Egy Mercedesből kiszerelt D5WS-t szeretnék életre kelteni! A programórát rádugtam egy multiméterre. Kérdésem: normális az, hogy a sárga szálon (ami gondolom az indító) nyugalmi, kikapcsolt állapotban 9 volt körüli feszültséget mérek? Mikor aktív a programóra, akkor pedig 12 voltot. Illetve van még egy lila szál is a programórán, az mi célt szolgál? Lehetséges, hogy ez a kályha csak "bus"-os? Köszönöm.
vettél bele lángcsövet...elárulom h 3 féle van belőle és sztem nem fogod észrevenni a különbséget! mert sokan még szakmabeliek sem tudják....aztán ilyesmi a végeredmény.
és mindegyik lángcsőtípushoz más-más a szoftver....aki érti is a webasto diagot az tudja h melyik programhoz melyik lángcső kell....
Thermo top V kályha, egy seat alhambra-ban. Nem ment a szivattyú, ki lett cserélve, és a kerámia is megvolt már repedezve, szóval vettem bele egy komplett égőkosarat is.
Kályha most már indul fűt ahogy kell. Viszont nem állófűtésként működik, csak kiegészítő, szóval csak akkor indul ha jár a motor, és le is áll vele együtt, nincs külön kapcsoló gomb.
Annyi a "gond" vele, hogy néha, eddig kétszer fordult elő, miután leáll az autó, még füstöl a kályha, és gázolaj szag van.
Gondoltam esetleg rossz fázisban áll le az autó, és az égés még nem fejeződik be, nem szellőztet ki rendesen, vagy nyom még az üzemanyagpumpa.
a 210-es merciben elég rossz helyen van a kályha a jobb első kerék elött.sajnos nagyrészük már nem mükszik részben panelbeázás miatt részben a kályha kiegfunkcióban elhasználódása miatt.nem ritka h a tartókonzol alatt kirohad a kályhaház ezeken.
Elnézést kérek Mindenkitől a muzical belépő miatt ! Ahogy az öreg ír mondja : hideg volt a lábvíz amit az asszony behozott. A kérdés az , hogy a BSI vezérli vagy mi? Tehát tanítani kell, vagy valami mechanikus probléma miatt nem indul? Tudom a pumpát külön tesztelni? Tudom a kályhát külön tesztelni? Egyébként a service manuálban az van , hogy ha benyomod és világit a kapcsolón a lámpa indulni kell külső hőmérséklettől függetlenül.
Bocs! Lehet , hogy rossz helyen járok! Mi ez itt a hiszti , hogy mi lehet jó autó? Ez nem az állófűtés ? DDDDDDDDDD! Mindenkinek más! Nekem most pont egy w210 99. Rettenet, de szeretném megoldani ezt a problémát a segítségetekkel. Webastohoz q..ra nem értek de ez idő kérdése.
látod,mi saját kezünkel fogjuk ezek az autókat és látjuk mik a gondok amik nagyrészt a terevezett avulásból valamint a spórolás miatti silány anyaghasználatból ered.
más meg csak a kalviatúrát csapkodja....na itt a nagy különbség.
Uraim! Új vagyok itt. Üdv Mindenkinek! Az alany W210 Webasto kályha probléma. Hamutartóban a kapcsoló , indulni kellene neki "0" környékén automatán de kézi nyomógombos indításra sem csinál semmit. 99/6 DW50 valszeg még nem vettem ki. A szivattyú sem ketyeg.
,,Szerinted egy 10 éves garázsban tartott, fűtéssel előmelegített, 100.000km-es autó tragacs?"
Nagyobbik részük igen, ha nem is tragacs, de egy mozgó időzített bomba, ami le fog rohadni. És az új állapotától is rohadt messze van. Ellenben ha nem egy 10 évest nézel, hanem egy ugyan így megóvott 20-25 éves, lehet jobb állapotot találsz. Egy autó pedig közel sem csak a motorból áll, az a legkevesebb. Veszel egy új autót (tökmindegy, hogy német, japán, olasz vagy francia, kóreai), felbakolva üvegtkalitkába teszed, 10 év múlva épp úgy elöregedett csatlakozói, kontakt hibás elektronikái, elöregedett futómű szilentjei, motor-váltó tartó bakjai, gumi betétes szíjtárcsái, szarakodó üzemanyag rendszere stb. lesznek mint ami eközben ment 200ezer km-t. Vedd meg, használd, aztán dobd el, erről szól a mai világban minden. Hogy aztán a nyugat európai nem eldobja, hanem olcsón eladja a kelet európainak, mert az azzal is boldog, és csak arra telik neki, az már más dolog.
Teljesen igazad van és értem is lényeget de sajnos nem megoldható mert nagycsalád vagyunk és gyerekeket kell hozni-vinni az autóval, falusi környezetben. Marad az elektromos előmelegítés, remélem a gyári garancia elvesztése nélkül is be lehet építtetni...
Ha még értenél is hozzá...... Engem nem kell győzködnöd, autókkal foglalkozom (és a a legtöbb ismerősöm, barátom is). Mostaniakkal, nem öreg tragacsokkal.
,,Ha hosszabb ideig meg szeretném tartani az autót, melyik lenne a jobb megoldás?" Venni egy bérletet, kerékpárt, robogót stb. az 5km-es utakra, az autót meg csak az említett 30km-es utakra elővenni. Kérdés persze kinek mit jelent a hosszabb táv. Km-ben te sosem fogod elérni a hosszabb távot. Időben meg ne is reménykedj hosszabb távokban, akármit csinálsz vele. Mai autók nagy átlagban 3 évet úgy is tudnak, ha semmit se csinálsz vele, minimális karbantartással kb. 5-6 évet. Utána meg a legalaposabban karbantartott, megkímélt autóhoz is szerencse kell.
Az elektromos telepítése, és üzemeltetése is olcsóbb, garázsban nem kell a szélvédőt leolvasztani. Egy "rendes " kályháért biztos nem adnám fel a garázst.
Kb. 2-3 fok van a garázsban, ez a leghidegebb. De tavasszal, nyáron süti a nap akkor sokkal kellemesebb. Két lehetőségem van ezek szerint: feladom a garázst és használok "rendes" kályhát (de akkor veri az eső, süti a nap stb.) vagy maradok és elektromos motor előmelegítőt szereltetek be. Ha hosszabb ideig meg szeretném tartani az autót, melyik lenne a jobb megoldás? Köszönöm!
Ha nem fűtött a garázs, akkor mondhatjuk hogy hideg?
Motor előmelegítés mindig jó, és hasznos.
Garázsban biztos hogy nem járatnám az állófűtést, még akkor sem ha a garázsajtó nyitva van.
Egyik lehetőséged hogy beszerelteted a kályhát. annak indítása előtt kilököd az autót a garázsból. Nem túl életszerű, de minden indulás előtt egy kis testmozgást be tudsz iktatni.
Másik, amit én csinálnék, egy elektromos motor melegítő, időzítővel, vagy távkapcsolóval. Viszont ezzel a motor nagyon lassan hogy melegedni.