Keresés

Részletes keresés

JSB Creative Commons License 2001.04.26 0 0 3820
Figyusszatok, a hatvani országos modell kiállításra. Ma nyílik, és n9-18-ig van nyitva az állomás főépületében, és a Liszt Ferenc Művházban. Kitáblázták, mert az állomás tulsó oldalán van.
Tegnap az építést láttam. megér egy misét.
Intersziti Creative Commons License 2001.04.26 0 0 3819
Nekem meg egy 110-es számozódott át DB 202-essé, olló-> ragasztó módszerrel.
Előzmény: Törölt nick (3816)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3818
A 130 -> 132 modositas szerintem nem OK, mas a kaszni is. Megerosites/cafolat?
Előzmény: Törölt nick (3816)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3817
Helló!
Gyakrabban kéne járni a börzére, én már kétszer is láttam.
V100: ha TT-s lennél, akkor meg a 110-est kergethetnéd, a Tillig a V100-at gyártja, nekem meg kb. egy hónapba került, hogy 110-ként megkapjam. Amúgy a PIKO modellje egy jól sikerült darab. Én az új BR218-ra fújtam, a képe rajta van a Byg-Modell honlapján. Olcsó, de...
csíkosháTTú
Előzmény: djt-122 (3815)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3816
Helyes a sejtésed a keskeny nyomközű V100-ról, valóban BR199 jellel állították forgalomba Türingiában, a Nordhausen - Wernigerode - Brocken vonalon, ami 1000mm-es, vagyis H0m minálunk.
Ez a "számítógép-> olló-> ragasztó" tipusú pályaszám módosítás nekem is ismerős: így lett nekem két különböző BR56-os gőzösöm, sőt, ezzel a módszerrel lett a 130-ból 132. (Nagy szellemek, ha találkoznak...)
Előzmény: Törölt nick (3814)
djt-122 Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3815
akár menyit is fikázátok a Piko V100 at én ugy gondolom egy különlegességet kaptam el mert a börzén azota sem láttam . Ellenben BR 110 majdem mindig van . A pályaszámokat meg nem értem mert a katalogusban a 190/17es modell V100 001 a 190/18as pedig 110 025-4 számmal szerepel. Különben megnézve a fekete fehér képet az eredeti képröl hiányzik az oldalkorlát vagy a modellen csak kitalácio? Egyébbként a M&H nál láttam az uj 110 est valami iszonyatos sárgába és DB Cargo felirattal pirosba ritka ronda a régi valahogy szebb volt. Egy kérdés ismét a börzére sürün kilátogatokhoz : Miért oly ritka a VT135 motorkocsi látott már valaki eladot?
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3814
Hello!

Na, azert a Gutzold a mai napig gyartja a V100-at, de most mar "Junior"-kent, szoval, kezdoknek, jateknak ajanlva. A BRAWA pedig a V100 6 tengelyes, H0e modelljet is kesziti, BR199(?) jelzessel. (Megint a lustasag nyert, nincs kedvem katalogust bogaraszni a pontos palyaszamert, majd holnap :-) ) Egyebkent, a regi katalogus, az olyan is, akkoriban nem sokan rohattak fel, hogy ugyanaz a ket gep palyaszama. Manapsag pedig, mi sem egyszerubb: elo pelda ra, hogy mindket 118-asom ugyanazon palyaszammal rendelkezett. Egy keprol leneztem egy 118-as (szigoruan 4-tengelyes gep) palyaszamat, szamitogep -> nyomtato -> ollo -> ragaszto es maris ket kulonbozo palyaszamu modellel rendelkeztem :-)

udv

ui:digit.fenyk.32MB,6xzoom+obj.beizzit:holnap valszeg megyek a hatvani kiallitasra,fotozok majd(ha lehet)

Előzmény: joem (3811)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3813
Még valami:
A PIKO szerintem durván megy a "villanyvasút" irányba a "modellvasúttól". A most kijött BR218 belsejéről néztem egy fényképet: a motor fémházától úgy van elszigetelve a vezetékezés, mintha én csináltam volna, valamilyen szigetelőszalag darabbal. A fojtótekercs meg ott lengedez a szigetelésen... Olcsóságra (100DM!!!) törekvés = igénytelenség.
Előzmény: Törölt nick (3812)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3812
Nna ja!
Csakhogy védjem a DDR cuccokat: a saját mozdonyaik modelljei azért nem voltak ennyire tragikusak. Tipikus példát találtál, a V100 azonos időszakban is különböző színekben létezett, akár azt is el tudom képzelni, hogy ugyanaz a gép "színt váltott". A Eisenbahner Journal számban van egy kép a DR V100 003 prototipusról, emeletes vonat előtt. Sajnos fekete-fehér kép, DE! A mozdony világos színű, egy vastagabb és egy vékonyabb sötét csíkkal a kasztni alján! Ehhez képest aztán...
A DB-féle V100 legalább egyszerűbb, volt vörös, meg kék, oszt annyi, legalábbis akkor, amikor még "V100" volt.
Előzmény: joem (3811)
joem Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3811
Kicsit visszatérnék a V100 témához. Szóval az NDK modellek igénytelenségét mi sem mutatja jobban, mint, hogy a Gützold kijött egy piros és egy kék verzióval AZONOS PÁLYASZÁMMAL!!! Matiz katalógusos honlapján van egy kép amelyen a V100001 psz mozdony látható sajnos fekete-fehérben. Itt két csík látható és végigfutó oldalkorlát. Később ugye jött a BR110 bordóban, egy csíkkal, ezzel egyidejűleg tovább gyártották a V100001-et kékben, egy csíkkal és korláttal. Kicsit kapkodom a fejem, mert a néhány hozzászólással lentebb hivatkozott kép is V100 egy csíkkal. Lehet, hogy ez a modellválaszték így a különböző epoche-okon átívelve élethű, de az azonos psz. két szín durva... Szóval az akkor szerintem is technikailag jó minőségűnek számító cuccok a modellhűség szempontjából eléggé kifogásolhatók voltak. Persze nekem, gyerekként tök mindegy volt a dolog, mert egyedül egy mozdonyt láthattam a PIKO palettáról élőben, ez a NoHAB volt, arról pedig még gyerekszemmel is látszott, hogy ezer sebből vérzik. Az, hogy a többi mozdonynak mennyire van köze az eredetihez, akkor egyáltalán nem érdekelt. És ha engem nem, akkor sokunkat sem. Hol volt még akkor, hogy egy jármű eredetijét megkeressük, körbefényképezzük, csak azért, hogy a sorozatgyártáskor minden felirat pontosan a megfelelő helyre kerüljön. Sajnos a mai gyerekek is ilyenek. Vonat. Teljesen mindegy, hogy milyen ország, milyen mozdonya, létezik-e, stb. És valljuk be, ebben pl. a PIKO is ludas, emlékezzünk csak a "cirkuszos" PIKO Junior BR80-ra és BR55-re. A sorban ott a Mechano, majd pedig a játékok a Legon át egészen a fából faragott valamikig.
Pontosan ezért lesz a forum modell fő marketing üzenete, hogy az gurul körbe a karácsonyfa alatt, amit apuka vasárnap délelőtt kisfiával kézenfogva az állomáson sétálva lát. (szombaton nem, mert akkor a börzére mennek). Nem olyan, nem olyasmi, hanem AZ!!! Hiába no, vénségemre idealista lettem, t.i. hiszek abban, hogy megfelelő áron ez az üzenet piacot tud teremteni. Aztán majd meglátjuk...
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3810
OK, én igényt tartok rá. Összesen hány db.? Küldjek mailt?
Előzmény: by az ex bhv (3808)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3809
Csatlakoznék Matiz véleményéhez!
Tessék mondani: mit építsek, én szegény TT-s?
1.: Van tizenegynehány mozdonyom, vagy hatvan vagonnal. Véletlenül úgy sikerült, hogy mind egy korszakból, és az egy NOHAB-ot kivéve DR.
2.: A H0 sincs nagyon eleresztve, habár jobban, mint TT. Van ugye Fuggerth, meg a Deák, oszt annyi!
3.: Az egy dolog, hogy mozdony. És a vagonok??? Meg jelzők, épületek?
Sajnos az van, hogy nincs igazából hazai modell kínálat, nem igazán van miből építkezni...
Most itt, mindenki előtt teszek ígéretet, hogy piacra dobom a DR motyóimat, ha lesz reális esélyem arra, hogy MÁV asztalt tudok faragni, helyhiány miatt TT-ben.
csíkosháTTú
Előzmény: Törölt nick (3804)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3808
Szia Matiz!
Ha szépesz megkérsz másolok belőle!
Egyébként katalógus gyűjtők!!!!!!
Van régi roco,fleischmann,TT,Noch!
INGYEN VAN!
CSAK VIGYÉTEK EL!

Zsolt

Előzmény: Törölt nick (3777)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3807
ment is a mail
Előzmény: JSB (3805)
JSB Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3806
Gyühet az emil, van belőle, mustrálhatod.
"Gépészetileg" van benne Fugi szépen. Azért fut oly jól, mert az új javított pisz-pösz kerül bele.
Tehát mégsem oly rossz ami magyar. A festés olyan amilyen, erről a gyártót kellene meggyőzni.
Előzmény: Törölt nick (3804)
JSB Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3805
Gyühet az emil, van belőle, mustrálhatod.Kasztrálni ne akard, mert úgy gyün.
"Gépészetileg" van benne Fugi szépen. Azért fut oly jól, mert az új javított pisz-pösz kerül bele.
Előzmény: Törölt nick (3804)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3804
Hali!

Hát, most "hazabeszélek", azaz védem a német terepasztalt építőket:
Nincs megfelelő minőségű magyar modell, ez a helyzet. Az egykori NDK-ból sok van olcsón, van hozzá épület, jelző, minden. Akinek nincs kézügyessége (mint nekem), kénytelen(?) megvenni a német holmit, hogy építhessen. De ez lassan már legrágott csont...A Fuggerth Csörgőt tényleg nem illik lehúzni, mert "örüljünkhogylegalábbezvan", de akkor annyi engedtessék meg: a minősége hagy némi kívánnivalót maga után.
Egyébként, a festésen miért változtattak? Nekem régebben volt kettő is. Az első egy egymotoros cucc volt, világos-matt-narancs színű. Ezután következett a középmotoros, ami már elég gáz festésű volt, csillogós valószínűtlen piros, és azóta is így készül....az első talán még jobb volt.

Van itt a fórumon Deák-V43 tulajdonos? Egy emailt váltanák vele.

üdv

Előzmény: rezgaras (3802)
JSB Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3803
Az egykor Vasútbarát néven megjelenő lap 1999 ősz 24. oldalán az Aop 317 áramszedő, és a ház szerszán részlete látható. A hűtők nem festettek, hanem külön fröccsel készített bepattintható részek. Ez nem általános nyugaton sem. A hajtás a Csörgőből indul módosítással. A csigatengely, és fogaskerék szerszámok revizió alá kerültek, mert néhol 5-17 század mm volt az eltérés. A sorja is megszűnik. Profi tudja, ez mit jelent a gyakorlatban.
És úgy általában; Rézgaras, a topicon az egyik legvisszafogottabb, de némelyek versenyt fröcsögnek olyan modellre, melyből még egy darab sincs.
Ez minden igazi modellezőhöz méltatlan. Fogjuk vissza magunk, és beszéljünk arról a több ezer fajta modellről, ami van! Kifogásolni meg úgy illik, hogy a jogos morgást követően közkincs gyanánt azt is megmondjuk (írjuk), mi a megoldás!
Előzmény: rezgaras (3801)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3802
vsanci írta:

> kedves vasútmodellező társak ne a csörgőből
> általánosítsatok, annyira azért nem rossz (egy kis frizirt azért
> elvisel de szép modellt lehet kihozni belőle) a kocsikra sem
> lehet olyan sok panasz ennyi pénzért

Nem panaszkodom, csak azt jegyeztem meg, hogy nem hiszem, hogy az eddigi modellekhez, meg magyar fizetésekhez képest borsos árát indokolja majd a minôsége.

Még jó tíz évvel ezelôtt beszélgettem Tóthnál (ha jój emlékszem nem Tóth úr volt már, hanem a testes eladó) arról, hogy az M41 ugyan nem drága (1300Ft volt motorral, én 870-ért vettem a "vitrinmodellt") de lehetne jobb is. Az én filozófiám az, hogy egy modell lehet úgy is jobb, hogy nem kerül többe: egyszerűen jobban oda kell figyelni a tervezésénél. Az akkori "hivatalos" vélemény az volt, hogy ez a modell nem arra készül, hogy a nyugati nagy gyártókkal minôségben versenyezzen, hanem a keleti piacra, ennek megfelelô minôségben és árért. Pár évvel késôbb röviden beszélgettem Fuggerth úrral is, és ô is megerôsítette ezt a hozzáállást. Ezt én bizonyos fenntartásokkal (lásd elôbb: lehet úgy is jobb, hogy nem drágább) elfogadtam.

Az árak mostani fejlôdése azonban arra mutat, hogy Fuggerth is azt a megoldást részesíti elônyben, amit sajnos sok nyugati gyártó: emeljük az árat, és reméljük azt, hogy ez - legalábbis rövid távon - nem szűkíti a piacot. Szerintem ez a hozzáállás ennek a hobbynak hosszú távon a halálát jelenti. Magyarországon pedig azt, hogy - legalábbis amíg a volt NDK-s készletek még nagy számban jelen vannak - a magyar modellezôk német terepasztalokat fognak építeni, mint ezt tették 20-30 évvel ezelôtt. Ezt látom itt a fórumon is.

Előzmény: vsanci (3788)
rezgaras Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3801
JSB írta:

> az ROCO minőség volt

Hiszem, ha látom. És nem csak a ház, hanem a hajtómű is.

Előzmény: JSB (3797)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 3800
Helló djt-122!

A képen a kelet-V100 látható. A nyugati is kb. ilyen elrendezésű volt, de kerekítetebb élekkel, kevesebb kiálló micsodával.
Szerintem a kép nagyon érdekes! Ezek szerint mégsem ment olyan jól Honeckeréknek, mint ahogy mondták: összehoztak egy 1000LE-s dízelt, hogy ne cikizzék őket a gőzösök miatt, de még használták a háború előtti oldalajtós kocsikat...
Minden esetre a kép vasúttörténeti érdekesség!
Ja! A VEB PIKO a ezt gyártotta.
csíkosháTTú

Előzmény: djt-122 (3799)
djt-122 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3799
A Piko féle V100 001 a keleti vagy a nyugati szériába tartozik? Elég randa a V100 után kapcsolt oldalajtos szerelvény inkább gözmozdony illene hozzá
Előzmény: Intersziti (3791)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3798
ÉLJEN AZ OPTIMIZMUS!
Nem viccnek szántam...

Az lenne a jó, ha már kapni lehetne, tesztelni lehetne, tudni lehetne, hol lehet esetleg házilag javítani rajta, stb.

Most álmodozni fogok: esetleg lehetne mondjuk M40, M32, V42, de "igazi"... Mondjuk TT-ben is...

csíkosháTTú

Előzmény: JSB (3797)
JSB Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3797
Igazad van Vsanci. Egyes szerszámokat láttam , tapizhattam, az ROCO minőség volt. Remélem egészben is az lesz, ca. max.fél áron, mint akármelyik hasonló nyugati ketyere.
Előzmény: vsanci (3788)
JSB Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3796
Az első gép 1968 elején jött. A nyáron a cseh bevonulás idején huztak mindent, mert a személyforgalmat leállították. A kép júliusi. A V 100-ból Drezda max 40 darabot állomásított. 1975-ben - mikor diplomáztam - még volt, de már megkezdődött az átsázmozás. Ezzel egyidőban kapott az Annabergi vonal, addig oda hegyi gőzösök jártak. Heidenauban 1972-73 tanévben ( mert innan jártam be Drezdába) sokat láttam. Akkor kapták a 9 db. E 11-t. ezek Freiberg felé jártak.

Matiz a kpen lévő állomásítást elütötte, helyesen, éretelemszerűen : Dresden Hbf.

Előzmény: Intersziti (3791)
BoGar Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3795
Sziasztok!
Mennyibe kerül a Dom féle V63? Tudja ezt valaki??
Üdv: BoGár
gmarc Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3794
"Szenvics-üzemmódban az egyik V100-volt a "vezérlőkocsi"?"
-Mindkét mozdony járt, a vonat ugyanis úgymond "tolómozdony-rásegítéssel" közlekedett. Az egyik húzta, a másik tolta a vonatot. Meredek pályán járt.
---Ha sikerül, feliratom CD-re az Abschied der V100 c. filmet. (3sat).
Előzmény: Törölt nick (3774)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3793
Jó Estét!
A kelet-V100, és a nyugat-V100 között vannak jelentős eltérések. Az Eisenbahn-Journal cikke részletesen taglalja mind a két oldalt, és egy táblázatban összefoglalja a két oldal történetét is, plusz képek.

Mit szólsz a képhez a V és M oldaláról?

Előzmény: Intersziti (3791)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3792
Hello!

DR V100 068(áll.:Nürnberg, dátum:1970 nyara, hely:Drezda)

A Vasút&Modell lapjáról; csak itt csak nektek :)

üdv

Előzmény: Intersziti (3791)
Intersziti Creative Commons License 2001.04.24 0 0 3791
Jó hétvégét!

V100 ügy.
Először is szögezzük le, hogy keletnémet, vagy nyugatnémet V100-ról van szó! Korántsem mindegy. Mint ahogy a nyugati és keleti V200 is ég és főd.
A keletnémetek közül (202, 203, 204, ex DR 11x. Sor.) jónéhány még megy, még Adtranz-remot is van dögivel, tömeges selejtezés a nyugatiakból volt (211, 212, 213). A keletiek még mindig mennek, javarészt a halberstadtiakkal, vagy annak nyugati megfelelőjével (aminek lekerekített a vége).

JSB (3786) „A vonat minden nap többször fordult, Bad Schandau-Drezda, Pirna-Drezda között.”
Mikor volt? Ott nyaraltam, tán 85-86 táján, Kurort Rathenban, mindig átjártunk a pirnai modellbótba vagy Drezdába, akkor már villamosított volt a vonal, és 211-ek szaladgáltak. Teccett. Érdekes, az emeletesek között is volt különbség.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!