Tudja valaki, hogy kell értelmezni a Lodgy 1.5 diesel motor nívó pálcáját?
Az egyik oldala szerint félig van töltve olajjal, a másik oldala szerint meg erősen túl van töltve!?
Olajcseréhez gyári olajat (6 litert) vettünk és olajszűrőt, de nem jött le a motorból kb. 5 liter, (tudom, hogy marad benne valamennyi) a gyári töltés meg a szervíz által kiállított papírkán 5.9 liter.....
4.5 litert kapott, nem mertünk többet önteni bele és másnap reggel ellenőrízve nem tudom, hogy merre van előre.
200 km-t mentünk vele olajcsere óta és nincs motorhang változás, nincs hiba, minden kafa, csak.....mennyi az annyi?
Na a CASCO is egy jó kérdés. Meddig érdemes fizetni? Az autó értéke egyre csökken, a CASCO meg inkább felfelé megy.
Persze benne van az a félelem is, hogy mi van, ha megszüntetem, és pont utána lopják el vagy törik össze? Akkor nem csak az autót bukom, hanem az összes addig befizetett díjat is...
Én is arra hajlok, hogy inkább meg kéne venni, nehogy a következő két évben beüssön valami. A cascót is fizetem addig, amíg van értelme, mert egy balesetnél csak jól jön. Sajna ezeknél az alkatrészáraknál, már nagyon zsebbenyúlós minden történet:-(
Az Easy Service-hez képest igen, ez egy sokkal elgondolkodtatóbb ajánlat. Az Easy-ben szerintem az ingyenes szervizeken kábé vissza is jött az ára, így a +2 év garancia kvázi ingyen volt. Itt viszont már nincs ingyen szervíz, nincs ami mindenképp visszahozná az árát, cserébe szabad szemmel is jól látható összegről van szó. Viszont 5 és 7 éves kora közt nyilván nagyobb valószínűséggel romlik el valami, mint 3 és 5 éves kora közt. És ha elromlik, akkor az nagyon drága tud lenni. Szóval a nyugodtabb alvás érdekében lehet hogy érdemes rászánni a pénzt.
2 év múlva hogy mire szeretnél inkább gondolni?
"Kár volt kiadni azt a pénzt, de legalább nem volt semmi gond a kocsival"
vagy
"Basszus de hülye voltam, most fizethetek egy rakás pénzt a javításra, pedig megúszhattam volna egy százasból"
Nyilván a harmadik opció evidens, hogy "Nagyon jól döntöttem" :-)
Ez csak további kettő év meghosszabított garancia, ami kb. az alap hároméves garanciában volt, tehát a fődarabokra, motorra, váltóra, annak minden egyes alakatrészére vonatkozik. Tehát a kopó alkatrészekre természetesen nem. Az AdBlue rendszerre is.
Természetesen a kötelező szervizekre vinni kell, a munkadíj az én kontómra meg, de a garis javítás meg a Renaulté.
Én is gondolkodom még rajta, hogy meg vegyem, vagy nem. De sajnos nem látok a jövőbe, így egy racionális döntést kéne hozni, ami kb. úgy lesz, hogy megálmodom:-)
Ebben a 100.000-ben konkrétan azok a dolgok vannak benne, amiket felsoroltál, vagy esetleg még mások is? Munkadíj is, vagy csak alkatrész?
Ha jól értem, akkor ingyen szerviz már nincs benne, csak kimondottan garancia. Vagyis úgy működik, mint egy biztosítás. Jó esetben nem történik semmi baj, így kidobott pénz, hiszen nem kaptál érte cserébe semmit. Rossz esetben viszont ha zsebből kell fizetni a cserét, az nagyon fájdalmas tud lenni. Sajnos az ilyen kérdésekre mindig csak utólag lehet pontos választ adni: megérte-e.
Azért a 100ezer forint az már elég nagy összeg ahhoz, hogy az ember tényleg elgondolkodjon azon, hogy melyik fájna jobban? Ez a biztos 100, vagy egy esetleges sokkal nagyobb kiadás?
Ugyan nem mész vele semmire, de az utóbbi időben leginkább 1.33 TCE és 1.5 dCi motorok tulajai jártak erre, és amennyire emlészem, nem merült fel ilyen probléma mint amit írtál.
Tegnap voltam 5 év elötti utolsó "átnézésen" a Lodgyval. Június 03-án lesz 5 éves.
Elvileg rendben volt minden, semmi hibát nem találtak. Viszont megnézettem a klímát, mert felmerült korábban az, hogy a gázból is spóroltak Rönóék.:-) Úgy tűnik, hogy nem alaptalan a feltételezés, mert kb. 20% hiányzott a szervíz klímása szerint, ami most gariban vissza lett töltve.
Megkérdeztem még a szervízben a központi zárat is, elvileg a Renaultokon is így működik, csak a távirányító zárja az összes ajtót, kulccsal nem lehet. Azt mondták, hogy ez már nem úgy működik mint régen, más a rendszer.
Aztán azt is megtudtam, hogy a semelyik Renaulton nincs hűtőfolyadék szint érzékelő, így sajna nem kapunk hibajelzést, ha fogy. :-(
Még egy dolog kiderült, mielött lejár az 5 éves garim, még tudnék rá venni 100.000 Ft-ért, további 2 év, nagyjából teljeskörű garanciát, terrmészetesen a fődarabokra. Ebben benne vana motor, váltó és az AdBlue rendszer is, illetve a kipufogóban lévő érzékelők, szelepek is teljes körűen.
Mi a véleményetek? Erre még alszok pár napot azért.
Hát igen, az is ide tartozik, hogy cska egyik oldalon van tolatólámpa, pedig a másik oldalon is gyakorlatilag megvan a helye. Gyári szinten hány forintot spórolnak meg ezzel?
De ha már az Octaviát hoztam példának, ott is vannak ilyenek. Hallottam, hogy valamelyik újabb generációban pl. kihagyták az ajtóban levő piros lámpicseket. Maga a lámpatest megvan, csak izzó nincs benne talán, vagy valami ilyesmi.
Erre azt szokták mondani, hogy ha egy autón spórolnak 1000 forintot, akkor egymillió autónál az már 1 milliárd forint. Csak épp az marad ki a képletből, hogy az az 1000 Ft az autó értékéhez képest semmi, viszont a felhasználók bosszúsága miatt akár márkahűséget is veszíthetnek vele.
Nekem az a bajom ezzel az egésszel, hogy a kulccsal nyitom a bal 1-et, megyek, megállok, kiszállok, és automatikusan nyílik az összes zár, a csomitartó is. Lehet olyan szitu, amikor ez nagyon nem kívánatos, mondjuk rosszarcú emberek közelében. Szóval bezárni csak távirányítóval lehet akkor is, ha előtte kulccsal nyitottam.
Igen, szerintem is valami blokkolta a távirányítót, vagy a kocsiban a vevőt, de kulccsal sem tudtam zárni, csak a B1 ajtót, vagy a csomagtérajtót, nem működött kulccsal a központi zár. Ezért is kérdeztem, hogy van-e hasonló tapasztalat?
Van egy olyan érzésem, hogy ott okozhat problémát, ahol kültéri kamerák mennek wifin, vagy valamilyen rádióhullámon.
Nekem most jár majd le az 5 év gari 06.03-án, megbeszéltem, hogy májusban csinálunk még egy garis átvizsgálást, nehogy meglepi legyen. Persze ennek csak akkor van értelme, ha van, és észre is veszik a lehetséges problémát. Lekopogom én nem észleltem, észlelek semmit sem. Most lesz benne 60.000 km, 1.5 dCi.
Nekem szerencsém volt, épp az 5 év gari lejárata előtt voltam éves szervizen, és ott szólt a szerelő, hogy repedt a termosztátház. Ki is cserélték gariban, és mondták hogy ez amit beraktak, jobb mint a gyári, nem volt még vele probléma.
Erre esetleg valamelyik Renault tesó kiegyenlítő tartályából kéne valamit összehekkelni, de ennek még nem mentem utána. Nyilván megoldható lenne valami, csak akkor egy visszajelzőt kéne telepíteni valahova a műszerfal közelébe.
Most hogy feljött ez a téma, egy kis sztori. Az egyik ismerős úgy járt a 1.33-al, hogy miután lejárt a 5 év garija, (megvette ő is pluszban) nem sokkal később autópályázott, ment Pestre és menet közben összefosta magát a vizpumpa :-(
Állítólag anyaghibás volt a szerelő szerint. Remélem egyedi eset volt.