Holnap a kanizsai vonal 140 éves. Ezzel kell foglalkoznom. A börzén nem tudok részt venni. A jövő héten egyeztessünk, hogy lásd és megvizsgálhasd a Szilit. Keress meg emilen.
Szép Jó Estét!
W. kék halál (=oprendszer elhalálozása, és winchester törlődés) miatt csak most kerülök elő.
Matiz!
A 130/132 közötti különbségről tudok, csak a pályaszám készült a számítógéppel.
djt-122!
A VT 135 tényleg ritka, de a múlt hónapban én is láttam egy motor+mellék összeállítást.
Nem tudom ki írta:
A keskeny V100-ról az írományomat a Tillig 1996-os katalógusából vettem, ha ők tévednek, akkor én is...
A holnapi Börze részemről sajna kimarad, munkanap lévén dolgoznom kell.
luc72!
Az újságokat még megmutatnám JSB-nek - ő neki ist deutsch - és mondjuk mailban egyeztetünk, hogyan kerül vissza Hozzád a csere anyaggal együtt.
csíkosháTTú
Sziasztok új hirdetések és új kiállítások a webzinen!! Nézzétek meg!
Matiz gratulálok a képekhez nagyon klasszak. Van egy kérédsem láttam egy M31 zetort azt ki csinálta? Nagyon érdekel már régóta nagyon teccik a mozdony és kéne a gyűjteményembe egy magyar tolató mozdony is.
Kellemes hosszúhétvégét mindenkinek!!
Hi!
Zöld Púpost még nem láttam - már mint modellt!
Nekem már az eredeti miatt is, a kedvencem.
Kár, hogy olyan messze van innen a kiállítás :(((
Üdv: Zsolt
A Púposos asztalnál levő srácot megkértem, hozza ki a gépet, annyira tetszett. Sajna nem vagyok még benne ebben a fényképezőgépben, hogy a fókuszt rendesen beállítsam, de így is tűrhetőek lettek a képek! Amint lentebb olvasható, BR110 alapra épült. A hangjáról fel lehet ismerni :-)) jellegzetes. Volt kint más púpos is, nekem ez a piros tetszett a legjobban.
Ezen az asztalon egyébként Fuggert U sinek voltak, sajnos! már itt is látszott, hogy akadoznak a váltókon a gépek, és tuti, hogy nem a modellekkel volt a gond. Ezt leszámítva ennek az asztalnak a pályaterve tetszett a legjobban.
A felsővezetékes asztal pályaterve egy régi PIKO volt, az asztal szélén körben U, a belső vágányok I profilu sinekkel. Ez egy régebbi asztalnak látszott, egy-két apróságot leszámítva viszont nagyon profi! A felsővezetéket érdemes közelebbről szemügyre venni.
Matiz! Nagyszerűek a képek! A púposnak,meg külön örülök.Valószínű,hogy elmegyek 1-én Hatvanba,viszek néhány gyereket.Értelmesebb szórakozás,mint egy kisvárosi majális délutáni részegekkel és leszakadó,igénytelen körhitával.:-) Valamikor tavalyelőtt láttam a Kálvária téren egy M-40-t HO-ban 20 E-ért Háááát mit is mondjak.Szóval mégsem vettem.Gondolom a hatvani kiállításon a Süveges Attiláék készítette kaszni látható,kíváncsi vagyok rá élőben is.
Sziasztok
V 100 témához még annyit tennék hozzá,hogy a börzén talán azért van belőle kevés, mert sokan ezt veszik Púpos átalakitáshoz /vagy a BR110-et/mert nekik csak a hajtás kell,a kasznit -általában- nem használják fel,és akkor mindegy hogy van-e korlát az oldalán.Korán kell menni és akkor azért lehet találni.Én a V100-asomat most márciusban vettem a börzén egy Belgrádi gyűjteményből, hibátlan ,tényleg kifogástalan állapotú és 5000ft volt. Szerintem a BR120-nál szebben fut ,csendesebb ,nem sir annyira a motorja ,pedig ugyan az a konstrukcio.A VT 135 tényleg eltűnt most a börzéről ,az utóbbi fél evben hármat láttam összesen ,ősszel egy kocsival 5000ft volt nov. környékén kettő kocsival 12000ft és két hónapja 9000ft-ért. Ez utóbbi volt a legjobb állapotban.Hello
A Fix.Tv szinvonalarol nem beszelnek. Egyebkent, kb. ket honapja elkuldtem nekik egy levelet ilyen anyaggal, de valaszra sem meltattak. A musorvezetokrol se mondjunk inkabb semmit - ha mar jot nem mondhatunk.
Kedves Csikoshátu
nem egészen értem mit láttál már kétszer? Mert VT 137 csuklos motorkocsit már láttam én is de a VT135 kéttengelyes motorkocsit még soha , bár nem sürün járok ki.
rezgaras (3824):
„Egyébként azt hiszem, a Harz-hegység (Nordhausen-Wernigerode) nem Türingiában van.”
De nem ám! Az már Sachsen-Anhalt tartomány.
„Akkor még ott volt a Brocken tetején az orosz lehallgató- és radarállomás, bekerítve, a kerítésen belül unott orosz katonákkal.”
Amikor én vhol Wernigerode-(Drei Annen Hohne –itt nyaraltunk két hétig)-Benneckenstein stb. környékén utaztam a jó kis 99-esekkel (tán 86-87 lehetett?), a vonal KÖZVETLENÜL a vasfüggöny mellett vezetett. Kb. 20-25 méterre a sínektől. Az egy élmény.
„Nem tudom, ma mi a helyzet, de lehet, hogy 199-es soha sem volt a Brocken tetején (1142m).”
De volt! Egyrészt nem a brockeni pálya a legmeredekebb a Harzquerbahn hálózatán, másrészt van egy kép az Eisenbahn Illustrierte 12-92 számának címlapján, ahol a brockeni torony előterében áll. A hálózatot most egy magáncég, valami HSB üzemelteti.
Fent vannak a képek, az oldalon is átirtam a linkeket, hogy kicsit hivatalosabb legyen a formája... A képaláirásokat már nincs időm megcsinálni, ráadásul a tár az előre szépen berendezett képeket valami összevissza sorrendben tette fel :-((( A tárlókat, szekrényeket, asztalokat különválogattam, de ahogy feltöltöttem, a kep.tar valami általam ismeretlen algoritmus szerint összekeverte őket :-( Azért remélem "élvezhetőek". A fényképezőgép egy Sony DSC30-as volt, most dolgoztam vele először, a fókusz beállitás nem mindig lett túl jó, bocs.
Hat, kenyszerhelyzet allt elo.
A kepanyag nem fert volna el az extran, a merete miatt, kihagyni semmit sem akartam; ugyhogy a kep.tar.hu-n nyitottam egy keptarat. A cime kep.tar.hu/vasutesmodell, ide koltoznek a kepek, amik valamilyen modon az ujsaghoz tartoznak. A tobbi tartalom marad a helyen. Az idom/tudasom sajnos csak ezt engedi meg; a tobbi tarhely nem ingyenes - vagy kicsi. Remelem ez idovel valtozni fog.
Szoval, 1-2 oran belul mar elerhetoek lesznek a kepek ezen a cimen. A feltoltesuket most csinalom, eloszor a modellkiallitas, aztan a tobbi.
rezgaras: ha nem nagy keres, kerhetnek egy kepet errol a geprol? A BRAWA katalogusban csak a modell van.
Megjottem Hatvanbol, 68 kep, 22MB anyag osszesen. Valogatok belole, meg dolgozom kicsit aztan megy fel a V&M-honlapra. Aki tud, menjen le. Nem tul nagy a kiallitas, de szep dolgok vannak, es mindenkivel lehet beszelgetni.
Eloljaroban, csigazonak: 45 ezerert V43 modell, muanyagbol, legalabb olyan szep, mint a Deak-e, ha nem szebb; kis szerias futokocsi; uj Bhv kocsik; 20 darab N-es mozdony, en nem mondok ra semmit - annyira szepek!...a tobbit majd a kepekkel :-)
> a keskeny nyomközű V100-ról, valóban BR199 jellel
> állították forgalomba Türingiában, a Nordhausen -
> Wernigerode - Brocken vonalon,
Ott voltam nem sokkal az üzembe állítás után, van is róla fényképem. Úgy egészében meglehetôsen ocsmány látvány volt. A C-C forgóvázakon a mozdony ha lehet, még magasabban ült és igen túlméretezetten hatott a többi keskeny nyomközű jármű között.
Egyébként azt hiszem, a Harz-hegység (Nordhausen-Wernigerode) nem Türingiában van. És a Brockenre pedig úgy '93-ig nem ment fel vonat. A pálya megvolt, de a Brocken határsáv volt és 1959 után nem járhatott fel rá vonat. A pályát nem gondozták és egy részét betonlapokkal befedték, hogy katonai teherautóval lehessen rajta járni. A határ megnyitása után gyalog fel lehetett menni. Akkor még ott volt a Brocken tetején az orosz lehallgató- és radarállomás, bekerítve, a kerítésen belül unott orosz katonákkal. Aztán ezek elmentek, a pályát helyreállították de az elején csak gôzös vontatású különvonatok jártak fel. Nem tudom, ma mi a helyzet, de lehet, hogy 199-es soha sem volt a Brocken tetején (1142m).
> a Gutzold a mai napig gyartja a V100-at, de most mar
> "Junior"-kent, szoval, kezdoknek, jateknak ajanlva.
Ha jól tudom, a Gützold modellek voltak az elsôk Európában, amikben a ma is legjobbnak tekinthetô középmotor-kardántengely megoldást bevezették. Sajnos a tervezésbe egy pár alapvetô hiba csúszott, amit késôbb sem javítottak ki. Az egyik hiba szvsz az, hogy királycsap helyett két csuszkán és a váz kivágásán vezetik meg a forgóvázat. A másik hiba pedig az, hogy ezt a két csuszkát még áramvezetésre is használják. Kár, mert ezt lehetne tisztességesen is csinálni - nem is kerülne többe.
> Az első egy egymotoros cucc volt, világos-matt-narancs
> színű. Ezután következett a középmotoros, ami már elég gáz
> festésű volt, csillogós valószínűtlen piros, és azóta is így
> készül....az első talán még jobb volt.
Szerintem is az elsô színe jobb volt (nekem az van ;-))))
De ez lehet, hogy nem véletlen. Legutóbb Karácsonykor végigjártam egy pár pesti modellboltot (Váci utca, Váci út, Kálvária tér (?)), és kerestem a magyar dízel színt (ha jól emlékszem RAL 2002). Nem volt sehol, még hasonló sem. Így aztán magam kevertem ki pirosból meg sárgából. Alapnak a régi Fuggerth M41-est vettem. (az egész egy Nohab házra).
Figyusszatok, a hatvani országos modell kiállításra. Ma nyílik, és n9-18-ig van nyitva az állomás főépületében, és a Liszt Ferenc Művházban. Kitáblázták, mert az állomás tulsó oldalán van.
Tegnap az építést láttam. megér egy misét.