Egyébbként ha az a Pista bácsi akire én gondolok /kopaszodo vékony öreg, az emeleten szokott árulni / akkor egy kicsit sumák . Amikor a V100 at vettem töle aszongya majdnem uj azért 7800ft . Aztán otthon vettem észre hogy az egyik oldalán hiányzik a lépcsö és a hütövizcsö valamint csupa retek volt az érintkezöje .Érdekes jelenségre lettem figyelmes ezzel kapcsolatban . A 15 colos Roco iven billeg a mozdony hogy ez mért van ?
Kep berakasa - gyorstalpalo:
(img src="http://www.extra.hu/csaba_t/train_lgo.jpg")
Valahogy igy, de ki kell cserelni a ( es ) jeleket < es > jelekre.
Ha ez megvan, akkor ez jelenik meg:
FELTETELEK: CSAK KICSI KEPEKET SZABAD BETENNI, a modemesek erdekeben, nem vicces, amikor bevagnak egy bazi nagy kepet ide, es fel ora letolteni miatta a topicot! Ez komoly, keretik betartani. Ja, a HTML-proba topicban nem art elotte kiprobalni, hogy minden mukodik-e!
Ha mar itt tartunk, kedves by az ex bhv, boldog nevnapot!
Szia CsikosháTTú modellezőtársam
Tökéletesen igazad van,de én sem azt irtam hogy a többiek csak silány dolgokat árulnak,csak jól meg kell nézni és kipróbálni a mozdonyokat és akkor remek dolgokat sikerülhet megszerezni.Az üzleti célú vásárlásoknál remelem nem rám gondoltál mert engem borzasztóan tud zavarni hogy sok kereskedő szinte mindent felvásárol és utána nagy haszonnal továbbad.Egy érdekes példa:Piko Br130 doboz és prizma nélkül szörnyű állapotban a Közlekedési Múzeumban 16000 forint.Persze ez nem rám tartozik ,de akkor is elrettentheti a szülőket hogy a gyereknek modellvasútat vegyen.Nem mindenki ismeri az olcsóbb helyeket és azt hiheti hogy itt kezdődik a vasútmodellezés. Talán ez nem tasz jót a hobbinknak.Más nem veled beszéltem szombaton a börzén Br 56-os ügyben?Helló
Emberek!
Ha valaki elmodja nekem , hogy kell ide képet rakni akkor a 198 Szergej-ről látnatok egy-két szép képet /Prsze H0-ban /
De van TT-s is!
Ha valakit érdekel!
KGyB modell 06-30-241-75-02
A Hatvani kocsi az most nyár közepéig pihen!
Zsolt
A prototip Szergejeknek volt a vez.fülke alatti oldalfal sima. Nemtom a MÁV-nál mely pályaszámig, odaát a vonatbuzullson biztos tudja vki. A visszafestett 001-en jól látható, a Süveges Atcsi kasznija is ilyen (szép).
HU-HÚÚ!
Légy üdvözölve közöttünk!
Ha visszaolvasol itt lejjebb, akkor nemrég hozzáértők értekeztek ilyesmiről, még fényképeket is találsz.
HU-HÚÚ!
csíkosháTTú
Volna egy kérdésem. Van egy naggggyon régi modellvasutam. Olyan 5 centi a sinfesztáv (!), és minden fémből van, meg bakelitből, a vagonokon MÁV felirat (mikortól MÁV a MÁV?), és a mozdonyok pedig elég profin kialakítottak, asszem azon is MÁV felirat. Ja és rengeteg sinem van hozzá, abból már néhány műanyag, de a legtöbbet valami kartonszerű anyag szigeteli, nem műanyag. Van vagy 10 váltóm is hozzá. A mozdonyok olyan 3/4 kg-osak egyenként, semmi rozsda, megkímélt állapot. Láttam néhány hónapja piacon ugyanolyan sériát, más fajta mozdonnyal, de irreális árért adta, nem mintha meg akartam volna venni, csak érdekelt. A szerelvények olyan szélesek -csak hogy legyen viszonyítási alap-, mint az egér a kezed alatt. Igen, elég nagyok, és müxik mindkét mozdony. Egyikben egy motor van, másikban 2. Csak úgy meg akartam osztani veletek, és hát hogy kinek van hasonló, az érdekelne. Meg hogy hol lehet hozzá még vagont venni, meg efféléket. Jövő hét hétfőn (ha rajtavan) leírom, hogy milyen típust akartak utánozni a mozdonyokkal.
Na ennyire azért én nem vagyok "hót profi"! Én inkább a környzet kiépítésére vagyok háklis, a vonatmodelleken hajlamos vagyok a kompromisszumra - biztos a TT hatása. Most idézek:
" A 130 sorozatú (korábban V300) dízelvillamos mozdonyokat a vorosilovgrádi mozdonygyár építette a DR részére." A kép a 130 005-2 számú gépet ábrázolja. Ezt mellékelték a BTTB gyártású modellekhez ismertető gyanánt.(Az idézet nem teljes!) Ebből mertem én következtetni... Lehet, hogy tévedek, de nem valószínű. Szerintem a legelső változat a V300 lehetett, ebből lehetett az átszámozás után 130, aztán jött az összes többi.
A 130-132-232-243 mozdonyok között külsőre is elég sok különbséget lehet felfedezni. A 130-as a legrégebbi volt, a kivitele a PIKO modellének felel meg. A 132-n már az ablakok mások (kissebek) a tetőn van még egy hűtő, a 232-n kapaszkodók elől, más ablakok (a széle körül szegecselés-féle van) a tetőn +2 ventillátor és még egy hűtőrács-szerűség van. Ezen kívül talán a forgóvázon is van különbség, de ez csak találgatás, nem vagyok benne biztos. Állítólag az egykori CSD is kapott belőle, a PIKO gyártott ilyen 130-ast is. A németeknél sok festési variációjuk volt. Nagyjából ennyit tudtam összeszedni róla :-( Meg persze a többi, már ismertetett adat (darabszám, sorozatszámok, állomásítás, beszerzés éve).
A Taigatrommelpage-n láttam pár képet ami felkeltette az érdeklődésemet. Vannak olyan 120-asok, amiknek az elején nincs kis hűtőrács, van, amelyiknek oldalt van kicsi, van amelyiknek középen van kicsi; az ablaktörlők is máshol voltak egyes darabokon (ablak felső széléről lefelé nyúlik, alsó széléről felfelé nyúlik) és persze az oldalak bordázása, van sima oldalfalú (ezek lehetnek a korai darabok).
A V300-ról én is csak olvastam, az ominózus átszámozáskor kapta az újrakeresztségben a 130 nevet. Szerintem akkoriban csak néhány darabot kaphattak DR-ék a nagytestvértől, ezért ritka a kép róla. Ahogy a "Tajgatrommelek" képeit nézegetem, azokon a feliratozáson kívül nem nagyon van különbség, szerintem a "Ludmillákon" sincs.
Ha valaki tájékozottabb, javítson! Kösz!
csíkostáTTú
Sziasztok!A következő üzenetet kaptam Süveges Attilától:Kész van az M-40 mintája,húsvétkor kiöntöm,utána meg lehet nézni! Tehát:Rövidesen pupos kasznik,netán teljes modellek bukkannak fel a börzén,vagy Mikinél Szegeden.
Hétvégén megyek börzére, majd ha tudok, fotózok.
OFF: Látom, Te is kapcsolatba kerültél már a kecskeméti MiG-ekkel! Engem a mozdonyfüst után a kerozinfüst is megcsapott ott :-)) ON
Namost ha a 60-as évek beli Piko BR50-esre gondolsz, (ami pl. a honlapomon a 61-es és 64-es katalógusban benne van), akkor azt régebben elég gyakran láttam a börzén. Beleznaynénál és Mikinél Szegeden állandóan van.
Nem tudom, hogy feltunt-e mar valamelyikotoknek, hogy a Nyugati pu. 12. vagany vegenel levo ujsagosnal Saschenmodell kocsikat lehet kapni!
Mult het szombaton jartam a Nyugatiban, a szemeim majd kiugrottak a helyukrol.
Volt CFR fekvohelyes kocsi (!!!), zold-feher festesu CD 1.2. o kocsi, meg BDZ es MAV hutokocsi szett.
Van-e valakinek 2001-es SM katallogusa?
Jelen pillanatban mindösszesen 1 azaz egy mozdonyom van. A régi PIKO gépeket eladtam, a topictársak vasutain üzemelnek tovább :-) Előbb az asztalt kell befejeznem, aztán veszek még gépeket. 3-5-nél több nem hiszem, hogy lesz. Az előbb leírtakon kívül még lesz E11 vagy E42, egy motorvonat (Ferkeltaxe) esetleg egy kis tolatógép (Köf I, II). Persze mind DR jelzéssel, régi festéssel.
Matiz!
Mikor jársz a börzén újra? Legutóbb láttam gyönyörű TT V43 gépeket, de sokat! Volt köztük a legeslegújabb MÁV festésű is. Az én dilettáns szememnek nagyon tetszettek... Csak azért kérdem mert Te fotózol is...
Hát... Szóval nem tudok képet feltenni róla. Mindig ott van, leggyakoribb tartózkodási helye a próbapálya mellett. Ha most szombaton is kijössz, odatollak az arca elé.