Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Erről a pályazárról már évtizedek óta szó van, lóg, mint Damoklész kardja, de ennél közelebbit én nem tudok róla. Mióta beszélnek erről a pályafelújításról, azóta a épp a közelmúltban meglepetés-szerűen lebontották a Kelenföldi pályaudvar felét (hogy P+R parkolót építsenek a vágányok helyére, nemsokára kész is lesz), majd lebontják a Délit, hogy hasznosítsák a telkeit, aztán majd rájönnek, hogy a Kelenföld, amire át akarták terhelni a Déli feladatait, már rég nem pályaudvar, csak megálló, így alkalmatlan lesz a feladatra. Én ezt látom (tudom, öreg vagyok, homályos már a látásom), ennek fényében nem is értem, ha lesz vonalfelújítás egyáltalán, az mikor lesz, és egyáltalán mi lesz a célja.
A budatétényi megálló még nem nagyon leromlott, és nem nagyon rég épült. Meglepne, ha nem a szabványok szerint építették volna akkor. Talán az előírások változtak meg?
A budatétényi megállónak két jelentős problémája van, mindkettő könnyedén orvosolható lenne. Egyik az utastájékoztatás hiánya, ami szerintem néhány kijelzővel megoldható lenne, csak a szándék hiányzik. Lehetne olyan kijelzőt létesíteni, amit már a lépcsőzés előtt is láthatna az utas: ha negyven percet késik a vonata, eldöntheti, hogy átkel a Rubiconon és vár, vagy szándékot vált. Olyan is van, hogy egy csomót késik a vonatom, mégis érdemes lenne odamennem, ha tudom, hogy a korábbi vonat is késik, és azt még elérném.
Az akadálymentesítést a töltés túloldalán lévő rámpával, lifttel lehetne megoldani, oda pedig a Növény utcai aluljárón keresztül jutna az utas akadálymentesen.
ez alapján a növény utcai (rózsakerti) szintbeli kerszteződés megszűnk: A 40 sz vasútvonal és a Nagytétényi út jelenlegi szintbeni közúti átjárója megszűnik, a Növény utcai aluljáró veszi át a szerepét, két körforgalom kiépítésével. A Nagytétényi út körforgalmának helybiztosítása a hatályos szabályozásban rendezett, de a Növény utcán a kiépítéshez további területre van szükség
a felüljáró pillérjei közelebb vannak, mint ami egy megállóban megengedhető lehet, így a megállót eltolják Háros felé, közlekedő járda lehet mellettük, aluljáró kellene és a felüljárót le lehetne szedni,
Eredetileg abban reménykedtem, hogy küldenek valamilyen értelmes projektleírást - de úgy tűnik, hogy ilyen egyelőre nem készült. Nem emlékszem, hogy lett volna valamilyen lakossági fórum a témában - bár az is lehet, hogy tartottak egyszer. Főleg Budafok és Barosstelep megállókat használjuk, emiatt volt több kérdés ezekkel kapcsolatban. Nem tűnnek túlságosan bíztatónak a válaszok, az, hogy Budatétény esetében még romlik is a helyzet az kifijezetten értelmetlennek tűnik, lehet, hogy rossz helyen vannak az oszlopok - de gondolom a pályázár 1 éve alatt át lehetne helyezni, ha az utas fontos lenne. Se a 33-as, se a 14-es buszcsaládokról nem lehet majd átszállni továbbra sem kényelmesen a vasútra...
Ezt a pillérjei közelsége és a megálló odébbpakolása dolgot megmagyaráznád?
Ha jól tudom, ezen a vonalon expressz vonatok is közlekednek, amiknek ma Európában 120-140-nel kellene közlekedni, jobb helyeken persze 200 fölött. Nyugger legyen a talpán, aki az elől szintben elugrik. Szerintem marad a lassújel, és a továbbra is évezredhez méltatlan vasút.
Köszönöm, hogy ezeknek a kérdéseknek utánajártál, és a válaszokat közzétetted.
A kérdéseid közül hiányoltam Budatétényt, de a válasz is csak Budafokot és Barosstelepet említi, mint érintettet. Korábban olyan tervről hallottam, hogy a Növény utcai aluljárót - amit még a 43-as villamosnak építettek - szélesítik ki úgy, hogy a Nagytétényi utat bele lehessen vezetni, ez az aluljáró váltaná ki a budatétényi sorompó szintbeli kereszteződését. Egykor még én is felvettem a kapcsolatot a MÁV akkori kommunikációs igazgatójával, hogy a helyi sajtó és - ha létezik ilyen -, valami helyi lakossági érdekképviselet is bevonható legyen a folyamatokba, de az akkori kezdeményezésem teljes érdektelenségre lelt itt helyben, egyedül pedig nem akartam folytatni. Azóta nem követem ezeket az eseményeket, csak használom a lehetőségek közül, amit tudok.
A budatétényi megálló jó kapcsolat lehetne a helyieknek a város felé, de sem az öt emeletnyi lépcsőzés, sem az utastájékoztatás hiánya nem teszi nagyon vonzóvá. Többnyire már ott van az ember, megjárta a lépcsőket, mire megtudja, hogy nem jön a vonata, és a menetrend szerinti következő cirka ötven perc múlva esedékes. Ekkor lépcsőzés vissza, és klappiti a Lépcsős utcai buszmegállóhoz (vagy most már inkább a 101-eshez), és akkor az ember már biztosan elkésett, bárhova is indult. Ez így nem túl vonzó alternatíva, ami az autósokat önként a vasútra csábítaná.
jellegzetes a kettős mérce, amikor vonatpótlásról van szó, menjen mindenki a BKV-val, amikor integrációról, Budatétény, akkor nem kérte senki...
arról meg hallgatnak, hogy Budatétényben sem lesz aluljáró, sőt szintbeli átjáró lesz a jelenlegi rámpa vonalában, ahol borítékolható, hogy emberek fognak meghalni, míg a megállót bő 100 m-el eltolják Háros felé, a Campona felüljáró pillérjei közelsége miatt,
Feltettem néhány kérdést még július elején a MÁV Startnak és NIF Zrt-nek a 40a vasútvonal tervezett felújításával kapcsolatban. A MÁV-osok gyorsan válaszoltak, ők javasolták, hogy beruházóhoz forduljak a kérdéseimmel. Írtam is nekik, még akkor ma érkeztek meg a válaszok. Bemásolom ide a NIF-től kapott válaszokat:
1) Teljes, vagy részleges vágányzár mellett valósul meg a projekt? Fenntartható a vasúti forgalom egy vágányon?
Az érintett, megállóhelyekkel (Baross telep és Budafok) kapcsolatban az alábbiakat válaszoljuk:
Budafokon 2017. február végétől lesz részleges kizárás, ez alatt az idő alatt egyik vágány használható. Budafokon és Baross telepen 2018. február 26-2019. március 31. között lesz teljes kizárás.
2) Mennyi ideig lesz lezárva a vasútvonal? A projekt tervezett befejezése 2019 körülre tervezett, remélem nem kell 2,5-3 évig nélkülöznünk a vasutat.
2019. március 31-től a teljes kizárásos munkák befejeződnek. A vonal átépítése tovább folytatódik, egy-egy vágány kizárásával.
3) Milyen ütemezésben tervezik a vágányzárat?
Válasz az 1. pontban.
4) Hogyan történik a vonatpótlás?
A BKK menetrendszerinti járatai fogják pótolni a vasúti közlekedést.
5) A fejlesztés eredményeképpen Barosstelep/Budafok esetében megvalósítható lesz-e a 10 - 15 perces, egésznapos ütemes menetrend bevezetése?
Erre a kérdésre a MÁV-START Zrt. tud válaszolni, mint a közszolgáltatási tevékenységet ellátó szervezet.
6) Barosstelep vasútállomás Érd felőli végén épül-e gyalogos/kerékpáros aluljáró/felüljáró a Füttyös utca - Gemenc utca felőli megközelítés érdekében? Ez javítaná Nagytétény városközpont és Nagytétény-Óhegy közötti kapcsolatot.
Nem épül. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
7) A megállóhelyeken készül-e fedett, zárható kerékpártároló?
Fedett, zárható kerékpártároló nem, de egyébként épül.
8) A fejlesztést követően, hogyan tervezik fenntartani az eredményeket - mintegy 10 éve épült Barosstelep megállóhely meglehetősen elhasználódott a vandálok miatt.
Az átadott létesítmények fenntartása és üzemeltetése a MÁV Zrt.-nek, mint az állami tulajdon vagyonkezelőjének a feladata.
9) Az Angeli utca esetében kiváltásra kerül a közúti vasúti átkelő? (aluljáró)
Nem lesz aluljáró, megmarad a szintbeni keresztezés. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
10) A Bartók Béla úti egykori vasúti átjáró helyén terveznek újabb közúti kapcsolatot? (vasút + M0 alatt?)
Nem. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
11) A Dózsa György úti vasúti átkelő megmarad szintbeli kereszteződésnek?
Igen, az Önkormányzattal történt egyeztetés eredményeképpen.
12) Budatétény vasútállomás esetében tervezik-e, hogy a BKK Buszpályaudvar és a vasútállomás kapcsolatának javítását? Meglehetősen sokat kell gyalogolni mind a buszpályaudvartól, valamint a Nagytétényi úti buszoktól (133, 33 14-es járatok). Közös peronos csomópont szerepel a fejlesztési tervekben?
Nem tervezzük a BKK Buszpályaudvar és a vasútállomás kapcsolatának javítását, nem lesz közös peronos csomópont. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.
13) Budafok megálló esetében közelebb kerül-e a 40a illetve a 30a megállója?
Mindkettő marad a helyén kisebb átalakítással. (perontető, peronszélesítés, stb.)
14) A 40a vonal esetében létesül-e megállóhely Albertfalva vasútállomásnál?
Kedves Villa, nincs itt aligha, esetleg, talán és hasonló, 0-tól és 1-től eltérő valószínűségek. Az eredeti képtárainkat - köszönhetően annak, hogy a kezdeti ígéretek ellenére mégis külön utakra és külön érdekcsoportokhoz került a tar.hu és az index fórum, szóval ezek a galériák egy az egybe' az enyészeté lettek.
Amiket én fényképeztem, azok a képek megvannak, de nem tematikus kereshető galériában, hanem időrendi sorrendben.
Drbit képei tudomásom szerint már nincsenek meg - legnagyobb sajnálatomra.
Most találtam rá a topikra, és a legelső hsz.-okat elkezdtem nézegetni. Szomorúan tapasztalom, hogy a régen felrakott képekből semmi sem elérhető. Főleg a tar.hu-ra voltak fölpakolva, de különböző weboldalakra is. Egy csomó már nem elérhető kép leírása kifejezetten felkeltette az érdeklődésemet, jó lenne, ha valamilyen formába meglennének ezek, legalább is egy részük. Esetleg összehozni valami újabb Budafok-Tétény Képtárat. Ha esetleg volt már szó ilyesmiről, akkor elnézést, beletelik egy kis időbe, mire végignézem a topikot.
A 6-os töltésének tövében nem lehetne kerékpárút? Tényleg nagyon hiányzik az a szakasz, így kb. az egész használhatatlan, pedig nem hosszú a hiányzó rész.
" Azt azért továbbra is kíváncsian várom, eljön-e az az idő, amikor a fát és a rétet elkezdjük igazi értékként kezelni."
Úgy látom, arra még nagyon sokáig kell várnunk. A mai társadalom nem a tiszta vízre, tiszta levegőre szomjas hanem a profitra. Az határoz meg mindent. A nagyobb haszon érdekében pedig gátlástalanul beáldozza a természeti értékeket.
„Mire visszaáll a villamos közlekedés a 41-es vonalán már nem lesz szükség a váltóbotra. A kamaraerdei végállomás és a reptéri megálló között ismét két vágányon közlekedhet a 41-es. Befejeződött a töltés megerősítése, a patakot visszaterelték az eredeti nyomvonalára. Sajnos az egész beavatkozás nem volt kellő körültekintéssel megtervezve. Ezen a szakaszon érdemes lett volna áthelyezni a medret a jelenlegivel párhuzamos nyomvonalon a villamos töltésétől néhány méterrel távolabb, hasonlóan a csatlakozó alsó és felső szakaszhoz. Ezáltal kevesebb fát kellett volna eltávolítani, kevesebb tájidegen anyag beépítésére lett volna szükség, s ezért olcsóbb is lehetett volna a beavatkozás. A Méhész utcai híd alatti szakaszon hasonló munkát végeztek a meder elterelése nélkül. Kérdés, hogy a horganyzott fonatot mikor eszi meg a korrózió.”
Az alábbi képeken jól látszik, mit áldoztak be.............
Nálunk a sövényt lepték el. Azt figyeltem meg, hogy ha a slagot nagyobb nyomásra állítom, majd lemosom a rohadékokat, akkor egyre kevesebb jön vissza. Idővel el is tűntek..
Nem vigaszként, de a Fiumei úti Nemzeti Sírkertben sem célszerű lelépni a köves, vagy aszfaltos útról, a gyepes részeken, vagy a régi sírok között járni, mert az ember a gaz és bozót magasságában, akár derékig is fehér foltos lesz tőlük. Úgy tűnik, nem irtják őket...