Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.11.06 0 0 118
Ez az állapotuktól függ. Egy viszonylag jó állapotú PIKO mozdony szerintem úgy 5-6 ezer Forint lehet, de mondjuk egy NOHAB ennek akár a kétszerese is. A 4 tengelyes személykocsi 1200-1500 Forint, a teherkocsik valamivel olcsóbbak.
A csehszlovák mozdony egyébként valóban Es 499, bár az igaziakat már átszámozták 350-es sorozatúra.
Előzmény: ugrifules (117)
ugrifules Creative Commons License 1999.11.06 0 0 117
Sziasztok!

Latom vannak itt, akik cserelnek vagy eladnak, biztos van olyan, aki tisztaban van a piaci viszonyokkal.
Szoval meg kamaszkorombol (12-15) evvel ezelottrol
van egy nagyrakas cuccom, es ennek szeretnem a korulbeluli erteket tudni.
H0 meretben, tobbnyire PIKO. Van 6-8 mozdonyom, kozte felsovezetekes csehszlovak(ha jol emlekszem,
S499, vagy valami hasonlo), Szergej, egy kisebb es
egy kozepes gozos, 2-3 kisebb tolatomozdony. 7-8
mai 4 tengelyes szemelyvagon, kb. 20 kulonfele tehervagon a kicsitol a 4 tengelyesig, konteneres,
tartaly, stb. Van nehany regi szemelyvagon is.
Ezenkivul vagy 10 epulet, 6-8 jelzo, nehany elektromos es vagy 15 kezivalto, kb. 100-120 db sin,2 trafo, kapcsolok. Az egyeb 'vacakokat' fel se tudnam sorolni.
Nem akarok megvalni tole, mert nagyon kedves nekem
es kesobb talan lesz lehetosegem megfeleloen nagy terepasztalt epiteni, meg a mai arakat elnezve, ha
lesz gyerekem, megkimelem a penztarcamat is. Ezeket en par tucat kemeny keleti markaert vettem,
most meg csak nezek, mikor latom, hogy a mozdonyaim 6-8-10 ezer forintba kerulnek.
Szoval csak ugy nagyjabol erdekelne, mennyiert lehetne ezektol most megszabadulni.

Ugri

Előzmény: zsozs (116)
zsozs Creative Commons License 1999.11.05 0 0 116
Sziasztok!!

Van egy csomó TT, és egy csomó PIKO "N" vágányom, szívesen megválnék tőlük. Ha valakit érdekel akkor mailozzon!!! Ha nincs más csere is jó.

Köszi:

Zso

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.31 0 0 115
Jut eszembe, "frizirozas": kedvet kaptam, es egy otletet meg szeretnek valositani. A modellvasut kiallitason lattam, hogy a Nohab modell uvegeit kicsereltek egyedi muanyag lapokra, es ez nagyon megtetszett. A modellekbe gyarilag beszerelt uvegek altalaban nagyon be vannak sullyedve a karosszeriaba, nem tul tetszetos kiviteluek. Az E69-en peldaul szurke muanyaggal helyettesitettek... Szereztem tehat egy nagyobb atlatszo vekony muanyag lapot (tipikus atlatszo csomagolodobozbol), egy modellezo-reszelot, egy kis ollot, magam ele vettem az E69 karosszeriajat es..... az eredmenyekrol fenykepeket szeretnek kesziteni, a vezetoallas "kivitelezese" meg folyamatban van. Ajanlom mindenkinek kiprobalasra.
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.30 0 0 114
Alkatresz aron megvallnek harom db. PIKO gyartmanyu kocsimtol: 2 tengelyes poggyaszkocsi, zold (regi, pupos teteju); kontener szallito kocsi, 4-tengelyes, kontenerek nelkul, szurke rakodolappal; 2 tengelyes narancssarga tartalykocsi. Ha kell, emilezz.
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 113
Sajnos ezt még nem írták meg....addig is a 3D Railroad Master elég jó kis játék....
Előzmény: DcsabaS_ (112)
DcsabaS_ Creative Commons License 1999.10.24 0 0 112
Tud-e valaki egy grafikailag szepen megcsinalt, lehetoleg 3D, szamitogepes, vasuti terepasztalt modellezo jatekrol?
Nem olyanok erdekelnek , ahol mindenfele egyeb zoldsegek vannak a centrumba allitva, pl. penzt keresni, vallalatot iranyitani es hasonlok, hanem olyan erdekelne, ahol mint a valosagos terepasztalnal az ember egyszeruen a tetszese szerint rakhatja le a vaganyokat, epuleteket, fakat, alagutakat, majd helyezheti el a gyonyoru mozdonyokat, kocsikat, stb.
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 111
En eddig ugy tudtam, hogy a Deak-fele Szilik rez lapokbol keszulnek, eppugy mint a Szocske fog majd. Fuggerthek muanyag hazzal hozzak ki szerintem. A Deak V43-nak igy is modositott Fuggerth M41 hajtasa van...
Meg mindig nem erdeklodtem utana, de holnap felhivok egy-ket uzletet.
Előzmény: Nogo (108)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.24 0 0 110
Az M41,2121-es eleje a MÁV felirat alatt más, én pedig nem mertem belefogni az átalakításba. De ha a MÁV megjavítja, én is megcsinálom a modellt!!! HAJRÁ MÁV!
Előzmény: division by zero (109)
division by zero Creative Commons License 1999.10.23 0 0 109
miért nem 2121?
Előzmény: gyurmosz (107)
Nogo Creative Commons License 1999.10.21 0 0 108
A modellvasút kiállításon a Deák-Fuggerth vitrinnél volt egy prospektus, amiben közösen voltak a Fuggerth és a Deák termékek. Nem lehet hogy a Fuggerth féle Szili azonos lesz a Deák félével? Gondolom ugyanaz lesz az öntőforma, Fuggerth féle hajtás, esetleg nem lesz olyan részletes a kidolgozása (bár nekem a Csörgő is megfelelt), viszont nagyobb sorozatban gyártanák és az ára 20000 Ft körüli lenne, így megvehetővé válna. De hogy mikor jön ki, az engem is nagyon érdekel.
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.14 0 0 107
Legbiztosabb a gyártónál.
Megvan az Alphaset, már készül is az M41,2124 modellje :-)
Előzmény: Törölt nick (106)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.13 0 0 106
Hol lehetne erdeklodni, mikor jon ki a Fuggerth-fele Szili?
1014 Creative Commons License 1999.10.13 0 0 105
Egy jónak tűnő hely (németül):

http://www.tir-net.de/~mefwi/links.htm

gyurmosz Creative Commons License 1999.10.12 0 0 104
A Metro újság szerint a Közlekedési Múzeumban van, elsősorban HÉV ill. villamos a témája.
Előzmény: Törölt nick (103)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 103
Ki tud az allitolag megnyilt modellkiallitasrol? (Nem a Petofi csarnokban levorol)
1014 Creative Commons License 1999.10.11 0 0 102
A digitális modellezésről annyit, hogy voltam én is gpetyáéknál érdeklődni. Én nagyon drágának tartom az indulást annak ellenére, hogy nem MÁV fizetésből élek...
Nálam az alaphelyzet az, hogy a terepasztal már olyan bonyolult, hogy nehéz kézzel vezérelni. Mivel van némi hw és sw tapasztalatom, amit fejlesztenék is, azonkívül szakaszolt a terepasztalom is, a következő megközelítést választanám a digitális úton: kezdetben a váltó állítást, jelzőállítást, foglaltságfigyelést automatizálnám a kereskedelemben kapható interfészekkel, de a Command Station kihagyásával (az a legdrágább). Nem tudom elképzelni, hogy egy pc (viszonylag) közvetlenül ne tudna kiadni nekik vezérlőjeleket. (Másképp: miért kellene a javasolt pc - interface - command station - interfész - vezérelt egység útvonal?) Később lehetne foglalkozni a járművekkel is a folyamatos üzem fenntartása mellett. A nagy gondom az, hogy ki ad tanácsot? (Fizetős megoldás is irdekelne.)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.08 0 0 101
Csak nehogy elsüllyedjen már...
A MÁV-szignál egyébként jogdíjas, úgy tudom :-)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.05 0 0 100
Egy régi Hobbi Elektronikában volt ilyen áramkör... A Rádiótechnikában komplett számětógépes vezérlés terve volt, kártyákkal meg mindennel. Nem igérhetem, hogy elôkeresem, mert amióta festés volt, ezek az újságok rendesen megfogyatkoztak, el lettek rakva, de ha meglátom valahol bescannelem.
Előzmény: gyurmosz (99)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.05 0 0 99
Nem is rossz ötlet :-)
Én ezt egyszerűen megoldom: mindent csak kézzel élethűen (bár néha elég fárasztó tud lenni). Egy időben azt hallottam, hogy MÁV bemodódallamot lejátszó ketyerét lehet venni. Valaki erről tud valamit?
Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.05 0 0 98
OK, epitsunk mini-Csorgot :-)
Előzmény: Carpy (97)
Carpy Creative Commons License 1999.10.04 0 0 97
A minihidraulika a megoldas.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.04 0 0 96
Persze, azt ertem, hogy a digitalis modell tudja, most a regi, analog :-) mechanikus modellekre gondoltam. Valami egyszeru szerkezet, mondjuk valami lendkerek, esetleg egy bika kondenzatoron tortem egyszer a fejem. A kondi mar kiesett, nem tul megoldhato, de a mechanika talan igen.
Előzmény: division by zero (95)
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 95
hirtelen elindulás: a digitális modell tudja, hogy ő milyen mozdony, és aszerint viselkedik...

most, hogy ilyen jól beindultak itt a vasutas topic-ok, megpróbálom ide csalni a "digitális-srácokat", így hátha jobban beindulna a dolog...

Előzmény: Törölt nick (94)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.04 0 0 94
Szamomra is furcsa, hogy meg sehol sem lattam mukodo digitalis vezerlest. A sracoknak kellett volna valamilyen bemutatot szervezniuk a kiallitason, egy hetvegi napon, biztos vagyok benne, hogy sokan megneztek volna. Meg persze a digitalis modellek arai sem egyszeruek, nem veletlenul nem terjed tul gyorsan. Persze, hazilag is keszitheto jo rendszer, de nem mindenkinek adottak a feltetelek...
A modellek hirtelen elindulasan mar en is gondolkodtam, hogy lehetne finomitani.
division by zero Creative Commons License 1999.10.04 0 0 93
"Szóval lenyűgöző, hogy mit tudnak. Ez a vezérlés..."

Nemcak ők tudnak, akár magyar gyármányú alkatrészekből is össze lehetne rakni ilyet, de egyenlőre úgy tünik senkit nem érdekel kis hazánkban a digitális vasútmodelezés, a 3 szervezőn kivűl 3 vendég (én voltam az egyik vendég) volt a legutóbbi bemutatón...

Kint voltam a Pecsában, elég ellentmondásos dolog volt, hogy amíg a járműveken a legapróbb részletekre is ügyeltek - a minden kocsi különböző pályaszámától kezdve az utolsó "piszok foltig" -, a tájat is az utolsó fáig, a felállításra váró felsővezeték oszlopokig modellezték a veresi asztalon, és ezzel szemben ott vannak a "kőkorszaki" kapcsoló, trafó és vezeték hegyek, a hirtelen elinduló és megtorpanó vonatokkal...
Szóval nem értem miért nem terjed a digitális modellezés, hogy még egy kiállításra se jött össze egy ilyen asztal se...

Előzmény: Nogo (89)
1014 Creative Commons License 1999.10.01 0 0 92
Tényleg szép lehetett! Én Yorkban láttam hatalmas asztalt, a részletekre nem emlékszem ennyire, mert régen volt. Az biztos, hogy egy teremben U alakban volt elhelyezve az "asztal", lehetett kb. 1,5 m széles és átlógott a másik terembe is. Rengeteg vágány, vonatok (több HST), látszólag senki nem irányította, nyilván számítógépről ment az egész.
Láttam egy szépet Svájcban is, talán a luzerni közlekedési múzeumban. Ott kevesebb volt a jármű, de a terep szépen ki volt dolgozva.
Előzmény: Nogo (89)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.30 0 0 91
Köszi DB, amint tehetem, meglátogatom Az eredeti modellről alkohollal el lehet távolítani a pályaszámot (Csörgőmodell)?
Előzmény: DoubleBack (90)
DoubleBack Creative Commons License 1999.09.30 0 0 90
Hali !

gyurmosz megvan a cím. Remélem Bp-i vagy.
Tehát elmész az Arany János utcai megállóig (M3), és ott van a Bajcsy Zs. úton a trolivégállomásnál egy saroképületben. Valamilyen művész kellék bolt.
Asszem a bejárat a Bajcsy felől van.

Üdv
DB

Nogo Creative Commons License 1999.09.30 0 0 89
Üdv Mindenkinek!

Voltam a hétvégén Münchenben, a Deutsches Museumban. Ez a világ legnagyobb technikai múzeuma. Na ott olyan terepasztal van...
Naponta 3-szor indítják be egy fél órára. Ha eljön az idő, a nép betódul a terembe. Besötétítenek, leeresztik a sötétítőket (természetesen motorosan). Ez után a bácsi bekapcsol egy projetort, ami a falra vetíti a vázát a terepasztalnak (olyan mint egy bonyolult kapcsolási rajz). A kezelő ezen egy egérrel kattogtat, rábök a light feliratokra - kigyulladnak a fények, máshova kattint - a vonatok is elkezdenek világítani (de még nem mozdulnak), még ide-oda kattint és a vonatok is elindulnak. Teljes programvezérlés. Már az gyanus volt, hogy nem trafóhegy mögött ül a bácsi, hanem egy monitor mögött. Én először láttam ilyen vezérlésű asztalt. Lenyűgöző volt. Maga az asztal egy kicsit nagyobb mint a pesti, a kidolgozása tökéletes (bár a pesti is szép), van egy Kelenföld méretű nagyállomása mindennel, nagy fordítókoronggal, körfűtőházzal (sorakoznak a gőzösök), heggyel, alagutakkal, hidakkal, fogaskerekű vasúttal, van kisebb állomás is, megállóhely is. Egyszerre kb. 10 vonat közlekedik, tehervonat, személyvonat, gyorsvonat, kamionszállító vonat, sínautóbusz, ICE vonat, és egy fogaskerekű gőzössel. Az asztal oldalán egy Fleischmann felirat vigyorog. Egy jelenet: kis helyiérdekű vonat kocsijai állnak az állomáson, a fűtőházból előjön egy kis gőzös, rákapcsolódik a kocsikra, elindul, eltűnik az alagútban, feltűnik a terepasztal különböző pontjain, visszatér, a mozdony lekapcsolódik, majd visszamegy a fűtőházba. Szóval lenyűgöző, hogy mit tudnak. Ez a vezérlés... Mindenki nézze meg aki teheti és modellvasútőrült (mint én)!

Ja és ha már ott jártam, vettem két vasutas újságot (van egy csomó ott kint). Az egyikben (Eisenbahn Journal, a legjobb) van egy egészoldalas cikk Paprika Diesel címmel a Szombathely-Fehérvár vonalról, kép a Szergejről, Csörgőről, és természetesen egy nagyon szép kép a Tapolcán pihenő 001-es Nohabról. A másik újságban (Modell Eisenbahner, nem az egyetlen modellvasútas újság, viszont olcsó) egy drezdai modellbolt hirdeti: V43 a DEAK-tól csak 575 DM.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!