Helló!
A sinek ügyében úgy látom nagy a tanácstalanság miért és mi ennyi. Néha nekem is gondot oko!
Összeszedtem egy alap kitérőből hány fajta kapható és milyen kódszámon.
a geometriával nem foglakozom, abban is van eltérés.
Elnézést ha nem leszek teljesen szakszerű
Árkategóriák szerint
Hobby Line: 2.5 mm barna talpfa
58240/241 kézi állításu kitérő /egyben/
58242/243 elektromos /egyben/
műanyag csúcssín, a mozgó és álló sinrész találkozásánál nincs bevágás a felfekvéshez, a mozgó rész forgópontja egyszerű szegecs, terelősinek műanyagból.
58250/251 állítómű nélkül /kézi és el.állítómű felszerelhető /csavarral/
58252/253 más geometria
fém csúcssin, áram hozzávezetési helyekkel, felfekvő felület kialakítva, sinanyag alum. színű, terelősin műanyagból.
Sinanyag elég változatos, az újabbak hasonlítanak szinben /bevonatban a ROCO 2,5 rendszerhez/
ROCO 2,5 sinrendszer 2.5 mm fekete talpfa, "Neusilber"?? sinanyag
42309/311 állítómű nélkül
42359/361 más geometriával
fém csúcssinnel, áram hozzávezetési helyek kialakítva, felfekvő felület kialakítva, terlősin műanyagból.
ROCO LINE 2,1 sinrendszer 2,1 "Neusilber" sinanyag
42440/441 állítómű nélkül
42488/489 más geometriával
Ezt én is képről nézem. Nem látok a váltókon az állítómű felerősítő csavarpontot, viszont kétoldalt is ki van vezetve az állítómű csatlakozási profil??. Terelősin műanyagból
ROCO LINE 2,1 töltéses
42538/539 kézi állítómű
Ez élőben: sinanyag u.a., talpfa barna. Csúcssin fém, terelősinek fémből, a felfekvést a mozgó sinszál speciális kialakítása biztosítja
Köszönöm a figyelmet, ha további kérdés van szivesen leírom amit látok. Legyetek szívesek ne azzal kezdjétek, hogy azt nem is úgy hívják. Egyszerűen lusta voltam utána nézni. Pedig ebből is érettségiztem meg mindenféle tanfolyamot végig ültem ebben a témában. Hiába azok az agysejtek nem sokasodnak.
Üdv mindenkinek.
Sziasztok!
Ma voltam az Erkel utcai boltban. Csináltam, egy kisebb beruházást 2.5-ös sínekre: vettem egy pár váltót, (1880,-) állítművet (2600,-) hozzá, egy Flex sínt (620,-) és egy angol váltót (3580,-). Szerettem volna még most venni 1enest is, de az nem volt. Hát ez fájt a legjobban. Ott állok egy vasútmodellboltban és nincs egyenes sín??
BoGár
Mea culpa, mea maxima culpa. Jobban is megnézhettem volna a dolgot mielőtt pofázok, bár úgy tünik mégsem mentél hiába az Eurocenterbe. Mégegyszer bocsánat a félrevezető info miatt.
Sajna a börzés Bhv gagyi. Csak a festés más, de a többi nem OK. Lesz rövidesen hibátlan, már öntik. Rövidesen nálunk Magyahonban ca. 3 hót jelent. Szavamat adtam, nem mondhatom ki, de amint lehet kürtölök. Ha most itt pletyusolnánk , akkor sem lenne kész hamarabb egy perccel sem.
Szerintem csak az a baj, hogy semmi sem stimmel :-) A forgovazak is masnak tunnek, szerintem azon is alakitottak. A modell nem mas, mint egy atfestett bhv, talan nincs is ilyen a valosagban. A borzen mar lattam ilyen atfestetteket, gondolom olcsobbak mint a honlapon.
- kék színű (alkat)részek túl világosak
- a kocsiszekrényben a hiba az, hogy a valóságban
- nem minden ablak nyitható
- nem hagyományos ajtóval vannak felszerelve
- a jármű csíkjai magasabban vannak (szerintem)
A BDt kocsi viszont egész jó, de azon is túl világos a kék.
Nah, mar megint en.
En a tolteshez szinten valami spec. pengere gondoltam, amivel ferdere tudom kivagni a toltes oldalat. Ha nem szabalyos, szerintem cseppet sem gond, mert az igazi sem teljesen az, raadasul a kozuzalek meg erre jon ra. A 3mm nem vekony kicsit? Vagy ket reteg lesz?
Bocs, meg valami: a heten beszeltem az Erkel utcai bolttal, egy holggyel. Tole kerdeztem a Brawa modelleket, etc; es akkor erdelkodtem a Gutzold 120-rol: azt mondtak, nem tartanak!
A becsi kereskedo mar csak hang-modulosat tartott, olyan 70.000 korul (de inkabb felette), a borzen Csikos urat kerdeztem O 40.000 (de inkabb alatta) aron hoz csili-vili hangmodul nelkulit!
(A tervezett mozdonyparkom: 132, 120, 118, 110 - Gutzold es Brawa)
A 2,5-os sinek olcsobbak mint a lejjebb feltuntetett arak. Csak a geometriajuk teljesen mas, nem igen tudtam volna ezt a kacifantos valto-megoldast megcsinalni 2.1-bol.
Elkeszult az elso haz a Mozartstrasse-bol, a legnagyobb epulet. Amig raktam ossze, ugy tunt rossz valasztas volt a patinalt. De amint kesz lett, engem lenyugozott...szerintem egyszeruen gyonyoru az epulet! Majd teszek fel rola kepeket. Egy helyen rendesen elrontottam, mert egy nagy megfolyast produkalt a ragaszto.....ezt meg nem tudom, hogy, de korrigalni fogom. Annyira nem zavaro, mert a hatso epulet es az elso epulet kozti par mm-es resben van, de ott van, es ugye ezt nem lehet annyiban hagyni :-) Szoval en ugy erzem, megerte a sok munkat, mert _nagyon_ szep lett.
A Brawa modellek kozul a 132-est rendeltem meg. Egyenlore az az egy lesz, aztan majd ha kesobb magamhoz tertem az anyagi megprobaltatasokbol, akkor lehet tobb. Egyebkent a hasznalt Brawa ara kb. az uj ROCO ara. A Roco nem gyartja azt a szin es palyaszamvaltozatot, ami az en rogeszmem - na meg a Brawa icipicit szebb (szogecsszamlalas rulez). Telefonon erdeklodtem utana, a hirek szerint hetvegen mar nalam futhat....
A hetvegi borzerol mit tudtok? Szombat munkanap, (bar en epp` nem dolgozom) lesz, vagy nem, vagy esetleg vasarnap?
Nálunk a bel - és külvárosi hasonlat már élő. Deák a Váci u.-ban valamivel drágább, mint egyebütt, mert magasabb a fenntartási kökltsége. Javára írandó, hogy ebbl nem csinálnak titkot, sőt a hézten pont ők hívták erre fel a figyelmem.
Már nálunk sem árt nyitott szemmel járni.
A kinti Grundnetto Preislist csak kiindulásdi alap, meert a forgalom volumenétől függően a kereskedő %-ot kap, ami pl..az egyok nürnbergi gyártónál elmegy a 25-30 -ig.
Nálunk a vámeljárás komplikált.
Még ca. két év, s aztán jöhet minden, de kérdés a tehetetlenségi erő folytán mennyi ideig tart majd az igazi átállás.
A legnagyobb gond a modellek ára és az itthoni átlagkereset közötti rossz viszony. Ezért a mi kereskedőink, nem érik el azt a határt ( ez általában úgy évi 100-135 e DEM körül van) - gyártója válogatja - ahol már komoly kedvezményt adhat. A kintiek ismerik az éves várható forgalmat, és év eleji bevásárlásaikban is azt az árat adják, amely csak az év második felében lesz reális. Addig az előző éviből kalkulálnak mint alapból.
Ez nálunk a kis kvóták miatt lehetetlen. Meg is látszik az árcédulán.
Mint lejjebb említem a matiz váltok eltérése onnan fakadhat, hogy az övé aszem 2.1-es, vagy nem a Hobby Line, viszont senki nem válaszolt hogy mi az árban a különbség oka!
Az Erkel utcában én meg láttam Gützold M62-est 72000 huf-ért!
Matiz
Kedvencedből a Brawabol is volt választék, de ha a sínek árán megdöbbentél akkor ezeknek az árán még jobban meg fogsz.
Akármennyire is sokan szapulják a Rocot én bizony nála maradok mert szerintem nem csúnyák és még az áruk is elfogatható. Például a napokban beruháztam a 44992-44995 sorozatú személy vagonokra és gyönyörűek.
Más
A töltéssel én úgy vagyok, hogy az egyik barkácsáruházban meg vettem parafa burkolatnak árusítót csomagokat, 3 mm-eseket, és az lesz az alapja, a trapéz formát meg a kavicsok úgy is kialakítják.
az ötlet azért sem jo, mert az egyes boltok nagyon is figyelik a másik árait. (Valamikor benfentes voltam egy nagy elektronikai bolthálozatban, ahol minden reggel 1 orán át az volt a téma, hogy a konkurencia mit mennyiért árult, és a cég mennyiér fogja azt a dolgot azon a napon adni).
Tehát ha ilyesmit kiteszel a WEB-re pont a kereskedöknek fogod megadni az árakat, és azok azonnal fognak rá reagálni, illetve azonnal áttirnak minden árlistát, hogy ne stimmeljen a tied.
Ez tulajdonképpen a szabad verseny stratégiája, hogy az árakkal mindig játzsani kell, azaz azt a kereslethez kell igazitani - (egész mások szoktak lenni az árak a városok központjábal, megint mások vidéken, illetve a csomagküldöknél. és ez igy természetes.
Ráadásul a jol fogyo árukbol kell esetenként megkeresni a másik árura a veszteséget, mert ilyen is van (a fennt emlitett példában soha nem volt szo a vételárrol, mert az a többség számára még a bolton belül is titkos volt - illetve a bevásárlok titka - akik bizonyos kereteken belül voltak kötelesek dolgozni, tehát saját könyveléssel stb.)
Rendszerint egy-egy kereskedö a gyártotol bizonyos %-ot kap a hivatalos árlistábol. Tehát az ami rendszerint benne van a katalogusban, illetve bárki hozzájuthat. Ahogy azt rézgaras is irta, a beszerzési ár e áraknak kb. a fele (100% felár). Természetesen a különbségböl kell mindent fedezni, tehát azt ami a te listádon áll, illetve megengedett az árak változtatása az AFA különbségek miatt (fel vagy le).
Ha a kereskedö ki tud jönni kisebb haszonbol (nagy a forgalma, alacsonyak a költségei) akkor engedményt adhat, (Pl. a SPURKRANZ a Novaragassen, Bécsben a ROCO listaárak alatt 20%-kal ad mindent! - különben is egy jo cim Bécsben). Ennél lejjeb hivatalosan senki sem mehet. (csak ha kiárusit - sokszor ellenörizetten).
A baj ott van, ahogyan ezt már egyszer megbeszéltük, hogy mig az osztrák kereskedö nagyobb forgalmat csinál addig a magyar nem, tehát ama sohasem tud a gyártol egyébb engedményt elérni (további %-ot).
A magyar kereskedönek sokszor a saját zsebéböl kell hitelezni az árukészletet (kisebb - nagyobb idöre), mig az osztrák társának a szállito is ad hitelt (hiszen megvannak a lehetöségek fizetésképtelenség esetén az áru illetve a pénz behajtására). Mo-rol szinte lehetetlen lenne visszavenni a ki nem fizetett árut stb.
Ez további elöny az osztrák bolt számára.
Az áruk többségén nincs vám, vagy ha van is, sokkal kisebb mint Mo-n, és a vámhivatal sem kér azonnal pénzt (ellenkezöleg Mo-val, ahol az árut addig meg sem kapod, mig a vám meg az AFA ki nincs fizetve).
Tehát láthato, hogy mennyi akadálya van a kereskedésnek Mo-n ezért tisztelet mindenkinek, aki ezt csinálja.
Amit én kaptam árlista, a BYG model árlistája, ha jól tudom ez a végfelhasználói ár. Ha három árlistát összevetem (BYG, Modell Kit, Modell&Hobby) akkor nem nyerek semmit, mert van ahol mondjuk a váltó olcsóbb, van ahol a kereszteződés.
Ezt az árlistát kaptam, gondoltam SEGÍTSÉGKÉPPEN közzéteszem. Ha hiszitek, ha nem, nem változtattam rajta. Nem muszáj ott megvenni, azt hiszem senki nem kényszerít rá, és nem muszáj azt sem hülyének nézni aki segíteni akar ilyen dolgokkal.
Nem figyeltél eléggé.
Mindössze azt írtam, hogy az összes eljárási illetéket hozzácsapják az árhoz, és azt fejelik ÁFÁ-val.
Ez nincs máshol, legalábbis amerre jártam.
Mindössze bátorkodtam megemlíteni, hogy nem korrekt ez az államigazgatási eljárás.
Az adókulcs mértékét nem is érintettem, mindössze arról volt szó, hogy az együttes lefölözés miből tevődik össze. Ezek számszaki adatok, melyekre balgaság az érzelmek flintájával lődözni.
Ami pedig a készletet illeti, kereskedője válogatja. Mutass nekem itthon olyat, kinél pl. egy évnél régebbi ÚJ(!) árucikket kapni. Brummi-nál, aki a szegények közé tartozik, mint patinás családi vállalkozás, 5-6 éves is akad a készletben. Nálunk a civil kurázsi hiányzik. Ami még ma, legkésőbb holnap nem hoz a konyhára, az nincs.
Nálunk csak a Neuheit, a fix és a már megrendelt forog. Ez pedig akkor sem kereskedelem, ha többen felhúzzák a nózijukat.
> Fuggerth sinekröl csak anyit ha eredeti Piko U profilu
> nikkelezett váltokkal épitem egybe akkor egész jok,
Nincs ismerôsöd Amerikában? Az Atlas váltó működtetô relével már 8-10 dolcsiért kapható. A Model-Power váltó (relével) már 6-ért is van. Ez utóbbi sínprofilú, de sajnos sárgarézbôl van, ami nem nagyon ideális (csúnya sárga és rendszeresen pucolni kell)
> De te nem a hivatalos, nagykereskedői árlistát kaptad meg.
> Arra még rájön a MWST vagy mi
A kézen-közön forgó árlisták, úgy tudom, az ún. ajánlott fogyasztói árat tartalmazzák. Vagyis a gyár a gyártási árból kalkulálja ezeket ki a szokásos nagy-, kiskereskedôi árrés és adók figyelembevételével. Amerikában a szokásos különbség a gyártói ár és az ajánlott fogyasztói ár között bô 100%, azaz az ajánlott fogyasztói ár a gyári ár kétszerese. Ez sem nem túl nagy, sem nem túl kicsi, pl. Németországban a rövidáru-boltokban (gombok, tűk) 300-400%-os különbség sem ritka, de pl. a PC-szakmában a nagy verseny miatt meglehetôsen alacsony, 20% körül van, ami a költségeket sem fedezi. A PC boltok tartozékok (floppy, festékkazetta, nyomtatópapír) eladásával próbálják fedezni a költségeiket.
Az ajánlott ártól a boltosok mindkét irányban eltérhetnek, Amerikában pl. egyes csomagküldô vállalkozások csak 20-30%-os kulccsal dolgoznak. Van azonban arra példa, hogy a gyártó csak csekély lefele való eltérést enged meg, és aki pl. több, mint 20%-kal olcsóbban adja a modelleket, mint a gyár által ajánlott fogyasztói ár, annak nem adnak el. (bojkottálják, ami tilos, de száz módja van). Ez a gyakorlat Amerikában igen ritka (pl. úgy tudom, Rivarossi és Roco folytatja, kevésbé agresszívan Atlas is), Európában viszont állítólag szokásos. Ezt a boltosok, ha akarják, akciókkal, börzékkel meg végkiárusításokkal kerülhetik meg. Ott kevésbé feltűnô, ha olcsóbban adják az eladhatatlan készleteiket.
A BYG modell honlapján lehet postai úton rendelni. Belföldre kipróbáltam, müxik. A DOM models honlapján is van néhány dolog, de épp most néztem meg, eléggé meg lett vágva az utolsó látogatásom óta se csöri, se szili, se szöcsi, se bobo. Van viszont Gigant, meg "hatvani" szinezésű Bhv, átalakítás nélkül, csak átfestve.
láttam még az eurocenterbe BR89 est Piko gyártmány u volt még a rendszáma is ugyanz volt mint a régi mozdonynak semmibe sem különbözött az én 8E ft os gépemtöl kicsit talán furcsábban nézett ki mindez 33500 ft ért
elmentem az Eurocenterbe mai nap és megszemléltem a darut. Sajnos ez egy szénrakodo berendezés amelyhet ugyan van daru de a szenelö berendezés nem kellene hozzá . Egyébbként az ára 14750ft volt sajnos :( . Viszont ért egy kellemes meglepetés Roco sin ügyben : kézi müködtetésü válto 1700 ft az elektromos válto 2350 ft ez egész elfogadhato ár . Nem értem Matiz árlistájában a 3400 ft os árat+az elektromos részt ami 4300ft. Más.
Az én terepasztalom 5 mm es rétegelt lemezböl van ráenyvezve 20x30mm es lécböl készült fakeret merevitésre . Szerintem ez a megoldás véd a vetemedés ellen és jelentös súlymegtakaritást eredményez ami egy fregoli szerüen felhuzhato pályánál nem hátrány.
Parafaugyben: letezik olyan vonalzohoz valo 45 fokos "sniccer", ami pont ilyenre valo, a kepkeretezok hasznaljak paszpartu vagashoz...
udv
drjose
(Kis Zoltan)
Most olvasom, hogy parafát használsz (majd) a sín alá. Tegnap vettem meg egy kis véget (0,5m*1,2m) parafa anyagból, ugyanilyen céllal. Azon akadtam meg, miként fogom kivágni az ágyazatnak megfelelő trapéz formát ugyebár több méter hosszan. Van ötleted? Te hogyan csinálod?
Köszi.
Véletlenül nincs közte Szarvaskő. Szeretném megépíteni. A múltkor mikor otthon jártam, lefényképeztem csak elég felhős volt és nem tudtam körbe járni a sár miatt.
Sínszegekkel volt és lesz, parafa alapokon. A másik kérdést nem értem, mit értesz bontható kötésen? Ugyanúgy kell összekötni ugyanolyan hevederekkel mint a többi sínt.