Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3640
Szia Zsolt!
Te a KÖF mekkora lehet N-ben? Már H0-ban is akkorka, hogy a szokvány digit dekóder bele sem fér... Egyébként egy nagyon szép, érdekes modell, üde színfolt egy asztalon, minden német témával foglalkozó N-es kollégának ajánlhatom.
István
Előzmény: by az ex bhv (3638)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3639
Már meg ne sértődj!
Azért hagy okuljak én is...
Előzmény: _ Liar _ (3637)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3638
Sziasztok!
Eladó egy N-es KÖF!
Aki nem tudná az egy német mozdony!
Van még egy Vollmer vadászles az is N-es!

Zsolt

_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3637
te is fiam csíkosháTTú!!

bocs de akkor sztornó......

Előzmény: Törölt nick (3636)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3636
Nekem csak a Tillig-féle 120-ról van tapasztalatom, de úgy tűnik ez általánosítható: miszerint az új fejlesztésű modellek SOKKAL CSENDESEBBEK, SÍMÁBBAN FUTNAK. Matiz! Te tudsz erről mesélni, neked volt régi modelled, meg van új...

OFF
_Liar_!
Valami rémlik: jelen volt Julius Ceasar perforálásánál?
ON

Előzmény: Törölt nick (3633)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3635
te nem ismered a Brutuszt?
Előzmény: Törölt nick (3634)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3634
Kivánok!
Örülök, hogy segítettem. Nem mindenkinek tellik ugyebár ágyazatos sínekre, amik az állomási vágányzatban elég ügyetlenül néznek ki...
Van még egy két adatom, amik még jól jöhetnek:

Állomási vágányoknál az ágyazat szélessége - H0/TT sorrendben - 46/34mm. Vonali szakaszon a töltés alapja 46/34mm, a felső szélessége 38/28mm, a magassága 5/4mm. Forrás: Gerhard Trost Modellvasút.

Ragasztónak én a Palmatexet használom, igaz szagos, de ragaszt... Azon jogerősen gondolkodom, hogy az építési sorrendet meg kéne változtatnom...
TT-s lévén eddig ez volt: töltésanyag-ragasztó-szóróanyag-döngölés-sín. Viszont ebben a nagyságban is illik ma már precízebbnek lenni...

Előzmény: Törölt nick (3632)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3633
Kiprobalni nem tudtam, csak egy boltban erdeklodtem utana:
A Gutzold 120-asa uj hajtassal keszul, sokkal csendesebb lett. Lendkerekek is vannak benne.
(Kereskedo mondta, keretik kettovel elosztani es gyokot vonni, aztan kiderul az igazsag :-)) )
Erdekelnenek engem is konkret tapasztalatok.
Előzmény: luc72 (3631)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3632
Hello!

csikoshaTTu:
Koszi a kiegeszitest, ez lemaradt. Sajnos, pont az altalam emlitett cikk nincs fent rajta. :-( Scanneltem belole kepeket, gaz lenne, ha felraknam valahova? (szerzoi jogok? eleg lenne, ha a forrast megjelolom?)

Amit irtal, kiteszem ide is:
Ezen a cimen lathato egy otlet, hogyan keszitsunk agyazatot. En is ilyen modon kepzeltem el majdan. A sin ala parafa csikot fektetunk, erre ugye a sin, utana bekenjuk ragasztoval, erre pedig kinek-mi-tetszik alapon raszorjuk a zuzalekot. Namost, parafa: megvan. Sinek: (majdnem) megvan. Zuzalek: megvan. Viszont, a ragaszto meg nincs meg. Segitseg kellene, mit hasznaljak. Eddig kutya kozonseges papirragasztot hasznaltam, es bevallt, olcso is. Erdekelne, van -e ettol jobb, ki mit hasznal es kb mennyibe kerul.
Tajekoztataskeppen az en araim:
parafa lapok, 30x30-as 3mm vastag 0.9m2: 2190Ft / csomag
papirragaszto: kenofejes, szintelen, szagtalan: 250 Ft/tubus (az egesz asztal agyazatara kb. 4 tubusral lenne szukseg)

udv

Előzmény: Törölt nick (3629)
luc72 Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3631
Sziasztok

Van egy olyan kérdésem, hogy valaki halott és látott működésközben új Gützold BR-120 mozdonyt ? Azért érdekel, hogy ez is zajos mint a régi vagy ez már új motorral készül, esetleg lendkerékkel? Azt látom a képen, hogy váltófényes, mert ha franko ez az új, akkor lecserélném 4 db. M62-re fényezettet újakra.
Köszönöm segítségeteket.
A Feri

_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3630
kösz azt ismerem és tudom is hogy hol van...

üdv ------Liar

Előzmény: Törölt nick (3628)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3629
Kiegészítés, ha valaki nem tudná:

www.modelleisenbahner.de

Előzmény: Törölt nick (3624)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3628
A Körút neveivel mindig bajom van, de lakik egy modellbolt az Oktogonnál, ha a Blahától megyünk a Nyugati felé a jobb oldalon, pont az Oktogon előtt. Ki is vannak írva.
Előzmény: _ Liar _ (3625)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3627
Na, mielőtt reggel lesz, legyen holnapra nézegetnivaló:
A honlapra felkerült a Modellezés részbe néhány kép. H0-ás V40 kaszni, Krassy munka, és egy régi festésű TT-s szili. A szilit ajánlom megtekinteni, igényes munka! Ilyen kasznikat árulnak más festésben is (kék, papagáj).
A képtáramba felkerült 16 új kép a füstiről, hát, csak 2 modelles van benne. Akit érdekel, itt keresse.
_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3626
és üdvözlet.... -------Liar
Előzmény: _ Liar _ (3625)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.04.15 0 0 3625
helló mindenki!

Kösz Matiz a FAQ-t. (a 7. fejezet nincs még meg vagy csak szarul jött le?)

Még azt szeretném kérdezni, hofy a József krt. 55 alatt hol van modellbolt? (valami étterem van + sötét kapualj)

Előzmény: Törölt nick (3624)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3624
Hello!

Jo volt a mai borze, sokan voltak, bar a kinalatot ma nem talaltam tul jonak. (Bar, TT-ben volt felhozatal.) Keszitettem nehany fotot ket szep modellrol, nyersen es vagatlanul felraktam az extrara, majd irom a cimet.
A Vasut&Modell weblapja a jovo heten frissul, ha minden jol megy. Lesz Maerklin digital, kerti V40, nurnbergi ujdonsagok meg meg par dolog.

Djt-122:
Ajanlom a BRAWA ferkeltaxe modelljet, szerintem erdemes gyujteni ra! NAGYON szep. Tovabba akit erdekel az egykori DR vasutvonalak hangulata, annak erdemes a mostani Modell Eisenbahnerre is beruhazni! Hosszu, sok kepes cikk van benne, ahol az egykori DR jarmuveirol, melyik mozdonnyal mi kozlekedett, hogyan, igazi es modell kepekkel illusztralva!
Pl: 120-as es hozza illo tehervonat
V-100 REKO-kocsikkal (4tg)
BR64 2tg szemelykocsikkal
PIKO BR135 (motorvonat) 102-es mozdonnyal!
52-es tehervonattal
BR65 4tg REKO-kocsikkal
BR64 2tg REKO-kocsikkal
BR86 zart peronos 2tg szemelykocsikkal, (akar PIKO is lehet!!) vegen pakli
Persze a 118-as sem maradt ki zold es vaj-zold 4tg szemelykocsikkal
Vegyes gyartmanyu modellek, BRAWA, Fleischmann, PIKO (regi es uj), EpIII - IV.

udv

JSB Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3623
djt122

A felsorolt kocsik között egy sincs amelyik ne lenne jó, ugyanis a második vh után ca. 1953-ig mindkét oldalon, keleten kicsit tovább (1956-ig) minden - minedennel járhatott. Az oldalajtós kocsikat a mellékvonalakról csak a 60-as évek elején száműzték(legtovább a porpsz építésüek maradtak meg DR, DB felirattal).
A legszerencsésebb a Drezda-Freiberg - Chemnitz(akkor Kartl Marx Stadt)- Plauen vonal lenne, mert ott több szakaszon belüli vonat ilyrn összeállításban közlekedett. Egy vonat általában három kocsiból állt. Ebből egy gyakran posta, poggyász, avagy kéttengelyes zárt teherkocsi volt. A vegyesvonat hétköznapi dolognak számított.
A mozdonyok később nagyobb pályaudvarokon tolattak, de Drezda Neustadt- Radeberg között továbbítottak kis tolatós tehert, vagy rövid hétvégi délutáni bumlit is.

Előzmény: djt-122 (3619)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3622
Én is szeretem a vasúthoz tartozó autómodelleket. H0-ban vásárolgatok. Ha Bécsben járva nincs túl sok pénzem (gyakran megesik), akkor nem vasúti járművel, hanem egy-egy autóval lepem meg magam.

Macibb

Előzmény: Törölt nick (3569)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3621
OFF
De sokan ismerjük itten a kótából való muzsikálás mikéntjét!
Kellemes ünnepet! Megyek "dúr-moll-ni".
ON
Előzmény: etwg (3618)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3620
Ugyan má' mié' kék beverdesni azoknak a szegény verebeknek az etetőjét!?

Viccen kívül: ha Te követted el, gratula 3X is!
Légy büszke rá!
1.: Sok munka és tudás van benne.
2.: Nagyon szépek.

Előzmény: etwg (3617)
djt-122 Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3619
JSB
A DR 89 265 rendszámu gözmozdonyárol van szo tulajdonképpen egy mellékvonali kispályán szeretném közlekedtetni amelynek ugyan központja egy ipartelep igy a föprofil a BN 150 által továbbitott tehervonatok . Igaz személyvonatként jobban illett volna egy VT 135 és mellékkocsijai de ilyet égen földön nem találok . Csak egy régi roncsom van ami üzemképtelen. Igy gondoltam arra hogy a BR 89 mozdony is szoba jöhetne mivel a börzén láttam Windbergbahn kocsikat és oldalajtos kocsikat is nem tudtam eldönteni melyik is illene hozzá .

Csikoshátu
Én a Piko katalogusokkal operálok igy az általad irt kocsikat nem nagyon ismerem a katalogusban Csa 95 jelü az oldalajtos a kilátokocsi az pedig "Windbergbahn" néven szerepel

Válto üggyel kapcsolatban elöre léptem sikerült szereznem 4mm es átméröjü üvegszálas varnish csövet ez lett a tekercstest . Az oldalára 6mm es papir távtartokat ragasztottam . Utána a varogépem cérnaorsozojára készitettem egy tengelyt ezzel 0,1 mm es huzalbol 215 menetet raktam fel. A vasmag a munkahelyemen talált lánccsapokbol készült. Ez pont olyan átméröjü mint ami kellett polirozott és kitünöen siklik a tekercs belsejében . Eddig 2db készült el a probaüzemet jol birják már nem melegszik anyira ugyhogy megvagyok egyenlöre elégedve .

etwg Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3618
čn is zenész voltam.....

Kellemes husvétot

Előzmény: sansan (3616)
etwg Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3617
Szia csíkostáTTú

"Más! Azt csiripelték egyesek, hogy a Vasut és Modellben látható mallett modelleket Te építetted..."

Lehet, hogy be kellene verni a csörüket azoknak a verebeknek.......

Különben egyetértünk.

Na kellemes husvétot.

Előzmény: Törölt nick (3615)
sansan Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3616
Na igen! Ezt már fel akartam vetni régebben is.A railhu.net. oldalon látható gyönyörű 601 esetleg etwg műve?
Előzmény: Törölt nick (3615)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3615
Nem az én írásomra reagáltál ugyan, de, ha nem haragszol...

Én, mint "csíkosháTTú kismalac" kb. a földig hajolok Sz. Sz. munkája előtt.
A riportból valóban úgy tűnt, hogy "egyedüli meló", de ez a K.A. hibája, mi azért tudván tudjuk, hogy ez nem így van.

Idézek: "...Pont azért kell egy ismert muzsikus, mert ott van a garancia, hogy valami maradandó marad..." AHA! Ha jól tévedek van közöttünk is egy ZENÉSZ, neki meg van egy újságja...

A túlzott érzelmeket le kell nyirbálnunk, ebben tökéletesen igazad van. Többek között rólam is.

A csíkos hátam ellenére én is egy "nagy" asztalt építgetek, csak nekem nincs annyi időm... Egy szint fölött nem a pénz dominál, ebben is mélységesen igazad van.

Más! Azt csiripelték egyesek, hogy a Vasut és Modellben látható mallett modelleket Te építetted...

Előzmény: etwg (3614)
etwg Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3614
Neharagudjatok, ha a vitátokkal nem értek egyet. Elöször is Sz.Sz. alig hangoztatta (kivéve a fagylaltos kocsiját), hogy maga csinálta a terepasztal minden részét, ami nyilván nem is lehet igaz. Ezt inkább a K.A. tette töbször is a szájába (végignéztem már vagy 5ször videon). Akárki is dolgozik neki az teljesen mindegy, és nem tudom milyen közösségi szellemröl beszéltek, az a néhány ember aki neki dolgozik, biztos, hogy jol érzi magát, az meg, hogy kit engednek be a pincébe meg kit nem, azt a tulaj dönti el. Hidd el majd egyszer ö is el fog azon gondolkodni, hogy kinek is csinálja, mert még a legszuperebb terepasztalt is idövel meg lehet unni.

Nem tetszik az a felhang sem, hogy ez meg az csinálta ezt meg azt az asztalon. Ahhoz, hogy ilyen nagy asztal készüljön Magyarországon, mindenekelött egy Szörényire volt szükség. Gondold csak vissza, hány probálkozás fulladt kudarcba a muzeumtol kezdve, sok egyébb vállalkozásig. Pont ezért kell egy ismert muzsikus, mert ott van a garancia, hogy valami maradando marad (akárcsak a zenében, ha tetszik ha nem. Erre maga Szörényi is nagyon pontosan rámutatott, mégha K.A. nagyon félre is értette - szerintem ezt igenis ki kellett volna vágni a filmböl. Aki valaha is csinált egy nagyobb terepasztalt az elöször is már eleve nem lehet szegény, másodszor egy bizonyos méreten tul már nem a pénz játsza a szerepet - ahogy ezt K.A. is hitte, hanem az idö, a gondolat, az ötlet stb. mert ekkora méretben már egészen másképpen kell gondolkozni). A terepasztalon alig lehetett drága jármüveket látni, azt a néhányat amit láttunk minden ember ilyen korban magáénak mondhat, ha 30 vagy több éves modellvasutas multja van, és nem a Keleti elött keresi koldulással a kenyerét.

És mi van akkor ha az általatok titkolt besegitök minden modellbe beirják a nevüket, hogy igenis ezt ök csinálták - nem hiszem, hogy a Sz-nek kifogása lenne ellene, hiszen csak az ö asztalán mutatnak igazán, és ö volt az aki fedél alá hozta a dolgokat, vagy esetleg a barátaitok a LAVA-bol vagy máshonnan vették öt rá, hogy már adjon nekik egy "kis" helyet ahova feltehetnék a gyönyörü Nyugati H0-ás modelljét? Töletek nyugatabra van még egy olyan jo szokás is, hogy bizonyos dolgokat a megépitöjéröl szoktak elnevezni (pl. Pistavár stb.). Nyilván nem a Nyugatit kell átkeresztelni, de az elötte levö trafik már vigan viselhetné a Nyugati épitöjenek a nevét.

Szerintem ez mindenkinek megtiszteltés (akármilyen is a viszony Sz-hez), hogy egyáltalán rá tehette a modelljét a terepasztalra.

Inkább probáljátok más szemmel nézni a dolgokat, és lehet hogy egyszer Ö is leszáll közétek, de ha ilyen marad a nézetetek akkor inkább azt modja (és joggal) hogy mit is keressen közöttetek. Pedig hidd el bármelyik klubnak hatalmas elöny lenne egy ilyen tag, mégha semmit sem csinálna (amit azért nem hiszek). Söt a magyar vasutmodellezö társadalomnmak sem ártana a a Sz. is képviselne benneteket.

Elnézést ha hosszu voltam, de husvet elötti este már nem illik modellezni, tehát firkálgatok.

(hasonloan az egykori történethez, amikor megtiszteltetés volt a Rockefeller cipöjét pucolni).

Előzmény: JSB (3605)
sansan Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3613
A humbrol-t lemoshatod a szintetikus higitoval.Háztartási,vagy festékboltokban kapható.Literes a legkisebb kiszerelés---jó sokáig elég lessz.3-400 FT egy liter.
Előzmény: Törölt nick (3612)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3612
Köszi etwg!
Kifogom próbálni a selejtezésre ítélt kasztnin. Ma találkoztam a börzén JSB-vel, szerinte HUMBROL festékkel mázolták össze, ennek az oldószere meg nem bántja az eredeti kék Zeuke alapszínt.

Más! Szabolcsnak tényleg gratula! Akárhányan is csinálták, ő találta ki, hogy megépíti a Nyugatit, és nagyon szép...

Előzmény: etwg (3604)
JSB Creative Commons License 2001.04.14 0 0 3611
Átkozott billentyűzet (pedig csak egy hónapos)

Az email: vasutandmodell@matavnet.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!