Keresés

Részletes keresés

_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.03 0 0 3347
a TT alatt mit értesz?
Előzmény: Törölt nick (3346)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.03 0 0 3346
Szia tillig1120!
Légy üdvözölve közöttünk!
Örülök, hogy gyarapodik a TT tábor!
csíkosháTTú
Előzmény: tillig1120 (3343)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.03 0 0 3345
és esetleg eladó ????????
Előzmény: tillig1120 (3343)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.03 0 0 3344
köszi ..... (bocs a többiektől)
Előzmény: Törölt nick (3342)
tillig1120 Creative Commons License 2001.04.03 0 0 3343
sziasztok!
_ Liar _ nk üzenem hogy nekem van 3 db HO-as előjelzőm (SIBA-Lichtsignal gelb-grun)
nem karos!!!!!!!!(ha nem derult volna ki)
ennyi!

Törölt nick Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3342
Szóval...
Bocs mindenkitől, aki már unja, de ezt nem árt sokat ismételni:

MINDEN SZOMBATON 9-12 ÓRA KÖZÖTT MODELLVASÚTBÖRZE A LÁNG MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN, BP. XIII. ker. ROZSNYAI U. 3. Az M3 metró Forgács utcai megállójától egy sarokra.

Mindig van,aki most kezd, vagy most kezdi újra a szakmát...

Előzmény: _ Liar _ (3341)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3341
börze? Hol?????????????
Előzmény: Törölt nick (3329)
etwg Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3340
A 411-est lehet, hogy a Bachmann vagy az AThearn modellekböl is ki lehetne alakitani (olcsobbak)
Előzmény: rezgaras (3324)
etwg Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3339
Valoszinüleg a szlovákiai ROCO gyártmánya, a modelleknek egy külön katalogusa van. Majd esetleg megkeresem a web oldalukat (azt hiszem xenia.sk)
Előzmény: Fecus (3319)
etwg Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3338
Szia rézgaras,

nem érdekes itt rágni a témát (nem pontosan a te válaszodra reagáltam, hanem inkább általánosságban), mert ez már igen mély vizekre vinne. A trafokhoz, csak annyit, ahhoz, hogy egy 50 Hz es trafo 1-2 kHz-t is átvigyen éppen gyengiteni kell a vasmagot (légréssel), mert az a nagy mágnesességet nem képes ilyen nagy frekvencián változtatni.

Előzmény: rezgaras (3317)
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3337
Már megjött! Válasz ment!
Előzmény: Törölt nick (3336)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3336
NNamégeccer!...
Előzmény: gyurmosz (3335)
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3335
De nem látom :-(

Mindegy, később még visszatérek, majd akkor megnézem.

Előzmény: gyurmosz (3334)
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3334
nézem
Előzmény: Törölt nick (3333)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3333
OFF

Gyurmosz!

Már ott a válasz, ha Kapuk Vili is úgy akarja...

ON

Előzmény: gyurmosz (3331)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3332
Egy kiegészítés: a gützoldról képet láthatsz a Vasút&Modell honlapján, ott fent van egy újdonságok-katalógus.
Előzmény: JSB (3330)
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3331
OFF

CsíkosháTTú!

Mail ment! A tegnapi nem sikerült, ma vettem észre, hogy visszadobta (rosszul írtam be a címet)...

ON

JSB Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3330
A Déli mozdonyai - a magyarok - valóban zöldek voltak. S.B D.V. (D.S.A.) mozdonyait az 1931-es államosítás után festették egységes MÁV feketére. Az utolsó igazgató Pogány Sándor egy tanulmányában szemléletesen és alaposan leírja, milyen is az a zökd. Mivel most itt tataroztak és most pakolok kifelé, még egy hét is mire megtalálom. Szórul-szóra felteszem.
Ami a Slezák könyvet illeti, magyar részét Lányi Ernő írta. Természetesen a könyvből sok kimaradt(helyhiány). Lányitól is tudom milyenek voltak a mozdonyok, mert ő 1928-tól fényképezte őket az erkélyükről. A zöld a felvételeken jóval világosabb, és a szürkéje is más. Gyakorlott szemnek üvölt. Ernő örjöngött is rendesen - teljes joggal - amikor a 109.109 a sosevoolt zöldet kapta.
Mivel a Fialovits anyag DV(DSA) része két forrásból származik érdekes össuehasonlítani e mozdonyokat, zöld (még Graf fényképezte és a felszámoláskor Pogány az egészet - már amit megmentett, mert kezdték kidobálni. Azt akadályozta meg -Fialovitsnak adta. Fialovits soha nem volt déli vasutas, de azon a vonalon mint MÁV mérnök sokat dolgozott. A gépeket maga csak 1931-től fényképezte (Addig csak MÁV-ot, vagy ritkán külföldit)az Északiban a két fűtőház összeérő homlokfala előtt, az un. Fialovits műteremben. Kegyes csalással a mozdonyokra fából régi formájú rétegeslemezből kivágott DV számot feliratot ragasztott(ezek ma is megvannak). Egyedül a 206 (gyorv. mozd.) sikerült még átmázolatlanul felvennie.

Fecus
délben kimaradt (kifelejtettem)az 520, de rezgaras pótolta. Azt a legolcsóbban Kleinbahnból érheted el, de a Giesl ejektoros kéménybl hengerest kell csinálnod. A Kabinen Tender is jó , mert abból is maradt egy (igaz csak annyi érkezett) az Istvántelken csarnokban van, a 303 társaságában. A legjobb a Gützold 520, de a füstszekrényajtót cserélni kell. A gép jó, szép és elég drága, de megéri. Volt egy átalakítás nélkül, de visszavitték a germánokhoz(ha jól emlékszem 501 "sor"). Nos a Gützold szerelvényei sokban megfelelnek a MÁV változatnak. Megoldás a fénykép, vagy a tatai útiu, azt körüljárhatod. mindent visszatettek rá, nem hiányos.

Előzmény: rezgaras (3325)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3329
Helló Liar!
A börzén, mintha láttam volna ilyesmit, de érdemes megnézni DEÁK boltját a Kulich Gyu.... akarom mondani KÁLVÁRIA TÉREN.
csíkosháTTú
Előzmény: _ Liar _ (3315)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3328
Hali!

Szerintem Etwg képei között keresgélj, én még nem tettem fel a kocsikról képeket. Kocsikat nem is csináltam, csak az épületeket festettem át. Tegnap a fűtőházat alakítgattam. Híg festékkel átfestettem a tetőt, majd letöröltem papírzsepkendővel. A mélyebb részekben, pl. a csepekek szélénél megmaradt a festék, így szerintem szebb lett. Az épület oldalával, a téglás részen is működött ez a módszer. Hogy milyen lett, majd eldöntitek, igyekszem minél előbb feltenni képeket.

üdv

Előzmény: Fecus (3321)
gyurmosz Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3327
Nekem is van egy ilyenem. A kaszni olyan, mint pl. a 46014-en, csak a színe más :-)

Rézgaras!

CsíkoháTTúnak már küldtem mailt a dróttal kapcs., úgyhogy valszeg nem lesz rá szükség, de azért köszönöm!

MÁS:

A Csörgő homokbetöltő-nyílását szerintetek hogyan lehet feljavítani?

Előzmény: JSB (3326)
JSB Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3326
A serfőzde kocsi jó vétel. A szlovák ROCO gyártotta, már kifogyott. Tedd fel a képét, mert nekem nincs, és ca. 3 éves történet. Felejtek! Akkor tudtam micsoda, de kellene újra kátnom. Az bizti, hogy járt hozzánk.(ennyire még emlékszem)
Előzmény: Fecus (3319)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3325
JSB írta:

> A levelibéka zöld meg nem is a jó szín

Te ez már régóta fúrja az oldalamat. A Déli Vasuti mozdonyok tényleg zöldek voltak? Egyáltalán, vagy csak legalább egy rövid idôre? Mert a Slezak könyvben (Südbahn Lokomotive) nincs egy mukk sem arról, hogy zöldek lettek volna, és a fekete-fehér fényképeken nem látszik a szürke több árnyalata, ami a zöldet mutatná.

Vagy a 109.109 jelenlegi zöld színe csak most ugrott ki valaki fejéböl? Az igaz, hogy az angol Southern Railway és az ö mintájukra az amerikai Southern is zöldre festette a mozdonyait, mintegy utalva arra, hogy délen a táj mindig zöld. És ha emlékezetem nem csal, a francia Midi (PLM - Paris-Lyon-Mediterrain) szintén zöld mozdonyokat használt. De a Déli Vasút is? Mikor?

Előzmény: JSB (3323)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3324
Fecus írta:

> De legalább egy gép kellene majd rá ami magyar.

Igazi magyar, MÁVAG mozdonyt nem lehet egyszerűen kreálni. Tudomásom szerint még olyan osztrák mozdony sincs modellben, ami Magyarországon járt (pl. Déli Vasút mozdonyok). Csak a MÁV külföldi eredetű mozdonyai jöhetnek számításba.

410 - Most volt róla szó itt. Vagy Piko vagy Fleischmann BR55 lehet az alap.
411 - A "Truman". Model Loco árulja kitben. Kisebb átalakítással lehet MÁV-osítani. Károly Imre bácsi írt egy cikket róla. Lényegében ugyanazokat az átalakításokat kell elvégezni, amiket a MÁV hajtott végre az eredeti amerikai mozdonyon. (meg persze meg kell építeni a kitet)
520 - BR52. Volt Piko-ban is és mások is gyártották - talán minden jelentôs gyártó az elmúlt 50 évben. Mint itt valaki (JSB?) kifejtette, a magyar 520-asok túlnyomó többsége az ún. "Wannentender" kivitel volt. Tudomásom szerint a MÁV nem nagyon alakította át ôket, úgyhogy csak felirat kell rá.

Itt a vége, fuss el véle. Vagy van, aki tud mást is? A "Lajos király udvari vonatának" a mozdonya (Trix, Maerklin???) is nagyon hasonlít a Sigl eredetű régi magyar mozdonyokhoz, de az a modell olyan szemtelenül drága, hogy nem hiszem, hogy valaki is nekiesne magyarítani.

Előzmény: Fecus (3321)
JSB Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3323
Hirtelenjében.
A 109.109 alma mert még 2000 svájhci frankért is nagyképüsködnek körülötte. A levelibéka zöld meg nem is a jó szín (lásd Pogány Sándor DSA igazgató korabeli leírását, ill. Lányi Ernőt aki más akkor fotózott, és a déli Márvány utcai hídjánál lakott. Ők csak tudják)
ROCO BR 57 a II. vh-ban az erdélyi visszavonuláskor komoly szerepet játszott. A pályaszámokat most kutatom. Fénykép van de oly éles szögből, hogy nem látszik, a gép teljesen azonos. SEMMIT SEM KELL ÁTALAKÍTANI.
Jó még a Fleischmann BR 55, ami átalakítzás után lehet akármelyik 410. (lásd tegnap mind a 16 hozzánk került gépet a topicon. Lehet még a BR 01 régi kazánnal. A 034 és 038 járt Pestre(Berlinből) Előbbi a magyar 303 tanulmánygépe volt . Fotó van , he kell adok.
Van még, de az komoly beavatkozást igényel.
üdv. JSB
Előzmény: Fecus (3321)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3322
Fecus írta:

> Tud valaki választ adni a múltkori kérdésemre, mi szerint mit is vettem?

Feltételezem, hogy azért nem ír senki, mert fogalmunk sincs. Azt nem tudod kideríteni, hogy ki gyártotta? Semmi beleöntött gyártási felirat vagy logo? Ha a fényképét valahol közzétennéd, talán valaki (JSB?) rájönne az eredetére akkor is, ha a feliratot az elôzô tulajdonosa rakta rá. Talán úgy ki lehet deríteni, hogy sár vagy arany jutott a tulajdonodba.

Előzmény: Fecus (3319)
Fecus Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3321
Matiz!

Feltetted már a vízfestékkel patinált kocsik képét valahova?

Más.
Ez a kis külföldi kirándulás vetett fel bennem egy kérdést. Mivel nem láttam magyar gőzmozdonyt a gyártók kínálatában, tudtok-e egy rövid listát adni azokról a típusokról amelyeket gyártanak külföldi színekben és valaki itthon át tud festeni egy elérhető összegért. Kicsi az esélye, hogy az asztal építés mellett rögtön mozdony építésbe/frizírozásba kezdek. De legalább egy gép kellene majd rá ami magyar.

Üdv.
Fecus

Előzmény: Törölt nick (3274)
Albertus Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3320
A Gyermekvasút weblapján lérhető az április 29-május 1. tartandó keskenynyomközű vasútmodell kiállítás programja.
Fecus Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3319
Sziasztok!

Tud valaki választ adni a múltkori kérdésemre, mi szerint mit is vettem?
"Egy fehér zárt 2 tengelyes kocsi. Olyan festéssel mintha otthon alfasettel csinálták volna. A feliratok:
BAUERNEBL
Sörfőzde
MAV
Telephelye Kassa
Gs 517052
20DM volt. Elhoztam. Vagy különlegesség, vagy hibás gyártás (persze az is különleges lenne;-)) "

Előzmény: Fecus (3283)
pg54 Creative Commons License 2001.04.02 0 0 3318
(Füsti)
Szombat délelőtt azon tanakodtam, hogy börze vagy Füsti. Aztán a pénz eldöntötte a dolgot (hónap vége...)
Elég sokan voltak már nyitáskor. A fűtőházban a modellkiállítás érdekes volt, náhány (epés) megjegyzéssel:
- az összkép borzalmas volt, nem tudom elképzelni, hogy nem lehetett volna látványosabban, szebben (!) elrendezni,
- a kispesti asztalon nem sok érdekes volt, szenvedtek a járművek, a kiállítók - és a nézők is,
- a veszprémiak stílusa (sajnos) nem változott, hogy finoman fogalmazzak: nem vonzó,
- a szombathelyi anyag szép volt, látványos (amint azt a szombathelyi kiállításon is láthattuk),
- nekem úgy tűnt, de javítsatok, ha tévedek, hogy egy vágány erejéig össze volt kötve a veszprémi és a szombathelyi modulsorozat (?).
A standard modellkiállítás (a bejáratnál) szerény, de azért nem rossz (nekem persze a 0-ás tetszett!).
Az egyebekről majd a nagyvasúti tpicban.
Előzmény: by az ex bhv (3307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!