Keresés

Részletes keresés

grja Creative Commons License 2016.08.30 0 0 75866

Virág + termés...

 

...slr... Creative Commons License 2016.08.28 0 0 75865

Nívódíj :-)

Előzmény: gxy_gfx (75864)
gxy_gfx Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75864

<off>Ha már egyszer akadálymentesítés: nem csak bugrisztánban vannak mókás megoldások.</off>

Előzmény: villa (75862)
ax15 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75863

Az elérhetőségét elárulta?

Előzmény: villa (75862)
villa Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75862

Dietrich tárgyalt a Camponásokkal a lift elvileg igénybe vehető, az ügyeletest kell hívni, valaki próbálja meg..,..

Előzmény: ...slr... (75859)
...slr... Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75861

Végülis tökmindegy, fizikailag hol van, lényeg hogy a könyvek szerint van lift, van akadálymentesítés, a nyomorult utas meg kit érdekel. Örüljön, hogy felszállhat a vonatra, ami még jön is néha. Honnan olyan ismerős ez a mentalitás...

Előzmény: ax15 (75860)
ax15 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75860

Az is lehet hogy az ajtó mögött csak a lift helye van, az egy raktárban pihen ahol biztonságosan meg lehet ejteni rajta az aktuális karbantartásokat. 

 

Előzmény: ...slr... (75859)
...slr... Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75859

Pingálás: a vasúti zajvédelemmel kapcsolatos fal pontosan úgy működik, ahogy azt előre megírtam. Már szép, depressziós gettófalaink vannak, persze van, akinek tetszik, más meg rosszul van tőle, én sajnos az utóbbiak közé tartozom. De legalább a zajt sikerült jól megvédeni. Mert ugye ez az egész városkép-rombolás csak azért történt, hogy a MÁV-nak továbbra sem kelljen üzemi zajkibocsátásának csökkentéséért egy szalmaszálat sem keresztbetenni. Nem építenek zajelnyelő alépítményeket, nem fejlesztik a sínek rögzítésének és rugalmas alátámasztásának technikáját, és továbbra sem kell azzal foglalkozniuk, hogy kocsijaik kerekét, kerékcsapágyait és fékjeit folyamatosan karbantartsák és korszerűbbre cseréljék.

 

A budatétényi állítólagos liften pedig egyre jobban ki vagyok akadva. Először Villát vádoltam felületességgel, figyelmetlenséggel, de ha tényleg működőképes lifteket rejtettek vasajtók mögé, az a legnagyobb aljasságok egyike, amivel eddig találkoztam, merthogy akkor valaki már kifizette az állomás akadálymentesítését, elvégezte a műszaki munkát, a rászorulók pedig vagy egyáltalán nem tudják használni ezt a megállót, vagy kegyetlen fájdalmakba kerül, hogy a túlpartra átkerüljenek. Volt benne részem, "köszönet" érte annak, akit illet. Ja, és ha ott elkészült a lift, amit a rejtekajtók rejtenek, akkor ugye további beruházásra és emberi törődésre, kimódolásra és kemény munkára volt szükség ahhoz, hogy az akadálymentesítést ne lehessen használni, de még tudni se lehessen róla.

Előzmény: zöldmeder (75858)
zöldmeder Creative Commons License 2016.08.26 0 0 75858

    

 

Albertfalva, ahol már a kamerákat is elvitték. Azóta folyamatos a pingálás.

Előzmény: villa (75856)
...slr... Creative Commons License 2016.08.24 0 2 75857

Ezeken van kétrészes oldalra sikló liftajtó, gomb és kijelző. A budatétényi alabárdosok esete viszont ugyanaz a misztikum marad számomra, mint a másik: mikor a fantomlakótelep fantomlakói mesélték, hogy a föld alól rendszeres morajlást hallottak, és egyszer az akkor még be nem falazott Gyula vezér lépcsőből nyíló lejárat aljáról fegyveres katonák fordították vissza őket.

 

Mindkét sztorit készséggel elhiszem, de kicsit valószínűbbnek érzem, hogy a fantomsereg még mindig ott morajlik alattunk, mint hogy a budatétényi vasúti megállóban tényleg vannak liftek. Ha az utóbbi igaz, akkor remekebb az álcázás, mint az előbbinél, pedig az se' semmi. 

Előzmény: villa (75856)
villa Creative Commons License 2016.08.24 0 0 75856

ezek is liftek, látszanak, de ugyanúgy nem működnek

Budafok                                 Kastélypark

Előzmény: ...slr... (75853)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.08.24 0 0 75855

Fel lehetett volna duzzasztani, hogy hajózni lehessen rajta Biatorbágyig.. :)

Előzmény: zöldmeder (75854)
zöldmeder Creative Commons License 2016.08.24 0 0 75854

A patakot visszaterelték eredeti nyomvonalára. Sajnos nem éltek a meder áthelyezésének lehetőségével, pedig a helyi környezeti adottságok ezt lehetővé tették volna. Ezt a megoldást alkalmazták a patak biatorbágyi, törökbálinti szakaszán a kedvezőbb telekalakítás és a jobb beépíthetőség érdekében a Vendel Park és a Tópark területén.

 

Az alábbi képek jól mutatják, hogy a csatlakozó felső és alsó meder nyomvonalához jobban illeszkedő, a sínektől távolabbi vonalvezetés kevesebb költséggel, kisebb természetkárosítással, kevesebb tájidegen anyag beépítésével járt volna. Továbbá teret biztosított volna a meder fenntartási munkáinak forgalomkorlátozás nélküli elvégzéséhez.

  

Előzmény: villa (75828)
...slr... Creative Commons License 2016.08.24 0 1 75853

Ezek a vasajtók Villa elmondása szerint megépített, kész lifteket rejtenek. Rejtenek JÓL teszem hozzá én, hiszen semmilyen kezelő szerv nem látható, azz oszlásnak indult vasajtókat egyszerű zsanér tartja, és még kilincs sincs rajtuk, csak egy-egy fiókfogantyú. Ha itt tényleg vannak liftek, akkor ez világszabadalom: feltalálták a szupertitkos, vandál- és utasbiztos felvonót. Dicséretet érdemel az üzemeltető, meg tudta védeni a rá bízott javat.

gxy_gfx Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75852

Még öt év, és ott lesz a kvantumprocesszor minden telefonban. Lehet, hogy ezekkel a kavarásokkal már erre gyúrnak. :P

 

Ha átszállással kell utaznom, akkor ezért szoktam megnézni, hogy át lehet-e kevésbé forgalmas, de annál érdekesebb helyen szállni. Ha nem jön a csatlakozás, keresek fotótémát, sztelvagyok. Rózsavölgy, Budafok-elágazás pl. remek hely ilyen kalandokhoz.

Előzmény: ...slr... (75850)
gxy_gfx Creative Commons License 2016.08.22 0 1 75851

A mai közlekedési integrációban, ezek sci fi gondolatok

Igen, a „bili” szóval pont erre akartam utalni.

 

olyan mint a nyári és a téli olimpia Budapesten

Megvalósulásuk valószínűsége alapján tényleg, de a legalább egy helyre összetelepített információs táblákat konkrétan használnák is valamire, míg egy egylövetű izomrituálét... Mondom, szerintem valaki fog írni erre egy alkalmazást, amit csak azért nem fog letiltatni az Illető, mert az aktuális udvari vajákosa nem tud még róla.

 

Előzmény: villa (75849)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 1 75850

Scrödinger vonata – ezen dobtam egy hátast. :-)

 

Valóban nem elég combra gyúrni, valószínűségszámításból és játékelméletből is jónak kell lenni, ha valaki igénybe szeretné venni a Mercikben, Audikban, és főleg Superbekben utazó nagyjaink által nekünk szánt tömközt. Kivételes szerencsémnek tartom, hogy tanúja lehettem Budatétény, azon belül is a rózsakerti lakótelep ellátottsága fénykorának: amikor elfogadható sűrűséggel, rendszeresen járt a 114-es busz, és bevitt a belvárosba a 233. Azzal vették el tőlünk ezeket, hogy kapunk egy tökéletesnél is jobb 101-es buszt, és alig két többlet-átszállással eljuthatunk bárhova. Nos, csak ámulok az Őrmezőn, valószínűleg olyan buszpályaudvar születésének és felvirágzásának lehetek tanúja, amilyenből nincs még egy széles e kontinensen. Most nem taglalnám a részleteket, csak annyit, hogy a klímaváltozás minden rezdülését a bőrünkön érezhetjük okulásul, valójában Schrödinger százegyes buszáról szeretnék szót ejteni. Mi már középiskolában is azt az elméletet tanultuk, miszerint bármely részecske előfordulási valószínűsége a tér bármely zárt, egyszeresen összefüggő térfogatában zérustól eltérő, tehát az sem esélytelen, hogy Bon Jovi szempillájának egy elektronja épp a tolltartómban tartózkodik. Ahogy mi ezt nem tudjuk megjósolni, azonképpen a gazdagréti végállomáson is teljesen jogos, hogy a kijelzőn lévő jóslat nem találkozik a mérési tapasztalattal. Talán a 233-as eliminálása során szenvedett a 101-es olyan perturbációt, amitől két pályája alakult ki, a B és az E. A 114-es előfordulási valószínűsége pedig csökkent. Így aztán a kiszámítható, mérsékelten jónak mondható közlekedésünkről lemondhattunk, de mindennapi, új játéklehetőséget kaptunk, ami elméletek nélkül is élvezhető.

Előzmény: gxy_gfx (75848)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75849

A mai közlekedési integrációban, ezek sci fi gondolatok.....

A Campona parkoló liftje működik, az esetleges aluljáróhoz meg elegendő lehet egy egy rámpa - amúgy megállóhelyeinken egyetlen helyen sem működik a lift -

Hely amúgy lenne a Campona, és a megálló között is a buszok betérésére, ezt javasoltuk is a NIF nek.

MÁV-os élő menetrendi tájékoztató kihelyezése meg a Nagytétényi úthoz, vagy akár a buszvégállomáshoz, kb, olyan mint a nyári és a téli olimpia Budapesten....

Kedvencem az Újpest Városkapu, ahol van Volán végállomás, MÁV  megálló, metró, és BKV busz végállomás, mindegyiknek külön pénztárakkal és független tájékoztató táblákkal.

Előzmény: gxy_gfx (75848)
gxy_gfx Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75848

Mondjuk lift meg Magyarország... hát nem tudom, a rámpa üzem- és nomádbiztosabb. A liftet nagy csindadrattával átadja valami főnyakkendős, píjár megvót, gumicsont abszolválva, másnapra diszkréten be is zárják, mielőtt még szétsportolnák a deszkásmajmok.

 

Ugyanakkor ha már bili, ki lehetne helyezni egy vasúti utastájékoztató táblát olyan helyre is, ahol nem kell perceket gyalogolni ahhoz, hogy rá tudjunk pillantani Schrödinger vonatára. Villamos- és buszjáratokkal van erre több működőképes példa, ahol gyaloglótávon belüli megállók várható kiszolgálása látható egy kijelzőn. Csak hogy náhányat mondjak (igaz, egy se a kerületből): Márton Áron tér, Móricz Zsigmond körtér és környéke (igaz, itt még mindig hiányos a tájékoztatás, de az infrastruktúra készen áll hozzá), BAH-csomópont. Azelőtt egész korrekt kis játékelméleti modelleket lehetett felállítani az utas döntésére, ezek itt most már feleslegessé váltak.

 

Hasonló módon tudnék elképzelni egy komplex, vonatokról is tájékoztató táblát legalább két helyen: a Campona déli végénél (ott egyébként is sok busz megfordul), és az említett Lépcsős utcai megállóknál. De attól tartok, előbb lesz erre telefonos alkalmazás, aztán annyiban is maradunk, amolyan nagyferósan. Van egyébként ilyen egyes civilizált országokban, pl. ez itt még a tehervonatokat is mutatja. Kár, hogy terepen nincs mindig meg hozzá a térerő...

Előzmény: ...slr... (75846)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75847

Ez azért durvább, mint egy Sas-kabaré.

Előzmény: villa (75845)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75846

Erről a pályazárról már évtizedek óta szó van, lóg, mint Damoklész kardja, de ennél közelebbit én nem tudok róla. Mióta beszélnek erről a pályafelújításról, azóta a épp a közelmúltban meglepetés-szerűen lebontották a Kelenföldi pályaudvar felét (hogy P+R parkolót építsenek a vágányok helyére, nemsokára kész is lesz), majd lebontják a Délit, hogy hasznosítsák a telkeit, aztán majd rájönnek, hogy a Kelenföld, amire át akarták terhelni a Déli feladatait, már rég nem pályaudvar, csak megálló, így alkalmatlan lesz a feladatra. Én ezt látom (tudom, öreg vagyok, homályos már a látásom), ennek fényében nem is értem, ha lesz vonalfelújítás egyáltalán, az mikor lesz, és egyáltalán mi lesz a célja.

 

A budatétényi megálló még nem nagyon leromlott, és nem nagyon rég épült. Meglepne, ha nem a szabványok szerint építették volna akkor. Talán az előírások változtak meg? 

 

A budatétényi megállónak két jelentős problémája van, mindkettő könnyedén orvosolható lenne. Egyik az utastájékoztatás hiánya, ami szerintem néhány kijelzővel megoldható lenne, csak a szándék hiányzik. Lehetne olyan kijelzőt létesíteni, amit már a lépcsőzés előtt is láthatna az utas: ha negyven percet késik a vonata, eldöntheti, hogy átkel a Rubiconon és vár, vagy szándékot vált. Olyan is van, hogy egy csomót késik a vonatom, mégis érdemes lenne odamennem, ha tudom, hogy a korábbi vonat is késik, és azt még elérném.

 

Az akadálymentesítést a töltés túloldalán lévő rámpával, lifttel lehetne megoldani, oda pedig a Növény utcai aluljárón keresztül jutna az utas akadálymentesen. 

Előzmény: markonya (75841)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75845

a peron széléhez...

Előzmény: ...slr... (75844)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75844

Mihez vannak túl közel a felüljáró pillérjei?

Előzmény: villa (75842)
markonya Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75843

Az önkormányzat honlapján találtam egy dokumentumot: TELEPÍTÉSI TANULMÁNYTERV Budapest XXII. kerület, Budafok-Tétény területére egy telektömb mélységre készülő KSZT módosítás előkészítésére, a 40 sz. vasútvonal korszerűsítésének beillesztésére http://budafokteteny.hu/uploads/files/1437460795.pdf

 

ez alapján a növény utcai (rózsakerti) szintbeli kerszteződés megszűnk: A 40 sz vasútvonal és a Nagytétényi út jelenlegi szintbeni közúti átjárója megszűnik, a Növény utcai aluljáró veszi át a szerepét, két körforgalom kiépítésével. A Nagytétényi út körforgalmának helybiztosítása a hatályos szabályozásban rendezett, de a Növény utcán a kiépítéshez további területre van szükség

Előzmény: markonya (75841)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75842

a felüljáró pillérjei közelebb vannak, mint ami egy megállóban megengedhető lehet, így a megállót eltolják Háros felé, közlekedő járda lehet mellettük, aluljáró kellene és a felüljárót le lehetne szedni,

Előzmény: ...slr... (75840)
markonya Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75841

Eredetileg abban reménykedtem, hogy küldenek valamilyen értelmes projektleírást - de úgy tűnik, hogy ilyen egyelőre nem készült. Nem emlékszem, hogy lett volna valamilyen lakossági fórum a témában - bár az is lehet, hogy tartottak egyszer. Főleg Budafok és Barosstelep megállókat használjuk, emiatt volt több kérdés ezekkel kapcsolatban. Nem tűnnek túlságosan bíztatónak a válaszok, az, hogy Budatétény esetében még romlik is a helyzet az kifijezetten értelmetlennek tűnik, lehet, hogy rossz helyen vannak az oszlopok - de gondolom a pályázár 1 éve alatt át lehetne helyezni, ha az utas fontos lenne. Se a 33-as, se a 14-es buszcsaládokról nem lehet majd átszállni továbbra sem kényelmesen a vasútra... 

Előzmény: ...slr... (75839)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75840

Ezt a pillérjei közelsége és a megálló odébbpakolása dolgot megmagyaráznád?

 

Ha jól tudom, ezen a vonalon expressz vonatok is közlekednek, amiknek ma Európában 120-140-nel kellene közlekedni, jobb helyeken persze 200 fölött. Nyugger legyen a talpán, aki az elől szintben elugrik. Szerintem marad a lassújel, és a továbbra is évezredhez méltatlan vasút.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=21175183&t=9048586 Ezt akár ma is írhattam volna, de minek.

 

 

Előzmény: villa (75838)
...slr... Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75839

Köszönöm, hogy ezeknek a kérdéseknek utánajártál, és a válaszokat közzétetted.

 

A kérdéseid közül hiányoltam Budatétényt, de a válasz is csak Budafokot és Barosstelepet említi, mint érintettet. Korábban olyan tervről hallottam, hogy a Növény utcai aluljárót - amit még a 43-as villamosnak építettek - szélesítik ki úgy, hogy a Nagytétényi utat bele lehessen vezetni, ez az aluljáró váltaná ki a budatétényi sorompó szintbeli kereszteződését. Egykor még én is felvettem a kapcsolatot a MÁV akkori kommunikációs igazgatójával, hogy a helyi sajtó és - ha létezik ilyen -, valami helyi lakossági érdekképviselet is bevonható legyen a folyamatokba, de az akkori kezdeményezésem teljes érdektelenségre lelt itt helyben, egyedül pedig nem akartam folytatni. Azóta nem követem ezeket az eseményeket, csak használom a lehetőségek közül, amit tudok.

 

A budatétényi megálló jó kapcsolat lehetne a helyieknek a város felé, de sem az öt emeletnyi lépcsőzés, sem az utastájékoztatás hiánya nem teszi nagyon vonzóvá. Többnyire már ott van az ember, megjárta a lépcsőket, mire megtudja, hogy nem jön a vonata, és a menetrend szerinti következő cirka ötven perc múlva esedékes. Ekkor lépcsőzés vissza, és klappiti a Lépcsős utcai buszmegállóhoz (vagy most már inkább a 101-eshez), és akkor az ember már biztosan elkésett, bárhova is indult. Ez így nem túl vonzó alternatíva, ami az autósokat önként a vasútra csábítaná.

Előzmény: markonya (75836)
villa Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75838

Köszönjük,

jellegzetes a kettős mérce, amikor vonatpótlásról van szó, menjen mindenki a BKV-val, amikor integrációról, Budatétény, akkor nem kérte senki...

arról meg hallgatnak, hogy Budatétényben sem lesz aluljáró, sőt szintbeli átjáró lesz a jelenlegi rámpa vonalában, ahol borítékolható, hogy emberek fognak meghalni, míg a megállót bő 100 m-el eltolják Háros felé, a Campona felüljáró pillérjei közelsége miatt,

fuss a vonat után mozgalom,

Előzmény: markonya (75836)
ax15 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 75837

Szóval a következő generáció is ugyanezt fogja látni és élvezni.

Előzmény: markonya (75836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!