Egy Piaggio Zip 50-es robogóval küzdök. Nemrég került hozzám. Folyt a benzincsapja, és a berugója le volt ragadva. Benzincsapot vettem, berugó is csak ki volt akadva. Karburátort megtisztítottam. Először csak féli összerakva kipróbáltam és pöccre indult. Majd miután teljesen összeraktam nem tudtam beindítani sehogy. Új akksit is kapott közben. Ha a légszűrő toroknál majdnem teljesen befogtam az ujjammal akkor elindult. Amint kivettem az ujjam leállt. Láttam hogy ott egy állító csavar a levegőnek (delorto karbi). Azt ha teljesen betekerem akkor indul rendesen, de ha jobban odahúzom a gázt akkor lehörög. 30-35km/h-nál nem megy jobban.
Szerintetek mit tudnék még megnézni, ill. mi okozza a hibát?
Létezik a robogókra olyami gumi, amivel télen is lehet biztonságosan menni?
Nem hóban, latyakban de legalább hidegben, vizes úton. Most elől valamilyen Sava van, hátul meg Conti Twist. Nem voltam tegnap elragadtatva tőlük a nedves úton, pedig újak.
Másodlagos levegőrendszer, semmi értelme piszkálni. A kipufogó elejébe enged több levegőt bizonyos állapotokban, ha működik még. A katalizátort kíméli, ha az is működik még.:)
Találtam egy EGR-nek tűnő leágazást a kipufogó-hengerfej csatlakozásnál., ami egy látszólag vákuum-vezérelt szelepbe fut be - onnan meg, ahogy néztem a hengerfejbe vissza.
Mivel az enyém még karbis, nincs benne szabályozott katalizátor, fejlett motorvezérlés, így gondoltam egy EGR ledugózás csak jót tehet neki. (kokszosodás megelőzése, teljesítmény növekedés)
Egy, ez valóban EGR rendszer lehet vagy valami más? Kettő, van valakinek tapasztalata, hogy jót tesz-e egy ledugózás neki?
Nemrég én érdeklődtem itt, hogy normális-e ha a Piaggio-m (X8 200) hidegen nem képes elindulni még 1-2 perc járatás után se, le akar fulladni ha gázt adok.
Van fejlemény, úgy tűnik megoldódott a dolog. Nem akartam belenyugodni, gondoltam állítok az automata szivató hosszán (menetes), hogy több anyagot engedjen. Amikor kiszedtem a karbiból, akkor észrevettem, hogy az O-gyűrű meg van csavarodva, ezért nem tömített rendesen. A karbi belső falán látszott is a hely, ahol a fals-levegő bejutott és kicsit odakoszolt...
O-gyűrű szerencsére nem szakadt el csak meggyűrődött, így pár perc pihentetés után vissza is nyerte az alakját. Kapott egy vékony réteg zsírt és ment is vissza a helyére.
Azóta a mocit gyakorlatilag egyből el lehet indítani hidegindítás után - igaz nem túl erős, de határozottan lehet vele menni szinte egyből, nem kell még egy percet se járatni alapjáraton.
Nem, az enyém Piaggio Liberty, de ugyanúgy 50-es kétütemű, mint a tied.:) Hát én egyelőre tűröm a magas fogyasztást, hogy tudjam használni, mert ha szétszedem és elkezdek oknyomozni, akkor megint kiesik kitudjamennyi idő, amíg nem használhatom. :( Ha jönnek a nagy hidegek, úgyis elrakom, tavasszal meg majd nekiállok úgyis rendbeszedni, addig meg veszek majd SuperShop kártyát a kútra, vagy felkeresem az ukrán maffiát. :D
Mondjuk ha a szíj rövidebb, mint kéne, akkor is ugyanaz van.:)
A gyertyát nem csak simán kell kivenni, úgy nem sokat mond. Ki kell húzatni a motort, egy kicsit menni vele teljes gázon (melegen), és utána leállítani. Ha ilyenkor a gyertya fekete, akkor biztosan túl dús a keverék.
Hozzátartozik hogy jó pár éve a garázsban csücsül amióta menet közbe egyszer csak lefulladt, azóta nem is lett ránézve. Valami a szűrővel van gondolom. Nem értek hozzá de azt hiszem ez kiderült már. :) Illetve ilyen apróságok hogy a csomagtartó hiányzik ( :D ), itt-ott kisebb repedések a külsején. Viszont fel van fúrva ment mint a golyó, nem tudom mekkora most pontosan így a moci.
Köszönöm a segítséget! Kikapom a jövőhéten a gyertyát és küldök egy képet róla, régebben vettem ki akkor nem tűnt a belseje nedvesnek. Kb 2 éve volt cserélve a gyertya, megnézem mit mutat. A többit amit írtál kizárnám, mert szíj, variátor most lett cserélve, fék sem fogja.
A szerelés nagy részét és a tisztítást nem én csináltam, gépészmérnök kolléga, aki mellesleg másodállásban kisgép szerelő. Kifejezetten nagy darabnak nem mondanám a magam 80kg-jával, mellesleg mikor hozzám került volt 3,5-4 közt is fogyasztása, utána nem tudom mitől de 1x felkúszott és nem jövünk rá mitől. Lehet, hogy sokkal egyszerűbb megoldása van mint amiben mi gondolkozunk, azért gondoltam kikérném a véleményeteket, hát valamin elsiklottunk.
A gyertyaképet, hogy érted? Kinézetre a menetes része kívülről kicsit kenőcsös, de a belső része ahol a szikra is jön száraz volt mikor álltában kiszedtem.
Ez úgy eleve egy "sport"robogónak nevezett valami totál gyárilag is. Az ultrahangos tisztításból azt gondolnám, látta már ezt valaki aki valamennyire ért is hozzá.
Ha szép nagydarab vagy, és a gázkart kapcsolónak használod, egy halk hümmögésen túl nem igen lepődnék meg, hogy ez végülis ennyit eszik neked. Nagy csodák nincsenek 50ccm-ben.