Na valami ilyen a tervem az édesapám emlékére vett TX alappal, csak pirosban. Jó állapotú, de ahogy írtad, azért foglalkozós. Ilyen sárgája is volt a négy Dacia között, de az első piros volt.
Biztosan sok infóra lesz szükségem az OT-s folyamat alatt. Remélem segít a csapat...
Üdvözlet mindenkinek! Valamikori dacia-s mivoltomból maradt pár új alkatrész. PL: gumiharangok, szilentek, elosztófedél, vezérműlánc + kerék, fékcső stb Ha esetleg valakit érdekelne megegyezhetünk :)
Kérem segítsetek a képeken látható kormány beazonosításában. Én anno egy 1310 TX kombin használtam, de érdekelne, hogy milyen autón volt gyárilag (már ha ez egy gyári kormány?).
A hétvégén sikerült kiszerelni a km-órát, nem volt egyszerű, de a műszerfal megemelésével sikerült. Sajnos a tartalék 2db új és 1db használt is más volt, nem pont ugyan olyan. Így hát az eredeti került vissza, tisztítás és beállítás után. Egy kis csavarral egy rugó ellenében lehetett állítani. Sokkal többet mutatott a valóságnál, de most már majdnem pontos. Telefonos gps sebességmérővel ellenőriztem, de megnézem még majd autós gps-el is, ami talán pontosabb. Mindenkinek köszönöm a tanácsokat.
Sőt, a hozzátartozó fiókom is, amivel jogosultságom volt módosítani rajta. Felteszem az inaktivítás miatt törölték, de a baj, hogy semmilyen emlékeztetőt/felszólítást nem kaptam... Na ez a baj az ingyenes tárhellyel/szolgáltatással. :(
Jó hír: minden megvan, semmi sem veszett el, összes cikk és tartalom újra fenn lesz, csak szebb, jobb, többrétűbb oldalon, itt: https://daciafanclub.com/ . De van még meló rendesen, így csak a karbantartásos oldalt láthatjátok egyelőre.
Gyarapodott a muzeális minősített Daciák száma ezzel az 1985 ös géppel. 85 eleje még nincs TX felirat.Motortérből egy hasznos dolog ami a TX ben már benne volt ebből még hiányzik...... (fékszervó) Mindenképp megkímélt példány volt de azért akadt vele tennivaló.Pár helyen rozsda: Bal küszöb eleje, hátsó ívek legalja, taposó 2 helyen. Bal sárvédő cserés volt. Eredeti fényezést mentettük ahol lehetett főleg a költségek miatt. (csomagteret, utasteret újra kellett) Kapott alváz, üreg védelmet is. Kárpit némi igazítást igényelt de szép eredeti.A vízpumpa megszívatott. Az új csöpögött, kétszer lett cserélve.Minden jó ha a vége jó, felkerült a táblácska. Még egy kör lesz a rendszámért.
Végső esetben, ha nem fér ki az óracsoport leveszed felül a szellőzőrácsot, a középső kesztyűtartó csavarjait kicsavarod a műszerfal alján. Az "A" oszlopon lévő csavarokat amik a műszerfalt tartják kilazítod. Nem szeded ki a műszarfalat, de a csavarok lelazítása után egy picit meg lehet emelni, így az óracsoport már biztosan kifér majd a helyéről, viszont nem kell mindent szétborítani. Figyelj, hogy ne csússzanak le vezetékek, ahogy a többiek is írják.
Mindenesetre,lehetőleg fényképezzél be több szögből az öra mögé,az tűzfal irányába,ha véletlenül valahonnan lecsúszna egy vezeték saru,könnyebb megtalálni hol is volt(tapasztalat)
Bocsi Keszthelyen nem a Lidl nél láttam a kék daciát hanem Peny nél mint ahogy korábban is. 21 én megyek megint arra kíváncsi vagyok ott van e még és mennyiért kínálják.
Korábban volt szó róla hogy Keszthelyen a Lidl után az elmúlt években volt kiállítva eladásra 1 kék Dacia, aztán nem láttam. Utána meg Kisbucsán szerelőnél a vasutiátjáró mellett szintén láttam 1elméletileg ugyanolyan kéket .Azt hittem hogy a keszthelyi került Kisbucsára, de valószínű nem. Kb 2 hete jártam Kisbucsa felé a kék dacia ott volt ahol már jó ideje másik autó elött a sarokban. Másnap Keszthelyen ahol láttam korábban ezek szerint a másikat korábban szintén ki volt állítva eladó táblával. Tehát ezek szerint 2 kék nem rossz állapotú dacia van a környéken. Szerintem annak idején a szoci autók közűl az eggyik legkényelmesebb autó a Dacia volt. Tulajdonomba nem volt 1 sem de vezettem néhányszor 87 ben 1 et ami akkor 2 éves volt és gondos gazdás.
Nem kizárt, hogy akit keresel, egy emelettel arrébb lesz, itt elsősorban olyan régi Daciák a téma, ahol efféle űrteknika nem szokásos. Próbáld meg itt is: