Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyümölcsfás Creative Commons License 23 órája 0 0 4229

Ezzel a sz@r pálcával csak 1-szer tudsz mérni.

Először.

2-szor mst mutat.

Nem lehet, hogy a 2. kép a 2 mérés?

Előzmény: Aquarius80 (4228)
Aquarius80 Creative Commons License 2 napja 0 0 4228

Üdv. Mindenkinek!

 

Tudja valaki, hogy kell értelmezni a Lodgy 1.5 diesel motor nívó pálcáját?

Az egyik oldala szerint félig van töltve olajjal, a másik oldala szerint meg erősen túl van töltve!?

Olajcseréhez gyári olajat (6 litert) vettünk és olajszűrőt, de nem jött le a motorból kb. 5 liter, (tudom, hogy marad benne valamennyi) a gyári töltés meg a szervíz által kiállított papírkán 5.9 liter.....

4.5 litert kapott, nem mertünk többet önteni bele és másnap reggel ellenőrízve nem tudom, hogy merre van előre.

200 km-t mentünk vele olajcsere óta és nincs motorhang változás, nincs hiba, minden kafa, csak.....mennyi az annyi?

Köszi előre is!

 egyik oldala a pálcának

másik oldala a pálcának

 

Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.06.02 0 0 4227

Érdeklődöm valaki csinált már utólagos alváz védelmet Lodgy-n?

Esetleg a kerék dobi műanyagok eltávolítása után takarítást, alváz, üreg védelmet?

Köszi.

WendelkeS Creative Commons License 2025.05.18 0 0 4226

Viszonylag kedvező a cascom, most hogy újrakötöttem,  20eFt /negyedév.  Majd jelentkezem, ha van valami újdonság.

Előzmény: _cvisoma_ (4225)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.17 0 0 4225

Na a CASCO is egy jó kérdés. Meddig érdemes fizetni? Az autó értéke egyre csökken, a CASCO meg inkább felfelé megy.

Persze benne van az a félelem is, hogy mi van, ha megszüntetem, és pont utána lopják el vagy törik össze? Akkor nem csak az autót bukom, hanem az összes addig befizetett díjat is...

Előzmény: WendelkeS (4224)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.17 0 0 4224

Én is arra hajlok, hogy inkább meg kéne venni, nehogy a következő két évben beüssön valami. A cascót is fizetem addig, amíg van értelme, mert egy balesetnél csak jól jön. Sajna ezeknél az alkatrészáraknál, már nagyon zsebbenyúlós minden történet:-(

 

Előzmény: _cvisoma_ (4223)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.15 0 0 4223

Az Easy Service-hez képest igen, ez egy sokkal elgondolkodtatóbb ajánlat. Az Easy-ben szerintem az ingyenes szervizeken kábé vissza is jött az ára, így a +2 év garancia kvázi ingyen volt. Itt viszont már nincs ingyen szervíz, nincs ami mindenképp visszahozná az árát, cserébe szabad szemmel is jól látható összegről van szó. Viszont 5 és 7 éves kora közt nyilván nagyobb valószínűséggel romlik el valami, mint 3 és 5 éves kora közt. És ha elromlik, akkor az nagyon drága tud lenni. Szóval a nyugodtabb alvás érdekében lehet hogy érdemes rászánni a pénzt.

2 év múlva hogy mire szeretnél inkább gondolni?

"Kár volt kiadni azt a pénzt, de legalább nem volt semmi gond a kocsival"

vagy

"Basszus de hülye voltam, most fizethetek egy rakás pénzt a javításra, pedig megúszhattam volna egy százasból"

Nyilván a harmadik opció evidens, hogy "Nagyon jól döntöttem" :-)

Előzmény: WendelkeS (4222)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.15 0 0 4222

Szia! 

 

Ez csak további kettő év meghosszabított garancia, ami kb. az alap hároméves garanciában volt, tehát a fődarabokra, motorra, váltóra, annak minden egyes alakatrészére vonatkozik. Tehát a kopó alkatrészekre természetesen nem. Az AdBlue rendszerre is. 

 

Természetesen a kötelező szervizekre vinni kell, a munkadíj az én kontómra meg, de a garis javítás meg a Renaulté.

 

Én is gondolkodom még rajta, hogy meg vegyem, vagy nem. De sajnos nem látok a jövőbe, így egy racionális döntést kéne hozni, ami kb. úgy lesz, hogy megálmodom:-)

Előzmény: _cvisoma_ (4221)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.14 0 0 4221

Ebben a 100.000-ben konkrétan azok a dolgok vannak benne, amiket felsoroltál, vagy esetleg még mások is? Munkadíj is, vagy csak alkatrész?

Ha jól értem, akkor ingyen szerviz már nincs benne, csak kimondottan garancia. Vagyis úgy működik, mint egy biztosítás. Jó esetben nem történik semmi baj, így kidobott pénz, hiszen nem kaptál érte cserébe semmit. Rossz esetben viszont ha zsebből kell fizetni a cserét, az nagyon fájdalmas tud lenni. Sajnos az ilyen kérdésekre mindig csak utólag lehet pontos választ adni: megérte-e.

Azért a 100ezer forint az már elég nagy összeg ahhoz, hogy az ember tényleg elgondolkodjon azon, hogy melyik fájna jobban? Ez a biztos 100, vagy egy esetleges sokkal nagyobb kiadás?

 

Előzmény: WendelkeS (4219)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.14 0 1 4220

Ugyan nem mész vele semmire, de az utóbbi időben leginkább 1.33 TCE és 1.5 dCi motorok tulajai jártak erre, és amennyire emlészem, nem merült fel ilyen probléma mint amit írtál.

Előzmény: teddymaci81 (4218)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.14 0 1 4219

Halihó!

 

Tegnap voltam 5 év elötti utolsó "átnézésen" a Lodgyval. Június 03-án lesz 5 éves. 

 

Elvileg rendben volt minden, semmi hibát nem találtak. Viszont megnézettem a klímát, mert felmerült korábban az, hogy a gázból is spóroltak Rönóék.:-)  Úgy tűnik, hogy nem alaptalan a feltételezés, mert kb. 20% hiányzott a szervíz klímása szerint, ami most gariban vissza lett töltve.

 

Megkérdeztem még a szervízben a központi zárat is, elvileg a Renaultokon is így működik, csak a távirányító zárja az összes ajtót, kulccsal nem lehet. Azt mondták, hogy ez már nem úgy működik mint régen, más a rendszer. 

 

Aztán azt is megtudtam, hogy a semelyik Renaulton nincs hűtőfolyadék szint érzékelő, így sajna nem kapunk hibajelzést, ha fogy. :-(

 

Még egy dolog kiderült, mielött lejár az 5 éves garim, még tudnék rá venni 100.000 Ft-ért, további 2 év, nagyjából teljeskörű garanciát, terrmészetesen a fődarabokra. Ebben benne vana motor, váltó és az AdBlue rendszer is, illetve a kipufogóban lévő érzékelők, szelepek is teljes körűen. 

 

Mi a véleményetek? Erre még alszok pár napot azért.

Előzmény: Gyümölcsfás (4217)
teddymaci81 Creative Commons License 2025.05.10 0 0 4218

Sziasztok,

Volt valakinek hasonló problémája esetleg és mi oldotta meg? 

2016 Dokker 1.2 Tce

Menet közben piros Ekg jel- elektronika hiba. Start stop, tempomat, sebesség határoló egyből blokkolva, minden más müködik( világítás, index, légkondi stb)

1 hónapja voltam szervizbe, ugyanezzel a hibajelzéssel, gyújtógyertyákat cseréltek, látszólag hiba megoldódott, legalábbis a hibakód eltűnt.

Most viszont újra beköszönt.

 

Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.08 0 0 4217

Értem, hogy spórolás, de azért, NA.

Csesszék meg.

Előzmény: _cvisoma_ (4216)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.07 0 0 4216

Hát igen, az is ide tartozik, hogy cska egyik oldalon van tolatólámpa, pedig a másik oldalon is gyakorlatilag megvan a helye. Gyári szinten hány forintot spórolnak meg ezzel?

De ha már az Octaviát hoztam példának, ott is vannak ilyenek. Hallottam, hogy valamelyik újabb generációban pl. kihagyták az ajtóban levő piros lámpicseket. Maga a lámpatest megvan, csak izzó nincs benne talán, vagy valami ilyesmi.

Erre azt szokták mondani, hogy ha egy autón spórolnak 1000 forintot, akkor egymillió autónál az már 1 milliárd forint. Csak épp az marad ki a képletből, hogy az az 1000 Ft az autó értékéhez képest semmi, viszont a felhasználók bosszúsága miatt akár márkahűséget is veszíthetnek vele.

Előzmény: Gyümölcsfás (4215)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.07 0 0 4215

Engem azért bosszant, mert ez a "sz@rrágás" kategória.

Nálam.

Előzmény: _cvisoma_ (4214)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.07 0 0 4214

A 22 éves Octavia is ilyen, hogy kulccsal is nyitja-zárja az ajtókat. De hát nyilván az egy másik liga.

Mondjuk ha még jópár évig gond nélkül üzemel, akkor az ilyen kényelmi apróságokat meg lehet bocsátani.

Előzmény: Gyümölcsfás (4212)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.07 0 0 4213

Szerintem a Lodgy spórolás, 2. vonal miatt ilyen sz@r.

Előzmény: WendelkeS (4211)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.07 0 0 4212

Nekünk a 21 éves C.Xara kulccsal nyitva nyissa az összes zárat.

És persze zárja is.

De ha elindulsz és mégy, majd megállsz, kívülről nem tudod kinyitni, mert lezár.

A Lodgy is ílyen belülről, de hogy kívülről nem zárja csak a bal1-et, az nagyon gáz.

Nekem.

Előzmény: _cvisoma_ (4210)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.07 0 0 4211

Köszi! 

 

Akkor ez gyárilag ilyen. Más autóknál nekem olyan emlékeim vannak, hogy kulccsal is lehet működtetni a központi zárat.

 

Majd utána nézek, hogy a Rönóknál hogy van ez, ami mondjuk kb ennyi idős és még kulcsos, nem kártyás. 

Előzmény: Gyümölcsfás (4209)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.06 0 0 4210

Nekem az a bajom ezzel az egésszel, hogy a kulccsal nyitom a bal 1-et, megyek, megállok, kiszállok, és automatikusan nyílik az összes zár, a csomitartó is. Lehet olyan szitu, amikor ez nagyon nem kívánatos, mondjuk rosszarcú emberek közelében. Szóval bezárni csak távirányítóval lehet akkor is, ha előtte kulccsal nyitottam.

Előzmény: Gyümölcsfás (4209)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.06 0 0 4209

Az enyém is pont ilyen.

Kipróbáltam.

Ez így elég gagyi.

Előzmény: WendelkeS (4208)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.05 0 0 4208

Ha lehet egy kérésem, akkor kipróbálnád? 

 

Most az előbb kipróbáltam itthon, de csak a B1 ajtót lehet vele nyitni és csukni. Nem működteti a kulcs a központi zárat, csak a távirányító. 

Szóval ez csak azért problémás, ha elem lemerül, vagy ha valami zavarja a táévirányítót/vevőt, akkor nem zárható az autó.

Előzmény: Gyümölcsfás (4207)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.04 0 0 4207

Ilyet konkrétan nem hallottam, hogy kulccsal sem zár a központi zár.

Előzmény: WendelkeS (4206)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.03 0 0 4206

Igen, szerintem is valami blokkolta a távirányítót, vagy a kocsiban a vevőt, de kulccsal sem tudtam zárni, csak a B1 ajtót, vagy a csomagtérajtót, nem működött kulccsal a központi zár. Ezért is kérdeztem, hogy van-e hasonló tapasztalat? 

 

Van egy olyan érzésem, hogy ott okozhat problémát, ahol kültéri kamerák mennek wifin, vagy valamilyen rádióhullámon. 

Előzmény: Gyümölcsfás (4205)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2025.05.02 0 0 4205

Szerintem blokkolták a jeladót, ezért nem tudtad zárni a kocsit.

Viszont azt gondolom a központi zárral, mechanikusan, a

saját kulcs használatával be kellett volna záródnia.

Előzmény: WendelkeS (4195)
WendelkeS Creative Commons License 2025.05.02 0 0 4204

Nekem most jár majd le az 5 év gari 06.03-án, megbeszéltem, hogy májusban csinálunk még egy garis átvizsgálást, nehogy meglepi legyen. Persze ennek csak akkor van értelme, ha van, és észre is veszik a lehetséges problémát. Lekopogom én nem észleltem, észlelek semmit sem. Most lesz benne 60.000 km, 1.5 dCi. 

Előzmény: _cvisoma_ (4203)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.05.01 0 0 4203

Nekem szerencsém volt, épp az 5 év gari lejárata előtt voltam éves szervizen, és ott szólt a szerelő, hogy repedt a termosztátház. Ki is cserélték gariban, és mondták hogy ez amit beraktak, jobb mint a gyári, nem volt még vele probléma.

Előzmény: WendelkeS (4202)
WendelkeS Creative Commons License 2025.04.30 0 0 4202

Erre esetleg valamelyik Renault tesó kiegyenlítő tartályából kéne valamit összehekkelni, de ennek még nem mentem utána. Nyilván megoldható lenne valami, csak akkor egy visszajelzőt kéne telepíteni valahova a műszerfal közelébe. 

 

Most hogy feljött ez a téma, egy kis sztori. Az egyik ismerős úgy járt a 1.33-al, hogy miután lejárt a 5 év garija, (megvette ő is pluszban) nem sokkal később autópályázott, ment Pestre és menet közben összefosta magát a vizpumpa :-(

 

Állítólag anyaghibás volt a szerelő szerint. Remélem egyedi eset volt. 

Előzmény: _cvisoma_ (4201)
_cvisoma_ Creative Commons License 2025.04.30 0 0 4201

Igen, de ha olyan probléma van, mint nálam is volt, hogy megreped a termosztátház, akkor az akármilyen sűrű nézegetés is kevés lehet.

Emiatt tényleg hasznos lenne rá egy szintkapcsolós kupak.

Előzmény: WendelkeS (4200)
WendelkeS Creative Commons License 2025.04.29 0 0 4200

Jogos! 

 

Így amit írtam tárgytalan.

 

Erre az a megoldás mint az olajszintre, néha meg kell nézni:-) 

Előzmény: _cvisoma_ (4199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!