Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94644

Igazad van, Mozdonyvezető volt a javaslattevő, de még mindig járható útnak tartom ...:-))

Előzmény: rezgaras (94643)
rezgaras Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94643

Nem én javasoltam... :-)) De attól tartok, annak elhanyagolható a súlya az ólomlemezhez képest.

 

Előzmény: róbertke (94642)
róbertke Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94642

rezgaras már korábban javasolta, hogy a belső berendezést is készítsd el fémből, azzal is növeled a modelled tömegét. Szerintem is járható út lenne. 

Előzmény: alsó madárfogás (94641)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94641

Ez is igaz, a tető nem ideális hely. A kéttengelyes szerkezet és a nem rugózott kerekű kivitel miatt már a billegésre való hajlam is kellemetlen, azonnal jelentkezik rosszabb áramszedésben.

Most szedegetem össze az alvázra való fittingeket (nem adtak mindent az öntvénnyel - ez is dühítő, meg a figyelmetlenségem a vásárlásnál), és ha kell, nem tétovázok, ha a dobozokból a külső felületük meghagyásával helyet nyerek alváznehezéknek. Egy biztos: a 2 mm-es vasra bármit rögzíthetek, nem fog deformálódni. :-)

Előzmény: rezgaras (94640)
rezgaras Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94640

Na igen. Plusz a 2mm-es vaslemez, 43 gramm. Úgy tapasztalatból 150-200 grammot találnék ideálisnak, hiszen nem kell sok kocsit vontatni.

 

A tetőbe ólmot tenni szerintem csak óvatosan lehet, hiszen felemeli a súlypontot. Ettől billenékeny lesz a modell, ami persze a pályán nem abban jelentkezik, hogy felborul (vagy ha igen, ott már a pályával van a komoly baj!), hanem siklásra lesz hajlamos. Mondjuk ha nincs más megoldás, meg lehet tenni. De egy motorkocsinál én inkább az alváz alá raknám a súlyt.

Előzmény: alsó madárfogás (94638)
pulcsi1 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94639

Like!

Előzmény: Váltógyártó (94607)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94638

...de kevés lesz: az 1 mm-es ólomlemez mindössze 31 gramm (0,1 cm*2,5 cm *11 cm*11,34 g/cm³). Ha a tető is kap belülről bélést, akkor duplázhatom, és a belső falakkal is növelhető a tömeg.

Előzmény: alsó madárfogás (94637)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94637

Igen, ez lenne a legegyszerűbb.

Előzmény: rezgaras (94635)
2xlion Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94636

Ajánlom a tetőt felhőmintás szürke kartonra kinyomtatni. Sokat dob rajta.

Előzmény: Janky (94633)
rezgaras Creative Commons License 2013.10.23 0 0 94635

Szerintem az optimális megoldás egy 1-1,5mm vastag ólomlemez lenne, a padlóra.

Előzmény: alsó madárfogás (94624)
Janky Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94634

Bocsánat.... nem állomás hanem felvételi épület.... ;-)

Előzmény: Janky (94633)
Janky Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94633

A méretarányok közti váltást nem tudom, sajnos, viszont alapból H0-ás méretűek a kinyomtatható épületek. 


Az állomás így néz ki összerakva:

 

Előzmény: mickeymano1 (94622)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94632

Ja megy egy Class 35-ös is van :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (94631)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94631

Jó az. Csodájára jár a fél cég, az irodai polcomon figyel egy Class 31, egy Class 47 és egy Class 56 társaságában :)

Előzmény: alsó madárfogás (94618)
BR50 WAGNER Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94630

A képen is van mindenféle színű szén :D

Előzmény: BR50 WAGNER (94629)
BR50 WAGNER Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94629

Szerintem a szélső teherkocsiban élethűbb a szénrakomány :D

 

Melyiben van az a valódi szén amit túrtunk? :-)

Előzmény: NH3 (94623)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94628

Köszönöm, jó ötletek. Az üléses főleg tetszik (úgyis az arra legfeljebb távolról hasonlító Zzemokit használtam volna). Az elválasztó falak is lehetnek ólomlemezből. Természetesen a WC-be is jut. Az alvázra is férni fog, most már látom.

 

Természetesen a mellékkocsi ezzel szemben pillekönnyű lesz. És a futására is jobban ügyelek, mint a hajtással rendelkező motorkocsinál. Erre a Bramos a minta: a CSD-s Studenka mellékük annyira könnyű, hogy csak a Roco univerzális kuplungjával tudom rátolatva felakasztani, ehhez képest egyszer megfutamodott, és a lejtőt még elhagyva úgy 2-3 métert gurult, részben ívben. Ilyen jól gördülő modellt sosem láttam. :-)

Előzmény: Mozdonyvezetö (94626)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94627

A valódi szén jobban néz ki, pl. az első jobboldali kocsiban.

Előzmény: NH3 (94623)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94626

Mindenhová, ahol nem látszik: tető alá, ablakok alatti falrészek mögé, sőt, a belső berendezést (ülések) is megcsinálhatod ólomból, kicsit macerás, de megoldható. Minden üres teret, akármilyen kicsi, célszerü kitölteni. Az ólom lágy, könnyen alakítható kalapáccsal, késsel, egyszerübb formákat öntés nélkül is ki lehet alakítani.

Előzmény: alsó madárfogás (94624)
V63-017 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94625

Tűzépes szénrakománynak ezek jók, de pl. ami a hőerőműbe megy, azt már majdnem pornak lehetne nevezni.

Előzmény: NH3 (94623)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94624

"Ha pedig súly kell, lehet ólmot tenni bele" - hát ez az. Lábon van a masina (olyan lett, amire számítottam: kúszni is tud, de persze a végsebessége ijesztő lehet - nem teszteltem, majd a dekóderben lehatárolom), most következne súlyozás. Egy kéttengelyes motorkocsiba hová lehet ilyet tenni - ha belső berendezést is akarok? Legalább 100 grammot látok szükségesnek.

Előzmény: rezgaras (94612)
NH3 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94623

A bal oldali kocsiban Albert modell féle rakomány van, a jobb oldaliban pedig általam szedett igazi szén.

A jobb oldali kicsit fakóbb, és nagyobb darabokból áll.

Szerintetek melyik szénrakomány az élethűbb? Mit javasoltok, hogy még élethűbbre tudjam varázsolni az igazit?

 

mickeymano1 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94622

esetleg nem tudod hogy melyik méretarányhoz milyen nagyítási értéket kell a nyomtatásnál beállítani?

ha jól emléxem ez is ott volt azon az oldalon....

 

Ha egy az egyben nyomtatom ki milyen méretaránynak felel meg?

 

üdv

MM

 

Előzmény: Janky (94620)
mickeymano1 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94621

Ohhh, köszönöm!

Előzmény: Janky (94620)
Janky Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94620

Szia!

 

Innen töltheted: épületek :)

 

 

Előzmény: mickeymano1 (94616)
VTAVBK 1 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94619

Megvásárlás céljából  keresek üzemképes BR 130 hajtott forgóvázat (LUDMILA) , valamint Br 42-es üzemképes gőzmozdonyt  mozdonyt elfogadható áron.

Elérhetőségem: nohab3@t-online.hu

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94618

Tán csak nem kiábrándultál belőle? Vagy nem is annyira jó, mint ahogy itt színezem? :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (94615)
maTTato Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94617

Szia!

 

Próbáld itt...

 

http://www.vasutallomasok.hu/?o=tipus

Előzmény: mickeymano1 (94616)
mickeymano1 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 94616

Sziasztok!

 

Volt régebben egy magyar oldal a neten ahonnan le lehetett tölteni MÁV-os modellházak kivágható terveit.

Különféle színü kartonpapírokra kellett a megfelelő méretarányban kinyomtatni.

El volt mentve nekem a linkje, de helyette már más oldal van.

Tudja vki hogy hol elérhető most a tartalma?

 

üdv

MM

 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.10.21 0 0 94615

"(az azóta már eladott) gyári Hornby Class 142-es "

 

Szólj, ha vissza szeretnéd vásárolni! :D

Előzmény: alsó madárfogás (94613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!