Amúgy nekemis régi bbw46 om van kb 2 hónapja használom teljesen ismeretlen vlt számomra az állófűtés dolog amikor belevágtam de szerencsére jólsült el mert azóta is jól működik.
Visznt akkor az etanol dolgot hanyagolom nincskedvem szerelgetni utána.
Mondjuk az E85 elvileg 85% etanol és 15% sima benzin.
Biztos nincs annak elegendő kenése?
Mondjuk nemhiszem h sokat sporolna az ember az etanollal, nem is sokkal olcsóbb és ha még rá is fizetünk akkor mganyira sem éri meg.
Szerintem menne vele csak kérdés a kenés a szivattyúnak tuti nem tesz jót másik hogy lehet feloldja a benne lévő gumi elemeket én szívtam egyel így acetonnal, nitróval teszteltem ment is de egy szivattyú bánta mivel kioldotta a gumi ütköző részét és megszorult..
Szóval akit érdekel a régiwebasto bbw 46 os ok vízszivattyújában kerámia szerű fix oldal van egy gumi ágyban (ami elöregedett és ereszt mellette)
A "szimering" egy csúszógyűrű aminek a közepében vagy egy kis o gyűrű azt tömít. Gáz hogy az kerámia körüli tömítés ugye nem igazán beszerezhető így szopás az egész.
Én minden vizköri o gyűrűt cseréltem ez maradt de itt adom fel veszek egy külső szivattyút és az lesz ezt elfelejtem. Lehet hogy találnék bele passzoló gumi hézat, de a motor tengely is kicsit szorulós így el is felejtem..
Tanácsom mindenkinek aki ilyen öreg fűtésben gondolkodik jól gondolja át még ha műszaki ember is nagy szopás az egész. Nekem 2 db ilyenem van de egy jót még nem tudtam összehozni belöle, pedig jó állapotúak..
Nem adom fel meg fogom oldani de szerintem a végére annyiban lesz mint egy új ..főleg ha az időmet is beleveszem
Egy dizelmotor hűtésénél, a motorteljesitmény 30% ával szoktak számolni, amit a hűtőnek kell elvezetnie. Szal 100kw os motorteljesitménynél ez ugy 30kw.. Ez bizonyára jócskán túl van méretezve, de akor is, amig a termosztát nem nyit ki, ez a 100kw motor kb 20kw al fűti a autot. Az más kérdés hogy a fűtőtest ekkora teljesitményt nem tud átadni.
Szombaton kipróbálom fűtőventilátor nélkül és Vagcom-mal fogom a hűtővízet figyelni.
1 óra járatás és SH fokozat mellett (Climatronikon 3-as fokozat a 10-ből, szélvédő felé irányítva) ha beül az ember, kis túlzással mondhatni nem érez semmit.
Van egy olyan érzésem, hogy a keringető szivattyú tengelyén talán meglazult a lapát...vagy hasonló dolog lesz.
Értem amit írsz ,de azért mérlegeld hogy ha beindítod az autót a "ha jól emléxem 4kw"kályha mellé akkor ott a motor több mint +5kw hővel fűti pluszba a vizet ! persze hogy hamar meleg lesz ..és azt sem felejtsd el ,hogy a belső ventillátor-fűtőradiátor is jól vissza tudja hűteni a vizet,ha csak a kályha megy !
Én ha az enyémben maxra teszem a fűtés-ventillátorát ,akkor az 5kw kályha + járó motor melett is visszahül a vizem!
Neked lehet hogy kevés ez a fűtőteljesítmégy .lehet kellene egy 5kw-os
Mennyi idő alatt, Mennyire melegyti fel csak a motort a kályha ha nem kapcsolod be mellé a belső ventit ?
Csak viszonyításképp írom ! nekem 5kw a kályhám , +1 fokban kinnt 15-17 perc alatt 60-65 fokos a vizem . Sharan !
Neked 4kw-al szerintem 50 fok biztos kellene lennie ..De ez az én véleményem ..!!
""ezt a +5kw" valahol olvastam ! nem saját okosság!
Az én esetem is hasonló,mint Subsonic esete! Én a kályha kilépő,meleg ágát egyből a fűtőradiátorra kötöttem,a kályha hideg szívó ágát,pedig a hengerfejből kilépő csőre kötöttem,amiben van a 3db izzító gyeretya,(1z-s motor) ide a cső,és a kályha csöve lözé tettem be a keringető szivattyút nyomóra,ez nyomja a kályhába a vizet,a kályhát pedig a bal sárvédő mögé tettem be,rövid 10-15perc alatt megáll F17-es hibával,a kályha nem vesz vissza a teljesítményéből kis fokozatra,hanem megáll,de nem minden esetben! a kályha d3wz T4-es kiegészítő fűtés Webasto 7napos programórával!
Szerintem csak csavarhúzóval ráfeszítettem,de már pontosan nem emlékszem.A tömszelence valami bakelit vagy porcelán vagy valami kemény cucc, nem hiszem hogy az idő pozitívan hatna rá de pénzbe nem kerül várni .
A kis lapátot gondolom le kell húzni ? Azt mivel szedted le?
Bár lehet megvárok pár felmelegedést hátha megjavul ez pár év álás szárazság után lett most beüzemelve
Ha nem ok én lehet már most küldő szivattyúban gondolkodom az ilyen szimeringes dolgokat nem szeretem vannak szimering nélküli típusok is mágneses erőátvitellel. .. lehet van is itthon ilyenem vagy keresek valahol.
A szivattyúban egy rugós tömszelence található, olyasmi mint a régi wartyogókban csak sokkal kissebb.A javitása nem egyszerű ha nincs hozzá gyári cucc.Egyszer nekem sikerült, véletlen találtam hozzá valami profilos gumitömítést,azóta azzal megy.(kb 1éve) Szerintem maga a tipus elég igénytelen, a kopásból eredő károkat más kályháknál is új cseredarabbal javítják.Újat venni persze horror, hanekem megint szétmegy inkább beépítek egy univerzális külső szivattyút.