Keresés

Részletes keresés

...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75846

Erről a pályazárról már évtizedek óta szó van, lóg, mint Damoklész kardja, de ennél közelebbit én nem tudok róla. Mióta beszélnek erről a pályafelújításról, azóta a épp a közelmúltban meglepetés-szerűen lebontották a Kelenföldi pályaudvar felét (hogy P+R parkolót építsenek a vágányok helyére, nemsokára kész is lesz), majd lebontják a Délit, hogy hasznosítsák a telkeit, aztán majd rájönnek, hogy a Kelenföld, amire át akarták terhelni a Déli feladatait, már rég nem pályaudvar, csak megálló, így alkalmatlan lesz a feladatra. Én ezt látom (tudom, öreg vagyok, homályos már a látásom), ennek fényében nem is értem, ha lesz vonalfelújítás egyáltalán, az mikor lesz, és egyáltalán mi lesz a célja.

 

A budatétényi megálló még nem nagyon leromlott, és nem nagyon rég épült. Meglepne, ha nem a szabványok szerint építették volna akkor. Talán az előírások változtak meg? 

 

A budatétényi megállónak két jelentős problémája van, mindkettő könnyedén orvosolható lenne. Egyik az utastájékoztatás hiánya, ami szerintem néhány kijelzővel megoldható lenne, csak a szándék hiányzik. Lehetne olyan kijelzőt létesíteni, amit már a lépcsőzés előtt is láthatna az utas: ha negyven percet késik a vonata, eldöntheti, hogy átkel a Rubiconon és vár, vagy szándékot vált. Olyan is van, hogy egy csomót késik a vonatom, mégis érdemes lenne odamennem, ha tudom, hogy a korábbi vonat is késik, és azt még elérném.

 

Az akadálymentesítést a töltés túloldalán lévő rámpával, lifttel lehetne megoldani, oda pedig a Növény utcai aluljárón keresztül jutna az utas akadálymentesen. 

Előzmény: markonya (75841)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75845

a peron széléhez...

Előzmény: ...slr... (75844)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75844

Mihez vannak túl közel a felüljáró pillérjei?

Előzmény: villa (75842)
markonya Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75843

Az önkormányzat honlapján találtam egy dokumentumot: TELEPÍTÉSI TANULMÁNYTERV Budapest XXII. kerület, Budafok-Tétény területére egy telektömb mélységre készülő KSZT módosítás előkészítésére, a 40 sz. vasútvonal korszerűsítésének beillesztésére http://budafokteteny.hu/uploads/files/1437460795.pdf

 

ez alapján a növény utcai (rózsakerti) szintbeli kerszteződés megszűnk: A 40 sz vasútvonal és a Nagytétényi út jelenlegi szintbeni közúti átjárója megszűnik, a Növény utcai aluljáró veszi át a szerepét, két körforgalom kiépítésével. A Nagytétényi út körforgalmának helybiztosítása a hatályos szabályozásban rendezett, de a Növény utcán a kiépítéshez további területre van szükség

Előzmény: markonya (75841)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75842

a felüljáró pillérjei közelebb vannak, mint ami egy megállóban megengedhető lehet, így a megállót eltolják Háros felé, közlekedő járda lehet mellettük, aluljáró kellene és a felüljárót le lehetne szedni,

Előzmény: ...slr... (75840)
markonya Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75841

Eredetileg abban reménykedtem, hogy küldenek valamilyen értelmes projektleírást - de úgy tűnik, hogy ilyen egyelőre nem készült. Nem emlékszem, hogy lett volna valamilyen lakossági fórum a témában - bár az is lehet, hogy tartottak egyszer. Főleg Budafok és Barosstelep megállókat használjuk, emiatt volt több kérdés ezekkel kapcsolatban. Nem tűnnek túlságosan bíztatónak a válaszok, az, hogy Budatétény esetében még romlik is a helyzet az kifijezetten értelmetlennek tűnik, lehet, hogy rossz helyen vannak az oszlopok - de gondolom a pályázár 1 éve alatt át lehetne helyezni, ha az utas fontos lenne. Se a 33-as, se a 14-es buszcsaládokról nem lehet majd átszállni továbbra sem kényelmesen a vasútra... 

Előzmény: ...slr... (75839)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75840

Ezt a pillérjei közelsége és a megálló odébbpakolása dolgot megmagyaráznád?

 

Ha jól tudom, ezen a vonalon expressz vonatok is közlekednek, amiknek ma Európában 120-140-nel kellene közlekedni, jobb helyeken persze 200 fölött. Nyugger legyen a talpán, aki az elől szintben elugrik. Szerintem marad a lassújel, és a továbbra is évezredhez méltatlan vasút.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=21175183&t=9048586 Ezt akár ma is írhattam volna, de minek.

 

 

Előzmény: villa (75838)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75839

Köszönöm, hogy ezeknek a kérdéseknek utánajártál, és a válaszokat közzétetted.

 

A kérdéseid közül hiányoltam Budatétényt, de a válasz is csak Budafokot és Barosstelepet említi, mint érintettet. Korábban olyan tervről hallottam, hogy a Növény utcai aluljárót - amit még a 43-as villamosnak építettek - szélesítik ki úgy, hogy a Nagytétényi utat bele lehessen vezetni, ez az aluljáró váltaná ki a budatétényi sorompó szintbeli kereszteződését. Egykor még én is felvettem a kapcsolatot a MÁV akkori kommunikációs igazgatójával, hogy a helyi sajtó és - ha létezik ilyen -, valami helyi lakossági érdekképviselet is bevonható legyen a folyamatokba, de az akkori kezdeményezésem teljes érdektelenségre lelt itt helyben, egyedül pedig nem akartam folytatni. Azóta nem követem ezeket az eseményeket, csak használom a lehetőségek közül, amit tudok.

 

A budatétényi megálló jó kapcsolat lehetne a helyieknek a város felé, de sem az öt emeletnyi lépcsőzés, sem az utastájékoztatás hiánya nem teszi nagyon vonzóvá. Többnyire már ott van az ember, megjárta a lépcsőket, mire megtudja, hogy nem jön a vonata, és a menetrend szerinti következő cirka ötven perc múlva esedékes. Ekkor lépcsőzés vissza, és klappiti a Lépcsős utcai buszmegállóhoz (vagy most már inkább a 101-eshez), és akkor az ember már biztosan elkésett, bárhova is indult. Ez így nem túl vonzó alternatíva, ami az autósokat önként a vasútra csábítaná.

Előzmény: markonya (75836)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75838

Köszönjük,

jellegzetes a kettős mérce, amikor vonatpótlásról van szó, menjen mindenki a BKV-val, amikor integrációról, Budatétény, akkor nem kérte senki...

arról meg hallgatnak, hogy Budatétényben sem lesz aluljáró, sőt szintbeli átjáró lesz a jelenlegi rámpa vonalában, ahol borítékolható, hogy emberek fognak meghalni, míg a megállót bő 100 m-el eltolják Háros felé, a Campona felüljáró pillérjei közelsége miatt,

fuss a vonat után mozgalom,

Előzmény: markonya (75836)
ax15 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75837

Szóval a következő generáció is ugyanezt fogja látni és élvezni.

Előzmény: markonya (75836)
markonya Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75836

Sziasztok!

 

 

Feltettem néhány kérdést még július elején a MÁV Startnak és NIF Zrt-nek a 40a vasútvonal tervezett felújításával kapcsolatban. A MÁV-osok gyorsan válaszoltak, ők javasolták, hogy beruházóhoz forduljak a kérdéseimmel. Írtam is nekik, még akkor ma érkeztek meg a válaszok. Bemásolom ide a NIF-től kapott válaszokat: 

 

 

1) Teljes, vagy részleges vágányzár mellett valósul meg a projekt? Fenntartható a vasúti forgalom egy vágányon?

 

Az érintett, megállóhelyekkel (Baross telep és Budafok) kapcsolatban az alábbiakat válaszoljuk:

Budafokon 2017. február végétől lesz részleges kizárás, ez alatt az idő alatt egyik vágány használható. Budafokon és Baross telepen 2018. február 26-2019. március 31. között lesz teljes kizárás.

 

2) Mennyi ideig lesz lezárva  a vasútvonal? A projekt tervezett befejezése 2019 körülre tervezett, remélem nem kell 2,5-3 évig nélkülöznünk a vasutat.

 

2019. március 31-től a teljes kizárásos munkák befejeződnek. A vonal átépítése tovább folytatódik, egy-egy vágány kizárásával.

 

3) Milyen ütemezésben tervezik a vágányzárat?

 

Válasz az 1. pontban.

 

4) Hogyan történik a vonatpótlás?

 

A BKK menetrendszerinti járatai fogják pótolni a vasúti közlekedést.

 

5) A fejlesztés eredményeképpen Barosstelep/Budafok esetében megvalósítható lesz-e a 10 - 15 perces, egésznapos ütemes menetrend bevezetése?

 

Erre a kérdésre a MÁV-START Zrt. tud válaszolni, mint a közszolgáltatási tevékenységet ellátó szervezet.

 

6) Barosstelep vasútállomás Érd felőli végén épül-e gyalogos/kerékpáros  aluljáró/felüljáró a Füttyös utca - Gemenc utca felőli megközelítés érdekében? Ez javítaná Nagytétény városközpont és Nagytétény-Óhegy közötti kapcsolatot.

 

Nem épül. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.

 

7) A megállóhelyeken készül-e fedett, zárható kerékpártároló?

 

Fedett, zárható kerékpártároló nem, de egyébként épül.

 

8) A fejlesztést követően, hogyan tervezik fenntartani az eredményeket - mintegy 10 éve épült Barosstelep megállóhely meglehetősen elhasználódott a vandálok miatt.

 

Az átadott létesítmények fenntartása és üzemeltetése a MÁV Zrt.-nek, mint az állami tulajdon vagyonkezelőjének a feladata.

 

9) Az Angeli utca esetében kiváltásra kerül a közúti vasúti átkelő? (aluljáró)

 

Nem lesz aluljáró, megmarad a szintbeni keresztezés. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.

 

10) A Bartók Béla úti egykori vasúti átjáró helyén terveznek újabb közúti kapcsolatot? (vasút + M0 alatt?)

 

Nem. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.

 

11) A Dózsa György úti vasúti átkelő megmarad szintbeli kereszteződésnek?

 

Igen, az Önkormányzattal történt egyeztetés eredményeképpen.

 

12) Budatétény vasútállomás esetében tervezik-e, hogy a BKK Buszpályaudvar és a vasútállomás kapcsolatának javítását? Meglehetősen sokat kell gyalogolni mind a buszpályaudvartól, valamint a Nagytétényi úti buszoktól (133, 33 14-es járatok). Közös peronos csomópont szerepel a fejlesztési tervekben?

 

Nem tervezzük a BKK Buszpályaudvar és a vasútállomás kapcsolatának javítását, nem lesz közös peronos csomópont. Nem volt ezzel kapcsolatos kérés a projekt előkészítése folyamán.

 

13) Budafok megálló esetében közelebb kerül-e a 40a illetve a 30a megállója?

 

Mindkettő marad a helyén kisebb átalakítással. (perontető, peronszélesítés, stb.)

 

14) A 40a vonal esetében létesül-e megállóhely Albertfalva vasútállomásnál?

 

Nem létesül.

 

 

evetke a 22-b Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75835
Előzmény: zöld küllő (75830)
...slr... Creative Commons License 2016.08.20 0 0 75834

Kedves Villa, nincs itt aligha, esetleg, talán és hasonló, 0-tól és 1-től eltérő valószínűségek. Az eredeti képtárainkat - köszönhetően annak, hogy a kezdeti ígéretek ellenére mégis külön utakra és külön érdekcsoportokhoz került a tar.hu és az index fórum, szóval ezek a galériák egy az egybe' az enyészeté lettek. 

 

Amiket én fényképeztem, azok a képek megvannak, de nem tematikus kereshető galériában, hanem időrendi sorrendben.

 

Drbit képei tudomásom szerint már nincsenek meg - legnagyobb sajnálatomra.

Előzmény: villa (75833)
villa Creative Commons License 2016.08.20 0 0 75833

Üdv.

bizony kitűnő képtárak voltak, elsősorban slr és drbit jóvoltából, előbbi majd ha megjön, leírja a helyzetet, ezek már aligha vannak meg,

Előzmény: tirdi (75832)
tirdi Creative Commons License 2016.08.20 0 0 75832

Sziasztok!

Most találtam rá a topikra, és a legelső hsz.-okat elkezdtem nézegetni. Szomorúan tapasztalom, hogy a régen felrakott képekből semmi sem elérhető. Főleg a tar.hu-ra voltak fölpakolva, de különböző weboldalakra is. Egy csomó már nem elérhető kép leírása kifejezetten felkeltette az érdeklődésemet, jó lenne, ha valamilyen formába meglennének ezek, legalább is egy részük. Esetleg összehozni valami újabb Budafok-Tétény Képtárat. Ha esetleg volt már szó ilyesmiről, akkor elnézést, beletelik egy kis időbe, mire végignézem a topikot. 

Előzmény: Törölt nick (3069)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.08.17 0 0 75831

Azért kíváncsi lennék, miért hord magánál egy nem kis kést. Gondolom nem disznóölésre igyekezett.. 

 

Előzmény: zöld küllő (75830)
zöld küllő Creative Commons License 2016.08.17 0 0 75830
villa Creative Commons License 2016.08.17 0 0 75829

lehetne, de ott meg tulajdonos van, már a Duna réten, aki még ki szeretné venni a profitot a területből, v.ö. beépíteni valamikor,

nyilván úgy mint a Duna Spiritnél, a hullámtér megszüntetésével, feltöltéssel, sittel, szeméttel, ahogy kell,

a kerékpárút nagy része ártéren megy, néha elönti a Duna, de ez velejár,

Előzmény: zöld küllő (75825)
villa Creative Commons License 2016.08.17 0 0 75828

májusban, most mi a helyzet?

Előzmény: zöldmeder (75823)
ax15 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 75827

Néha elöntené a Duna.

Meg kerülgetni kellene az ott napozó békákat.

Vagy elütni - ki mihez szokott

Előzmény: zöld küllő (75825)
zöld küllő Creative Commons License 2016.08.16 0 0 75826

Diszkó, na persze... erről az ötletről nem is tudtam.:-O

Kár, hogy a parkoló meglétén bukik az urnatemető funkció.

Előzmény: gxy_gfx (75820)
zöld küllő Creative Commons License 2016.08.16 0 1 75825

A 6-os töltésének tövében nem lehetne kerékpárút? Tényleg nagyon hiányzik az a szakasz, így kb. az egész használhatatlan, pedig nem hosszú a hiányzó rész.

Előzmény: villa (75800)
zöld küllő Creative Commons License 2016.08.16 0 0 75824

Van aki lombszívóval, vagy csak simán porszívóval veszi fel a harcot a poloskák ellen, állítólag nem is eredménytelen a módszer (kis léptékben).

Előzmény: mind_the_gap (75819)
zöldmeder Creative Commons License 2016.08.16 0 0 75823

" Azt azért továbbra is kíváncsian várom, eljön-e az az idő, amikor a fát és a rétet elkezdjük igazi értékként kezelni."

Úgy látom, arra még nagyon sokáig kell várnunk. A mai társadalom nem a tiszta vízre, tiszta levegőre szomjas hanem a profitra. Az határoz meg mindent. A nagyobb haszon érdekében pedig gátlástalanul beáldozza a természeti értékeket.

 

„Mire visszaáll a villamos közlekedés a 41-es vonalán már nem lesz szükség a váltóbotra. A kamaraerdei végállomás és a reptéri megálló között ismét két vágányon közlekedhet a 41-es. Befejeződött a töltés megerősítése, a patakot visszaterelték az eredeti nyomvonalára. Sajnos az egész beavatkozás nem volt kellő körültekintéssel megtervezve. Ezen a szakaszon érdemes lett volna áthelyezni a medret a jelenlegivel párhuzamos nyomvonalon a villamos töltésétől néhány méterrel távolabb, hasonlóan a csatlakozó alsó és felső szakaszhoz. Ezáltal kevesebb fát kellett volna eltávolítani, kevesebb tájidegen anyag beépítésére lett volna szükség, s ezért olcsóbb is lehetett volna a beavatkozás. A Méhész utcai híd alatti szakaszon hasonló munkát végeztek a meder elterelése nélkül. Kérdés, hogy a horganyzott fonatot mikor eszi meg a korrózió.”

 

Az alábbi képeken jól látszik, mit áldoztak be.............

 

     

2015                                       2016

 

Előzmény: ...slr... (75814)
ax15 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 75822

Pár évente megtalálják.

Aztán nem történik semmi, csak békésen pusztul tovább ...

Előzmény: Zitka (75821)
Zitka Creative Commons License 2016.08.16 0 0 75821

épp most akartam hozni....

 

szomorú. :-(

Előzmény: gxy_gfx (75820)
gxy_gfx Creative Commons License 2016.08.16 0 1 75820
mind_the_gap Creative Commons License 2016.08.15 0 0 75819

Nálunk a sövényt lepték el. Azt figyeltem meg, hogy ha a slagot nagyobb nyomásra állítom, majd lemosom a rohadékokat, akkor egyre kevesebb jön vissza. Idővel el is tűntek..

Előzmény: villa (75818)
villa Creative Commons License 2016.08.14 0 0 75818

A kertben sem könnyű, talán az enyhe telek következménye, de rengeteg a kártevő, a gomba, a poloska féléktől feketéllenek a termések.

M. a deák Creative Commons License 2016.08.14 0 0 75817

Nem vigaszként, de a Fiumei úti Nemzeti Sírkertben sem célszerű lelépni a köves, vagy aszfaltos útról, a gyepes részeken, vagy a régi sírok között járni, mert az ember a gaz és bozót magasságában, akár derékig is fehér foltos lesz tőlük. Úgy tűnik, nem irtják őket...

Előzmény: ...slr... (75816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!