, és hogy mennyire cuppanós a furat, de a fenti forstner az nagyon szép szoros likat ad. Csakhát ezért az egész készletet megvenni, tudom nem költséghatékony. Én "majd" megveszem, mert vannak benne érdekes forstner méretek. De a korongcsiszolónál most megoldom kúpos szorítós ékszíjtárcsával. Ami nálad meg nem jó, illetve nem kell.
Illetve ... most hogy felemlegettem, ugye ezt már ajánlották neked hogylehetne, és megbeszéltük hogy miért nem (merthogy nincs elég anyag a kúpos szorító után) Nadeha jobban végiggondoljuk ..... csak nem tudom ilyet szabad-e, lehet-e egy ilyen ékszíjtárcsával, mondjuk egy 80-as átmérőjűvel:
Nyilván egy ékpályásra gondoltam, csak a mibimnél nem volt ilyen kép. És átmenő furatra, azaz az ékpálya mindkét "szélét" átfúrni. Csak nem tudom milyen anyagból van az ékszíjtárcsa és hogy szabad-e (lehet-e) így megfúrni.
A szakértőbbek mit gondolnak?
Nos ha lehetne, ezzel 2 legyet csapnál agyon: 1. a méretpontos furat kérdését. 2. Meg a tökéletesen kiegyensúlyozott rögzítő csonk kérdését. És lehet hogy 4 furat is bőven elég lenne. Amit megnézek neked: hogy lenne-e elég hely mondjuk 6-os furat készítésére. Egy ilyen ékszíjtárcsa (a 80-as átmérőjű pl) 20mm széles. Azaz egy 18mm-es bútorlap felfogatása egy 50-es M6-os csavarral megoldható lenne. Csavarfej besüllyesztve a csiszolókorongba, fakötésű alátéttel, másik oldalon önzáró anya plusz rugós alátét, plusz sima alátét. Csak egy ötlet. Egy 80-as tárcsa plusz a hozzá való 19-mm-es kúpos szorító bruttó 2163 HUF (+1500 HUF szállítás ha személyesen nem tudod átvenni) lenne.
19-es forstner téma: keresgéltem én pl a gepdepo -n is 19-est, meg máshol is de vagy én vagyok béna, vagy nincs egyke 19-es, csak az a fenti unis-készletes.
Legalább mostmár tudom, az a kicsi talp mirevaló. A régihez nem volt. A mostaninak meg a leírása sem említi. Lehet tévedésből került a dobozba, de jó, hogy van.
Az A-Vasalat kft-t ismeri valaki? Fel volt írva nekem, hogy talán Szigetszentmiklóson vannak, és van náluk olcsó fióksín, amiből nekem kellene sok. Aztán egy hete nem megy a weblapjuk...
Úgy tűnik az első fejtörést nem is a papír okozza, hanem a 19 mm tengely, illetve a hozzá kapcsolódó 19-es furat pontos elkészítése. Tudom van a lapos marófúróból 19-es, de az vajon elég pontos lesz-e ?