Egyedi hűtővel már megcsináltam, de a módosítástakarékos változat kánikulában azért nem tűnik elégnek.
Esetemben ilyen jelenséget, amit leírtál, nem tapasztaltam, vélhetően azért, mert én meghagytam a hátulhűtőt és az elől levő egyedi hűtőt sorba kötöttem (képek) vele.
Őőő, probálom vizualizálni a tudatomban, de nem sikerül összerakni. Kérhetek egy kicsit részletesebb leírést? :-) Vagy felfelé és - a 180 fokos forgatás miatt - a fülke felé közelebb állt a közös leömlős vége?
Sziasztok. Szükségem lenne egy főtengelyre a gyári motor felújításához illetve 73,45 től nagyobb dugó és gyűrű szettre. És valaki tud-e drapposszürké-hez egy szinkódot adni hogy mégis mit kevertessek... Köszönöm a segitséget előre is. Facebook.com/grof2002 itt megtalálható vagyok. Szép napot,estét. Üdv.
1988-ban említettem a szülőknek, lehet, kéne venni egy utolsó 2T-t, nyilván elölhűtőst, mert többé olcsó autózás utána nem lesz, de maradt a régi Warti. Utólag nem bánom, mert jobb a minősége, kapott még a kasztni festés előtt cinkfürdőt. :-)
Tellene villára meg mercire, de nem élek velük. :-)
Viszont hátulhűtős homlokfalat szerelnék át elölhűtősre. Meg lehet csinálni, mások már megtették. Van valakinek tapasztalata?
Azért vannak biztos kihúzva a paraméterek mert átépítés alatt van a vas, lesz rajta tyuning, meg szuper kompjúteres vezérlés, utána már lehet cserélni kacsalábas villára :)
A jelenleg kapható kínai tömszelencéknél úgy tudom van egy olyan probléma, hogy a tömszelence előfeszítő rugózása túl kicsi, ezért nagyon nehéz úgy összeszerelni hogy jó legyen, és ráadásul a tartóssága is emiatt sokkal kisebb. (Nem a szén kopik el, hanem valami egyéb mechanikai probléma van, ami a szén futófelület összenyomódását rossz irányba befolyásolja, én annyira nem ástam bele még magam.)
Ha eredeti gyári, vagy Gergely-féle tömszelencéi vannak, arra ez nem vonatkozik.
Tükörlapon meg kell vízpapírral csiszolni a járókerék és a tömszelence tömítőfelületét. Továbbá zsírt kell tenni a tengelyre a járókerék alá, akkor nem korrodál rá.
Sziasztok! Kérdésem,hogy valaki utána tudna e nézni két rendszámnak,hogy mi lehet a kocsik sorsa?Mikor vonták ki,stb. Természetesen mindkettő Wb.,90 utáni rendszámok) Ha igen,írnám őket. Köszönöm!
Miért van az, hogy nyomorult androidos mobillal képtelenség belépni erre a fórumba... ennyire szar beléptető rendszert, mint ezt itt balra... :-( utálom, csak küzdeni lehet vele. Kénytelen voltam laptopra váltani, és egyből be is tudtam lépni.
Eladnám 4T 1.3 Tourist kombi Wartburgomat. Frissen vizsgáztatott, jó állapotban. Egy rakás ajándék alkatrésszel és két felnivel. Képeket itt a topikban találtok róla. Ára 500.000 Ft.
Kis segítséget szeretnék kérni, régi 353-as Wartburg vizsgáztatásával kapcsolatban: Pár éve úgy volt, hogy 2000 ppm-es értékre szigorították a környezetvédelmi CH határértékeket. Ennek végrehajtási határidejét egy másik rendelet 2020. december 31. ig tolta ki azon kétütemű tulajdonosok esetében, akik 2004. július 15-e előtt vásárolták az autójukat.
=> Tudtok arról valamit, hogy a fenti rendeletet hisszavonták volna??? => Egyszerűen megfogalmazva, ha egy kétütemű 353 ast leszeretnék műszakiztatni, akkor azt környezetvédelmi szempontból megtudom tenni vagy sem?
Egy olyan kéréssel fordulok hozzátok, hogy a 353-mas kétütemű Wartburg a váltója milyen hosszú (egy két centi eltéréssel). Válaszotokat előre is köszönöm.
Jo par eve (15) nem foglalkoztam Wartburggal,de most esedekes lenne jovo evre nezve. Kerdesem lenne hozzatok (talan meg valaki emlekzik ram, mindennapos tag voltam itt), fekalkatreszekkel kapcsolatban. Utra kellene tenni a kocsit (1981,353W) de a fekrendszer felijjitasra varna. Hol tudok most beszerezni alkatreszeket ha lehet jo minosegben,talan gyari ha van meg (tudom ritka)?
Feknyereg, essetleg javitoszett a munkahengerhez.
Ha essetleg ismeri valaki azt a Wartburg tulajdonost aki a 16. keruletben lakik az Ballada ucaban. Regen nagyon jo markatarsak voltunk,neki is 81es a W353.
Nagyon jól néz ki, nálam ez már felvetné a csikósi dilemmát, hogy akkor élvezzem, vagy szobor legyen?
Az autó halála az állás, használni kell, de én magamnak biztosan kivenném legalább a vezetőülést, mert ha már ilyen állapotban megmaradt ötven évig, akkor nem a száz kilómmal kellene szétnyomorgatni ezt a kárpitot. :-P
Szerencséd volt, hogy még küldtek képeket, több hasonló jó vételt láttam már, amit vagy egy-két bélyegképpel, vagy kép nélkül hirdettek és aki elsőnek telefonált és bevállalósan odament érte látatlanba, az nagyon jól járt.
Izomból erőlteti a kormányváltót (pl. ha nem akarja bevenni simán az 1-est, ami nem ritka), gurulás közben padlógázt ad hogy jól megtépje a szabadonfutót, 30-nál 4-est kapcsol és kis fordulaton erőlteti a motort, padlógázzal megy fel tartós nagy emelkedőn (ettől simán meg tud ragadni a motor), ilyesmikre gondolok :) Csupa olyan, amit a modern autókhoz szokott vezetők simán gyakran csinálnak.
A képekhez: nagyszerű autó, annak fényében meg végképp mesés, hogy nem restaurált :-)
www.bazos.sk bazár oldalon találta az egyik barátom. Egy rettenetes rossz minőségű telefonképernyő fotóval hirdetve,de valamiért éreztük hogy ez olyasmi állapotú lehet, amit keresünk. Kértünk jobb képeket és azonnal indultunk is trélerrel.
A Bácsi unokája tárolta egy száraz garázsban páraáteresztő kültéri ponyvával letakarva.
Nem. Alvázon,lengőkarokon,féktámlákon voltak (szerintem kőfelverődésekből) adódó felületi rozsdafoltok. Ezeket lejavítottam. Meg persze ha már kint volt a tank azt is lefényeztem. Stabilizátor kar és bilincsei. Főfékhenger a szivárgó fékolajtól rozsdásodott. Apróságok.
Korábban sajnos körbe lett fényezve ablakvonalig. Szín stimmel,a munka hagy kívánnivalót maga után.
Én is ezen gondolkodtam, azért a módszerváltás előtt jó pár tízezer Wartburg simán lehúzta a maga 10-20 évét az utakon és akkor sem volt a többség "műértő". :-)
Valamelyik éjjel TV-t bambulva belefutottam egy német csodasorozatba. Ella Schön, die juristin, '18-ból.
Az egyik mellékszereplő egy szép sárga Wartburg kombival jár. Olyan '84-es lehet, már a fekete díszekkel a krómozottak helyett. Nekünk limuzinunk volt ilyen, szerettem is vezetni.
Ezért nem érdemes megnézni, de azért érdekesen mutatott mai környezetben szép járós autóként a Wartburg.
Nekem is utángyártott kéder van bent. Ajánlani tudom a szélvédőtömítőt. Ez ugyanolyan tubusban kapható, mint a sziloplaszt. Nagy előnye a szilóval szemben, hogy nem köt meg.
Én az előző és a mostani Wartburgomnál is azt csináltam, hogy átlátszó savmentes szilikonpasztával körbekentem kívülről a gumikédert mindenhol (a kasztni és a gumi, a gumi és a belső feszítő, a gumi és az üveg találkozásánál is). Kézzel szépen elsimítva nem feltűnő, ezután soha nem ázott be. Nem éppen egy profi megoldás, de az üveg kiszedegetése olyan macerás, és ha nem magadnak csinálod olyan nagy eséllyel lesz szar, hogy én amíg nem törik be az üveg addig egy autónál se próbálkoznék vele... (Ha nem OT szint a cél.)
Nekem egyébként korábban még olyan is volt, hogy a régi fajta, ajtókeretre szerelhető tükör utángyártott utánzata elnyomta a gumitömítést, és ott az ajtónál folyt be a víz nagy esőben, ami szépen végigfolyt a műszerfal felé, és ott csöpögött utána :) Leszedtem inkább, a jobb tükör úgyse számít sokat. Azóta nincs ilyen gond.
Időközben megvolt a mellső szélvédő gumikeretének cseréje magyar utángyártottal, gyári nincs...
Tartottam a sima feltekercselt profil gumitól, de az ívekben kívül végül is szépen beült, nem dudorodott ki. Belülről azért van olyan sarok, ahol nem ül fel tökéletesen, de nem vészes.
Nagyobb probléma, hogy nem oldotta meg, amiért kicseréltem. A bal küszöb eleje továbbra is ázik belülről. Megtapasztaltam a múlt heti esőzések után...
Tanácstalan vagyok, honnan juthat még oda az esővízből, ha a szélvédőtől nem.
Ötletek? Mielőtt elporlad a bal küszöböm eleje. Vagy menjek máris venni bal küszöböt, amíg kapható? :-)
Az én gépem 70 február elejei deluxe. Az eredeti rendszáma CY volt, de ezen nincs matrica, pedig elvileg az eredeti hátsó ablak van benne. A rádiót elnézve egyidősek lehetnek a képen láthatóval.
Jo regen emlitettem, a hatso szelvedon alul, kozepen a regebbi Wartikon volt "Wartburg" felirat. Elegge hitetlenkedve fogadta a forum. :-) Sajna, eddig nem talaltam bizonyito ereju kepet. Eddig...
A fenti kep jol mutatja a feliratot. Sotetkek hatterben ezustos betuk. IB-s rendszamu delux-okon meg volt. Esetleg ezzel figyelmeztettek a Warti mogotti autokat, legyenek turelmesek, csak 50 loero gyorsitja a kocsit... :-)
Garázs rendrakáskor megtaláltam a régi Wartburgom üléshuzatát. Alacsony háttámlás, fejtámla nélküli változat, teljes szett. Érdekel valakit? Postaköltség + amennyit gondolsz érte. Vagy, ha épp szabolcsban jársz, a kezedbe nyomom egy zero coláért cserébe. Elérhetőségem nyilvános.
A rúgó lehett volna fekete is, de ez mellett döntöttem, mert így még inkább korhűbb, mintha színesre pingáltam volna. A sárga folt pedig azt jelzi, hogy sedánhoz való a rúgó. (Ha jól tippelek, turist alá zöld kell.)
A három gomb:
A narancs az az elakadásjelzőhöz van. Átalakítottam, mert a XXI. században erre biztonságtechnikailag szükség lehet útközben.
A zöld és a sárga a ködlámpákat üzemelteti. Az első - a teljesítménye miatt - természetesen relézett.
Odáig eljutottam, hogy ha a kék-fekete vezetékre ráadom a 12 volt pozitívat kileng a mutató a nulla felé, de a zöld vezetéknél semilyen reakciót nem tapasztalok.
Nagyon szép a motortér, ha lehet, Dobjál fel több képet az autó többi részéről is!
Az enyém 70-es deluxe. A képek nagy része egy öregebb mobillal lett készítve, ezért a minőségükért elnézést kérek. A képek készítése óta visszakerült a hatlapátos ventillátorlapát, a két deluxe harsona és kapott utángyártott vese alakú tükröt.
Vidd máshová. Nem tudom megszámolni mennyi kéderes szélvédőt vettem ki és raktam be, de egy sem törött el, soha. Skoda, Trabant, Wartburg, Barkas kisbusz többször is (pedig ott van ablak elég sok, és a kicsiket elég nehéz a helyére kényszeríteni).
Én is szélvédő ügyben írok. :-) A mellső szélvédő (edzett változat) gumikéderét cserélik, de javasolják, legyen tartalék. Nekem nincsen, csak ha mégis törne, akkor legyen mit berakni a helyére. Van valakinek szükség esetére felhasználható tartalék, esetleg eladó?
A keletnémeteknél anno a kasztni sorszámát is nyilván tartották. Nálunk csak a motor- és alvázszámot. Szóval, a felépítménnyel lehet trükközni. Ráadásul a firmtábla 20 év után totálisan olvashatatlanná válik. :-)
@ Klementina: a használat révén már szépen bekopott. Eleinte izgultam, mi lesz, mert én oda nem tudok oly könnyen felnyúlni. :-)
Oké! A Wartburgban az is jó, hogy ha minden kötél szakad, elég keresni egy forgalmival rendelkező alvázat és minden átépíthető.
Az első saját autóm egy olyan 353-as volt, amit akkor (80-as évek) 6000 forintért vettem, de sokat elmond róla, hogy az eladó később azt mondta, ha kicsit sajnáltattam volna magam, ingyen is odaadta volna.
A lakatosom azt mondta, hogy meg lehet csinálni, de mindketten jobban járunk, ha keresek hozzá másik bódét. Bontóban találtam is egy sokkal jobbat és akkor szembesültem azzal, hogy míg a legtöbb autónál macerás papírmunkával jár a karosszériacsere, a Wartburgnál ez tulajdonképpen csak hat csavar, oszt jónapot. :-)
Én is jártam így.Csak nekem egyáltalán nem csinált semmit a bovden húzására.Be kúsztam a kocsi alá egy lámpával és csavarhúzóval,és addig nyomorogtam felfelé,hogy ki tudtam kattintani a zárat a csavarhúzóval.
A motorháztetőm nem nyílik. A bowdenes kar húzására normálisan felugrik a motorháztető. Viszont a kis kart oldalra tolva (vékonyabb csapszegü újabb zár) nem akar felnyílni a motorháztető. Nem tudom kiemelni a zárból a tetőt. Volt már valakinek hasnoló problémája? Hogy próbálkozzak, ötletek?
No kérem, az első fázisnál tartok, ülések kint. Az eredeti kárpit meglepően jó állapotban van szerintem, főleg ahhoz képest, hogy munkaautónak van használva (fűkaszálás, fűnyírás, ásás, ültetés, locsolás és egyéb kerti munkák).
Szia! Köszönöm a segítséget. Fogalmam sincs, hogy hol érdemes elindulni Wartburg első ülés beszerzése érdekében :-) (Ha van valakinek jó tippje, szívesen veszem). De egyébként terv, hogy veszek majd egy másikat, de addig is a csere a preferált.
Üdv! Én anno a csapiban vettem ilyen kormányt. Ha jól emlékszek lengyel gyártmány, teljesen jó. Én vettem rá bőr huzatot is, mert így jobb a fogása, nem túl vékony. Könyv ügyében a jófogáson nézelődj, ott van néha, de kicsit drága. Neked a 1970-es kiadás kell.
Kiveszed a két ülést és felcseréled a sineket. Aztán úgy érdemes visszarakni, hogy a sin felerősitő csavarokat is lazára hagyod, úgy kapatod be a másik négy a sineket a kasztnihoz erősitő csavart. Majd szépen meg lehet húzni mind a nyolcat, ha az ülés irányban és nem ferdén áll.
Párszor én is megszivtam, mert a sint az ülésen tartó csavarokat lehúztam és nem értettem miért nem tudom mind a négy a sint a karosszériához rögzitő csavart betenni a helyére, meg féloldalasan állt az ülés.
Sok sikert.
De amúgy ha veszel egy másik utas oldali ülést, elég azt lecserélni a vezető ülésre és lesz két jó ülésed.
Gondoltam kicsit idepofátlankodok közétek, Wartburgom ugyan nincs, de egy Qek lakókocsim van aminek sok alkatrésze megegyezik a Waresszal.
A kérdésem az lenne, hogy nem kallódik valakinél 160-100-ra osztókör módosító? 2 darabra volna szükségem, de fél garnitúrat gondolom senki nem tart otthon. Képben vagyok az árakkal, hogy mennyibe kerül az anyag és legyártatni, de gondoltam ha valakinél van fölösleges amivel esetleg már nincs terve, közösen kialkudott áron megvenném! :)
Ugy sikerult felcserelni az ules- es hattamla parnat, hogy az ules vazkereten az ulesallito karok vegul a gyari helyen, az ajtok feloli oldalon maradtak?
A 353-ban anno megcseréltem őket, de emlékeim szerint csak 3 lábat tudtam aztán lecsavarozni a négy helyett. De ez lehet, hogy valami törés miatt volt, már nem emléxem bő harminc év után. Nem nagy cucc kiszedni őket, teljesen előre meg hátra tolva az ülést hozzáférni a csavarokhoz.
Sziasztok! 1.3-as 1989-es Tourist kombim van. A két első ülést ki lehet szerelni és meg lehet cserélni? A vezetőoldaliban néhány rugó megadta magát, lassan a padlólemezen ülök. Az anyósülésen meg úgysem szokott ülni senki. Köszi, ha tudtok segíteni.
Letárolta, ment vele összesen 1030 km-t 6 év alatt. Ugyan olyan szépen néz ki, mint mikor eladtam. Ám ha nem foglalkozott az akkor kezdődő korrózióval...
Az átalakított üléseken kívül minden gyári szerinte, aztán ahhoz képest szanaszéjjel van barmolva az egész autó. Még a hátulja is valahogy túl magas, meg semmi '72-esre utaló dolog nincs rajta.
Eladósorba került 1986-os Wb.-om, mivel kiöregedtem. A Hahun már meghirdettem, de mivel az első tulajdonosa vagyok és mindent magam csináltam rajta, szeretném ott is hirdetni amit Wb. fanok is olvasnak, hátha jó kezekbe kerül.
Sok alkatrészt is adnék vele, a fontosabbak:
- sebváltó
- hengerfej
- féltengely
- kormánymű
- kuplungszerkezet
- kerékagyak
- + rengeteg egyéb alkatrész, fél kocsira való, nem lehet mindet felsorolni.
Ha valaki Wb. projekten gondolkodik, neki nagyon megérné. Érvényes műszakival.
Képeket nem tudok feltölteni nagyságuk miatt, de a Hahun megtalálható könnyen, mert a kezdőkép nyitott motorháztetős.
Lehet hogy a Hogyan tovább? vagy másik fajta szerelési könyvben van, de azok nincsenek meg elektronikusan. Majd otthon megnézem neked, ha addig nem lesz meg.
Szia! Gyárilag tudomásom szerint nincs benne olyan szűrő amit ki kéne cserélni 2T esetén, az AC pumpában van szűrő, meg az újabbaknál a Jikov porlasztóban, de ezeket csak tisztítani kell normális esetben. A 4T-nél nem tudom hogy van, de ott se hiszem hogy lenne olyan szűrő amit üzemszerűen cserélni kéne. Ha szerencséd van, akkor csak egy utólagosan a benzincsőbe bekötött műanyag házas szűrőt kell cserélned :)
Egyik idős bácsi szomszédom megkérte, hogy cseréljem ki neki az üzemanyagszűrőt a wartburg-jában. Azt a szűrőt hol találom. Még nem láttam, hogy hogyan néz ki az üzemanyag ellátó rendszere. Kérlek úgy válaszoljátok, hogy én totál kezdő vagyok wartburghoz.
Ilyen hidegben, az utcán azért minél hamarabb szeretném azt kicserélni neki👍
Fura kérdésem van. A kocsiemelőt milyen pozícióban helyezték el "gyárilag" a pótkerék mellett? Többféleképpen oda lehet rakni, de gyári elhelyezés mi volt? Emelőtalpazattal előre vagy hátra? Tekerőkar fent vagy lent? Stb.
Vevő lennék rá. Én paksi vagyok, a köztünk levő távolságtól függően célszerűnek látszik, hogy előreutalás után postáznád, /ha neked megfelel/, vagy személyesen elmennék érte, ahogy neked jó.
Sziasztok. Szedett már valaki szét, vezetőülés háttámlájának döntő mechanikáját?
Az a problémám, hogy a vezetőülés háttámlája ferdén áll. Az okozza, hogy a jobb és bal oldali döntő mechanika, nem azonos szögben áll, pl az első vagy bármelyik fokozatban. Más is találkozott már ezzel?
Vagy az is lehet, hogy direkt áll ferdén, mert a kormány is direkt ferde?
Elektronikus gyújtással kapcsolatban kérdezném, tudja valaki hány volt feszültségig működik a gyújtás? Most a hidegebb időben többször tapasztaltam , hogy a motort még bőven forgatja az önindító, de nem indul be mert nincs szikra. Feltöltöm az akkumulátort és pöcc röff indul..
Arra gyanakszom 11- 10.5 volt körül már nem működik az elektronikus gyújtás.
Elvileg leüthető óvatosan is,de én azt mondom inkább keress valakit ,akinek van gáz-oxigén hegesztője.Azzal a legegyszerűbb.Ha eldeformálódik az ütésektől a koszorú,még az is lehet baj.Elvileg egy puhább anyagból van,hogy ne az önindító fogaskereke sérüljön.De ez sem igazán érthető,mert egy önindítót egyszerűbb cserélni vagy annak fogaskerekét,mint kiszedni egy motort.Legalábbis úgy láttam a kopásából,hogy gyengébb anyag,Trabinál vettem észre legfőképp.Ebben az esetben is inkább a koszorú kopott el,nem az indító kerék.Viszont ilyenkor érdemes azt is megnézni.Cserélhető alkatrész,és lehet is venni.Ha megkopott akkor megint csak megeszi a fogakat.
Egy nagyobb tomegu kalapaccsal a fogaskoszoru leutogetheto a lendkerekrol. Felrakott allapotban hiaba melegitened pl. platnin, nem jonne le, mert a koszoruval egyutt a lendkerek is hotagul. :-D
Felrakashoz platnin erdemes melegiteni, mert a koszoru egyenletesen hotagul. Lehet, csak felig sikerul felrakni ilyenkor. Ez sem problema, kalapaccsal a helyere utogetheto.
Igen, megforditva felrakhato siman. En a fogak letoresevel nem foglalkoztam.
Kösz a segítséget. Csak a lemelegítést ha leírnád részleteiben, mert nekem itthon csak kézi hőlégfúvó, vagy a gáztűzhely
rózsája van. Érzésem szerint a legjobb egy gáz-oxigén hegesztővel kellene gyorsan melegíteni a fogaskoszorút, hogy ne melegedjen a fogaskoszorú és a lendkerék is együtt, de ez nekem nincs. Ha gáz-oxigénnel kell csinálni, akkor körbe kell néznem az ismerősöknél.
Levétel ugyanúgy megy ahogy a visszarakás.Én egyenletesen szoktam körbemelegíteni,amíg kitágul,aztán gyorsan megfordítom és finoman rákocogtatom,hogy szépen felfeküdjön.Én is megfordítottam de nem láttam különbséget.Én úgy tudom hogy teljesen egyforma.Az önindító fogaskerék kiképzése olyan hogy le van törve a könnyű összekapcsolódásért.
Elkopott a lendkeréken a fogasív. Végig olvastam a fórumot, több helyen írták a fórumtársak, hogy könnyen meglehet fordítani. Két kérdésre nem találtam választ:
- hogyan kell levenni? / visszatenni gondolom melegítéssel lehet/
- olvastam, hogy a fogasív élét le kell törni. Végig kerestem az internetet fogasív képek után, hogy milyen. Hát volt
minden, olyan is ahol a fogasív egyik fele sem volt letörve, lehet hogy így is jó?
A legjobb az lenne, ha eredeti gyári fogasívet láthatnék, hogy milyen a fogkiképzése.
Rengeteget. Csak az elmúlt 12 év nem úgy sikerült ahogy gondoltam, továbbá nem úgy tűnik hogy lesz a jövőben elég pénzem és lehetőségem, hogy felújítsam.
Szeretném ha itthon maradna, a 12 db. magyarországi lottónyeremény autó egyike.
Gondoltam itt szólok először: több okból kifolyólag eladósorba kerül a Wartburg Coupem. Első magyarországi forgalombahelyezésű, a díszlécek kivételével teljesen komplett, törve, lakatolva soha nem volt, a padlólemez cserélendő, illetve teljesen felújítandó.
A 70-es evekben es a 80-as evek elejen a Nepszabadsag hetvegi szamaban megjelentek autos cikkek arrol, hogyan gondozzuk es hasznaljuk az autot. Megboldogult edesapam osszegyujtotte oket.
Igen lehet olyan szűrőt is betenni, de az elölhűtősnél elég sok benzincső kóvályog az átfolyásmérő miatt és nem nagyon akartam a kifpufogó dob fölé meg egy műanyag szűrőt is betenni.A gyári megoldás is elég hajmeresztő..
Köszi a linket. Igazából ez a szürőt egyszerűbb kiváltani egy a benyavezeték közepén elhelyezendő külső benzinszűrővel. Szinte minden benzinkútnál kapható többféle típusban.
"ugyanitt lehet rendelni eredeti Doblina nyerskulcsokat is" - na ez már érdekesebb, ha valakinek csak egy kulcskészlete van/maradt. :-)
Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni.Ezeknél a motoroknál elsőként a hidrotőke szokott beállni.Vagy hidraulikus szelepemelőnek is hívhatjuk..Kevés használéat mellett leragad a régi olaj vagy sok az olajkoksz,ezért beáll,és a szelep nyitva marad.Én jártam így régebben.Mikor megvettem a kocsit utána nem sokkal jött ki a hiba.Nem tudom milyen olajjal használták elötte,de sajnos nálam jött ki a hiba.Kiszedtem ,kicseréltem az összeset és gond nélkül ment tovább.Első körben ezt nézetném meg,mielőtt teljesen szétszednék a motort.Ha indításkor és utána is erős kattogó hangja van ,akkor leginkább erre lehet gyanakodni.
Édesapámnak igazi bácsiautója van (a szerelő szerint is..) (1,3 kombi, 102ekm, csak garázsban állt. 32 éves (mármint a kocsi))
Elkezdett rángatni, gyertyát, gyertyakábeleket, AC pumpát cseréltek rajta. Majd megnézték a kompressziókat, az egyik henger végnyomása 5 bar körül van.
Mi a tapasztalat: szelep szokott elfáradni, vagy gyűrűtörés lehet? Minden tapasztalat érdekel. Avagy bármi lehet?
Ugy fogalmaznek, volt egy ures ablak, amikor eppen nem volt mit csinalnija. Ket hete ugy es ott all, ahogy a kapen lathato. Tele a hocipom ezekkel. Pedig nem sok van hatra. November 10-ig ervenyes a forgalmim... ott van majus eleje ota.
Csak ebben a nyomorult eletben tobbet ne szoruljak karosszeria lakatosra.
Ezt csak viccből írtam.Magam is dolgozom a szakmában,de nem így.Viszont ismerem a karosszériások világát,nem kell bemutatni.Van jóra és rosszra is példa.Tisztelet a kivételeknek.Sajnos anyagias lett nagyon az élet és azt veszik előre amin nagyot lehet szakítani,minél kevesebb melóval.De ez nem csak itt érvényes hanem sok más területen is.
Lényeg hogy valami ok folytán rávette magát hogy kijavítsa a kocsit.
Te valami sajtbúra alatt élhetsz :-) A lakatos arról híres, hogy fórum olvasással keresi a mindennapi kenyerét nem pedig a lemezek zörgetésével. Dehogy is ! Amikor elütött a szarvas, 1 hónap múlva lett kész a kocsim, úgy, hogy azonnal neki álltam. Ha a lakatosra várnék, 2031 karácsonyára sem lenne kész...
Találtam vagy több száz rajzot, alkatrészt, stb a Weber 34 TLA 50 porlasztóról, porlasztóhoz, de az üzemanyagszint beállítására sehol nem találtam meg a választ. HELP PLEASE! 😎👍
Harom vetkes van, harom kulonbozo biztosito. A sajat biztositom javasolta, mind a haromnal jelentsem be a karigenyemet. Egy nap szabit ki kell vennem... netto szivas.
Az ilyet el kell küldeni a k. anyjába és kell keresni valami normális embert. Már tényleg az ilyen utolsó senkiházi mekk"mesterek", akik még 80% eséllyel szarul is fogják megcsinálni, is azt várják hogy udvaroljanak nekik hónapokig... Az adott szó meg a becsület már semmit nem számít.
Az elég szép hogy ennyit kell várni a lakatosra.Tipikus,azt veszi előre ami drágább és nagyobbat lehet szakítani rajta.Sajnos ez elég sok esetben igaz.Lehet érdemesebb lenne egy másik helyet keresni,ahol jobban preferálják ezeket a típusokat.
Meg aprilis 30-an belem jottek hatulrol tomegkarambolban. Most jott meg a rendorseg hatarozata. Ahogy vartam, vetlen vagyok, de meg a mogottem jovo is az lett. A tobbieknek 50...70 ezer penz helyszini birsag es 5 pont levonas per kapita..
Mar csa az a problemam, hogy a Warti azota is varja, hogy a lakatos vegre foglalkozzon vele. :-(
Az az erzesem, megnezi a mester a forgalmi lejaratat, es berakja az idorendi sorba. Ilyen alapon ha peches az ember, meg akar masfel evet is varhat, hogy kilakaroljak a vasat.
Neha szolok neki, hogy letezem, es hogy heteken belul lejar a forgalmi. Amugy a potkulccsal latogatom a kocsit, taposgatom a feket, inditozom es jaratom egy kicsit, takaritom kivulrol, kiszedem a falaveleket a resekbol, eso utan cserelem az itatos ujsagokat elol a padlolemez erdekeben :-) Legkozelebb megmerem az akksit. Azert eleg kilatastalan helyzet ez igy. :-(
De lehet, valaki nem találja szépnek a használt kalapácsnyelet, a leflexelt gömbfejeket vagy a dudvát a térköveid között. Szerintem soha nem tudod meg mi nem jó azon a képen.
Ez még csak sima irigységnek sem mondható. Valaki személyes utálata feléd illetve minden megnyilvánulásod iránt. Nem tömeges, nem húsz vagy 50 minusz, csak egy. Egy valakitöl. Annak igazán a bögyében lehetsz valamiért, régóta.
Engem nem érdekelnek a mínuszok, de azért kíváncsi lennék, hogy miért kaptam. Egy Wartburgos topicban egy Wartburg kormánymű nem vág a témába, vagy mi?
Szerintem nem terheltek :) Itthon meg az angol autókkal veteránozókat nézik páran bolondnak :) (Nálam a Wartburgok mellett MGB áll... többszörösen vagyok beteg :)
Pompás időkapszula! 🙂 szépen túlélte az ottani klímát.
Azért arrafelé erősen terheltnek kell lenni, hogy valaki az angol járműipar tetszőleges régi darabja helyett az NDK autóval hobbizzon, de végülis jó móka. 🙂
Tudnék venni kintről, de a hazaszállítási költség 300 000 Ft, meg a vám ÁFA, vámkezelési díj... Több mint fél millióban állna meg csak az alváz. Van egy jó kiskerekű alvázam (mindegyik RHD Kombiwagen kiskerekű volt), az lesz a töredékéből átalakítva.
Elég komoly Wartburgos élet van Angliában. Az egyik kinti nagy Wartburgos sráctól vettem a kormányművet, a műszerfalidomot pedig még Bagor topictárs segítségével 2010-ben Németországból.
Angliában most épp előkerült egy W312-1 RHD, 1983 óta áll, teljesen eredeti, nem felújított, korróziómentes.
Valami nem mindennaposat akarok Wartburgból. Az RHD Kombiwagenből összesen 101 db. készült csak.
Igazából szeeintem készíts egy szerszámot hozzá. Feláldozol egy cro-va fejet, felnútolod mint egy fékcső kulcsot, utána hajlítasz egy megfelelő szögben álló vagy ívelésű laposvasat. E kettő össze hegesztésével kiképzed azt a szerszámot, ami használható az adott célra.
Mivel a gépet teljesen fel kell újítani, és eléggé vegyes felvágott, ezért úgy gondoltam mintegy 12 évvel ezelőtt, mikor a jobbkormányos műszerfalidomra szert tettem, hogy akkor legyen jobbkormányos. 12 évig vadásztam kormányműre... Szerencsés véletlen folytán most könnyen, gyorsan lett.
Szép cuccok. Olyan ez, mint magyar motoros relációban a Danuviáknál / Pannoniáknál a mérföldes km-óra, keskeny krómtank, a White néven árult Amerikába küldött (meg néha itthonragadt, "pult alól" árult) exportokon...
1.3 jobb tárcsafék alsó fém fékcsővének anyájához hogyan lehetne rendesen hozzá férni, hogy meghúzhassam? Sehogy se férek hozzá, útba van a doblemez, és a motor is, próbáltam villáskulcsal és fékcső kulcsal is.
Az esztergálást nem lehet nagyon elrontani,biztos nem amatőr csinálja.Szokott lenni olyan hiba is,hogy az utánállító nem megfelelően működik,és ez miatt ugrál a fékbetét,nem tud rendesen felfeküdni.Okozhatja a fékpofa végeinek letörés hiánya,ezeket kicsit meg szokták igazítani.A legjobb ha elviszed egy fékjavítóhoz.Pécsen van ilyen cég ,de biztosan máshol is.erre szakosodtak fékek,kuplungok, betétezhető dolgokat újítanak fel.Ide szoktam elvinni a fékdobokat,erre alkalmas célgéppel szabályozzák a dobokat,hozzá szoktam vinni a rossz fékpofát,amit a kiesztergált fékdob méretéhez vastagítanak fel,és hozzá is csiszolják.Ha ki van esztergálva a fékdob,akkor ahhoz már nem jó akármilyen fékpofa,mivel más az íve a kettőnek,így már csak épp egy kis felületen ér a dobhoz,amitől keletkezhet ütés.
Hátulhütős 2T-nél mi lehet a hiba, ha az elejében mindkét futómű a legkisebb egyenetlenségnél olyan hangot ad, mint a BKV buszok mikor már nagyon ki van a futómüvük? Nem húz semerre, stabil az autó, nem érzek semmilyen problémát a futásában.
Azért erőltetem először a fékdob másik esztergályos általi ellenőrzését, mert ilyet, hogy a fékdob üt, és még a felszabályozás után is üt, kizártnak tartom. Ha mégis üt, akkor teljesen más a probléma, akkor valami más nagyon tönkre ment. Nem kell addig semmit sem csinálni, amíg a fékdob nincs leellenőrizve, nem kell a kerékaggyal összeszerelni sem, a fékdob ellenőrzése-szabályozása iskola feladat egy kicsit is képzett esztergályosnak. Fontos: max. 231 mm, mielőtt szétesztergálják az egyébként valószínűleg jó fékdobot.
Írom ezt 42 év gyakorlattal a hátam mögött, amikor a kocsimat kizárólag én szereltem, nehéz lenne olyan kérdést feltenni nekem amire nem tudnék válaszolni. Egyedül még a sebességváltót
ha teljesen biztosra akar menni fékdobügyileg, akkor a kerékaggyal együtt, arra felszerelve kell felszabályoztatni a fékdobot. De ahogy már írtam, a fékpofa nem fekszik fel egyenletesen, azt kell addig a megfelelő helyeken finoman csiszolgatni*, amíg jó nem lesz.
*Bekrétázni a felületét, majd a fékdobot forgatni, ahol súrlódik, ott megcsiszolni a fékpofa súrlódóbetétjét. Ezt addig folytatni, amíg sehol sem súrlódik. Maszkban csinálni, hogy a fékport ne szívjuk be.
Első lépésként elvinném a fékdobokat másik esztergályoshoz ellenőrzésre. Ahogy olvastam a bejegyzésedet, abból az jön le, hogy mindkettő üt, / vagy csak az egyik?.
Ugyanis azt sem tudom elképzelni, /ennyi év tapasztalat után/, hogy a fékdobok felszabályozás nélkül is egyáltalán ütnek, felszabályozás után pedig végképp értelmezhetetlen hogy ütnek,
ráadásul mind a kettő?!
Néhány extrém esettől eltekintve:
- nagy hősokkot kaptak a fékdobok, és eldeformálódtak, /ezek öntött acél dobok!/, akkor mi
maradt a fékmunkahengerből, fékpofákból stb.?
- valami fékalkatrész a dobon belül elszabadult és végig szántotta a dobok belsejét?, beszorult
a fékpofa és a dob közé? /Simsonommal jártam így/
- többet is tudnék felsorolni, de most ez lényegtelen.
A felszabályozással nagyon vigyáznék, mert csak 1 mm-t lehet leszedni átmérőben, max. 231 mm, és hogy most a fékdobjaid hol tartanak, az első bejegyzésedet tekintve, elképzelni sem tudom.
A legfontosabb ahogy írtam: ellenőrzés másvalakivel, max. 231 mm dobátmérő, és továbbra is azt hiszem, hogy nem a dobbal van/volt a hiba.
41 éve van Wartburgom. Egyik barátom esztergályos, vele sokszor szabályoztattam-ellenőriztettem a fékdobokat, de valamennyire is komoly felszabályozásra soha nem volt szükség. A hátsó dobok szabályozása gyakorlatilag iskola feladat egy esztergályosnak, annyira egyszerű.
Szabályozás után meg egyébként is hogyan üthet?! Valami nagyon nem kerek. Lehet, hogy aki csinálta elszúrta, vagy máshol kell a hibát keresni. Több ötletem is van, ha kéred leírom a kezdő lépést.
Szziaszztok . Ötletet kérek, holgy megszüntessem a hátsó dobfékek ütését.
A vizsgán méréskor nagy volt a hátsók ütése. Felszabályoztattam a fékdobokat , de utána is nagy volt az ütés.Az ütés miatt persze a hátsó fékek is nagy ingadozást mutattak . (félfordulatonként szorul, nem szorul) Mit tudnék még javítani , hogy jó legyen a vizsgán? Az első tárcsafékek 2%-on belül voltak. Köszönöm előre is a tippeket.
Hidegen melegen pöccre indul, első blikkre azt mondanám, hogy a szívató teljesen jó.
Viszont hidegen főképp, de melegen is előfordul, hogy gázadásra menet közben bedadog, hidegen nagyokat tud , melegen inkább sok aprót, leginkább akkor amikor az ember jobban gyorsítana.
Gondolom túl sok levegő jut be, de a levegő csavart már nem igen tudnám beljebb tekerni, mert akkor meg az alapjárat csökkenne le nem szépre.
Mit érdemes rajta állítani?
Másik kérdés.
Észrevehető, hogy megjáratott, üzemmeleg motornál bal oldalt a gázkar nem teljesen fekszik fel az alapjárati ütköző csavarra, hanem olyan 0,5 mm hézag van, ez mitől lehet ? Mert elvileg fel kellene feküdnie rajta, mert teljesen zárva kéne lennie a pillangónak.
Arra is gondoltam, hogy mivel nem érinti egymást a kettő, valamennyire nyitva marad a pillangó szelep, okozhatja a gyorsításoknál tapasztalható dadogást
Draga hobbiva valik a warburgtartas. Szazezeret mar ausztral elektromos vizpumpat lehet venni (Davies & Craig). Bar lehet, mar felment annak is az ara 150 ezerre, vagy meg tobbe kerul. 80 liter/perces mar teljesen jo a wartihoz.
Jobb oldali visszapillantó tükröt keresek, minden lehetséges fellelési helyen néztem már, de semmi. A GOOGLE képeknél a Wartburgokra kétféleképpen láttam felszerelve, vagy az ajtólapra,
/ez lehet a gyári megoldás/, vagy az üveg keretére csavarozva, de hogy melyik autó visszapillantója lehet azt nem tudni.
Esetleg a nemetek? :-) vagy nekik is sok a ket milcsi. Merthogy most elegge felmentek naluk az energiaarak, nem marad mit elkolteinuk.
Feknyereg: nalam ketevente vizsgara megmozgatjak a tarcsafek dugattyuit, az szokott benne megszorulni. Onnan erezheto, hogy megrovidul a pedalon a fekut, es azonnal kemenyen reagal. Megmozgatas es legtelenites utan erezhetoen nagyobb a pedal fekutja, es erzesre olyan rugalmasabban viselkedik. Kb. max egy evig birja igy, aztan megint szorulni kezd. Elovizsgan persze elojon mindig a fekjavitas szuksegessege. A fentiek szerint megszunik tehat a hiba egy jo idore. Vizsgara, tehat ketevente, csereltetem a dot4-es fekolajt. A dobfekek munkahengerei surubben adjak meg magukat, kb 10...15 evente. Legutobb vmi olasz gyartmany kerult bele, lekopogom, de egesz jol birja. :-)
Lehet csak nekem nincs szerencsém, de átlag 12 évente féknyereg felújítás befigyel. Először csak a porvédők szakadnak ki, bele megy a por/víz. Por megkarcolja a keménykrómozott fékdugattyúkat, víz megrozsdásítja. Utána ha már elég kopott a betét is, amelyik oldalon kevésbé megy vissza a fékdugattyú, elkezd ék alakúra kopni. Majdpedig megszorul. Menet közben ez jelentős hőtermelődést okoz, a fékkörben megnő a nyomás, a másik oldali kerék is megáll. Addig továbbmenet sem lesz, amíg nem nyitunk rá a légtelenítő csavarra mondjuk praktikusan a motortérben.
A kotyogósságot is nézd. Terhelés nélkül forog, de terhelve szorulhat. Anno apám cserélte az első kerékcsapágyakat. Egy fél év után már volt egy kottyanásuk.
Szerintem teljesen normális, bár soha nem szoktam méregetni, de nekem is kb. ennyi idő alatt lassul le. A Wartburg kb. 900 kg, a 3 éves Seat feltételezésem szerint legalább 1200, ez is befolyásolja. Meg persze lehet a Wartburg hajtóműnek valami forgási ellenállása alapból kicsit nagyobb. Nem hiszem hogy gond lenne :)
Amúgy ne is azt nézd hogy melegedik-e a fék. Én mindig úgy szoktam megállni, ha nem nagyon hirtelen kell, hogy az utolsó pillanatban, mikor már majdnem megállt az autó, elveszem a féket, és akkor lehet érezni, hogy ha arról az éppenhogy gurulásról természetellenesen gyorsan áll meg, vagy tényleg fékeződés nélkül (ha jó, akkor sok helyen még el is kezd kicsit visszagurulni pár centit néha). Ezzel a gyakorlattal a normál közlekedés közben folyamatosan monitorozható, hogy a fék befogva marad-e, vagy jó.
Fúú nekem is rossz látni, hogy összetörtek..ráadásul úgy, hogy az enyém is pont ugyanilyen, még a színe is. Sajnos nincs sok alkatrészem amit fel tudok ajánlani,de van két új első lámpám és lölhárító sarok.Ha kell, szólj!
Más, egy kis vitaindító!
Szerintem a Wartburgom nagyon rosszul gurul, ha elveszem a gázt 60nál kb 10-12 másodperc alatt lelassul 50-re. Kipróbáltam a másik off autómat, egy 3 éves seat, az 23mp alatt lassul le üresben 60ról 50re..
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ez a jelenség normális, vagy kezdjek hibát keresni? Fékeken nem érzem, hogy melegednének, guminyomás jó.
Elég rossz ilyet látni,amikor összetörik az eszetlenek a nagy becsben tartott járműveket.Pécs mellett lakom,de minden nap áthaladok a városon munkahelyre menet,és borzalmas a közlekedési morál.Ez csak vidék még nem is a nagyváros,de itt is úgy közlekednek,hogy a nagy részétől azonnal bevonnám a jogsit.
Csak annyit szeretnék hozzátenni,ha javításra kerülne sor,akkor szívesen fel tudok ajánlani egy színben passzoló homlokfalat lámpákkal együtt.Gyári patinás festésű,nagyjából a tiédhez hasonló évjáratról bontottam.Nekem viszont nem kell,csak tárolgatom,szívesen átpasszolnám.Nem kérnék érte semmit,csak a szállítás díját,mert el tudnám postázni.Sajnos mostanában nem járok Budapest közelében,de ha mennék akkor még szállítási költség sem lenne,az autóban elférne.Ha esetleg érdekel a dolog,jelezd és küldök képeket róla.
Itt a kárszakértő jegyzőkönyve, kiváncsi vagyok mi lesz belőle. Nagyon normális volt, sajnálta az autót, de összeget nem tudott mondani. Gyakorlatilag totálkárra vette az autót.
Ó, sajnálom! :( Hullanak a veteránok. Egy hete a Moszkvics ment a levesbe egy figyelmetlen öreg néni miatt... Ha nem volt rossz állapotú az autó, nem lehetetlen hogy értelmesen fizet a biztosító, nekem jó tapasztalatom van. Annyit adtak, amennyiért szerintem el se lehetett volna egyhamar adni a kocsit. Persze jobban örültem volna, ha megmarad.
Hát urak, érdekes hétvégém volt. Péntek reggel elindultunk a IV. Tőserdei Wartburg találkozóra, sikerült eljutnunk három sarokra otthonról, amikor balról a teli piros lámpán keresztül egy munkásokat szállitó Transit telibevert. Az autó valószinüleg GTK, nekem és a feleségemnek a bal válla, térde, sipcsontja sérült. Be voltunk kötve, de sajnos egy oldal ütközésnél ez nem sokat számit.
A helyszinelés végén haza trélereztük az autót, majd azt mondtam a feleségemnek, ha tudok vezetni, átülünk a 4-t-be és megyünk a találkozóra, semmi értelme három napig otthon ülni és a roncsot bámulni. Valahogy levezettem odáig és három csodás napot töltöttünk lent a csapattal.
Ma értünk haza, holnap kezdem intézni a biztositót, sok jóra nem számitok.
Ha valaki az igazi mellé ilyenek is tenne, a közeljövőben piacra kerülnek ezek az 1:18 méretarányú Wartburg modellautók. Model Car Group gyártmányok, ők készítették a közismert 353-as modelleket is, ez azt jelenti, hogy bár kisebb szakmai hibák a részletekben előfordulhatnak, de összességében jól elkészített, arányos és szép modelleket gyártanak, a méretarányhoz és a konkurenciához képest kedvező áron.
A 353-asok eddig kint 50-60 euro között, itthon a normálisabb kereskedőknél 21-23000 Ft. közötti árakon voltak elérhetőek, a mostani árfolyam, meg az infláció erre biztosan rá fog dobni egy-kétezer forintot.
Ezeket sajnos nem tudom biztosra megmondani, ehhez biztosítási szakember kell.
Sajnos az ilyen idős autókat nevetséges áron térítik, kivéve, ha pl. OT rendszámos, számlahegyekkel igazoltan újszerűre restaurált, ott muszáj nekik normális pénzt fizetniük.
Akkor a 450EFt az amortizacioval nem csokkentett piaci ertek lehet? Vagy a mester mondta rosszul, es az amortizacioval csokkentett piaci ertek a 180EFt valojaban...
Nincs jelentosege, nekem a kocsi kell rendbe hozva, mert jol ismerem a muszaki allapozat. :-)
Igazan en sem tudom, hogy ebben a helyzetben mit jelent a gazdasagi totalkar. A helyzeten nem valtoztat, a kocsit rendbe rakatom, aztan csak fizet a vetkes biztositoja.
A 8-aska? A nyomda, akarom mondani az internet ordoge. :-)
Tores utan ot hettel vegre kijottek a muhelyhez szivessegi karfelmeresre. A kocsim piaci erteke 450EFt, es a kar 180EFt a biztosito szerint. Amugy gazdasagi totalkart allapitottak meg. Szerintuk... ⁸
Jovo het vegen fog hozza a muhely, hogy rendbe rakjak a kocsit. Adok ra nekik 10 napot. ;-).
A nem mukodtetett fek biztos beallt benne. Tomitescsere jo esellyel szukseges. A fofekhenger vajon hogy birta allasaban a 40 evet? Fekolajt sem cserelhettek benne, es biztos jo sok parat felszivott magaba. Lehet belulrol rozsdas a fekrendszer. S ez csak a fek...
Lehet hogy még anno elrakott egy akksit, ami nem volt felsvazava, hanem üresen állt/áll. Így aki most először tölti fel víz+sav-al az akkut, az tényleg egy eredeti régi akkuval járhat. :D
Én láttam élőben a kocsit,és azzal a tulajjal beszéltünk,aki elhozta az első tulajtól.Ő mesélte hogy megrendelte a bácsi az új autót,de volt neki egy másik amivel dolgozott,és mindig megjavíttatta.Ezt sajnálta munkára fogni,így csak állt a garázsban felbakolva.Mikor a bácsi beteg lett,és már nem nagyon tudott gondoskodni magáról,már esélytelen volt hogy kihozza a garázsból,ráadásul annyi mindent felhalmozott az udvarában hogy semmit sem lehetett volna kihozni onnan.Ez a szomszédja volt aki ápolta sokáig,majd később megvette az autót és áttolta a garázsába.Volt még melette rengeteg új alkatrész és gyári új motor is.Volt lehetőségem részletesen megnézni kívül belül,és valóban eredeti minden rajta.Nyilván az akksit leszámítva,de talán az nem is volt benne,már nem emlékszem.Annyit mondott az ember,hogy nem indítgatta,mert nem akart semmit tönkretenni,keresett olyat aki átnézné és beindítaná,de nem tudom ez később sikerült vagy pedig eladta.Úgy gondolta,hogy inkább egy múzeumba való nem használatra.
Mindig is voltak olyanok, akik pár nap alatt akartak meggazdagodni :)
Szerintem a 10 millió akkor is erős túlzás, ha valóban olyan kevés kilométert futott, mert állásában is tönkre tud menni egy csomó minden. Ilyen meg a mesében nincs, hogy valaki 40 évig őrizget egy autót, közben szakszerűen karbantartja, de nem megy vele egy métert se. Ezt még ha egy Wartburg-szakértő árulná, akkor se hinném el hát még egy olyannak, aki az autó pontos nevét és paramétereit se tudja leírni (Wartburg 1.1L ??, saját tömeg 1250 kg ??). A reális gyűjtői ár többszöröséért árulja, és rak fel 1 db képet a kocsiról, vicc...
Akkor már az ár nélkül felrakott, a szöveg alapján 25 ezer euróért árult, valaha a Veterán újságban szereplő csoda hirdetése jobban komolyan vehető. Ott legalább nincs rizsa szakszerű karbantartásról meg ilyesmiről, csak leírja a tényt hogy egy "új" autó.
A 3,8 milliós nem teljesen irreális, de nem mondanám hogy olcsó lenne.
Van egy piros 1,6 misiért "teljesen restaurálva" valami neppertelep kinézetű helyen, na arra kíváncsi lennék mit restauráltak ennyiért, hogy még hasznuk is legyen rajta.
Durva viszont, hogy 700 ezer alatt nincs műszakis 2T fent...
Utángyártott kuplung bowdened van? Ha igen, akkor cseréld ki vagy egy másikra és akkor egy ideig még jó lesz, vagy ha tudsz gyárit szerezni, akkor jó lesz jó sokáig. Az utángyártott bowden háza összeesik terhelésre és így úgy tesz, mintha ugrálnál a kuplungon.
Ellenőriztem, már a kérdésem előtt is, tökéletes, / sok minden mást is /. Sajnos akárhogyan gondolkodom, csak kuplung hiba lehet, mert csak elinduláskor jelentkezik, / akár előre, akár hátra /, ha már sikerült elindulnom az autó teljesen tökéletesen megy.
Ilyen hibával még nem találkoztam. Előremenetben is kicsit rángat a "kerék", de tolatáskor katasztrófa, épp csak szét nem rángatja az egész autót, rettenetes. Ezt a hibát produkálja nyitott és zárt szabadonfutónál is. Ha elindultam, semmi gond, minden OK.
Mindennel érdemes foglalkozni, ami Wartburg, csak pénz és idő kérdése! ;) Minél többet megmentünk, annál jobb!
Kérdés, van-e "szerelem" a járgány iránt? Meg szeretnéd-e menteni?
Az igaz, hogy hosszú távon olcsóbb olyat venni, aminek nincsenek ilyen nyilvánvaló bajai. De, ha nem csili-vili autót szeretnél, nem fog olyan rengetegbe kerülni a lakatolás! Meg lehet azt úgy is csinálni, hogy átmenjen a vizsgán, ne rohadjon tovább, de nem lesz lefényezve. És érdeklődni érdemes régi autós közösségekben, csoportokban, kit ajánlanak, aki meg tudná csinálni kisebb pénzből is. Nekem komplett küszöb eleje-hátulja csere mindkét oldalon 50 ezer forint volt 2 éve, alvázvédőzéssel és alkatrésszel együtt. Nem egy horror összeg, mert találtam egy trabis lakatost, aki értékeli ezeket a régi vasakat :) Meg megnézhetnétek a kocsit alaposabban is egy wartburgossal, aki könnyen megtalálja a hibákat. Facebookon nézegess csoportokat, lakik-e valaki a közeledben, aki tud segíteni. Egyébként vasnak leadva 100 ezer forint egy ilyen autó, ez a 30 ezer nagyon nem reális már.
Alulrol erdemes fotozgatni, gondolom, ujat nem mondok senkinek: elol a tornyok, felfuggesztes, tuzfal, padlolemez, feneklemez, kuszobok ket vege, A, B es C oszlopok alja, hatso felfuggesztes, stb.
Műszaki nélküli nem túl különleges autót nem szabad megvenni. Az eladók hajlamosak elbagatellizálni, hogy milyen kevés baja van, és csak kis apróság miatt nem ment át, meg forgalomba helyezhető stb. Csak amikor kiderül, hogy hónapokig kell járnod az okmányirodákat a forgalomba helyezésért, vagy még úgy se sikerül, meg amúgy még ezer baja van, akkor ő már sehol se lesz.
A kasznijavítás meg egy vagyon, ha túl nagy felületet kell kivágni és fényezni kell az is egy vagyon, és még te udvarolhatsz a "mestereknek" hogy a végtelen pénzért legalább ne kelljen hónapokat várni a munkára. És utána egy számottevő eséllyel szar is lesz.
Ha veszel egy olyat ami jó, annyival nem lesz drágább, mint amit egy ilyenre ráköltenél.
A véleményeteket szeretném kikérni ,hogy mennyit érhet egy 1.3 tourist érdemes-e vele foglalkozni?
A kocsi forgalomba helyezhető. Az állapota: baloldali doblemez és sárvédő ívek kirohadtak és szakszerűtlenül javították valamikor, az alváz amennyire láttam nincs elrohadva a beltere kulturált , motor váltó jó.
Az autó motorjára a leállítása előtt költöttek 80000 Ft-ot 4-5 évvel ezelőtt: vezérlés, kuplung,önindító stb.
Ma kisse belem jottek delelott Tarnok fele a leejton, az M7-esen. Haromszor is kaptam az aldast hatulrol. Rajtam kivul negyen voltak, akik tortek magukat mogottem. Nekem sikerult megallnom, mar kezdtem fellelegezni, hogy megusztam, aztan csatt hatulrol:
Javitashoz minden van, kiveve a hatso lokharitot es a ket konzoljat. Keresem ezeket vetelre Bp kornyeken: fazekaszs kukac hotmail pont com.
A zöldet próbálom minél gyáriasabbra ;) elég volt az átalakítgatásokból, tök jó volt a fehéren annyi mindent kipróbálni, végül az is kiforrta magát már, azt is elkezdem inkább szépítgetni, műszakilag nem sokmindent tehetnék hozzá.
A GPS egyébként kiváló, le szoktam kérdezni hébe-hóba a pozícióját sms-ben, hogy megnyugtassam magam :) na meg minden nyitáskor meg akkusaru levételkor is szól, elégedett vagyok vele! És baja se volt még! Ahányszor gond volt, sose az elektronikáddal, hanem a sim kártyával, illetve a szolgáltatóval.
A zöldnek egy komoly gondja van, a vízpumpája, de azt is meg tudom oldani az ipari tömszelencével, nyáron már menni fog!
Igen,bent a garázsban.Kis nehezítés a járdához képest hogy kavicsos az aljzat.De ledobtam egy takarót és azon bekúsztam.Lehet felemelve jobb lett volna,így utólag belegondolva.
Sikerült!Kösz a tippeket.Elötte is nehezen ment.Rájöttem a megoldásra.Nem kellett leszedjem a lemezt sem.Bekúsztam alá egy lámpával ,és megvilágítottam a zárat.Aztán befűztem a kezemet egy csavarhúzóval.Szerencsére hosszú kezem van.Találtam egy pontot ahonnan jól láttam a zárszerkezetet.Aztán meg tudtam feszíteni hogy egyet kiugorjon,utána már kívülről simán nyitható volt.
Azt már csak finoman jegyzem meg,hogy én hülye kikötöttem a bovdent,mikor elkezdtem nézegetni,mitől nyílik nehezen.Aztán nekiálltam minden másnak,és lehajtottam a tetőt.Eltelt pár hét mire megint odajutottam hogy foglalkozzam vele,közben nem tudom hogy de lezáródott teljesen. Persze ilyenkor szépen könnyen megy a zár.
Próbáld meg úgy húzni a bowdent, hogy valaki közben nyomja lefelé a motorházfedelet a zárnál finoman. Van hogy úgy akad be a zár, hogy kell pici nyomás neki hogy elengedjen.
Ez minden veterán autós rémálma... A Moszkvicsban van egy vészmegoldás erre, ott valahogy az egész bowdenházzal együtt is meg lehet húzni szakadás esetén, és úgy is nyílik. Ha gonosz lennék, mondhatnám, hogy az oroszok sejtették hogy sokat fog kelleni nyitogatni a motorháztetőt :-)
Járt már úgy valaki hogy lecsukta a motorháztetőt,de nem bírta kinyitni?Én sajnos így jártam.A bovden kihúzva,de a zárat nem működteti.Van valami kíméletes megoldás a nyitásra?Próbáltam bemászni,de nem nagyon sikerült.Elérem a zárat de,nem látom mit kell kiugrasztani.
Meg tudná valaki mondani,hogy mikortól került le a dísztárcsa a kerekekről.Ma vettem börzén egy 80-as kezelési könyvet és abban a képek szerint már csak díszkupak volt.De én úgy tudtam eddig ,hogy később változtattak.
A képek alapján nekem egyértelműen műanyagnak tűnik :) A képek néha nem adják jól vissza a színeket, de az is lehet hogy át lett már festve. Akár tök jó autó is lehet, remélem nem a fényképen látható füves részen fog rohadni, amíg a kereslet és a kínálat nem találkozik. Ha beázik, akkor pár hónap szabad ég alatt állás is jelentősen ronthatja az állapotot...
Csak a szokásos "nepper megveszi a bácsitól bagóért aztán felrakja millióért" történet lehet. Az állítólagosan simán forgalomba visszahelyezéssel meg majd szívjon fél évet aki megveszi persze egy mosás után azonnal vihető OT-ra is, és akkor nem kell visszahelyeztetni :)
Kb. 140-nel vagy felette egesz mas a hangja. Markans, es kezd zummogni, mint egy Simson. Nincs tompa pram-pam. :-) A mostani napok atlaghomersekleten megy a legjobban. Melegebb napokon mar csorgosebb a hangja.
Van egy ismerősöm, aki ugyanezzel érvelt! Azt mondta, hogy neki nem kéne a 4 hengeres kétütemű csónakmotor, hiába igazi ritkaság és 4 hengerrel már alapból tuning a 3-hoz képest. Mert más a hangja! Neki a 3 hengeres hangja tetszik.
Az enyem 80 majusi de luxe, de mar negyzetes pedallal, szegletes fekete muanyag felirattal hatul, krom kilinccsel, es elol a regi szoknyaval. Ez utobbi nekem jobban bejon.
Rotaxot 2003-ig gyártották, és ritka, mert csak 16736 db-ot. Újonna nincs, néha van használt komplett, vagy össze lehet darabonként szedni. Kb. 1 millió körül jön ki mindenestől.
Néztem már ezt is. 4000 1/min-ig nagyon hasonló a teljesítmény- és nyomatéki görbéje a Wartburgéhoz. Könnyen, gyorsan beépíthető lenne. Csak nagyon drága:
Nekem full eredeti 81-es fehér delux-om van 50e km-el, sajnos műanyag kilincses ajtókkal sima felnivel és nagy köténylemezzel jött ki. Ismerősöm kb 1 hónappal korábbi autója fekete kilincses bütykös felnivel jött ki. A kábelköteg is megér egy misét a generátornál a sárga de gyári kábelekkel.
Érdeklődnék hogy van valakinek tapasztalata a megszakító nélküli gyújtásról?Utángyártott alaplapra gondolok,amit forgalmaznak a boltok.Érdemes arra cserélni a gyári megszakítóst?Nincs gondom a beállítással,de manapság már megbízhatóbb egy elektronikus gyújtás.Találtam egy másik verziót is.Kicsit húzós az ára,de elég profi kivitelezésnek tűnik.Ha nincs jó tapasztalat kisipari gyújtásról.akkor nem venném meg ,mert azért az sem olyan olcsó.Inkább venném a megbízhatóbbat.
Az én kocsim 81.febr. 17 forgalomba helyezésű de luxe.Fém kilincses.De úgy tudom hogy ez év közepe táján változott műanyagra.Sok megmagyarázhatatlan dolog volt a wartburg gyárban is,de azért nem hiszem hogy ilyen hibát tettek vona.
Igen, nem a BEM rendszámúról van szó most ;) nem tudom, hogy eredetiek-e az ajtók, vagy a kilincsek. Egyszínű az ajtó és a kocsi, de ettől akár lehetett átfújva is már. Nem tudom szemre megállapítani volt-e már festve. Napszítta, dehát a gyárit is ki tudja szívni! Az is lehet, hogy műanyag kilinccsel jött ki anno, de valamelyik régebbi tulaj visszaöregítette. Vagy hogy összedobálták a gyárban :)
Csak azért akadok fenn ezen a kérdésen mindig, mert tipikus, hogy Wartburgot visszaöregítenek, de régi típusú ajtajuk nincs, és pont ilyen lesz az eredmény (új ajtó, régi kilincs). De azok nem a váltás évében (81-ben) készültek! Reménykedem, hogy valaki bizonyítani tudná, jöttek ki gyárilag is ilyen keverékek akkoriban :) és megnyugodnék...
Ez erdekes, marmint az ismertetesed. Biztos, hogy eredeti az ajto es/vagy a kilincs? Merthogy elolhutos a kocsid minden mas szempontbol, ahogy emlekszem. A futest hogy adod ra? Vizszintesen vagy fuggolegesen mozgatod a kart? Az uj tipusu "klimakonzol" a fulkeben tan 1984-tol van vagy az elolhutostol kezdve?
Azt el tudom kepzelni, hogy nem problemaztak, es felraktak a meg elfekvoben talalt kromkilincseket uj tipusu (muanyag kilincses) ajtokra.
Látom "kilincseztek" :) az én 1981-esemen króm kilincsek vannak, de későbbihez való ajtóval (a kilincs foglalatánál más a domb). Pont a váltás éve volt, ugye. Lehet, hogy gyárilag ilyen torzszülött, vagy utólagos kókányolás inkább?
Nincs mit, de attól tartok nem lesz hosszú az élettartama így se, mert nem fog tudni annyit kopni, mint egy 9 millis. Biztosan vékonyabb anyagréteg van a tárcsán a szegecsekig, mint egy 9 millisnél, hiába van meg a nyomóerő. De bírja sokáig, azt kívánom!
Köszi a segítséget, de már a probléma megoldódott, úgy ahogy a 150244 sz. hozzászólásomban
még csak mint lehetséges megoldásként írtam:
- felszabályoztattam a lendkerék súrlódó felületét, /már 350 ekm van benne/
- utána a lendkerék azon felületéből, ahol a 6db M8 csavar rögzíti a kuplung másik felét, leesztergáltattam annyit, amennyivel vékonyabb az új kuplungtárcsa, ami a gyári 9mm helyett nálam csak 8mm.
/ 9mm vtg. gyári kuplungtárcsa esetén a lendkerék súrlódó felülete és ahol a 6db M8 csavar rögzíti a kuplung másik felét síkok között 25mm kellene lenni, de csak 8mm az új kuplungtárcsa, így 24mm-re esztergáltattam./
Rajzon sokkal könnyebb lenne elmagyarázni, a rajzolás nekem nem gond, de nem tudom csatolni.
Sajnos csak most írok, de lehet egyedi kopófelületet rakatni a kuplungtárcsára és akkor nem kell beérni az utángyártott fos 8 millissel. Nekem 7,7-nél már csúszott, ami azt jelenti, hogy kb 20 ezer km-t bírt ez az utángyártott szar. Azóta bontott 8,6 millis van benn, de tényleg van lehetőség egyedire - ami így akár 9 millis is lehet. Írj e-mailt, ha érdekel.
Próbálok a neten találni hozzá áramköri rajzot. Mindegy, fura, hogy ott úgy kiáll egy kábelvég két tekercsnél.
Felmerült, hogy pl. teherautóhoz (IFA) használt indítómotor esetén azt a másik két tekercset is felhasználják (nagyobb gerjesztéshez vélhetően). Csak fura, hogy akkor minek rakják be használatlanul a házba Wartburghoz? Mindenesetre valami funkciójuk biztos van, mert a házhoz kapcsolódó, ponthegesztett testelésük megszakad, akkor az indítómotor nem pörget.
Szetkaptam egy 2T warti inditomotort. A negy alloresz tekercsbol ket szemkozti tekercsnek ugy tunik, gyarilag nincs bekotve a tapoldali kivezetese - az elso kepen jol latszik. Ezek azok, amelyeknek a masik kivezetese a hengeres hazhoz vannak ponthegesztve.
Mielott osszerakom, azert rakerdezek, jo-e ez igy. Fura, mert igy ez ket tekercs nem "dolgozik", minek raktak be gyarilag a helyukre.
Szerintem ilyen vezetékeket nem érdemes egy autóba rakni, nincs mechanikai tartása. Az a conrad-os lenne a legjobb. Ha direkt gépjárművekbe valót nem tud szerezni, akkor random vezetékből inkább vastagabb lenne jobb, pl.:
Igazából ez a mai indukciós tekercses gyújtás rendszer őse.
Áramforrásnak először a strapabíró szárazelemet, pl. nagy méretű cink-szén elemet használtak. Aztán kiépült a ólomakksi csere-rendszer is, amikor már olyan ólomakksit tudtak építeni, ami jól bírta a rázkódást meg az egyéb igénybevételt. A szervízben leadtad a lemerült akkukat a föltöltöttért cserébe, persze vittél többet ebből is az útra. Egy vagy két cella volt a szokásos, szóval 2 vagy 4 V-ról ment. Aztán jött a fedélzeti akkutöltés egyenáramú dinamóval. És ez még erős egyszerűsítés, mert pl a T-Modell akkuról indult, egyenárammal, de aztán a magneto volt a váltakozó áramforrás a világításhoz és a gyújtáshoz.
Jó darabig nem is a megszokott megszakítót+indukciós tekercset+elosztót használták, hanem időzítőt és "trembler coil"-t, ez mechanikusan szaggatta saját áramát. Ruhmkorff-féle szikrainduktor Deprez-rendszerű mechanikus szaggatóval (az angolok Page-nek és Callannak is tulajdonítják). A későbbi elosztóhoz hasonló időzítő helyezte áram alá egy időre a primer kört, és a mechanikus szaggató minden ciklusban soxor szaggatott, sok szikrát adott.
A megszakítós rendszert '09-ban találta föl Kettering.
Kapcsoló működik. a megfelelő pozícióban átengedi az áramot és úgy gondolom megtaláltam a zárlat okozóját.
A kilóméter óra kontrolllámpa sorhoz közlei megvilágító izzójának a csatlakozó saruja el volt görbülve mikor kiemeltem a panelt. Mögötte van egy karosszéria merevítő idom. Szerintem ott kontaktált és az görbítette el. Ez egy festett és némileg rozsdafoltos idom és ezért egy ideig szigetelt vagy nem volt teljes kontakt a saruval, de a hibát már okozhatta. Ahogy keresgéltem az okot a vezetékeknél mozdulhatott annyit a panel, hogy teljes lett a kontakt és egyszercsak elfüstölt a műszerfal világítás táp kábele. Szürke-kék a csatlakozó elemig (kilenc sarus) és onnan szürke az izzókig.
Megpróbálom pótolni a kábelt by-passal. A leégett (szürke-kék) belefut a kormányoszlop tövénél lévő kábelköteg rengetegbe, a szövetharisnya alá. Megpróbálom megtudni hova fut (folytonosság-szakadás mérés, harisnya alóli kifejtés).
Ehhez kapcsolódóan tudsz ajánlani Te vagy bárki más Budapesten és környékén (ideális esetben észak Buda) vmi boltot, műhelyt ahol tudnék venni méterre vezetéket?
0.5 és 0.75 kellene ideális esetben szürke-kék színben (ha még létezik ilyen) vagy valami közeli színben. Ha nem muszáj nem vennék 100 esetleg 50 méteres tekercset. Neten ezekkel találkoztam és csak egyszinüvel.
Ha ugyan karbid, és nem érték egy petróval, mint a lovaskocsikon :-)
A gyújtásra szárazelemeset írtak, akkor még normális volt, hogy azt ugyanúgy venni kellett fogyóeszközként, mint a benzint. A teljesítményéről szebbeket írnak, mint a norwégok, sőt, másutt láttam, hogy egy fejlesztett változata inspirálta Rolls-t és Royce-t.
Úgy látszik, a franciáknak akkor bejöttek a kis, egyéni-családi méretű dolgok is, nem csak óriási tervekben gondolkoztak, mint hogy pl. vasútat mindenüvé, hanem az egyéni közlekedésben is. A '70-es vereség utáni talpra állásban sokat számított a Lenoir-féle gázmotor, ami kis, 5-10 fős műhelyeket is el tudott látni mechanikus energiával még a villanymotor előtt. És az egyéni közlekedés is bejött nekik a marne-i csata taxijaival...
Akkoriban a franciak lattak fantaziat a belso egesu motorral szerelt autokban, ok tettek gyakorlati hasznalathoz alkalmassa. :-) Mas orszagokban jopofa hobortnak konyveltel el.
A Decauville nálunk is ismert volt a mobil keskenyvágányú vasútjáról, a "dákóvilláról", amit ideiglenesen akár kézi erővel is ki lehetett építeni meg odébb rakni előre szerelt vágányelemekkel, kb. mint egy nagy modellvasút.
Ez kicsit régebbi, és se a kilinccsel, se az elektromossággal nincs sok gond :-)
Wartburg 1899-ból, még igazi lónélküli kocsi ülés alatti motorral. Ezt Osloban lőttem, Norwégiában van 3 példány a megmaradt 6-ból. Elvben hárman is ráülhettek, bár állítólag egy személlyel is épp hogy csak fölment a hegyre.
Nem kizárt a bűnössége, de kicsi a valószínűsége. A burkolat visszahelyezéstől nem romolhat el hipp-hopp. Azt megelőzően pedig remekül működött, most is eltolja az áramot a 10-es biztiig és fényszórók is működnek minden üzemmódban, bár azok egy külön körön dolgoznak, csak a kapcsoló közös.
Köszönöm, megpróbálom a leírtak szerint, bár a multiméterem szerintem nem fütyülős fajta.
Egyébiránt, a műszerfal világítás + kontroll lámpák, első és hátsó ködlámpa, rendszám világítás van az ominózus biztosíték kimenő oldalára kötve. A tápot a világítás kapcsolóból, annak kettes pozícióján állva kapja, konkrétan a 10-es számú biztosíték, ha hinni lehet a kapcsolási rajznak 1-es vastagságú és szürke vezetéken.
Lebontott műszerfal burkolat mellett végig próbálva, minden működött ahogy kell. Burkolat és rádió visszaszerelést követően újra próbáltam, a világítás kapcsolót kettesre kapcsolva pedig elszállt a biztosíték.
Gyanítom, hogy a műszerfalnál lehet a zárlat. Szerinted?
Biztositek utani zarlat. :-) Jo cucc (goodshit). Meg kell nezni, milyen fogyasztok vannak rakotve. Velhetoen tobb, es akkor egyet ki kell kotni, es uj biztositekot berakni, es aram ala helyezni, mukodtetni a fogyasztokat.
Ha nem sul el a biztositek vegul, akkor az eppen levalasztott (kikotott) fogyaszto koreben van a hiba kizarasos alapon.
Erdemes atnezni a zarlatos ag fogyaszto fele a biztositekhazbol igyekvo kabelet. Ket veget lecsatlakoztatni, es multimeterrel szakadasvizsgalatot csinalni, egyik kabelt pl. akku testhez erinteni, a masik veget a kabelveghez. Ha nem futyul a multimeter, akkor ok, jol szigetelt a kabel, nem dorzsolodott ki pl. Ha futyul, az a legrosszabb...
Ha nem futyul, akkor jo esellyel a fogyaszto zarlatos.
84-85-ben már régen műanyag kilincs volt (igaz fekete): 1981-ben vezették be, előtte volt egy rövid ideig a fekete fém kilincs.
Multicaron is lezajlott ez a váltássor (fém-feketefém-műanyag), trabin nem emlékszem, hogy lett volna feketefém, mert ott valamilyen más kilincs volt (alumínium?) majd műanyag
Úgy emlékszem, hogy elég vastag volt rajta a feketeség, nem csak egy festés. Mintha szinterezve lett volna. Hozzányúlva nem érződött a fém hidegsége. De lepattant egy-két helyen, ott szürke spiáterre emléxem..
De már vagy harminc éve, hogy utoljára nyitottam--csuktam.
Itt a 1795-os uzenet megerositi, hogy gyarilag szereltek 353-ast par honapig fekete fem kiliccsel. Gondolom, a kromozassal mar lealltak, kesett a muanyag kilincs, aztan bevetettek a feketere festett femkilincset. Vagy egyszeruen felhasznaltak parezret az IFA-hoz keszult kilincsbol, mert ott eppen volt. :-) Szocialista hianygazdasagban az ilyen helyzet egyszeruen nem volt problema.
Mi '85 elején, a'szem februárban vettük át a Wartburgot. Sárga volt fekete lökhárítókkal-kilinccsel-tükörrel-miegymással, meg már a ledes műszer volt benne. Úgy emléxem a kilincs fémből volt. '84 második felében gyárthatták.
Mashol polemia alakult ki, hogy volt-e olyan atmeneti 353-as, aminek feketere festett femkilincsei voltak. En hatarozottan emlekszem, hogy volt. Tan trabinak is.
Van valakinek kepe ilyen valtozatrol? Ha igen, megkoszonnem. :-)
Kihajtod a négy fület, kiveszed a csapágyat, kipréseled belőle a középső részt. Kicseréled a csapágyat újra,belepréseled a középső részt, visszateszed a házba. Visszahajtod a négy fület, el fog repedni, de awi hegesztővel kb 20A árammal megolvasztod, hibátlan lesz. Így szoktam.
Kivettem a kuplung kinyomó csapágyat. Az új típusú, ahol magát a csapágyat 4 kis behajlított fül tartja a "csészében". Hogyan lehet ezt bezsírozni, mert ha a 4 kis fület kihajlítom, akkor a csapágy kivehető a "csészéből", és bezsírozható, de a kis fülek még egy vissza hajtást nem hiszem, hogy kibírnak.
Köszönöm a segítségedet. Nagyon fontos ez a méret, /lehet hogy másoknak is/- , mert a gyárilag előírt 9mm kuplungtárcsa vastagság helyett az utángyártott már csak 8mm körül van, már itt hiányzik 1mm, és ha a lendkerék
súrlódó felületéből is leszabályoztatok, akkor már itt is hiányozhat 1mm, így már simán hiányozhat 2mm, amikor Horst Ihling könyve azt írja, ha a kuplungtárcsa 7,5 mm vastagságig kopik, már megcsúszhat, és ez csak 1,5 mm hiány a gyári méretből. Lehet, hogy bonyolultan írtam, de a lényeget közérthetően összefoglalva: a lendkerék súrlódó felületének leszabályozása után! a tárgyi 25mm-t -/ami a szabályozás után már akár 26mm!/- annyival kell csökkenteni esztergályozással, ahány mm-rel vékonyabb az utángyártott kuplungtárcsa a gyári 9mm-nél, és a szabályozás összegénél, jelen esetben 2mm-el.