Ki lehet szedni de lehet utánna kuka. Egy vágóval szokták noszogatni de ha nagyon berohadt nem biztos, hpgy menthető az ék. Mindernesetre előtte érdemes WD40-el befújni egy éjszakára. Ha nincs lehetőség pótolni az esetleg gajra ment éket inkább maradjon a helyén.
A 30eFt-os bitsorozat onnan középről nem kell, adják el másnak. Nekem elég csak az összesen 1990Ft-os spéci kulcs jobbról, a gerincen lévő, meg a dugókulcsok.
Ha fából készíted a csonkot, és megfúrod a 19-es fúróval, próbálj ügyelni hogy ne hajoljon meg a munkaasztal (jól emlékszem neked vmi fűszerüzleti oszloposod van?). Ha megnézded hogy minden irányból derékszög (egy TÉNYLEG egyenes fúrószárral), akkor támaszd ki inkább az asztalt ha hajlamos hajladozni. Így sem lesz 100%-osan tökéletes, de majd "ütésmentesre" esztergálod.
Egy tipp a motorfelfogatás furatainak pontos átjelöléséhez:
Ha van köszörűd :) Én már 2 motortnál is így jelöltem át, és nem kellet furatot tágítani, M6-os csavarnak 6-os fafúróval -> pontos lett a helye mindegyik furatnak.
Elég 3, max 4 centis darabokat vágni, nem kell halálpontosan egyformáknak lenni. Majd fúrógép + köszörű, max fordulaton kb 45 fokban odatartod, és lesznek ilyen hegyes kis csavarjaid. Betekeréskor arra ügyelj hogy túlérjenek a kis peremen és egyforma magasságban legyenek a hegyek (tolómérő). Megfúrod a motor tengelye +ha nem tudod kibányászni az ék (egyáltalán ki lehet azt?? én 2 motornál is próbáltam, egyiknél se jött ki) + 2-3mm-re nagyobb átmérővel a palástot (nem emlékszem pontosan, 25-ös vagy 30-as forstnerrel fúrtam meg). Vízszintesbe rakod a palásot hogy alul rá tudj nézni plusz a tengely ki tudjon bújni. Óvatosan ráteszed a motort, nagyjából a furathoz képest középre igazítod a tengelyt, de igazgatáskor mindig kicsit emeld meg a mocit hogy a hegyek ne hagyjanak extra nyomot. És ha megvan, püff, rátehénkedsz felülről és meg is vannak a pontos, középpontos furathelyek. Leírni hosszabb volt mint megcsinálni :-)
ha nincs köszörűd akkor ugyan macerásabb: oszloposba befogni a csavart, és flex-szel alakítani hegyesre.
De hogy segítsek is egy kicsit ne csak poénkodjak.
Amikor a következőt készíted, akkor ennek a rúdnak a furatát még azelőtt csináld meg mielőtt összeragasztod a testet. Úgy, hogy a két oldalfal közvetlenül egymás mellett van fúráskor.
Tudom, hogy a ragasztáskor ebben az esetben pontosabban kell dolgozni, viszont így biztos, hogy a két furat központos lesz. Ha most fogod átfúrni akkor van rá esély, hogy a rúd nem lesz tökéletesen párhuzamos a lappal és az ék csak egyik oldalán fog feszíteni.
Rferi, még nemtudtam kipróbálni,így nemtudom hogy baj lesz e... youtube-n is láttam már videókat ahol így oldották meg...hazsnálható volt,nem volt vele baj :) szóval majd kiderül... :) ez még prototípus a saját kezeim alatt :)